Logitech Harmony One - Side 59

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 59 av 77 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 ... SisteSiste
Viser resultater 1,161 til 1,180 av 1526
    Newcomer Frode.N sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Valo
    Jeg har også hatt Harmony One et år og er strålende fornøyd. Virker som jeg har et enklere oppsett en dere andre for jeg har brukt liten tid til dette, kun kort tid til å ordne ting etter mitt ønske.
    Av komponenter har jeg
    Denon AVR 4308
    Denon DVD 2500BT
    Canal Digital HD PVR
    Samsung LE52A656
    ASUS O!Play

Den brukes daglig og funker upåklagelig. Mitt eneste ankepunkt er den trykkfølsomme skjermen. Synes det er for lett å komme bortpå feil valg, men det er ikke grunnlag for å kjøpe meg noen annen. Men skulle denne ryke så vil jeg nokk se på den nye Harmony 700 som er omtalt i det siste Hjemmekino.
    På mitt stuebord ligger det to fjernkontroller, en til SONOS og en One til resten. Alt i alt, så er jeg kjempe fornøyd og anbefaler den til alle.
    Hvor fant du Asus O!Play under komponenter for Logitech'en ?

Edit:
    Fant den.. under "Media Center PC"...
    Gjenstår å konfigurere Harmonyen nå..

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor "spredt" sender Harmony One IR-signalene? Er mest interessert i en One for å slippe å drive med noe som ligner på aerobic for å skifte volum osv.
    Kan jo også være mottakeren på tingene mine som er dårlig da, men men …

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er grei nok syntes jeg. Når min komponenter stod "bak" bordet, så hevet jeg kun hånden for å få dem til å treffe.

Hvis man ikke har fullt godt signal frem fra ønsket holdeposisjon så kan man bruke en IR mottaker. Det finnes alternativer her som er MYE billigere enn Logitech sin egen RF Extender.

Min kompis bruker en annen type for hele sitt anlegg, da dette står i ett skap i gangen, og det funker meget bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Hvor "spredt" sender Harmony One IR-signalene?
    Jeg har inntrykk av at den ikke er like "spredt" som enkelte andre kontroller.

Selv bruker jeg utstyr fra Xantech til å kontrollere apparater som er plassert på ulike steder. Xantech er relatert dyrt i Norge, men med eBay og JetCarrier kan man få det meste for noen hundrelapper fra USA.

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå 2 harmony kontroller, en 885 og en One. 885 er i stua mens One er i kinorommet.

Jeg tenkte jeg skulle programmere One nå(den har ikke blitt tatt i bruk enda) så jeg logger på Logitech Harmony Remote Software hvor da alle instillingene til 885 ligger. Og dem blir automatisk lagt over på One når jeg kobler til denne. Er det ikke mulig å ha 2 forskjellige innstillinger på 2 forskjellige fjernkontroller i samme konto? Må jeg da opprette en ny konto for min One?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kun en fjernkontroll pr konto.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, det var jo en tungvindt måte å gjøre det på!

Jeg har en 895 også liggende med RF mottaker, men hvordan får man egentlig programmert dem opp mot hverandre?

Er det bare å plugge dem i pcn og trykke oppdatere i Harmony-pc-programmet, både på RF modulen og fjernkotrollen?

Det er det jeg har gjort, i tilegg har jeg koblet den ene IR kablen på tuneren min som står inni et skap, og koblet kablen inn i (A) på RF modulen, men jeg får ikke til å navigere via RF, kun når jeg åpner skapdøren og jeg kan peke rett på tuneren med fjernkontrollen.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ett sted i programmeringen hvor du sier om komponenten skal styres via IR eller RF. Så den må da settes til RF.

Skal man ha det skjult med Logitech sine fjernkontrollere så er det mye billigere og enklere med en IR ekstender enn deres egen RF extender.

Det med flere kontrollere, så kan man enkelt og greit bare plugge i en annen type og synke, så funker begge. Men siden du har de 2 forskjellige steder så må du lage en konto pr sted. Dette er egentlig ikke noe stress. Bare kall den ene for (navn)-stue og den andre for (navn)-kino.

Jeg gjør dette selv hver gang jeg bytter flere ting, da det er lettere å programmere fra grunnen enn å bytte større komponenter som forsterker osv.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, fant ut av det. Man må som du sier velge at RF extenderen skal styre det som er skjult. Men syntes det var sånn bob bob, så jeg var på Kjell(kjell.com) og kjøpte med en IR extender som funker mye bedre faktisk

Opprettet også 1 konto ekstra til den andre fjernkontrollen.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare få sagt at jeg er begeistret over denne dingsen, noe så genialt! :-D

Nå slipper jeg endelig å slå på 3 forskjellige apparater, skifte innganger på hver enkelt dings.. Programvaren sammen med hjelp knappen på fjernkontrollen så går alt som en lek!

Must for alle med 3 dingser eller mer i stua.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Max WAF

Må bare kort innpå om hvordan frøkna skjønte hvordan hun skulle bruke One fra første forsøk. Og med tanke på at alt lot seg installere og konfigurere med en gang er det vanskelig å gi denne annet enn beste anbefalinger.
    Til kr 1 075,- på Hifi-klubben med "medlemsrabbat" er vel dette noe av det kjekkeste jeg har brukt lønna på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Hvor "spredt" sender Harmony One IR-signalene? Er mest interessert i en One for å slippe å drive med noe som ligner på aerobic for å skifte volum osv.
    Kan jo også være mottakeren på tingene mine som er dårlig da, men men …
    Syns den er mye mer spredt enn feks fjernkontrollen til min H/K receiver, Samsung TV og Altibox. Kan la den ligge i 90graders vinkel i forhold til racket oppå sofaen 3meter unna å styre volum og kanalskifte enkelt. Trenger ikke løfte den engang. Litt dårligere på vertikalt, men også der bedre enn de overnevnt kontrollene.

Ikke fullt så god når den skal starte "alt" samtidig, men langt fra dårlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har litt problemer med denne kontrollen, jeg må trykke på "help" knappen hele tiden for å løse problemet.

Problemet er at den ikke velger riktig inngang på tv'en min hele tiden. På receiveren er det veldig greit å stille inn riktig, der har jeg jo knapper for alt mulig, f.eks. for HDMI 1, HDMI 2 osv. På Tatung tv'en min er det bare en knapp for HDMI 1 og HDMI 2. Hvordan løser jeg problemet?

Jeg har en Tatung MCAK 32"

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du ikke valget i softwaren når du programmerte?

Jeg har også kun 1 for å velge input med, men i Logitech softwaren så lå alle direktevalgene der.

Prøv å bytt den TVen du har lagt inn med en annen Tatung model. De har som regel samme IR signal, så hvis en annen TV har direkte valg så kan du bruke dem.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Jeg trykte og prøvde meg litt frem, etterhvert fikk jeg det til, jeg fjernet alle inngangen under konfigurasjonen (HDMI1, Scart osv) og la inn nøyaktig de som er på fjernkontrollen. Tror det funker som det skal nå

Det eneste som ikke fungerer 100% er at xboxen ikke vil slå seg på automatisk. Det er ikke noe stort problem uansett da jeg bare bruker guide knappen på fjernkontrollen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke helt peiling på dette så bare spør jeg.

Jeg har en Sony s550 spiller i stua og en Samsung 1600 på soverommet.
    Hvis jeg plugger en Harmony til pcen og "laster" inn begge disse spillerne.

Hvis jeg er i stua og peker mot Sony'en og trykker play dvd, skjønner den da at det er "sony-signalene" den skal sende ut?

Og tar jeg med fjernkontrollen på soverommet og trykker play dvd så skjønner den at jeg mener Samsung'en ?

Takker for svar

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må du lage en aktivitet som heter Se DVD i stua, og en som heter Se DVD på soverommet. Da funker det fint!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Har ikke helt peiling på dette så bare spør jeg.

Jeg har en Sony s550 spiller i stua og en Samsung 1600 på soverommet.
    Hvis jeg plugger en Harmony til pcen og "laster" inn begge disse spillerne.

Hvis jeg er i stua og peker mot Sony'en og trykker play dvd, skjønner den da at det er "sony-signalene" den skal sende ut?

Og tar jeg med fjernkontrollen på soverommet og trykker play dvd så skjønner den at jeg mener Samsung'en ?

Takker for svar
    Når du lager en aktivitet, så spør den om du skal bruke Sony eller Samsung til å spille av DVD. Den aktiviteten får da det du velger. Så da er det bare å lage aktiviteter slik AtleDreier sa i forrige svar.

BD Stue

BD Soverom

Du må da også huske å legge riktig TV i denne aktiviteten (Hvis de ikke er like da)

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tevil
    Syns den er mye mer spredt enn feks fjernkontrollen til min H/K receiver, Samsung TV og Altibox. Kan la den ligge i 90graders vinkel i forhold til racket oppå sofaen 3meter unna å styre volum og kanalskifte enkelt. Trenger ikke løfte den engang. Litt dårligere på vertikalt, men også der bedre enn de overnevnt kontrollene.

Ikke fullt så god når den skal starte "alt" samtidig, men langt fra dårlig.
    Etter å ha prøvd litt selv så så kan jeg egentlig si meg enig med du sier.
    Stor oppgradering ifht fjernkontrollen på HDX-1000-en. Så langt er det en "keeper." Er dog litt rare plasseringer av noen knapper, men er nok en tilvenningssak.
    Kjekk liten sak.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har veldig lyst å kjøpe meg denne her i dag, men lurer litt på om der er en arvtaker til denne på vei?

Fjernkontrollen begynner jo å bli noen år, og kjedelig å kjøpe den om der kommer ny om en mnd eller to.

Side 59 av 77 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •