Logitech Harmony One - Side 51

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 51 av 77 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 61 71 ... SisteSiste
Viser resultater 1,001 til 1,020 av 1526
    Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av realist
    Kan noen her hjelpe meg å legge inn single kommandoer, for eks. lyd opp og ned på en komponent som i utgangspunktet ikke har denne muligheten, (Pioneer dv 585A i dette tilfelle.) Skulle gjerne ha denne muligheten uten å gå inn på menyen på preampen. Synes det hadde vært veldig greit å kunne gå inn i de forskjellige låtene og samtidig ha muliheten til å justere lyden mm.

På min forrige multiremote var dette enkelt å gjøre, men på denne........
    Er ikke så sikker på hva du mener.
    Det høres ut som du vil prøve å lage kommandoer for volum på en komponent som ikke har volum?

Hvis problemet er at du må gå til "devices" på fjernkontrollen for å få tilgang til du funksjoner du bruker mye under en "aktivitet" tror jeg kanskje jeg forstår hva du mener.
    Du kan legge til de funksjonene du vil under den aktiviteten du vil.
    Hvis ikke ønsket funksjon ble tilgjengelig da du konfigurerte aktiviteten, kan du legge dem til i etterkant ved å gå til den spesifikke aktiviteten i logitech-programmet og velg "egendefiner knapper" eller "customize bottons".
    Derfra kan du legge til knapper i aktiviteten fra den komponenten du ønsker.
    Hvis ingen av standardknappene er egnet legger du de enkelt og greit inn som ny knapp i touchscreendisplayet.

Håper jeg ikke misforstod deg fullstendig nå da...

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen her hjelpe meg å legge inn single kommandoer, for eks. lyd opp og ned på en komponent som i utgangspunktet ikke har denne muligheten, (Pioneer dv 585A i dette tilfelle.) Skulle gjerne ha denne muligheten uten å gå inn på menyen på preampen. Synes det hadde vært veldig greit å kunne gå inn i de forskjellige låtene og samtidig ha muliheten til å justere lyden mm.

På min forrige multiremote var dette enkelt å gjøre, men på denne........
    Det er bare å gå inn i menyen til Pioneeren, og gå til knappen egendefinerte knapper, der kan du legge inn hvilke som helst knapper du vil.

Men bruker du ikke aktiviteter? Da fikser Logitech softwaren dette selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det er bare å gå inn i menyen til Pioneeren, og gå til knappen egendefinerte knapper, der kan du legge inn hvilke som helst knapper du vil.

Men bruker du ikke aktiviteter? Da fikser Logitech softwaren dette selv.

La inn for dvd og preamp (Parasound nc2100).

"Lytt til cd" på display. Da kan jeg regulere volum opp og ned. Jeg kan spole frem og tilbake, play, stop pause, men IKKE skip/replay. Skal jeg bruke sistnevnte, må jeg inn på toutchdisplayet på den aktuelle komponent for å gjøre det, men da kan jeg ikke regulere lyden! Skip og replay-knappene sender ikke ir-signal overhodet, bare når jeg er inne på displayet for den aktuelle komponent da kan jeg anvende skip/replay!

Heller ikke ch+-knappen virker når jeg skal lytte på cd med mulighet for å regulere lyden, må inn på touch-displayet på den aktuelle(dvd) komponent da også!

Hva gjør jeg hvis jeg har en komponent som ikke er i databasen overhodet?
    Kan jeg legge en slik til på med å overføre en og en kommando, på "gamlemåten", liksom?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om en komponent ikke er i databasen (Sjekket at den ikke har ett annet navn? - Prøv å google komponenten)
    Så må du legge den inn manuelt ja, ved å sende over de aktuelle signalene o.l til fjernkontrollen når du har koblet den til en PC. Du har en egen IR-mottaker bakpå fjernkontrollen (ved batteriluken).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Om en komponent ikke er i databasen (Sjekket at den ikke har ett annet navn? - Prøv å google komponenten)
    Så må du legge den inn manuelt ja, ved å sende over de aktuelle signalene o.l til fjernkontrollen når du har koblet den til en PC. Du har en egen IR-mottaker bakpå fjernkontrollen (ved batteriluken).
    Prøvde å legge til en ny cd- spiller men fikk ikke noe alternativ på helt gammeldags programering. Alt skulle visst tas fra en eller meny med inntasting av produktbetegnelse.

Er det jeg som er under snittet, eller er det en "bug" ett eller annet sted?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La inn for dvd og preamp (Parasound nc2100).

"Lytt til cd" på display. Da kan jeg regulere volum opp og ned. Jeg kan spole frem og tilbake, play, stop pause, men IKKE skip/replay. Skal jeg bruke sistnevnte, må jeg inn på toutchdisplayet på den aktuelle komponent for å gjøre det, men da kan jeg ikke regulere lyden! Skip og replay-knappene sender ikke ir-signal overhodet, bare når jeg er inne på displayet for den aktuelle komponent da kan jeg anvende skip/replay!

Heller ikke ch+-knappen virker når jeg skal lytte på cd med mulighet for å regulere lyden, må inn på touch-displayet på den aktuelle(dvd) komponent da også!
    Hvis du går til Aktivitets delen, og trykker Egendefinerte knapper, så kan du legge dem inn der manuelt med original fjernkontrollen. Har gjort dette med ett par småting selv, funker meget bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du går til Aktivitets delen, og trykker Egendefinerte knapper, så kan du legge dem inn der manuelt med original fjernkontrollen. Har gjort dette med ett par småting selv, funker meget bra.

Har prøvd det også, men får til svar: Registrer ingen/for svake ir-signaler, nytt batteri, original fungerer utmerket fra 6-7 meter, må være en bug i min Harmoni, kan ikke skjønne annet.

Måtte finne opp en liksom-dvd for å komme videre, altså komme ut av menyene....bare for å finne ut av at Harmoni One ikke kan (ønsker?) motta ir-signaler!!

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å legge inn en ekstra komponent på en aktivitet? Jeg ønsker å legge inn min Hegel H200 i tillegg på aktiviteten som starter Blu-Ray spilling. I utgangspunktet tar Harmony One bare med projektor, BD-spiller og receiver, men jeg bruker Hegel'n som effekt og trenger da å endre inngang på Hegel'n til HT-inngangen...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd det også, men får til svar: Registrer ingen/for svake ir-signaler, nytt batteri, original fungerer utmerket fra 6-7 meter, må være en bug i min Harmoni, kan ikke skjønne annet.

Måtte finne opp en liksom-dvd for å komme videre, altså komme ut av menyene....bare for å finne ut av at Harmoni One ikke kan (ønsker?) motta ir-signaler!!
    Har sliti med det på enkelte kommandoer også. Det er bare å trykke til den tar signalet. Endre vinkler osv.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Er det mulig å legge inn en ekstra komponent på en aktivitet? Jeg ønsker å legge inn min Hegel H200 i tillegg på aktiviteten som starter Blu-Ray spilling. I utgangspunktet tar Harmony One bare med projektor, BD-spiller og receiver, men jeg bruker Hegel'n som effekt og trenger da å endre inngang på Hegel'n til HT-inngangen...
    Er ikke sikkert at den helt vil skjønne hva du mener. Tror det letteste i dette tilfellet er å legge den til som komponent, for så å ringe Logitech sin vistnok meget gode kundeservice og spørre om de kan hjelpe. De har adgang til mye mer detaljert oppsett, og gjør dette meget lett. (De snakker norsk)

De har fått mye skryt for dette her inne.

Hvis du gjør det selv, så får du bare spørsmål om hvilken av dem som skal styre lyden, og ingen mulighet til å bruke begge. Hvis det ikke er mulig for å kople Heglen opp med 12v trigger, som du stiller inn i receiveren, vet ikke om dette er en mulighet, da jeg ikke fant noen manual på Hegel sine sider. Men da settes den nok ikke til riktig inngang.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sliti med det på enkelte kommandoer også. Det er bare å trykke til den tar signalet. Endre vinkler osv.

Det går vel en grense også her, etter 30+++ forsøk på en enkel kommando er det nok noe som ikke stemmer helt!

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke sikkert at den helt vil skjønne hva du mener. Tror det letteste i dette tilfellet er å legge den til som komponent, for så å ringe Logitech sin vistnok meget gode kundeservice og spørre om de kan hjelpe. De har adgang til mye mer detaljert oppsett, og gjør dette meget lett. (De snakker norsk)

De har fått mye skryt for dette her inne.

Hvis du gjør det selv, så får du bare spørsmål om hvilken av dem som skal styre lyden, og ingen mulighet til å bruke begge. Hvis det ikke er mulig for å kople Heglen opp med 12v trigger, som du stiller inn i receiveren, vet ikke om dette er en mulighet, da jeg ikke fant noen manual på Hegel sine sider. Men da settes den nok ikke til riktig inngang.
    Har sett litt på dette nå og det er bare å legge Hegel'n inn som en ekstra komponent på den aktiviteten man skal endre på. Det som jeg enda ikke har fått til er å få endret til riktig inngang på Hegel'n. Jeg kan gå inn på den Device'n og gjøre det manuelt, men ønsker jo å få dette satt automagisk... fortsetter i morgen... Uansett ser det veldig lovende ut så jeg ser lyst på å få redusert antall fjernkontroller fra 8 til 1 !!! 8)

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Har sett litt på dette nå og det er bare å legge Hegel'n inn som en ekstra komponent på den aktiviteten man skal endre på. Det som jeg enda ikke har fått til er å få endret til riktig inngang på Hegel'n. Jeg kan gå inn på den Device'n og gjøre det manuelt, men ønsker jo å få dette satt automagisk... fortsetter i morgen... Uansett ser det veldig lovende ut så jeg ser lyst på å få redusert antall fjernkontroller fra 8 til 1 !!! 8)

Dette er ikke noe problem.
    Har selv vært gjennom denne prosessen.

Gå til aktiviteter-fanen i programmet og velg "innstillinger" på ønsket aktivitet.
    Så velger du "kontroller innstillingene for denne aktiviteten"
    Da kommer du til denne siden.
    Vedlegg 59732
    Kryss av for alternativet som vist på bildet og trykk neste.
    På neste side legger du til hegelen hvis den ikke er med fra før.
    Hvis den er med fra før trykker du bare lagre.
    På neste side følger du instruksene som anvist, som regel er det ingen endringer her men dobbeltsjekk og trykk neste helt til du kommer til denne siden.
    Vedlegg 59733
    På denne siden kan du legge til flere handlinger.
    F.eks. hvis hegelen ikke går til bypass-inngangen kan du legge til det.
    Deretter er det bare å lagre. Finito :-D
    Lykke til!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt problem nå er sending av dobbelt signal til tuner.. Så den hopper i 30% av tilfellene 2 kanaler fram istedet for 1.

Har endret på delay iforhold til sending av signal, uten nytte...

Noen som har forslag til hvor mye man skal sette delayen på, evt en innstilling som kan fikse dette?

Grunnet 50 sider i denne tråden, er ikke det å lete etter svar det første som frister meg. Spesielt siden søkefunksjonen suger.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Mitt problem nå er sending av dobbelt signal til tuner.. Så den hopper i 30% av tilfellene 2 kanaler fram istedet for 1.

Har endret på delay iforhold til sending av signal, uten nytte...

Noen som har forslag til hvor mye man skal sette delayen på, evt en innstilling som kan fikse dette?

Grunnet 50 sider i denne tråden, er ikke det å lete etter svar det første som frister meg. Spesielt siden søkefunksjonen suger.
    Gå til komponent-fanen i programmet.
    Velg feilsøking på den aktuelle komponenten.
    Velg dette alternativet.
    Vedlegg 59734
    Reduser denne verdien.
    Vedlegg 59735
    Dette har mange ganger løst "dobbeltrykk-problemet" hos meg.
    F.eks. når man trykker 1 så blir det 11.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker (Synd det ikke er KP her inne)

Skal ta det imorgen. orker ikke nå ^^,

Newcomer Ganda sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig fant jeg en slik en til en grei pris på elkjip til 1095,-. Blir deilig å slippe alle kontrollene... 9kg med plast på fanget, begynner å tære på kroppen..
    Madammen hoppet i taket ho også, så jeg er fornøyd med kjøpet allerede.
    Håper installeringen ikke tar livet av meg da..

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan også være at du trykker på knappen for lenge, BlackkoZ.
    Fatter'n hadde av en merkelig grunn dette problemet med 525'en.
    Hver gang han trykket på tallet 2 for å gå til tv2 (eller hva det nå er) havnet han jaggu meg på 222.....en radiokanal langt i det fjerne

Men når jeg skulle teste var det ingenting galt.
    Problemet var bare at han trykket altfor lenge på knappen, hehehe....trodde jeg skulle le meg ihjel

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om jeg knapt er borti knappen, så sender den ut 2 signaler.
    Så er ikke min feil (Om det nå er, er uansett knappen ALT for følsom - Samt har ikke hatt dette problemet på 2 andre tunere - kun på denne)

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel bare at den reagerer for mye.
    Prøv å reduser verdien som jeg nevnte, jeg tror nok det ordner seg da.

Side 51 av 77 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 61 71 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •