Logitech Harmony One - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 48 av 77 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 ... SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 1526
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av togr
    Fikk en harmony one av dama igår Holder nå på å få stilt den inn, men lurer på en ting. Har fått stilt den inn sånn at tv, receiver og blu-ray spiller slår seg på når jeg trykker på se dvd. For å få bilde når jeg ser film, må jeg også ha tv'n i hdmi1/dvi inngangen, men dette må jeg gjøre selv. Går det ann å få stilt inn på kontrollen at den skal hoppe rett inn i hdmi1/dvi når jeg trykker på se film? Og hvordan gjør jeg dette?
    Det kommer helt ann på TVen, og hva Logitech har fått tak i av koder for den. Men de fleste skal ha direkte valg av inngang, ellers så må du legge inn inngangsvelgeren som egen knapp og gjøre det manuelt, noe som er kjedelig.
    Der det stilles inn er hvor du lager aktivitet, og du skal få valget der hvis den har kodene.

Prøv også alltid å opplyse om utstyret du har, så får du kanskje kjappere hjelp av de som ha samme utstyr/merke.

Hvilke TV har du?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan får jeg laget en aktivitet som "brul datamaskin". jeg har lagt til TV og data, men kan jeg da bare ha "presentasjon" eller "se på bilder"? Når jeg lager min egen standard aktivitet så legger jeg til TVen og pcen. Men problemet er at jeg ikke kan regulere tv volumet når denne aktiviteten er lagt inn.

Hvordan har dere løst dette?

Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det kommer helt ann på TVen, og hva Logitech har fått tak i av koder for den. Men de fleste skal ha direkte valg av inngang, ellers så må du legge inn inngangsvelgeren som egen knapp og gjøre det manuelt, noe som er kjedelig.
    Der det stilles inn er hvor du lager aktivitet, og du skal få valget der hvis den har kodene.

Prøv også alltid å opplyse om utstyret du har, så får du kanskje kjappere hjelp av de som ha samme utstyr/merke.

Hvilke TV har du?

Okei. Jeg har en lg 42lc3r, panasonic bmp-bd80 blu-ray spiller, og en yamaha rx-v663 receiver. fått det meste til, men akkurat det med at den skal hoppe rett til hdmi1/dvi inngangen gjør den ikke når jeg trykker se dvd.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei. Jeg har en lg 42lc3r, panasonic bmp-bd80 blu-ray spiller, og en yamaha rx-v663 receiver. fått det meste til, men akkurat det med at den skal hoppe rett til hdmi1/dvi inngangen gjør den ikke når jeg trykker se dvd.
    Hvis dette kan utføres fra en knapp på din original-fjernkontroll så kan du overføre denne funksjonen fra originalfjernekontrollen til Harmony One. Deretter kan du i aktiviteten på Harmony One velge at denne knappen skal utføres så snart enhetene er slått på. Det skjer da automatisk

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GodtVoksen
    Hvis dette kan utføres fra en knapp på din original-fjernkontroll så kan du overføre denne funksjonen fra originalfjernekontrollen til Harmony One. Deretter kan du i aktiviteten på Harmony One velge at denne knappen skal utføres så snart enhetene er slått på. Det skjer da automatisk
    Det som ønskes her er nok at han får ett direkte signal for inngangen. Men det kan hende LG ikke har dette. Kan se om jeg får testet med det oppsettet.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lagde ett test oppsett med de 3 komponentene.

Jeg fikk da valget med å velge HDMI/DVI som TV inngang. Da burte det funke direkte. Men er du sikker på at dette er korrekt inngang?

Dobbelt sjekk ved å slette aktiviteten og lag den på nytt, det tar ikke mange sekundene

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lagde ett test oppsett med de 3 komponentene.

Jeg fikk da valget med å velge HDMI/DVI som TV inngang. Da burte det funke direkte. Men er du sikker på at dette er korrekt inngang?

Dobbelt sjekk ved å slette aktiviteten og lag den på nytt, det tar ikke mange sekundene

Ta fjernkontrollen din og vel "devices". Deretter velger du tv og prøver alle input knappene som du får opp på skjermen til kontrollen. Dersom en av de gjør at du går direkte til Hdmi\DVI inngang er det denne du skal velge som egen knapp for inngangen under oppsettet på tven din!

Det er stort sett alltid laget direkte knapper på tver som er nyere enn 4 - 5 år og spesielt de som er fra de store produsentene!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Timmern
    Hvordan får jeg laget en aktivitet som "brul datamaskin". jeg har lagt til TV og data, men kan jeg da bare ha "presentasjon" eller "se på bilder"? Når jeg lager min egen standard aktivitet så legger jeg til TVen og pcen. Men problemet er at jeg ikke kan regulere tv volumet når denne aktiviteten er lagt inn.

Hvordan har dere løst dette?
    Jeg løste dette selv ved å gå på "aktiviteter" og deretter velge "egendefiner knapper" og så på "harde knapper". Så tilordnet jeg kontrollens volum knapper "volum up" og "volum down".

Problem løst

Etter å ha satt opp 15 - 20 One\1000\1100 kontroller burde jeg vel egentlig ikke ha spurt om dette her..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Din tv kan lett fikses. Harmony support har ett bedre oppsett de tester i disse dagene for LG tv. Med det oppsettet så benyttes diskrete innganger med en vri for hdmi inngangene. Send de en e-mail så tar de kontakt med deg og de løser feilen meget kjapt.

Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk det til til slutt. takker for hjelp folkens

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Get HD PVR: Hvordan er det med av/på? Hos meg er det bare on/off toggle, slik at det ikke er kontroll på om PVR-en er av eller på. Enheten er satt opp som Kaon KCF-G3

Noen som har funnet separate funksjoner for av og på til Get HD PVR?

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VidarK
    Get HD PVR: Hvordan er det med av/på? Hos meg er det bare on/off toggle, slik at det ikke er kontroll på om PVR-en er av eller på. Enheten er satt opp som Kaon KCF-G3

Noen som har funnet separate funksjoner for av og på til Get HD PVR?
    Husker ikke om det er separate signaler, men jeg bruker power toggle med denne get boksen, og det fungerer i allefal helt problemfritt her...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer Harmony One å sende til en receiver bak en glassdør? Jeg ser den nye fjernkontrollen til Logitech har eget opplegg for dette.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Milzit
    Klarer Harmony One å sende til en receiver bak en glassdør? Jeg ser den nye fjernkontrollen til Logitech har eget opplegg for dette.
    Greier original fjernkontrollen å komme igjennom glasset, så greier Logitechen mest sannsynlig også dette. Ellers så trenger du RF extenderen, men denne er dyr.

Det finnes også billigere løsninger hvis man kun skal ta i mot IR signalet og sende dette til en komponent bak en dør. Så lenge man kan ha mottakeren stående fremme. Den ene jeg så hadde vel 2 meter kabel fra mottaker til sender. Logitechen gjør dette trådløst.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greier original fjernkontrollen å komme igjennom glasset, så greier Logitechen mest sannsynlig også dette. Ellers så trenger du RF extenderen, men denne er dyr.

Det finnes også billigere løsninger hvis man kun skal ta i mot IR signalet og sende dette til en komponent bak en dør. Så lenge man kan ha mottakeren stående fremme. Den ene jeg så hadde vel 2 meter kabel fra mottaker til sender. Logitechen gjør dette trådløst.
    Takk. Da bestiller jeg en glassdør og prøver. Jeg kan ha en mottaker stående fremme ja. Har du en link til en slik løsning?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Milzit
    Takk. Da bestiller jeg en glassdør og prøver. Jeg kan ha en mottaker stående fremme ja. Har du en link til en slik løsning?
    Jeg ga en link om den for ikke så lenge siden, og sjekket nettopp igjennom de innleggene forumet kommer opp på hos meg (de siste 250), men fant ikke igjen den tråden.

Men prøv google. Det er nok veldig mange løsninger, og alle skal funke. Det er en type som tar i mot signalene, og har ledninger ut. Disse har ett IR øye hver, og disse limes på IR mottakeren på enheten som skal styres.

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Noken som vil uttale seg objektivt(littt vanskelig å få eit objektiv svar i denne tråden kanskje) om Logitech Harmony One er beste universale kontrollen til under 1500?

Skal brukast til:
    Samsung UE55B7070
    Nad C352
    HTPC (Antec Fusion Remote)
    Nad C521 BEE
    Altibox frå motorola

Newcomer Frode.N sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thamule
    Heisann

Noken som vil uttale seg objektivt(littt vanskelig å få eit objektiv svar i denne tråden kanskje) om Logitech Harmony One er beste universale kontrollen til under 1500?

Skal brukast til:
    Samsung UE55B7070
    Nad C352
    HTPC (Antec Fusion Remote)
    Nad C521 BEE
    Altibox frå motorola
    Jeg bruker Harmony ONE til diverse hjemmekino og HiFi komponenter.
    Jeg har tidligere brukt diverse programmerbare kontrollere. Fra Logitech, Sony, Philips og andre.
    Jeg vil si at denne er den beste jeg har hatt. Madammen og ungene er enige.

Det tar endel tid å få satt opp den, slik at den blir "perfekt" for mitt bruk.
    Men dét kan ha like mye med meg som bruker å gjøre, som med fjernkontrollen i seg selv.

Jeg synes det funker veldig bra med både berørings-skjerm OG "vanlig" fjernkontroll. Endel kommandoer som f.eks play, pause og spoling er det veldig greit at man slipper å SE på fjernkontrollen for å utføre.
    Den ligger godt å hånden også, selv om jeg personlig ville byttet om på plasseringen av enkelte taster..
    Man kan selvsagt tilegne egne kommandoer til de forskjellige tastene/knappene, men dersom jeg f.eks bytter om på menyknappene, skjønner selvsagt ikke ungene noe som helst da de jo SER på fjernkontrollen når de skal utføre kommandoer..
    Tastene sitter ikke "feil".. men i forhold til Force satellitt fjernkontrollen min, som jeg jo kan i blinde.. sitter de på feil sted..
    Dette retter seg etterhvert, da jeg jo har lagt bort Force fj.kontrollen.. og kun bruker H ONE nå..

Macro'ene er kanskje det beste m denne fj.kontrollen.
    Da kan man starte f.eks "BluRay på projektor" med ett trykk.
    Lerret går ned, forsterker setter over på HDMI 6 (som jeg har kalt "BluRay" på ONE skjermen) og switcher forsterkerens utgangssignal fra TV til projektor.. som den selvsagt starter.. slår av TV'en.. osv osv..
    Pluss selvsagt at bordet er ryddet.. kun én fjernkontroll

Det eneste jeg ville vurdert å bytte til, er tilsvarende kontroll.. men med muligheter for RF signaler i tillegg til de vanlige IR..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Harmony One i et år nå. Ja den er komplisert å sette den opp. Det som tar tid er ikke å legge inn makroene for aktivitetene man trenger, men å tilordne alle knappene man trenger og å få dem på riktig plass.
    Men når alt fungerer er det helt fantasktisk å kunne trykke på en knapp i stedet for å måtte bruke 3 fjernkontroller, i tillegg slipper jeg unna med 1 fjernkontroll på bordet i stedet for 6.
    Jeg har ikke angret et sekund på at jeg kjøpte den. Skulle jeg ha kjøpt i dag ville jeg vurdert Harmony 900 også, men jeg har ingen planer om å bytte.

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Jeg har også hatt Harmony One et år og er strålende fornøyd. Virker som jeg har et enklere oppsett en dere andre for jeg har brukt liten tid til dette, kun kort tid til å ordne ting etter mitt ønske.
    Av komponenter har jeg
    Denon AVR 4308
    Denon DVD 2500BT
    Canal Digital HD PVR
    Samsung LE52A656
    ASUS O!Play

Den brukes daglig og funker upåklagelig. Mitt eneste ankepunkt er den trykkfølsomme skjermen. Synes det er for lett å komme bortpå feil valg, men det er ikke grunnlag for å kjøpe meg noen annen. Men skulle denne ryke så vil jeg nokk se på den nye Harmony 700 som er omtalt i det siste Hjemmekino.
    På mitt stuebord ligger det to fjernkontroller, en til SONOS og en One til resten. Alt i alt, så er jeg kjempe fornøyd og anbefaler den til alle.

Side 48 av 77 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •