Logitech Harmony One - Side 47

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 47 av 77 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 ... SisteSiste
Viser resultater 921 til 940 av 1526
    Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av knut1
    Samme her.
    Har satt alle delay på minimum men har fremdeles ett etterslep.
    Kan forøvrig fint leve med det.
    Jo da, jeg kan lett leve med det, i hvertfall til 900'n synker til akseptabelt prisnivå.
    Det er bare et ørlite irritasjons moment, thats it...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dm-800 og Harmony one

Harmony One vil aldri være like kjapp som en orginal fjernkontroll.
    Årsaken er at den orginale fjenkontrollen er mer eller mindre hardware basert, mens Harmony One er software basert. Av denne grunnen så vil det altid være en noe større forsinkelse på en Harmony fjernkontroll og en orginal fjernkontroll. Harmony 900 er vel så langt den kjappeste Harmony fjenkontrollen.

Newcomer Helgenen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt vurdering så dro jeg til Elkjøp idag og kjøpet Harmony one, ligger i ladderen nå før jeg får begynt å sette den opp :-D Det blir neppe i kveld, middagsgjester og noen flasker med vin står klar neppe de beste forutsetninger for å få alt til å fungere.

Kommer til å prøve meg i morgen - dersom ikke det blir en ren avslapingsdag på sofaen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noen alternativ software til å programmere Harmony One? Får magesår av denne Logitech softwaren.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei desverre BillyJoe.
    Men det har i lengere tid nå vært snakk om at det skal komme en ny og forbedret verson av software'n. Vi vet bare ikke når...

Hva er det du sliter med?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BillyJoe
    Finnes det noen alternativ software til å programmere Harmony One? Får magesår av denne Logitech softwaren.
    Det er vel kanskje en har: Concordance enables Logitech Harmony programming in Linux

Direkte link til program siden her: Concordance

Er laget for UNIX, men står at det skal funke i Windows og Linux også.

Har ikke testet selv.

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det muligt å lage flere oppsette, som f.eks når jeg vil se på data så skrur den på valgene jeg ønsker i Epson TW5000 som er gode for data, og velger jeg film så legger den opp for dem riktige innstillinger for film?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan hadde Harmony fungert med iPhone Universal Dock Pro?
    Google Oversetter

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Er det muligt å lage flere oppsette, som f.eks når jeg vil se på data så skrur den på valgene jeg ønsker i Epson TW5000 som er gode for data, og velger jeg film så legger den opp for dem riktige innstillinger for film?
    Det gjør man når man lager aktiviteter.

Hvis du trenger å ha 2 data oppsett, ett for TV og ett for Prosjektor så lager man bare det. Ikke noe problem.

Men hvis du trenker riktige innstillinger i prosjektor, så må du nok ha riktige knapper for å bytte for eksempel innstillings profiler på prosjektoren. Jeg regner med at du kun har en bilde kabel til PJ?

Personlig så har jeg 2 HDMI til TV, 1 for PC, og en for resten, så slipper jeg problemet med å bytte innstillinger for å få det korrekt for PC.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det gjør man når man lager aktiviteter.

Hvis du trenger å ha 2 data oppsett, ett for TV og ett for Prosjektor så lager man bare det. Ikke noe problem.

Men hvis du trenker riktige innstillinger i prosjektor, så må du nok ha riktige knapper for å bytte for eksempel innstillings profiler på prosjektoren. Jeg regner med at du kun har en bilde kabel til PJ?

Personlig så har jeg 2 HDMI til TV, 1 for PC, og en for resten, så slipper jeg problemet med å bytte innstillinger for å få det korrekt for PC.
    Ok.
    Har ikke tv, kun PJ(Epson TW5000), husker ikke om det er knapper for flere oppsett, skal sjekke det når jeg kommer hjem. Har kun 1 hdmi kabel til PJ ja.

Newcomer KjellG sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kortere brukstid

Har etter ett års bruk fått betydelig kortere brukstid mellom ladinger. Har inntil nylig ladet ca hver 3-4 dag. Nå må jeg gjøre det daglig.

Slitasje på batteri eller...? Noen innspill her?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjellG
    Har etter ett års bruk fått betydelig kortere brukstid mellom ladinger. Har inntil nylig ladet ca hver 3-4 dag. Nå må jeg gjøre det daglig.

Min har nok også fått litt kortere, men ikke så kort.

Det er jo også li-ion batterier som helst ikke skal lades helt ut, noe som kanskje kan skade dem. Hvis den har gått tom noen ganger så kan det kanskje være årsaken.

Men uansett, alle lade batterier blir dårligere over tid.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjellG

Hvilke type batteri er det i denne?
    Vis det er Lithium som jeg tror det er, så les videre under.

Hvordan lade Lithium-baserte batterier?
    Lithium-batterier er vanskelige å skade ved lading, ettersom de inneholder avansert elektronikk som skal beskytte mot feilaktig lading. Du trenger som sagt heller ikke bekymre deg for minne-effekten, siden denne batteritypen ikke påvirkes av dette problemet overhodet.

Lithium-batterier blir i motsetning til NiMH ikke varme når de lades, og laderen slutter automatisk å tilføre strøm når batteriet er fulladet. Det er derfor ikke noen kjente bivirkninger ved å la laderen være plugget i etter at batteriet er fullt. Det er heller ingen kjente tilfeller der Lithium-batterier har eksplodert.

Det er vanlig å tro at det er bra å la batteriet gå tom for strøm. Sannheten er stikk motsatt for Lithium-batterier, som derimot bør lades ofte. Det er også normalt å tro at klattlading er skadelig, noe som ikke er tilfelle. Du kan med god samvittighet plugge laderen ut av telefonen selv om ikke batteriet er fullt.

En ting som er verdt å merke seg er at hurtigladere med en ladetid på rundt en time ikke er anbefalt å bruke hvis du vet at det er lenge til du får lade telefonen igjen. Telefonen vil nemlig kun oppnå rundt 70 prosent av den optimale batterikapasiteten, som kun kan oppnås med en vanlig lader. Tiden som kreves for å lade Lithium-batterier helt opp er som regel på rundt 2-3 timer.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Hvilke type batteri er det i denne?
    Vis det er Lithium som jeg tror det er, så les videre under.
    Det er nok den riktige typen ja.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det værste med disse batteriene er å lade dem helt ut, da ødelegger man dem. @KjellG, prøv å klatt lad i steden for nå, se om en kan se forandring på batteri levetiden? Du har sikkert ikke noe å tape :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mange som har hatt behov for å programmere sekvenser på H. one? Logitech har fått usannsynlig mye pepper for å ha fjernet den muligheten på 900.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke si jeg har hatt noe behov for det egentlig. Activities gir meg alle de sekvensene jeg trenger.

Hva slags sekvens trenger du i tillegg til activities?
    Hvis det er et must for deg, kan sikkert kundeservice manuelt legge inn akkurat de sekvensene du trenger på 900'n også.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke hva jeg trenger, jeg bare lurer Så vidt jeg har forstått så er sekvenser en makro inne i en aktivitet. F.eks. først trykke på aktiviteten se på film. Under der er det lagt opp en makro som f.eks. pauser filmen og svitsjer inngang på tv'n e.l.
    Er på utkikk etter en fjernkontroll og 900 ser fin ut, men har som sagt fått veldig mye pepper for å ikke ha med sekvensfunksjonen.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stix
    Jeg vet ikke hva jeg trenger, jeg bare lurer Så vidt jeg har forstått så er sekvenser en makro inne i en aktivitet. F.eks. først trykke på aktiviteten se på film. Under der er det lagt opp en makro som f.eks. pauser filmen og svitsjer inngang på tv'n e.l.
    Er på utkikk etter en fjernkontroll og 900 ser fin ut, men har som sagt fått veldig mye pepper for å ikke ha med sekvensfunksjonen.
    Når man lager aktivitet, så legger den da inn hvilke komponent som skal starte, og hvilke inngang de skal settes til.

Når oppstarten av aktiviteten er klar, så har fjernkontrollen knappene som trengs får å bruke den aktiviteten.

Aktivitets programmeringen til Logitech er litt smartere enn ren makro programmering, da den "vet" hva som står på og ikke, så hvis man bytter aktivitet, så gjør den kun de endringene som trengs.

Ved makro, hvor faste ir koder ligger, så vil den ikke vite hva som er på hvis man bytter, og dermed kan muligens slå av ting som skal være på osv.

Så for 99.9% av alle Logitech brukerene så holder det i massevis med det Logitech tilbyr

Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en harmony one av dama igår Holder nå på å få stilt den inn, men lurer på en ting. Har fått stilt den inn sånn at tv, receiver og blu-ray spiller slår seg på når jeg trykker på se dvd. For å få bilde når jeg ser film, må jeg også ha tv'n i hdmi1/dvi inngangen, men dette må jeg gjøre selv. Går det ann å få stilt inn på kontrollen at den skal hoppe rett inn i hdmi1/dvi når jeg trykker på se film? Og hvordan gjør jeg dette?

Side 47 av 77 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •