Logitech Harmony One - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 77 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 1526
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tv av og på

Jeg får ikke slått på tv`n med Harmony One, må fysisk trykke på tv`n (slå på). Mine komandoer på Harmony One er "Power On (På)" og "Power Off (Slå av)"

Bør jeg velge annen komando for av eller på ?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dypen
    Jeg får ikke slått på tv`n med Harmony One, må fysisk trykke på tv`n (slå på). Mine komandoer på Harmony One er "Power On (På)" og "Power Off (Slå av)"

Bør jeg velge annen komando for av eller på ?
    Med mindre du også fysisk slår av tven når du er ferdig å se på, og med orginal fjernkotroll kan slå av og på skal det fint la seg gjøre å tweake det inn.

I værste fall med å lære Harmonyen med orginal fjernkotroll.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knut1
    Med mindre du også fysisk slår av tven når du er ferdig å se på, og med orginal fjernkotroll kan slå av og på skal det fint la seg gjøre å tweake det inn.

I værste fall med å lære Harmonyen med orginal fjernkotroll.
    Trodde ikke det var noen fysisk av på bryter på tv`n, står ikke tv`n i stand by modus hele tiden ?

Tweake hva vil det si og hvordan utføres dette ?

Hvordan lærer jeg min Harmony One med den originale fjernkontrollen ?

Beklager min uviten :???:

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

dette skulle fungere ut av boksen (i alle fall gjorde det her, dog uten tv-tuner for min del.)

Jeg har hatt en Sony TV og den fungerte fint med Harmony. (Forsåvidt samme serie som du har, dog en eldre utgave, såvidt jeg husker)

Har du lagt inn eksakt den TV-en du har? Er du 100% sikker på dette? Bruker du malen i programmet "Watch TV" for å se på TV? (Regner med det, siden du kan sette opp favoritter, men skader jo ikke å spørre. :-)

Grunnen til at jeg lurte på om du fikk byttet kanaler i det hele tatt er at det mangler litt utstyrsinformasjon fra deg, og "virker ikke" er jo ofte en litt vag beskrivelse. Da kan det hjelpe å vite hva som i alle fall virker hehe

Jeg har opplevd å konfigurere meg bort noen ganger i Harmony-programmet, og har da startet fra scratch. Det er ikke så mye jobb å legge inn enheter på nytt.

Så, hvis du har lagt inn eksakt TV-modell, og du er sikker på at innstillingene dine er korrekte, så foreslår jeg følgende:

1. Fjern alle aktiviteter
    2. Fjern alle enheter
    3. Legg kun til TV.

Får du styrt TV-en nå?

Fjern TV, legg til TV, legg til Get-boks. Repeter.

Bruk auto-oppsettet, sett TV til å være TV, sørg for å sette at du bytter kanaler på Get-boks og ikke endre på power on/off-innstillinger, defaultene til Logitech burde være bra her.

Jeg stusser litt på at du får opp "Power on/Power off", dette burde vært håndtert automagisk av aktiviteten. Hva skjer nå du trykker help på fjernkontrollen? Må du virkelig inn i devices for å styre dette?

Altså, senk ambisjonsnivået noe, reduser antall enheter/fikling med konfig, og sørg for å få grunntingene til å fungere før du går videre (og dobbeltsjekk navn på enhetene du legger inn.)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg omsider fått alt til å fungere på min "Harmony One" :-D

Det som tok lengst tid å finne ut av var komandoene for AV og PÅ TV da jeg ikke trodde dette var feil. Her var det valgt to knapper for av og på altså en knapp for hver fungsjon. Med komandoene som var valgt på hver av disse knappene Power ON og Power OFF.

Forandret dette til samme komando på begge knappene "Power Toggle OFF/ON" og alt var i orden.

Kan problemet komme av at tv`n sin originale fjernkontroll har en knapp for av / på mens Harmony One har to ?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dypen
    Forandret dette til samme komando på begge knappene "Power Toggle OFF/ON" og alt var i orden.

Kan problemet komme av at tv`n sin originale fjernkontroll har en knapp for av / på mens Harmony One har to ?
    Slik jeg ser det så har TVens fjernkontroll 2 signaler i den ene knappen eller noe slikt. Så når den får signalet fra fjernkontrollen så bruker den det signalet som trengs.

Ellers så har Sony lagt inn forskjellige koder.

Problemet med power toggel av/på er vel at det kan hende den slår seg av når man bytter aktivitet.

Har selv Sonys W2000 og har aldri hatt problemer med å bruke ett signal for hvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har mulighet å forklare steg for steg hvordan du legger inn kanal ikoner, og hvordan du får konfigurert ikonene opp mot den riktige kanalen?

Newcomer sjøsprøyt sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klikk på innstillinger på aktiviteten (se TV eller for en dekoder), marker ved Konfigurer favorittkanaler og legg til ikoner - trykk neste, og du får opp siden der du kan legge til og endre ikoner.
    I ruten der det står kanal over legger du inn kanalnr fjernkontrollen din skal sende ut.

Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Serratus
    Har vel opplevd et par ganger i løpet av et halvt års tid at den henger. Må da ta ut batteriet og sette det inn igjen, så fungerer den fint.
    Ikke noe stort problem altså.
    Dette er et STORT problem på min 525.
    Siterer mitt innlegg fra 525 tråden:

Sitat Opprinnelig postet av Bendalf
    Harmony 525 henger seg opp.
    Er det noen fler som har det problemet med denne?

Måten det skjer på er at displayet "fryser" med lyset på og knappene slutter å fungere.
    Den eneste måten å midlertidiig fikse problemet på er å resette den ved å ta ut batteriene, og så sette de tilbake.
    Dette løser problemet til en viss grad, men så går det noen minutter så skjer det igjen.
    Dette skjer gang på gang med få minutters mellomrom.
    Den har vært sånn fra dag 1.

Jeg har prøvd å reinstallere fastvaren i fjernkontrollen, men det løste ikke problemet.

Er det noen som vet hvordan dette problemet kan fikses?
    Jeg regner egentlig med at det er en stor fuckup med mitt eksemplar, noe som sansynligvis er en garantisak.

Flere her som har samme problem med sin harmony modell?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg regner egentlig med at det er en stor fuckup med mitt eksemplar, noe som sansynligvis er en garantisak.

Vel.
    Gå til butikken å bytte an i en som virker?
    Høres det ut som en ide, eller har du somlet så mye at det er for sent ?

Har ikke hatt det problemet med noen av mine harmonyer.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knut1
    Vel.
    Gå til butikken å bytte an i en som virker?
    Høres det ut som en ide, eller har du somlet så mye at det er for sent ?

Har ikke hatt det problemet med noen av mine harmonyer.
    Den ble kjøpt på CDON så det er ikke bare å løpe ned til butikken.
    Jeg har skrevet mail til kundeservice ang retur/bytte, men har ikke fått noe svar enda.
    Også har jeg nok somlet litt for lenge desverre, måtte uheldigvis reise bort en stund like etter at jeg fikk den,
    så når jeg mailet kundeservice var det på dagen 14 dager siden jeg mottok den.
    Mulig det var akkurat for sent, er spent på å høre hva de sier om den saken.
    Uansett så er dette en reklamasjonsfeil som burde dekkes av garantien.
    Men da må jeg vel kanskje gå via Logitech?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg hadde dette problemet med at den hang seg når jeg hadde Harmony 1000, ca 1 gang i måneden. Jeg har ALDRI opplevd dette med One. Har nå hatt den lengre enn jeg hadde 1000.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har skrevet mail til kundeservice ang retur/bytte, men har ikke fått noe svar enda.
    Også har jeg nok somlet litt for lenge desverre, måtte uheldigvis reise bort en stund like etter at jeg fikk den,
    Disse 14 dagene er "retur uten spørsmål engang".
    Du har ett defekt produkt med vanlig garanti.
    Bare til å være litt pro-aktiv ofenfor de der cdon.
    Rett og slett bare returner den med ett skriv om at an er ødelagt.(dead on arrival, har vært for opptatt til å ta hånd om det)

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sånn at alle produkters som skal returneres må avtales med kundeservice, men jeg regner med det lar seg ordne hvis de bare kan svare på mailen snart.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sånn at alle produkters som skal returneres må avtales med kundeservice, men jeg regner med det lar seg ordne hvis de bare kan svare på mailen snart.
    De bruker av og til litt tid på å svare. Samt ikke alltid skjønner hva man mener heller

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faktisk tidligere skrevet en del mail til kundeservicen deres ang. problemer med å betale med mac, og da har de faktisk vært skikkelig kjappe på avtrekkeren. Svaret kom allerede dagen etter....
    Regner med de er interessert i få pengene sine.
    Men når det gjelder vare-retur er vel kanskje ikke det like interessant? hehe...
    Det har gått 3 dager nå og ikke noe svar.

525'en var i utgangspungtet ment som gave til fattern, da han sliter noe jævlig med å forstå seg på de fjernkontrollene han har.

Har lest hele denne tråden nå, og jeg har planer om å kjøpe "the One" selv etter hvert!
    Sorry at det ble litt mye OT om CDON og 525'en forresten :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd Harmony One med ELKO Living System?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig ser det ut til at det kommer skikkelig styring av PS3 for Harmony fjernkontrollerene, og denne er fra Logitech selv:

Logitech Harmony Adapter for PlayStation 3 answers a million prayers

Noen som har hørt noe mer?

Synd jeg ikke så den da jeg akuratt har kjøpt Sony sin egen fjernkontroll, men er ikke denne for dyr så tar jeg nok denne i stedet, og selger Sony sin til Brodern

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    14 dagers fristen gjelder angrerett, og må ikke forveksles med reklamasjon.
    Du har etter forbrukjøpsloven 2 års reklamasjonsfrist (eller 5 - dersom tingen er ment å vare vesentlig lengre enn 2 år - jmfr mobiltelefondommen) .
    Du må reklamere så snart du oppdager feilen, og ihvertfall innen to måneder etter at du oppdaget den.
    Enhver feil ved varen som viser seg innen 6 måneder etter at du overtok den, regnes for å ha vært der ved leveringen (om du ikke har påført den en skade ved uforsvarlig bruk...).
    Dersom selger ikke følger opp kan du selvsagt gå direkte på importøren.

Side 39 av 77 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •