Logitech Harmony One - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 77 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 1526
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Jeg har også lagt inn maks antall kanal-logoer og batteriet mitt holder ihvertfall to-tre uker mellom hver lading. Jeg kjøpte min med en gang de kom i salg i Norge.
    Jeg kjøpte min i går, og den er nesten tom for batterier i dag. Riktignok brukte jeg noen timer på å programmere den i går, og da er jo displayet i bruk så lenge den er kobla til PC, men tviler på om den varer mer enn i 4-5 dager med mitt bruk.
    I og for seg ikke noe større problem, og jeg er godt fornøyd sålangt.

Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som regel er det viktig å følge forskriftene (manualen) ved første gangs opplading, da det vil påvirke utladingstiden. Om en ikke følger dette, vil ikke batteriene ha full kapasitet.
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203 - Apple TV 4k - Xbox One X Scorpio
    Patos Lyric 502 - Cerwin Vega E76C - Patos Lyric SUB 10 - Dali R1000
    Mer info på wilford.no

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wilford
    Som regel er det viktig å følge forskriftene (manualen) ved første gangs opplading, da det vil påvirke utladingstiden. Om en ikke følger dette, vil ikke batteriene ha full kapasitet.
    Dette stemmer vel bare for de gamle nikkel cadmium batteriene, og ikke for moderne litium ion baserte.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loce
    Leste et sted at man godt kan ha Harmony one i laderen hver natt og at batteriet ikke tar skade av det.

Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Det er greit nok, men det skal ikke være NØDVENDIG å lade hver natt...
    Batteriene er av typen Li-ion og tar aldri skade av å lades hele når fjernkontrollen ikke er i bruk. Ha denne typen batteri på min telefon, og har hatt den i godt over 1 år nå, og batteriet er enda ikke dårligere enn når jeg fikk telefonen. Kapatsiteten er mellom 40-60 hver kveld, og jeg lader hver kveld.

Men jeg lader min One kun når det trengs, noe som etter mitt bruker er en gang hver 2 eller 3 uke.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    hmm... Iflg. support, så skal det ikke være mulig å ha flere fjernkontroller på samme brukerprofil.
    Dette var kun mulig i USA fikk jeg beskjed om.

Derfor har jeg aldri gjort det.
    Dette skal jeg sannelig prøve... ;-)
    Det kan jo hende de har sperret program varen, men det funket fint hos meg. Ser heller ikke at det burte vært ett problem for Logitech å hatt det slik, hvis det ikke skulle funke.

Det kan jo hende du må restarte softwaren mellom byttet.

Personlig så mener jeg at Logitech softwaren burte vært bygd opp slik at man kunne ha ett brukernavn, så valgt system under der hvis man hadde flere kontroller for flere systemer. Så slipper man å huske flere innlogginger osv.

Når jeg byttet mange komponenter i fjor sommer, så valgte jeg å lage ny profil i stedet for å slette ting i den gamle, var liksom mye enklere der og da. Men nå husker jeg jo ikke helt hva jeg brukte, da det jeg normalt bruker ble brukt til det andre systemet. Men dette har heldigvis Logitech skjønt er ett problem, så hvis man ikke husker brukernavn, så bruker de fjernkontrollen for å hente frem opplysningene, fremfor mail adresser som andre bruker.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harmony One sluker strøm, må lades hver natt, mens 525 har jeg brukt i 3 mnd, uten å bytte batteri.
    Det må være noe galt med an.
    Jeg lader ikke min oftere enn en gang hver 14 dag.
    Og vi trykker en god del på an også :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm... Iflg. support, så skal det ikke være mulig å ha flere fjernkontroller på samme brukerprofil.
    Dette var kun mulig i USA fikk jeg beskjed om.

Derfor har jeg aldri gjort det.
    Dette skal jeg sannelig prøve... ;-)
    Flere ulike på samme konto funker nok dårlig.
    To like som skal ha dønn likt setup går nok godt an.
    Så du får jo halvert kontoene dine ii det minste :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wilford
    Nikkel-cadium og nikkel-metallhybrid batterier kan ha minne effekt og trenger litt extra care med tanke på lading og oppbevaring.

Lithium-polymer og Lithium-ion batterier skal ikke være plaget med minne effekt og kan "klatt-lades" som det passer seg.
    De må dog ikke overlades eller tappes for mye for strøm, da kan de rett og slett gå i stykker.

Stort sett alle nye dingser nå til dags har li-ion batterier.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knut1
    Det må være noe galt med an.
    Jeg lader ikke min oftere enn en gang hver 14 dag.
    Og vi trykker en god del på an også :-)
    Samme her, er veldig positivt overrasket over levetiden på batteriet. Det går så lang tid mellom hver gang jeg trenger å lade den, at jeg glemmer helt at den faktisk må lades.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har funnet logoen til Tv2 Sport 1, 2, 3, 4 og 5? Eventuelt kan legge inne en link til dem?

Newcomer Trancton sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Syvio 200

Noen som har fått koblet H1 opp mot Syvio 200 slik at den erstatter fjernkontrollen til Syvio 200? I så fall, hvilken type, merke og modell valgte dere?

Har forsøkt med Multimedia PC --> Sigma Designs --> Syvio 200 men fant ikke den...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan hende den kan ligge under ett annet navn i Logitech sine registre. Mange produkter har forskjellige navn i forskjellige deler av verden.

Det kan hende det også ligger en annen utgave av den du trenger som kan funker, f.eks. en 100 i stedet for 200.

Ellers så må du legge inn selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Volumsetting pr Aktivitet

Hei

Jeg er generelt strålende fornøyd med Harmony One, men har to utfordringer.

1: Det er veldig stor forskjell på volumet avhengig av hvilken kilde som brukes, og jeg skulle gjerne fått satt volumet forskjellig på hver enkelt aktivitet.

Eks. -25db på "Se DVD/BD" og -40 på "hør Radio"

Uansett kilde styres lyden på Yamaha RX-V663. Noen som har et forslag/løsning?

2: Sliter med å få Harmonyen til å velge riktig inngang på TV´n. Den nekter rett og slett å velge HDMI1 :-|

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EltaR
    Hei

Jeg er generelt strålende fornøyd med Harmony One, men har to utfordringer.

1: Det er veldig stor forskjell på volumet avhengig av hvilken kilde som brukes, og jeg skulle gjerne fått satt volumet forskjellig på hver enkelt aktivitet.

Eks. -25db på "Se DVD/BD" og -40 på "hør Radio"

Uansett kilde styres lyden på Yamaha RX-V663. Noen som har et forslag/løsning?
    Det er i hvertfall to muligheter, men begge avhenger av receiveren:

1. Noen har IR-koder for visse volumnivå som kan settes direkte
    2. Andre receivere har mulighet for volumjustering pr inngang i forhold til nåværende volum
    (som er nesten det du spør om ;-)

Litt googling på receiveren din ga:

"Volume Trim: Use this feature to adjust the level of the signal input at each jack. This is useful if you want to balance the level of each input source to avoid sudden changes in volume when switching between input sources. The range is from -6 dB to +6 dB in 0.5 dB increments."

som en av featurene, så det er nok bare å bla litt i setupen på den. Da er du alle fall i nærheten av det du trengte.

( Online User Manual and Guide for Yamaha RX-V663 7.1 Channels Receiver by FixYa, Page #93 )

Sitat Opprinnelig postet av EltaR
    2: Sliter med å få Harmonyen til å velge riktig inngang på TV´n. Den nekter rett og slett å velge HDMI1 :-|
    Hmm jeg har ikke opplevd dette på de tv-ene jeg har brukt logitechen på (3 forskjellige, en Sony, en Philips og en Samsung.) Har du prøvd å trykke Help på fjernkontrollen etter at du har valgt å se på TV?

Og har du prøvd å velge Devices, så fjernsynsapparatet, og så bladd i kommandoene for å inputen og sett etter valget for InputHDMI1 eller lignende der?

Evt har du flere innganger på TV-en? Kunne du prøve med HDMI2? (Skudd i mørket, men en vet aldri

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar brummund.

Sendte av gårde de samme spørsmålene til Logitech support noen timer etter at jeg la inn innlegget her - allerede i dag kom svaret.

"Unfortunately the harmony remote does not have the functionality of setting the volume to a certain level."

Mao. jeg må løse det på Receiver siden som du skriver. Forslaget med Volum Trim har jeg allerde gjort så jeg må nok forske litt mer på dette.

Når det gjelder spørmålet om valg av inngang på TV´n er svaret som følger:

"As for your TV switching inputs, we have made a change so could you please do an update by logging into the harmony software and click on update remote."

Jeg gjorde som de skriver og oppdaterte fjernkontrollen. Og det virker!!!! Rett og slett imponerende brukerstøtte :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beste fjernkontrollen jeg noen gang har hatt.

WAF faktoren er extremt høy, så den brukes i stua
    Samsung TV, Bose Lifestyle Hjemmekinosystem, Samsung Blu-Ray, Get HDPVR og en utgammel Hitachi VHS til alle disneyfilmene.....
    Funker som bare fytterakkeren :-D

Litt fomling i begynnelsen riktignok...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som egentlig kan forklare hvordan man legger inn TV kanal symboler :O? har slitt litt med å få det til :P!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av todibodi
    Noen som egentlig kan forklare hvordan man legger inn TV kanal symboler :O? har slitt litt med å få det til :P!
    Ikonene har jeg lastet ned fra denne siden: s q u a r e e y e s i c o n h a r m o n y
    Dette gikk veldig greit og ser veldig fint ut i displayet. Lastet ned alle sammen samlet, pakket deretter ut alle og lastet opp ett og ett ikon i den rekkefølgen mine kanaler lå etter. Da jeg bare kan lagre 24 favoritter og har 30 kanaler tilgjengelig byttet jeg ut to kanaler med to som lå etter kanal 24 og oppover som var mere interesange.

På hver sidevisning av favoritter er det plass til 6 knapper, på "navn" har jeg ført inn NRK1, TV2 o.s.v.

Mitt broblem er følgende

Der "kanal" skall fylles inn har jeg 1,2,3,27 o.s.v. Dette fungerer ikke, nå har jeg bare NRK og får ikke byttet kanal. Må jeg sette inn 01,02,03 o.s.v. eller må jeg sette inn 001,002 o.s.v. ?

NB! Har "Get Box HD PVR"

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dypen
    Mitt broblem er følgende

Der "kanal" skall fylles inn har jeg 1,2,3,27 o.s.v. Dette fungerer ikke, nå har jeg bare NRK og får ikke byttet kanal. Må jeg sette inn 01,02,03 o.s.v. eller må jeg sette inn 001,002 o.s.v. ?

NB! Har "Get Box HD PVR"
    Får du byttet kanal direkte med nummertastene på fjernkontrollen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går kveld fikk jeg ikke byttet kanal med nummertastene, da var alle muligheter låst. Nå i kveld fungerer nummertastene og piltasten for å bla kanaler fremover. Da er fruen litt blidere i kveld

Jeg hadde håpet på å få til denne fjernkontrollen med de mulighetene som ligger der uten alt for masse bøgg men sånn blir det når man er på ny grunn.

Jeg får ikke byttet kanaler ved å trykke på opplastede ikonene under favoritter på berøringskjermen ?

Side 38 av 77 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •