Logitech Harmony One - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 37 av 77 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 1526
    Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    [QUOTE=zx300]Ser meget intresangt ut denne. MEN lurer på noen ting, og hadde vært kjekt å høre

Funker denne mot
    Dreambox
    -Slik man kan bruke dem farge knappene som er på den orginale fj. kontr. til DB? Jeg bruker ikke tall knappene, kan en programere dem til dem farge knappene som er på DB fj.kontrollen?

Fungerer helt opptimalt med dreambox.Om noen enda lurer på dette.
    alle knappene kommer opp i displayet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilgi meg et spørsmål som kanskje er naivt for de innvidde:

Har Harmony One noe som Harmony 550 ikke har, bortsett fra oppladbart batteri?

Jeg synes ærlig talt at Harmony One ser usedvanlig harry ut, og foretrekker noe med stiligere design.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Tilgi meg et spørsmål som kanskje er naivt for de innvidde:

Har Harmony One noe som Harmony 550 ikke har, bortsett fra oppladbart batteri?

Jeg synes ærlig talt at Harmony One ser usedvanlig harry ut, og foretrekker noe med stiligere design.

Jeg er i elle fall fornøyd.Så driter faktisk i om den er harry.
    Jeg syns harry er fint stempel jeg da.
    Så får du finne en annen tråd som din eventuelle ikke harry fjernkontroll er.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle dingser har ikke egne tråder. Vil man sammenligne et produkt med et annet, velger man en tråd der det ene produktet diskuteres. Jeg antar at folk som har valgt One faktisk har sammenlignet den med ulike alternativer.

I stedet for å bli fornærmet, kunne kanskje noen som kjenner Harmony fjernkontroller svare:

Hvilke funksjoner har Harmony One eventuelt, som ikke finnes på rimeligere modeller med et enklere design?

Bortsett altså fra oppladbart batteri, som står nevnt overalt.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle dingser har ikke egne tråder. Vil man sammenligne et produkt med et annet, velger man en tråd der det ene produktet diskuteres. Jeg antar at folk som har valgt One faktisk har sammenlignet den med ulike alternativer.

I stedet for å bli fornærmet, kunne kanskje noen som kjenner Harmony fjernkontroller svare:

Hvilke funksjoner har Harmony One eventuelt, som ikke finnes på rimeligere modeller med et enklere design?

Hvor har du fra at jeg er fonermet Kan ikke svare på hva som er forandret.
    Beste måten og finne ut dette er vel og gå på hjemme siden til logitech og lese hva som er forandret?
    Har prøvd mange dårlige fra før.Fikke en demo av denne hos spade.
    Da var saken enkel.
    Må i alle fall ganske mye opp i pris for og finne en som er bedre vil jeg tro.
    Spørs jo om du vil bruke 1 eller 2 hender på å betjene en fjernkontroll.
    Dette er i alle fall en meget god 1 hånds fjernkontroll.
    Eneste fjernkontroll som er bedre jeg har prøvd er B&O beolink.
    Har skuffa full av alt for store fjernkontroller.Eller ikke gode og betjene.
    Logitech passer i alle fall mine hender meget bra.

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harmony One har stort sett bra knapper/standard innstillinger, stor produktdatabase, lettlest skjerm og sist, men ikke minst: Et bra innstillingsprogram som fungerer både på Mac og Windows.

Skjermen har den fordelen at du også får tilgang på mer avanserte funksjoner som f.eks. en forsterker måtte ha ved et par klikk, men da uten at disse er synlige for de (host) mer enkle brukerne av utstyret.

Har hatt en selv en stund nå, og har også kjøpt en til opphavet som erstatning for oppstillingsplassen med fjernkontrollere de hadde i stuen. De var skeptiske i begynnelsen og mente at det siste de ville ha var en fjernkontroll til over tusenlappen, men nå er de altså veldig fornøyd.

(Selv styrer jeg en Blu-ray-spiller, Apple TV, Onkyo AV-receiver, en TV og en XBox med min, og det er ganske sømløst. Er man f.eks. litt skjødesløs med pekingen og klarer å bomme, så kan man trykke på en "Help"-knapp. Denne prøver da enkel "feilretting", ved å sende power on til TV osv på nytt, og guider deg igjennom til alt er oppe og ruller igjen. Hendig når man glemmer at IR-signaler ikke kan gå igjennom en massiv pall fra Ekornes. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk for Harmony 550 fordi den var litt mindre og virket bra for mitt bruk. Likte designet på den og etter å ha hatt den i en uke så må jeg si meg svært fornøyd. Enkelt oppsett (tok meg 10 min) og uten problem.

Jeg har Yamaha forsterker, Get box HD PVR, Philips tv, og PS3. Har lagt inn fire aktiviteter (som er det den får plass med i displayet): Se tv, Se film, Spille spill og Høre på radio.

Det eneste jeg savner er fargedisplay men det er ingen fare da displayet på den er oransje i likhet med min forsterker og get-boksen Touchknapper er jeg ikke spesielt glad i så det er ikke noe savn. Alt av innstillinger på de forskjellige enhetene er tilgjengelig etter to trykk (devices -> velg den du vil stille på) Den er også lettforståelig, min samboer og hennes søster som er tekniske analfabater forsto den svært raskt.

Siden ingen av Harmony kontrollene ennå støtter bluetooth eller annen styring av PS3 så fant jeg ut at jeg ikke hadde behov for å bruke 1000,- mer på H-One.

Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Solaar
    Jeg gikk for Harmony 550
    Ikke for å syte, men tråden er jo om Harmony One og ikke om alle andre modeller....
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203 - Apple TV 4k - Xbox One X Scorpio
    Patos Lyric 502 - Cerwin Vega E76C - Patos Lyric SUB 10 - Dali R1000
    Mer info på wilford.no

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den har:
    Oppladbart batteri.
    Docking stasjon.
    Fargeskjerm
    Touchskjerm
    Kan ha bilder som screensaver.
    Kan ha tv-logoer som kanalvelger i touchskjermen.
    Den knirker ikke som en gammel lada når du bruker an.
    Du trenger ikke trykke på noe knapp for å få an til å lyse, det holder å ta på den.
    Og sikkert mye mer.

Spør du meg sammenligner du en lada med en rolls royce.
    Begge bringer deg fra a til b, en av dem med stil.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Harmony One slår ikke på TV`n

Harmony One slår ikke på TV`n lengre, har fungert fint tidligere. Nå må jeg slå på TV`n manuelt på skjermen, av fungerer fint. Har forsøkt å ta av all strøm for å eventuelt resette, har også brukt feilsøkerfungsjonen på Harmony One uten å lykkes ?

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei.
    Bruker 4stk. Harmony 525 og 2stk. Harmony One.

Til daglig så bruker jeg 525. grensesnittet for å programere kontrollen er nøyaktig likt, finner de samme enhetene.

Grunnen til at jeg har så mange er at jeg har 2 like i stua, og to like i barnestua.
    Det jeg da gjør er at brukernavnet i innlogging er likt for alle kontroller, bare med et tall bakerst, eksempel "brukernavn1" og med like passord.
    Det jeg da gjør erå sette opp en kontroll, ringer logitech og ber de klone instillingene over til "brukernavn2". Vips så har jeg 2 like kontroller.

Forsjellen er at One klarer flere enn 12 enheter, opp til 18, og har 6 visninger om gangen i displayet, mens 525 har 4 visninger i displayet om gangen. One kan også vise favoritt kanal logo i displayet.

Grunnen til at jeg bruker 525 til daglig og ikke ONE, er størrelsen, og at 525 har faste fargeknapper. Dette har ikke One modellen. Der må fargeknappene være i displayet.
    Med mange sat. mottakere så blir dette litt tungvint, da det er lettere å trykke på en knapp, istedenfor displayet.

Harmony One sluker strøm, må lades hver natt, mens 525 har jeg brukt i 3 mnd, uten å bytte batteri.

One koster det samme som 3 stk. 525.
    Kan anbefale begge modeller, smaken er som baken, men til daglig liker jeg best 525, mens One er kjekk å "vise fram"... :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tror jeg det er noe galt med batteriene dine, eller så bruker du fjernkontrollen MYE! Jeg lader min en gang i mnd, da ligger den over natta.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Logitech kommer med bluethooth støtte om ikke så lenge. Det er ikke integrert i noen fjernkontroll, men en liten boks (størrelse som en mus) som oversetter fra ir til bluetooth. Denne kobles ikke til USB som en del andre ir til bluetooth gjør.

Sitat Opprinnelig postet av Solaar
    Jeg gikk for Harmony 550 fordi den var litt mindre og virket bra for mitt bruk. Likte designet på den og etter å ha hatt den i en uke så må
    jeg si meg svært fornøyd. Enkelt oppsett (tok meg 10 min) og uten problem.
    Jeg har Yamaha forsterker, Get box HD PVR, Philips tv, og PS3. Har lagt inn fire aktiviteter (som er det den får plass med i displayet): Se tv, Se film, Spille spill og Høre på radio.

Det eneste jeg savner er fargedisplay men det er ingen fare da displayet på den er oransje i likhet med min forsterker og get-boksen Touchknapper er jeg ikke spesielt glad i så det er ikke noe savn. Alt av innstillinger på de forskjellige enhetene er tilgjengelig etter to trykk (devices -> velg den du vil stille på) Den er også lettforståelig, min samboer og hennes søster som er tekniske analfabater forsto den svært raskt.

Siden ingen av Harmony kontrollene ennå støtter bluetooth eller annen styring av PS3 så fant jeg ut at jeg ikke hadde behov for å bruke 1000,- mer på H-One.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Da tror jeg det er noe galt med batteriene dine, eller så bruker du fjernkontrollen MYE! Jeg lader min en gang i mnd, da ligger den over natta.
    Kan hende batteriene er slitt ja, men begge One som jeg har, sliter med det samme.
    Kan være i fra en batch med dårlige batterier, begge har nesten samme serienr, og er ca 1,5 år gamle. Jeg har kanal logo på begge, kan det være det som tømmer batteriet?
    mener også de er satt ned til 10 sek, før de slår av lyset.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også lagt inn maks antall kanal-logoer og batteriet mitt holder ihvertfall to-tre uker mellom hver lading. Jeg kjøpte min med en gang de kom i salg i Norge.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste et sted at man godt kan ha Harmony one i laderen hver natt og at batteriet ikke tar skade av det.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er greit nok, men det skal ikke være NØDVENDIG å lade hver natt...

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Grunnen til at jeg har så mange er at jeg har 2 like i stua, og to like i barnestua.
    Det jeg da gjør er at brukernavnet i innlogging er likt for alle kontroller, bare med et tall bakerst, eksempel "brukernavn1" og med like passord.
    Det jeg da gjør erå sette opp en kontroll, ringer logitech og ber de klone instillingene over til "brukernavn2". Vips så har jeg 2 like kontroller.
    Du trenger jo ikke å plage Logitech med å klone brukerene. Det er jo bare å bruke samme brukernavn, og kople til først den ene kontrolleren, synke, så kople til den andre og synke.

Man trenger ikke ett brukernavn pr kontroller, i hvertfall så lenge de skal ha samme innhold.

Når jeg byttet fra Harmony 1000 til One så bare plugget jeg i og synket, og alt funket som de skulle.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Det er greit nok, men det skal ikke være NØDVENDIG å lade hver natt...
    Nytter vel ikke å reklamere på batteriene heller, de er vel ansett som en forbruksvare...
    :-(

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Du trenger jo ikke å plage Logitech med å klone brukerene. Det er jo bare å bruke samme brukernavn, og kople til først den ene kontrolleren, synke, så kople til den andre og synke.

Man trenger ikke ett brukernavn pr kontroller, i hvertfall så lenge de skal ha samme innhold.

Når jeg byttet fra Harmony 1000 til One så bare plugget jeg i og synket, og alt funket som de skulle.
    hmm... Iflg. support, så skal det ikke være mulig å ha flere fjernkontroller på samme brukerprofil.
    Dette var kun mulig i USA fikk jeg beskjed om.

Derfor har jeg aldri gjort det.
    Dette skal jeg sannelig prøve... ;-)

Side 37 av 77 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •