Logitech Harmony One - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 77 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 76 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 1526
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du trykker på den. da finner du også ett sted å huke av for at den ikke skal poppe opp mer.

Den kommer med flere av Logitech sine programmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dypen
    Nå spratt det opp en liten rute i høyre nedre skjerm hjørne med beskjed om en melding fra Logitech, hvor finner jeg denne meldingen ?
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Du trykker på den. da finner du også ett sted å huke av for at den ikke skal poppe opp mer. Den kommer med flere av Logitech sine programmer.
    Registreringen her gjelder sansynlig bare reklame for Logitech sine produkter, support eller oppdateringer lastes opp automatisk til den programvaren jeg allerede har innstallert tror jeg :???: eller ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    Takk for tips.
    Nå har jeg prøvd dette, både 0 og 5, men det ble ingen forskjell.. Fjernkontrollen er fortsatt tregere enn mine orginale fjerkontroller. Det må da være en løsning på dette. Sendte jo en mail til Logitech om dette (17 Januar), men har ikke fått noe svar ennå.. Opp til 5 dager sto det.. Litt dårlig syns jeg..
    har du fått noe svar på dette? Jeg også irriterer meg grønn over hvor treg den er i forhold til det originale. Hvis man skal tweeke litt i menyene velger jeg den originale for den er raskere - spes på receiver og tv.

Stig

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony Tv

Sitat Opprinnelig postet av borgsol1
    Er kjempefornøyd så langt med LHO, men har nettopp fått en HDtuner fra CD og sliter litt. Tv'n er Sony KDF-50E2010 som er koblet til tuneren via HDMI, men når jeg bruker LHO til å slå på funksjonen Se på tv så klarer den ikke å finne inngangen så jeg må manuelt trykke meg frem til HDMIinngangen på tv hver gang...irriterende!

Hvordan kan jeg løse dette problemet?
    Sony tv pleier ofte å å virke med diskrete kommandoer. Gå til komponent modus med din Harmony One, Velg din tv og test alle inngangene du har der.
    Har du alle diskrete inngangene du trenger setter du dette opp for din tv.
    Har du alle utenom 1 eller 2 for eksempel send en mail til Harmony support.
    De kan så lage en spesial tilpasset versjon kun for din tv.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sosyv
    har du fått noe svar på dette? Jeg også irriterer meg grønn over hvor treg den er i forhold til det originale. Hvis man skal tweeke litt i menyene velger jeg den originale for den er raskere - spes på receiver og tv.

Stig

Dine orginale fjernkontroller er Fastvare/firmware basert og dermed kjappe.
    Harmony fjernkontroller er software baserte og vil dermed være tregere.
    Kontakt den Norske support avdelingen i Canada. Får normalt svar i løpet av 1-2 dager. Tar det lengre tid så send mail igjen

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av judo
    Sony tv pleier ofte å å virke med diskrete kommandoer. Gå til komponent modus med din Harmony One, Velg din tv og test alle inngangene du har der.
    Har du alle diskrete inngangene du trenger setter du dette opp for din tv.
    Har du alle utenom 1 eller 2 for eksempel send en mail til Harmony support.
    De kan så lage en spesial tilpasset versjon kun for din tv.
    Han kan jo også teste med å velge en annen TV fra Sony, og se om den har alle kommandoene.

Newcomer Mithrandir sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noen måte å sende RF signaler med Harmony ONE? Til f.eks lys-styring og lignende? Evt. via en eksta "dings"?

Ser at spørsmålet har vært oppe før, men fant ingen gode svar...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får kjøpt en RF extender: AVshop.no / LOGITECH Harmony 895/1000 RF-IR Converter

Mener den skal funke mot One også

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    99% sikker på at One ikke støtter RF.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har det ikke innebygd.

Men den Extenderen har vel en mottaker for IR som den da omgjør til RF, og sender til sin mottaker som sitter hvor utstyret er. RF til andre ting hentes da ut mellom de to delene.

Man kan jo i programvaren velge om det er One eller Extender som skal sende signalene (eller noe slikt)

Da burte det funke. Men mener å huske at 895 har bedre støtte eller noe slikt

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Harmony One og extender

Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Den har det ikke innebygd.

Men den Extenderen har vel en mottaker for IR som den da omgjør til RF, og sender til sin mottaker som sitter hvor utstyret er. RF til andre ting hentes da ut mellom de to delene.

Man kan jo i programvaren velge om det er One eller Extender som skal sende signalene (eller noe slikt)

Da burte det funke. Men mener å huske at 895 har bedre støtte eller noe slikt

Harmony One kan IKKE brukes med extender. I Europa er det Harmony 895 og Harmony 1000 som kan bruke extender. Disse fjernkontrollene kan fremdeles IKKE styre noen RF enheter. Extenderen har IKKE noen IR mottaker.

Harmony fjernkontrollene og extender kommuniserer via RF. Extenderen oversetter dette så til IR og intet annet. Valget du har i Harmony programvaren er og dine enheter skal styres direkte fra fjernkontroll via IR eller fra extender via IR.

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk Harmony One i bursdags gave i går. Var forberedt på at endel tweeking måtte til for å få den til å virke som jeg ville, spesielt siden jeg har en 9 år gammel tv og dvd spiller.

Installerte og fant tv, receiver, cd spiller, dvd spiller og get pvr uten problemer.
    Satte opp 3 activities tv - dvd og cd.

Må si jeg ble bra imponert når alt virket med en gang, utrolig brukervennlig og lettfattelig.

klovnikamp

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klovnikamp
    Fikk Harmony One i bursdags gave i går. Var forberedt på at endel tweeking måtte til for å få den til å virke som jeg ville, spesielt siden jeg har en 9 år gammel tv og dvd spiller.

Installerte og fant tv, receiver, cd spiller, dvd spiller og get pvr uten problemer.
    Satte opp 3 activities tv - dvd og cd.

Må si jeg ble bra imponert når alt virket med en gang, utrolig brukervennlig og lettfattelig.

klovnikamp
    Er det get sin HD pvr du har? Og låg den inne i databasen deres? Jeg søkte på nettsidene men fant ikke den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Solaar
    Er det get sin HD pvr du har? Og låg den inne i databasen deres? Jeg søkte på nettsidene men fant ikke den.
    Bruk denne: Manufacturer: Kaon
    Model: KCF-G3

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Get lå inne, men jeg sjekket ikke med hvilken modell da jeg leste at Kaon var tingen å bruke

Kaon KCF-3000NS

Edit : Ikke HD pvr nei

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min Harmony One for noen dager siden og er kjempefornøyd. Mye bedre enn de orginale fjernkontrollene. Men det er en liten detalje som jeg ikke får til. Det er under aktiviteten "Se på dvd". Jeg vil gjerne at skuffen på dvd-spilleren løser ut når jeg slår på. Mener at jeg fikk det valget første gangen jeg gjorde oppsettet, men kan ikke finne det igjen.

Newcomer steffenb- sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lystyring

Kan dette her fungere med harmony one,

kanskje noen elektrikere innpå her som vet?

LS IR mottaker PH

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steffenb-
    Kan dette her fungere med harmony one,

kanskje noen elektrikere innpå her som vet?

LS IR mottaker PH
    Den skal i utgangspunktet gjøre det, men du må i tillegg ha en controller

Listepris på disse to er litt over 10 000 inkl mva.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sosyv

Sitat:
    Opprinnelig skrevet av EldarH
    Takk for tips.
    Nå har jeg prøvd dette, både 0 og 5, men det ble ingen forskjell.. Fjernkontrollen er fortsatt tregere enn mine orginale fjerkontroller. Det må da være en løsning på dette. Sendte jo en mail til Logitech om dette (17 Januar), men har ikke fått noe svar ennå.. Opp til 5 dager sto det.. Litt dårlig syns jeg..

Stig
    Hadde samme problemet med Denon AVC-A1HD. Prøvde alt av innstillinger uten at det hjalp. Kontaktet support og fikk svar etter ett par dager at de hadde vært inne og justert litt på innstillingene på forsterkeren. Fungerer like kjapt som den originale etterpå.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ruggen
    Heisann,Kan legge ut framgangsmåte i ettermiddag, men mener å huske at du går inn på "se på TV" oppsettet---> valg av favoritt kanaler. Her inne legger du til kanaler og ikoner. Ved valg av f.eks kanaler med flere siffer, (183) så sendte ikke fjernkontrollen ut IR signalene raskt nok slik at jeg endte opp med kanal 3.
    Dette fikser du ved å gå inn på oppsettet til Tuneren i harmony programvaren og endre tidsforsinkelsen mellom hver gang den sender signalet til tuneren. På min tuner måtte den forandres fra 500ms til 200ms, men dette vil nok sikkert variere fra tuner til tuner.
    Sitat Opprinnelig postet av Ruggen
    Kan legge ut framgangsmåte i ettermiddag.
    Henter masse info fra denne tråden, min Harmony One er oppe og går. Trenger litt finsliping og justering så blir dette bra

Finner ingen fremgangsmåte på å legge inn TV ikoner som tidligere beskrevet ?

Side 36 av 77 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 76 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •