Logitech Harmony One - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 77 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 74 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 1526
    Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Godt å få svar på at One fungerer bedre, samtidig har jeg liten lyst til å støtte Logitech med å kjøpe en ny fjernkontroll av dem. Den hjelpa jeg har fått fra kundeservice ang problemene med at den skrur volumet på fullt osv har vært helt elendig, for å si det på en annen måte: Det har ikke vært noe hjelp å få! Dette antagelig p.g.a at de ikke har noen løsning på det.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Når jeg tenker meg litt om, så har jeg et nesten ubetydelig problem som alle med Philips produkter har. Philips og multifjernkontroll er ikke en god kombo. Kan bruke One med unntak av når samme tast skal brukes to ganger på rad.... Uvesentlig problem for min del, men verdt å nevne.
    Dette er noe jeg og irriterer meg over på min panasonic pta 700.
    Dette med å trykke en eller flere ganger på samme knapp for å komme til rett plass er problematisk.
    Har gått rundt dette med at knappen som må trykkes 1 eller 2 eller 3 ganger på, dukker opp på skjermen på fjernkontrollen etter at jeg har valgt aktivitet.
    (harmony one)

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Dette høres jo veldig positivt ut. Hva mener du med å synke? Man bruker de programmeringene man har gjort med H1000 eller?
    Korrekt.

Det kan hende du må gjøre en liten justering får å få det slik du ønsker i displayet. Men jeg koplet til One og trykket "oppgrader fjernkontroll" (Eller hva det heter). Og alt funket som det skulle.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er en sikkelig "dummy" når det kommer til fjernkontroller. Har forsøkt meg med 525 utgaven tidligere - noe som nesten ga grå hår i hodet.... Var litt skeptisk til å kjøpe One, men kona "dytta" på. Jeg satte meg ned og la inn alle produktene. La inn aktivitetene jeg ønsket. Et par ganger måtte jeg justere litt og siden har den fungert til 100 %. Har ikke hatt et eneste problem med den til dags dato.
    Dette er ikke direkte rettet mot deg Msport

Jeg tror mange ser på Logitech sine kontroller, og sjekker hva de har, og da ser det nesten ut som at den billigste er lik One, og tenker da, hvorfor betale det ekstra One koster, da det kun ser ut til å være designet som er forskjellig.

Jeg var hos en som hadde 525, og jeg stod å klødde meg i hode for å prøve å skjønne den.

Det er en grunn til at enkelte ting koster litt mer enn andre.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Hvor lenge har du hatt One?
    Jeg bestilte den 17/9-08.

Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hvor har du den erfaringen fra? På Remotecentral er i allefall Pronto TSU-serien en av de mest populære løsningene for seriøse custom-installasjoner, og Logitech`s modeller ofte omtalt som søppel og/eller ubrukelig i seriøs sammenheng der man er avhengig av å ha et problemfritt forhold til kunden i etterkant.
    Jeg husker ikke 100 % grunnen, men Philips produkter sender ut en litt annen type "kode"/signal enn de fleste andre produkter. Dette signalet/koden skaper trøbbel for univrsalfjernkontroller.

Nå skal du merke deg at jeg ikke sier at Philips Pronto er "noe dritt", men at å få en universalfjernkontroll til å snakke med et phillips produkt er noe mer tuklete enn de fleste andre. Pronto har jeg ikke erfaring med og dømmer produktet heller ikke. Derimot har jeg to Logitech fjernkontroller hjemme - begge har hatt problemer å snakke med flere Philips produkter jeg har hatt hjemme (bla tv og dvd spiller). Nå har jeg heldigvi bare et Philips produkt igjen som skal være i stua kun en kort tid til.....

Det kan jo dog være at Logitech er søppel og/eller ubrukelig som du sier. Jeg opplever det ikke slik - kun sammen med Philips produkter.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Dette er ikke direkte rettet mot deg Msport

Jeg tror mange ser på Logitech sine kontroller, og sjekker hva de har, og da ser det nesten ut som at den billigste er lik One, og tenker da, hvorfor betale det ekstra One koster, da det kun ser ut til å være designet som er forskjellig.

Jeg var hos en som hadde 525, og jeg stod å klødde meg i hode for å prøve å skjønne den.

Det er en grunn til at enkelte ting koster litt mer enn andre.
    Jeg kjøpte 525 rett og slett pga prisen. Den fungerer, men helst ikke de store akrobatiske krumspringene med mange produkter som skal av og på. På soverommet med kun to produkter fungerer den helt ok. Men byggekvaliteten er "skrall".... Den knirker som ei furuseng.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg husker ikke 100 % grunnen, men Philips produkter sender ut en litt annen type "kode"/signal enn de fleste andre produkter. Dette signalet/koden skaper trøbbel for univrsalfjernkontroller.

Nå skal du merke deg at jeg ikke sier at Philips Pronto er "noe dritt", men at å få en universalfjernkontroll til å snakke med et phillips produkt er noe mer tuklete enn de fleste andre. Pronto har jeg ikke erfaring med og dømmer produktet heller ikke. Derimot har jeg to Logitech fjernkontroller hjemme - begge har hatt problemer å snakke med flere Philips produkter jeg har hatt hjemme (bla tv og dvd spiller). Nå har jeg heldigvi bare et Philips produkt igjen som skal være i stua kun en kort tid til.....
    Misforstod deg - beklager. Jeg trodde du mente at Philips ikke kunne lage multifjernkontroller. Det du mente var selvfølgelig at fjernkontrollene Philips leverer med produktene sine går dårlig sammen med Logitech Harmony. My bad.

Pronto er multifjernkontrollen til Philips, og den leser forøvrig alt av IR signaler som brukes på markedet (men koster også 10 ganger prisen av en One).

Det kan jo dog være at Logitech er søppel og/eller ubrukelig som du sier. Jeg opplever det ikke slik - kun sammen med Philips produkter.
    Remotecentral innehar kanskje en god del brukere som setter litt andre krav til en fjernkontroll enn de som bare skal ha en makro for å slå på TV og Receiver. Når det er sagt, så opplever ikke jeg heller alle Logitech produktene som søppel i forhold til prisen (har en 895). Men oppfølgingen (firmware/software) og kundeservice er generelt elendig hos Logitech. Mistenker også at produktkvalitet og ikke minst kvalitetskontroll blir reflektert av prisen på Logitech-produktene. Det er som en sa på et annet forum; The only thing GREAT about Harmony is their marketing dept.

Harmony One ser forøvrig ut som DEN mest vellykkede fjernkontrollen fra Logitech.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Misforstod deg - beklager. Jeg trodde du mente at Philips ikke kunne lage multifjernkontroller. Det du mente var selvfølgelig at fjernkontrollene Philips leverer med produktene sine går dårlig sammen med Logitech Harmony. My bad.

Pronto er multifjernkontrollen til Philips, og den leser forøvrig alt av IR signaler som brukes på markedet (men koster også 10 ganger prisen av en One).
    Etter at jeg hadde skrevet innlegget, begynte det å demre litt for meg at du muligens hadde misforstått meg. Jeg har faktisk til gode å treffe på noen Philips produkter som er enkle å benytte multifjerkontroll med... Hadde en gang i tiden Denon 2807 med programerbar fjernkontroll. Fikk benyttet stort sett alle apparater på den, med unntak av? Min Philips HDD opptaker... Kanskje det er fordi man ønsker at alle skal kjøpe Pronto?

Remotecentral innehar kanskje en god del brukere som setter litt andre krav til en fjernkontroll enn de som bare skal ha en makro for å slå på TV og Receiver. Når det er sagt, så opplever ikke jeg heller alle Logitech produktene som søppel i forhold til prisen (har en 895). Men oppfølgingen (firmware/software) og kundeservice er generelt elendig hos Logitech. Mistenker også at produktkvalitet og ikke minst kvalitetskontroll blir reflektert av prisen på Logitech-produktene. Det er som en sa på et annet forum; The only thing GREAT about Harmony is their marketing dept.

Harmony One ser forøvrig ut som DEN mest vellykkede fjernkontrollen fra Logitech.
    Jeg er meget fornøyd med One. Ja, til og med kona er det - "beste kjøpet ditt noen sinne" sier hun. Det vet jeg ikke, men fornøyd er jeg i hvertfall. 525 er et eksempel på hvor dårlig Logitech kan levere.

Har heldigvis ikke hatt behov for å benytte meg av kundeservice enda.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det er fordi man ønsker at alle skal kjøpe Pronto?
    Mulig. Det er flere produsenter som velger å kjøre på sære IR frekvenser, blant annet B&O. Produkter fra den type produsenter kan Harmony få problemer med.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 785 og en 525 og synes begge fungerer utmerket. For meg fremstår 525 som et kjempekjøp... Kontrollerer alle mine komponenter knirkefritt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Ser ut som om de fleste mener at one er enklere i bruk enn 525. Sliter litt med at min begynner å bli sliten så derfor jeg vurderer muligheten til å skaffe meg en ny snart..

Hva er mulighetene for One og PS3? Like umulig som 525?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glx-rider
    Hva er mulighetene for One og PS3? Like umulig som 525?
    Du for vel en slik liten ir-"drul" som du putter i usb porten. Vet noen har gjort det her inne - bla AndreWerdenskrieg mener jeg har det.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Hadde vært fint om det var noen linker eller lign til dette? Isåfall vil fjernkontrollen bli veldig aktuell

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er to alternativer for PS3.

Den billige er en USB type, men da kreves det at man starter PS3 selv, det funker ikke fra fjernkontrollen.

Så finnes det en dyrere en som tar i mot IR signalet, men er koplet mot PS3 med bluetooth, og da også funker med av/på.

Har dessverre ikke linken, men ta en kjapp test med google.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony PS3 IR Upgrade

Hvis man gidder å skru PS3 av/på manuelt så er denne veldig bra. Fungerer smertefritt. Jeg har hatt min i litt over et år. Har ikke hatt noen problemer med den. Den blir også helt ”usynlig” når den settes på PS3. For min del er det viktig at jeg slipper store stygge bokser med kabler til alle kanter…
    (Den kom i en konvolutt med håndskrevet adresse 4-5 dager etter at jeg bestilte :-D .)

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av askjer
    Sony PS3 IR Upgrade

Hvis man gidder å skru PS3 av/på manuelt så er denne veldig bra. Fungerer smertefritt. Jeg har hatt min i litt over et år. Har ikke hatt noen problemer med den. Den blir også helt ”usynlig” når den settes på PS3. For min del er det viktig at jeg slipper store stygge bokser med kabler til alle kanter…
    (Den kom i en konvolutt med håndskrevet adresse 4-5 dager etter at jeg bestilte :-D .)
    Har den selv og er knallfornøyd. Fungerer helt knirkefritt med min ellers så hjerteinfarktfrembringende Harmony 1000, har aldri hatt et eneste problem. Billig er den også og det tok ikke lange tiden å få den tilsendt. Jeg må uansett reise meg for å sette min Krell i standby, så det er null problem for meg at den ikke kan slå av/slå på PS3.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har testet denne opp i mot:
    -Epson TW5000(bytte 1-2-3 skjerm modus, skru av og på uten problem)
    -Denon 4308(volum og kanal bytte, på&av)
    -Dreambox 800(skifte kanaler, på&av og farge knappene som DB har på fj.k. sin)
    -PS3(blir vel via IR via blåtann eller noe her)
    -PC(styre enkle ting, som neste, pause/play i media spillere på PCen)
    -Oppo DVD spiller(neste, stopp, play, pause og på&av)

Og kunne fortalt litt om hva dere mener om denne? Fungere det smerte fritt?

Eller er det andre fj.k. som har blåtann med seg, og fungere bra ellers?

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig er det Discrete ON OFF med Enigma2. Med de siste CVS ligger Shift-0 som power off, og shift-1 som power on.

Dessverre støtter ikke de nyeste fjernkontrollene disse shift-kommandoene, men etter å ha sendt pronto kodene til Harmony, ordnet support kodene iløpet av få timer. Det kom opp 2 nye kommandoer, PowerOn2 og PowerOff2. Disse fungerer utmerket!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte Harmony One i dag. Har ikke ord på hvor mye bedre den er enn Harmony 1000. Fantastisk å få knapper å trykke på i stedet for en skjerm. Langt mere stabilt og presist.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det skins man kan laste ned til LHO? Vil ha noen fetere skins enn de standard skinsene. Prøvd å søke litt på forumet, men fant ikke noe fornuftig på akkurat det... noen som vet?

Side 34 av 77 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 74 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •