Logitech Harmony One - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 77 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 1526
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei !
    Har konfigurert en egen knapp på skjermen for stereroen der jeg velger lydbilde, dette gjorde jeg på aktivitetsnivå, aktivitet hør cd. Nå vil jeg ha identiske knapper på komponentnivå for stereoen.

Men jeg får ikke valget med å konfigurere en knapp på skjermen der jeg overfører komando fra org fjernkontrollen til skjerm på komponentnivå. Noen som har en løsning? Ville bli veldig glad dersom noen kan hjelpe ;-)

oldstone

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Programmet til fjernkontrollen sluttet å virke når jeg oppdaterte nå. "InvocationTargetException" er feilmeldingen jeg får. Hva er dette...?
    Slettet det og lastet det ned på nytt med samme resultat..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei!

Jeg har en harmony one kontroll og er kjempe fornøyd. Men har et stort irriterende problem, og det er at når jeg velger en aktivitet så slår ikke tven seg automatisk over på riktig inngang i forhold til aktivitet. Tven er en 42lg5010. Måten jeg til vanlig skifter utgang er ved bruk av 3 forskjellige knapper. Første knapp: Input knappen, knapp nummer 2: velger mellom kanalene ved pilknappene og aksepterer kanalvalget ved en tredje knapp OK.

Alle andre komponenter slår seg på, og forsterker velger rett utgang mellom aktivitetene. Men Tven må jeg skifte manuellt

Noen som vet hva som kan være problemet?

takker for hjelp !

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Harmony One og er egentlig veldig fornøyd. Men det er 2 ting jeg kunnen tenkt meg og endre på, som jeg ikke får til.

1. Hastighet
    Fjernokontrollen er tregere enn mine orginale fjernkontrollern. For å ta et eksempel, dersom jeg trykker 10-15 ganger på volum opp knappen til f,eks resiverens orginale fjernkontroll justerer den volumet opp for hvert trykk, uansett hvor fort jeg trykker, og er ferdig i det jeg trykker siste trykket.
    Gjør jeg det samme på One så går volumet opp mye tregere og i det jeg trykker inn knappen den 10. gang er kanskje volumet stilt opp 5 ganger og volumet fortsetter og opp i sikkert 2-3 sekunder etter jeg er ferdig.

Akkurat på volum har ikke dette så mye å si, men det var bare et eksempel, ellers er det irriterende. Dette gjelder alle fjernkontrollene mine.

Jeg har vært på "Juster intervallene (hastighetsinnstillinger)" under "innstillinger" på hver komponent, Oppvarmingstid har jeg ikke gjort noe med den står på 1500, men Kommandointervall Ingangsintervall og Signalblokkering har jeg satt til 0 uten at det hjelper.

Er det mulig og få den like kjapp som orginal fjernkontrollene mine?

2.Av/på funksjon
    Jeg har en bærbar PC jeg av og til bruker i oppsettet. Har en aktivitet som heter "Styr PC", men jeg ønsker ikke at One sende på signal når jeg skrur på aktiviteten og ikke sende av signal når jeg bytter aktivite. Ønsker heller ikke at One sender avsignal til PCen når jeg trykker på Off knappen på One som skrur av alle komponenter.

Jeg ønsker at jeg må gå inn på "Komponenter" velge PCen og så trykke på av eller på knappen om jeg skal slå av eller på PCen med fjernkontrollen, og kun da. Er det mulig og fjerne av/på funksjonen i en aktivitet, men likevel ha mulighet til å skru av/på PCen med One etter ønske?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle her som lurer på ting "litt utenom det vanlige" vet at Logitech har veldig bra e-mail support via programmet man programmerer fjernkontrollen med? Bare et tips hvis dere ikke får svar her

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DJ ZooL
    Alle her som lurer på ting "litt utenom det vanlige" vet at Logitech har veldig bra e-mail support via programmet man programmerer fjernkontrollen med? Bare et tips hvis dere ikke får svar her
    Takk for tips
    Da har jeg sendt e-post. Så håper jeg at jeg får noe fornuftig svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    s q u a r e e y e s i c o n h a r m o n y

Ikoner for å legge inn på fjernkontrollen/touchskjermen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var endelig harmony one i hus!

Glede gled derimot fort over i frustrasjon da jeg skulle sette opp denne fjernkontrollen. Jeg regner med at det er min egen komptanse som ødelegger for meg, men jeg har et inntrykk av at man ikke står særlig fritt i logitechs program.

Når jeg skal opprette "Se på TV (dekoder)" - aktivitet, trenger jeg at:
    - TV er på, input 4
    - Dekoder er på
    - Forsterker er på, Cable/Sat
    Men av en eller annen grunn dukker alltid DVDopptaker-komponenten opp og krever et valg blant alternativer med innganger etc. DVD-opptakeren er også låst, slik jeg ikke får fjernet den fra aktiviteten. Hva gjør jeg feil?

Prøver også å bruke ikonene i favorittkanaler, men da endrer den kun kanal på DVD-opptakeren og ikke på dekoderen.

Forsterkeren reagerer sent og justerer lyden lenge lenge etter at jeg trykket på fjernkontrollen.

Noen som kan bidra med noe lurt?

Jeg har koblet dekoder/dvd-opptaker/wii/xbox via forsterkeren som sender bilde til TVen via HDMI.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andywallace
    Da var endelig harmony one i hus!

Glede gled derimot fort over i frustrasjon da jeg skulle sette opp denne fjernkontrollen. Jeg regner med at det er min egen komptanse som ødelegger for meg, men jeg har et inntrykk av at man ikke står særlig fritt i logitechs program.

Når jeg skal opprette "Se på TV (dekoder)" - aktivitet, trenger jeg at:
    - TV er på, input 4
    - Dekoder er på
    - Forsterker er på, Cable/Sat
    Men av en eller annen grunn dukker alltid DVDopptaker-komponenten opp og krever et valg blant alternativer med innganger etc. DVD-opptakeren er også låst, slik jeg ikke får fjernet den fra aktiviteten. Hva gjør jeg feil?

Prøver også å bruke ikonene i favorittkanaler, men da endrer den kun kanal på DVD-opptakeren og ikke på dekoderen.

Forsterkeren reagerer sent og justerer lyden lenge lenge etter at jeg trykket på fjernkontrollen.

Noen som kan bidra med noe lurt?

Jeg har koblet dekoder/dvd-opptaker/wii/xbox via forsterkeren som sender bilde til TVen via HDMI.
    Når det kommer til det første problemet, mener jeg du må tilbake, evt slette den aktiviteten og lage ny, for helt i begynnelsen skal du ha muligheten til å definere hvilke apparater som skal inn i en gitt aktivitet, etter at dette er gjort er apparatene låst til aktiviteten slik du opplever nå.

På problem nr 2 må du gå på feilsøkingsalt. på en gitt aktivitet eller et gitt apparat, her skal du kunne definere forsinkelser og repitisjoner av signal mm..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raymagnu
    Når det kommer til det første problemet, mener jeg du må tilbake, evt slette den aktiviteten og lage ny, for helt i begynnelsen skal du ha muligheten til å definere hvilke apparater som skal inn i en gitt aktivitet, etter at dette er gjort er apparatene låst til aktiviteten slik du opplever nå.

På problem nr 2 må du gå på feilsøkingsalt. på en gitt aktivitet eller et gitt apparat, her skal du kunne definere forsinkelser og repitisjoner av signal mm..

Jeg har slettet og opprettet nye aktiviteter med "Se på TV" hvor jeg prøver både med TV og dekoder som base for kanalene. Men den forbanna DVDopptakeren er den første komponenten som dukker opp i prosessen og den kan heller ikke velges vekk. I brukerveiledningen så jeg noe med "gjennomgangsenhet", men kom ikke stort lenger etter å utført punktene som er listet opp under temaet.

Jeg prøvde feilsøking og endret på den eneste verdien som viste på skjermen: Kommandointervallet som jeg satte til 0.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andywallace
    Jeg har slettet og opprettet nye aktiviteter med "Se på TV" hvor jeg prøver både med TV og dekoder som base for kanalene. Men den forbanna DVDopptakeren er den første komponenten som dukker opp i prosessen og den kan heller ikke velges vekk. I brukerveiledningen så jeg noe med "gjennomgangsenhet", men kom ikke stort lenger etter å utført punktene som er listet opp under temaet.

Jeg prøvde feilsøking og endret på den eneste verdien som viste på skjermen: Kommandointervallet som jeg satte til 0.
    Huff, så lenge siden jeg har behøvd å inn å gjøre noe på det programmet, husker bare det essensielle, ikke har jeg det tilgjengelig heller for øyeblikket. Du velger "Se på TV" og ikke "Se på live-TV" ikke sant? Kan ikke skjønne at den DVDoppt. skal blande seg inn. En annen vei å gå er å slette denne fra device lista og legge den til når "Se på TV" er ferdig prg, men det er jo fryktelig tungvint.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også ett problem med denne fjernkontrollen, jeg får ikke slått på anlegget ved å bruke makro innstillingen. Det som er innstilt til å skje er att jeg slår på forsterker, paraboltuner og tv samtidig: Men uansett hvilken måte jeg setter opp dette på, er det enten tv eller forsterker som ikke slår seg på.
    (Gjelder en Panasonic px700, Canaldigital hd paraboltuner og Pioneer LX70)

Er det noen som har peiling på hvilken tidsinnstilling eller lignende jeg må legge inn på den ?

Jeg får til den samme makreon når jeg slår av anlegget ! Det er også flere småting som irriterer meg med denn fjernkontrollen, og at den "erstatter alt" er foreløpig langt unna for min del !

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    Jeg har Harmony One og er egentlig veldig fornøyd. Men det er 2 ting jeg kunnen tenkt meg og endre på, som jeg ikke får til.

1. Hastighet
    Fjernokontrollen er tregere enn mine orginale fjernkontrollern. For å ta et eksempel, dersom jeg trykker 10-15 ganger på volum opp knappen til f,eks resiverens orginale fjernkontroll justerer den volumet opp for hvert trykk, uansett hvor fort jeg trykker, og er ferdig i det jeg trykker siste trykket.
    Gjør jeg det samme på One så går volumet opp mye tregere og i det jeg trykker inn knappen den 10. gang er kanskje volumet stilt opp 5 ganger og volumet fortsetter og opp i sikkert 2-3 sekunder etter jeg er ferdig.

Akkurat på volum har ikke dette så mye å si, men det var bare et eksempel, ellers er det irriterende. Dette gjelder alle fjernkontrollene mine.

Jeg har vært på "Juster intervallene (hastighetsinnstillinger)" under "innstillinger" på hver komponent, Oppvarmingstid har jeg ikke gjort noe med den står på 1500, men Kommandointervall Ingangsintervall og Signalblokkering har jeg satt til 0 uten at det hjelper.

Er det mulig og få den like kjapp som orginal fjernkontrollene mine?
    Har du vært inne på feilsøking - XXX reagerer for mye på kommandoer, eller bare en gang iblant. Derfra kan du justere opp eller ned mellom 0 og 5.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg lest igjennom denne tråden da jeg vurderer å kjøpe kontrollen.

De fleste postene her åpner med:

"Jeg har en harmony one kontroll og er kjempe fornøyd. Men........."

Tydeligvis ikke noe for amatører dette her8)

Skal kun brukes til:

Get-boks
    TV
    Blu-Ray
    Receiver.

Vil det si at mine fritidsproblemer er løst de nærmeste ukene med mye frustrasjon og irritasjon. Eller er det greit for en amatør som meg når det ikke er for mange komponenter som skal programeres?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moses

Skal kun brukes til:

Get-boks
    TV
    Blu-Ray
    Receiver.

Vil det si at mine fritidsproblemer er løst de nærmeste ukene med mye frustrasjon og irritasjon. Eller er det greit for en amatør som meg når det ikke er for mange komponenter som skal programeres?
    Nå har ikke jeg One, men 785 og har aldri hatt et eneste problem med noe som helst. Nei, alt har ikke fungert 100% med en gang, men i mine øyne er det litt av moroa.
    Er du en utålmodig person, fullstendig blakket for fantasi kan det være en ide å se en annen vei, evt overlate prg til noen du kjenner. Eier du litt av hver egenskap, og kanskje et hint av teknisk innsikt kan dette by på mye moro med mange egenutklekkede makroer og fininnstilling til å få en velfungerende totalpakke.

Skal forresten ganske snart til med å prg Harmony 1000.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skal kun brukes til:

Get-boks
    TV
    Blu-Ray
    Receiver.

Jeg tok en telefon til Logitech og nå er det velstand. Kan trygt si at i dette tilfellet var eieren mer defekt enn programvaren/fjernkontrollen. Litt frustrasjon i å rote rundt i ny programvare, men desto mer kos etterpå til å sette opp kontrollen presist slik du vil ha den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir faktisk litt forbanna her no:wink:

Innstilt kontrollen på å slå på TV - Sette inngangen til HDMI1. That's it.

Likevel, den slår på TV-en, skifter til HDMI1, men så begynner den å lete gjennom flere innganger til den kommer til AV1 og der stopper den. Har prøvd omtrent alle mulige innstillinger, men nei. Kontrollen nekter å stoppe på HDMI1.

Noen som har hatt samme problem og har svært lyst å hjelpe meg?

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Skal kun brukes til:

Get-boks
    TV
    Blu-Ray
    Receiver.

Jeg bruker den på en Denon 4308, Denon 2500BT, Samsung TV og CD HDPVR. Tror ikke jeg har brukt mer en to timer og to mailer til brukerstøtten for å få den til å funke som jeg ville. Mitt problem var å få den til å velge DAB radioen da jeg skulle høre på radio. Nå er det ikke noen andre en den på stuebordet. Kjempe fornøyd.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle gode tips!!

Høres bra ut dette her. Liker å fikle med nye gadgets, men det må ikke være for komplisert. Tror dette skal gå greit. Har jo Logitech support og ikke minst dette strålende forumet her.

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange kanal-logo ikoner er det plass til på Harmony One?

Side 32 av 77 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •