Logitech Harmony One - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 77 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 1526
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kanskje lage en makro for opptak? Da forlater du ikke gjeldende aktivitet.

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke bare like greit å sette HD opptakeren til å ta opp til bestemt tid?

IR signalene til Harmony One er temmelig bra, men om IR øyet på HK forsterkeren sitter slik at den har begrenset vinkel, må det vel en IR extender til...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for kjappe svar.

1. Er makroen du henviser til noe du må dille med selv (høyt kompetansekrav) eller er dette en del av logitech-løsningen?

2. Det er gjerne ikke alltid at det er en serie som skal tas opp. Vi satte opp HDopptakeren til å ta opp serier til faste tider, men ofte så vi de aktuelle seriene når de gikk på TV samtidig som harddisken fylles opp på 1-2-3 (spesielt når gjaldt Hotel Cæsar). Men det er absolutt en løsning med tanke på serier.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Macroen kan du lage selv veldig enkelt i softwaren, og ha som en knapp i 'se BluRay' aktiviteten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Macroen kan du lage selv veldig enkelt i softwaren, og ha som en knapp i 'se BluRay' aktiviteten.
    Ifølge Harmony One - manualen står det skrevet at etter å ha trykket på en aktivitet blir knappene på fjernkontrollen satt til å styre de komponentene som gjelder for aktiviteten. Det er dette jeg helst vil unngå.

When you select an Activity, your Harmony One sends a series of commands to your entertainment system to turn on the necessary devices and configure them for the selected Activity. After you select an Activity, your Harmony One assigns the buttons on your remote so they control the proper devices and the screen displays other commands for that Activity.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du velger selv hvilke knapper som skal styre hva i alle Activities. Alle funksjoner til alle Devicer som er inkludert i en Activity er tilgjengelige.
    Å inkludere en Device betyr ikke at du låser noen knapper el.l., og du kan i tillegg bestemme selv om Devicene skal slås på og/eller av ved valg av Activities.
    Hilsen Tore

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så at Logitech nå lanserer en ny fjernkontroll Harmony 1100. Ligner på en prikk på 1000, bare i sort som så ganske rå ut.

Men fortsatt ingen bluetooth ser det ut til. Dermed sikkert ingen bluetooth for neste versjon av One heller. Da blir det vel fortsatt noen år til vi også kan styre PS3 med disse. Synd.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andywallace
    Takker for kjappe svar.

1. Er makroen du henviser til noe du må dille med selv (høyt kompetansekrav) eller er dette en del av logitech-løsningen?

2. Det er gjerne ikke alltid at det er en serie som skal tas opp. Vi satte opp HDopptakeren til å ta opp serier til faste tider, men ofte så vi de aktuelle seriene når de gikk på TV samtidig som harddisken fylles opp på 1-2-3 (spesielt når gjaldt Hotel Cæsar). Men det er absolutt en løsning med tanke på serier.
    Den aller beste løsningen er å slutte å se Cæsar

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Den aller beste løsningen er å slutte å se Cæsar
    Hehe...Cesær likestiller jeg med å se maling tørke. Jeg holder meg mer til Prison break, CSI, 24 og fotball.

Er alle aktiviteter kun et-trykks handlinger? Tenker på mulighetene til mitt eksempel om opptak, å kunne velge en aktivitet "Opptak", for så å få et nytt skjermbilde med kanaloversikt for å velge kanal det skal tas opp fra. Når kanal er valgt starter opptaket, og fjernkontrollen går tilbake til å styre siste valgte aktivitet.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du ønsker er nok mer avansert enn det Logitech tillater i sin software. De har laget en software som ikke tillater den mest avanserte programmering, dette for at ting ikke skal bli for vanskelig, eller for komplisert.

Dette går da utover de brukerene som kan, eller ønsker mer avanserte løsninger.

Det letteste for deg er å ta en telefon til Logitech og spørre dem, de skal vist være meget flinke på den biten, se etter nummer på sidene til One hos Logitech, eller noen her kan sikkert opplyse oss om det også.

Det skal også komme nye versjon av softwaren, det kan hende noe slikt blir mulig der.

Ellers så må du over på mer avanserte fjernkontroller, som nok også koster noen tusen mer.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gutta på Logitech skulle kunne fikse noe a'la den løsningen der, hvis ikke makroer er godt nok.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for kjapp respsons og gode kommentarer.

Det er jo meget bra dersom logitech har folk som er tilgjengelige for personlige ønsker.

Harmony One virker som et genialt produkt for både meg, fruen og guttungen, uten å være så gal på pris. Så langt er spaceworld den billigste av de jeg har funnet med en internettpris på 1198 kr.

Nå må jeg bare få kjøpt meg kontrollen -> Fristille økonomiske midler med godkjenning fra sjefen i heimen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så at en lengre oppe i tråden nevnte at One har dårligere sendestyrke enn 885. Er det andre som har tilsvarende erfaring? Jeg har hatt en 785 som har fungert veldig bra, og har glimrende signalstyrke. Nå må den erstattes p.g.a. at den er defekt, og jeg er litt usikker på om jeg skal velge ny 785 elller en Harmony One. Det er en fundamental forutsetning for at Harmony-konseptet skal fungere at alle signaler når frem hver gang, og anlegget er plassert litt kinkig i forhold til sitteposisjon.

Selv har jeg ikke merket noen forskjell på 785 og 895 (som jeg har testet tidligere) ang. signalstyrke for IR. Så hvis dette betyr at også Harmony One er vesentlig svakere enn 785, tror jeg at jeg velger en ny 785. 785 er forresten en veldig bra fjernkontroll, og har IMO mre tiltalende utseende og ergonmi enn 885/895.

Noen som har sammenlginet 785 og One?

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KES
    Jeg så at en lengre oppe i tråden nevnte at One har dårligere sendestyrke enn 885. Er det andre som har tilsvarende erfaring? Jeg har hatt en 785 som har fungert veldig bra, og har glimrende signalstyrke. Nå må den erstattes p.g.a. at den er defekt, og jeg er litt usikker på om jeg skal velge ny 785 elller en Harmony One. Det er en fundamental forutsetning for at Harmony-konseptet skal fungere at alle signaler når frem hver gang, og anlegget er plassert litt kinkig i forhold til sitteposisjon.

Selv har jeg ikke merket noen forskjell på 785 og 895 (som jeg har testet tidligere) ang. signalstyrke for IR. Så hvis dette betyr at også Harmony One er vesentlig svakere enn 785, tror jeg at jeg velger en ny 785. 785 er forresten en veldig bra fjernkontroll, og har IMO mre tiltalende utseende og ergonmi enn 885/895.

Noen som har sammenlginet 785 og One?
    Har ikke prøvd de mot hverandre, men ta turen innom El-Kjip og prøv en One i 30 dager. Om den ikke "duger" bytter du til en annen modell.

I forhold til vanlige fjernkontroller, vil jeg påstå at One har minst 50% bedre rekkevidde. Merker det godt i forhold til satelitt- og RiksTV bokser.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andywallace
    Takker for kjapp respsons og gode kommentarer.

Det er jo meget bra dersom logitech har folk som er tilgjengelige for personlige ønsker.

Harmony One virker som et genialt produkt for både meg, fruen og guttungen, uten å være så gal på pris. Så langt er spaceworld den billigste av de jeg har funnet med en internettpris på 1198 kr.

Nå må jeg bare få kjøpt meg kontrollen -> Fristille økonomiske midler med godkjenning fra sjefen i heimen
    Elkjøpnett har den mye billigere, der koster den hele 1195,- (Den blir vel dyrere med porto, selv om de ikke er så dyre på det)
    Det kan være lurt å sjekke selve butikkene deres, de hadde tilbud til 995,- nå rundt jul/nyttår.

Men husk tipset, ikke la fruen låne fjernkontrollen før du har sjekket at alt funker 110%, ellers så er det bare søppel.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei !
    Kjøpte min på 30 dger på Ekjøp i butikk. Betalte ca 1500, men kan byte/heve på dagen lokalt. Support hos Logitech er etter min erfaring meget bra. Dersom du liker å Tweake litt så løp og kjøp. Det er lettere å få tilgivelse en tillatelse..

Oldstone

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oldstone
    Hei !
    Kjøpte min på 30 dger på Ekjøp i butikk. Betalte ca 1500, men kan byte/heve på dagen lokalt. Support hos Logitech er etter min erfaring meget bra. Dersom du liker å Tweake litt så løp og kjøp. Det er lettere å få tilgivelse en tillatelse..

Oldstone
    Om du kjøper den på nett og velger Collect@store, så sparer du 300,- "Ulempen" er at du må vente til dagen etter med å hente den i din lokale El-kjip butikk

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funker den fint til CD sine PVRer/dekodere?

Newcomer Djmurre sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torro
    Om du kjøper den på nett og velger Collect@store, så sparer du 300,- "Ulempen" er at du må vente til dagen etter med å hente den i din lokale El-kjip butikk
    Du trenger bare vente 2 timer.

Hentet fra elkjøpsine sider:
    "Collect@store er en tjeneste vi har laget for deg som ikke vil vente på ditt produkt og som vet hva du vil ha. Bestill varen på internett og hent varen etter 2 timer i ditt nærmeste Elkjøp-varehus. Du kan f.eks bestille i lunsjen og hente varen på vei hjem. (Varer kan kun hentes i butikkens åpningstid, og er gyldig samme dag bestillingen ble foretatt. Alle bestillinger som blir gjennomført etter butikkens åpningstid må hentes dagen etterpå.)

Ikke alle varegrupper kan hentes i butikk, per dags dato kan alle varer under 35 KG med unntak av platetopper og TV-er over 32", hentes i butikken såfremt den er på lager i den valgte butikken"

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Djmurre
    Ikke alle varegrupper kan hentes i butikk, per dags dato kan alle varer under 35 KG med unntak av platetopper og TV-er over 32", hentes i butikken såfremt den er på lager i den valgte butikken"
    Dette ser ikke ut til å stemme helt. Sannsynligvis mener de "32 tommer eller større". Jeg kjøpte i hvert fall en 32" på elkjøp.no nylig, og fikk ikke opp collect@store som alternativ fraktmetode.

(men en fjernkontroll er selvfølgelig ikke noe problem )

Side 31 av 77 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •