Logitech Harmony One - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 77 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 1526
    Newcomer Frode.N sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Torro
    Sitat fra Din side "Utformingen er langt mer elegant og komfortabel enn f.eks. Harmony 885. Harmony One har 2,2-tommers touch-display i farger og plasseringen og utformingen av knappene ligger i en helt annen klasse enn hos 885. Knappene er gruppert logisk etter funksjoner og er faste i fisken med tydelig tilbakemelding til fingeren."
    Etter å ha hatt 885 i et par år, må jeg bare si meg enig i Din Side's kommentar.
    Jeg trives bedre med Harmony One enn jeg gjorde med 885'en..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også hatt 885 i et par år, selv om den ikke har vært mye i bruk, kom vel egentlig av at jeg ikke gadd å konfigurere den bra nok.

Kjøpte meg One her om dagen som er satt opp etter forskriftene, oppsettet gikk som en drøm og alt fungerer (nesten) som det skal. La inn det samme på min gamle 885 og den er også nå helt oppe og går. De to gjør jo det samme.

Men etter å ha prøvd de litt opp mot hverandre kommer jeg nok til å beholde One og finne et annet behov for min gamle 885. Utformingen og bruken av knappene er mange ganger bedre på One, du kan praktisk talt bruke den uten å se på den, mens 885 sine knapper er så små og knotete at du må "konse" hver gang du skal bruke den.

Så konklusjonen er:
    Begge gjør det samme på en utmerket måte, men One er mye bedre i bruk, både selve utformingen og knappesystemet.
    Dessuten liker jeg bedre touch-skjermen i steden for de knøttsmå knappene ved siden av skjermen som 885 har.
    Skjermen er også større og tydeligere.
    Så har du råd til å svi av en 1000-lapp som One selges for på Elkjøp om dagen hadde jeg ikke vært i tvil.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pser
    Hei,

Jeg har også Pioneer 508XD og har ikke hatt noen problemer med valg av inngang. Jeg har ikke gjort noe annet spesielt å definere hvilke inngang som er for TV bruk og nummer to som er DVD (via mediacenter).
    Men det skal sies at det generelt ved bruk av fjernkontrollen er det en liten forsinkelse, det merkes spesielt ved kanalbytte mot min gamle Force satellit tuner som jeg regner med er neste som skal byttes.

Ser ut som det fungerer bedre nå, jeg får se det an litt før jeg gjør noe med det.

Vedr. Force tuneren din, så har vel de alltid vært litt sære på universalfjernkontroller. Min gamle Force 1189 har havnet i loftsstua, mens en ny CD HD tuner er koblet opp mot Pioneeren, grei tuner det også, men Force er jo helt konge på brukervennlighet.

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en Harman/Kardon AVR 4550 reciever.

Vet dere om LHO fjernkontroll kan progammeres til å velge ett surroundsystem for lyd når man ser TV (f.eks. bare senter og front), men f.eks. DTS Neo 6 (full surroundremix) når man hører på musikk, og DD/DTS når man ser DVD, samt skifte mellom optisk/coax inngang på reciever?

Takk

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om det er mulig å endre oppsettet for komponenter på L.H.one? Har 2 sider med komponenter (6 stk.) og vil ha "forsterker" øverst på side 1 når jeg går til komponeter på fjernkontrollen.
    Nå ligger "forsterker" på side 2. Må jeg slette alle komponenter for å legge dem inn på ny i annen rekkefølge?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atletico
    Er det noen som vet om det er mulig å endre oppsettet for komponenter på L.H.one? Har 2 sider med komponenter (6 stk.) og vil ha "forsterker" øverst på side 1 når jeg går til komponeter på fjernkontrollen.
    Nå ligger "forsterker" på side 2. Må jeg slette alle komponenter for å legge dem inn på ny i annen rekkefølge?
    Lenge siden jeg har vært borti programvaren, og jeg har 785 (men det skal funke likedan tror jeg)...
    På høyre side i programvaren (siden der du programmerer "skjermknappene") skal det være piler for opp og ned. Hvis du trykker på pil opp for forsterkerknappen skal denne rykke ett hakk opp. Og sånn fortsetter du til den er kommet på rett plass.
    Kan være jeg tar feil, men syns å huske det slik8)
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er riktig at det er slik med knappene. Men om man får gjort det med hele komponenter som han ønsker er jeg usikker på.

Newcomer Cato72 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atletico
    Dette får du dessverre ikke gjort. Det eksisterer flere diskusjoner på nettet (tror også Logitech's forum) hvor dette er diskutert. Ser ut til at Logitech har bestemt at dette ønsker vi ikke siden fjernkontrollen er "action-styrt" og ikke "enhets-styrt"...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått Harmony One til jul og driver å stiller den inn nå.. Men viss eg går inn på "komponenter" og starter forsterker for å høre på radio (radio har ikkje RC så kunne ikkje lage aktivitet til dette) og så vil "høre på cd" etterpå.. så husker ikkje kontrolleren at den har slått på forsterker så den slår av forsterkeren og på cd spilleren..

Kanskje litt tungvint forklart, men håper dere skjønner kva eg meiner...

Nokon som har ein mulig løysning på det?

mvh Inge L

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ingelunde
    Har fått Harmony One til jul og driver å stiller den inn nå.. Men viss eg går inn på "komponenter" og starter forsterker for å høre på radio (radio har ikkje RC så kunne ikkje lage aktivitet til dette) og så vil "høre på cd" etterpå.. så husker ikkje kontrolleren at den har slått på forsterker så den slår av forsterkeren og på cd spilleren..

Kanskje litt tungvint forklart, men håper dere skjønner kva eg meiner...

Nokon som har ein mulig løysning på det?
    mvh Inge L
    Har ikke forsterker en kommando for av og en for på istedenfor togle power?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det enkleste er vel uansett å lage en aktivitet for radio, selv om du må skru på den manuelt. Jeg gjør det selv med min HTPC. Det blir jo mye lettere å bruke når du skal over på noe annet, og det er vel kjappere enn å gå inn i forsterker komponent menyen hver gang tipper jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo det er sikkert det AndersT2 så trur eg bare får prøve igjen..
    Var sikkert litt for ivrig til å få prøvd kontrolleren første gangen

Har ikke forsterker en kommando for av og en for på istedenfor togle power?
    Jo det er PwrON eller kva det står eg bruker.. Men alikevel husker ikkje kontrolleren at den allerede har slått den på når eg bytter aktivitet..
    Gjer den det hos dere?

mvh Inge L

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ingelunde
    ...
    Jo det er PwrON eller kva det står eg bruker.. Men alikevel husker ikkje kontrolleren at den allerede har slått den på når eg bytter aktivitet..
    Gjer den det hos dere?
    mvh Inge L
    Den "husker ikke", men sender nok en ny power on til forsterker. under komponent innstillingen kan du velge om enheten skal ha en knapp for på og en annen for av. Selvfølgelig er det jo en mulighet for at forsterker ikke har denne muligheten.

Prøver selv å få til dette på en Dreambox DM800

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Programvaren har jo en mulighet for opptakere osv hvor den lar de alltid stå på hvis det ønskes. Det kan jo være mulig denne funksjonen også kan brukes på forsterkeren, men da må det nok letes litt. Det kommer jo automatisk spørsmål om det for opptakere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Programvaren har jo en mulighet for opptakere osv hvor den lar de alltid stå på hvis det ønskes. Det kan jo være mulig denne funksjonen også kan brukes på forsterkeren, men da må det nok letes litt. Det kommer jo automatisk spørsmål om det for opptakere.
    Denne muligheten finner du under komponent-forsterker - instillinger-justere strømalternativer- .......velg alltid på.
    Dette fant jeg ut er beste løsning når forsterker blir brukt i flere aktiviteter og ikke alltid blir brukt til f.eks. tv lyd.
    Bruker bare komponent menuen på LH.one for forsterker for å skru på og av.
    Ellers er den med på aktiviteter..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Litt oppstartsproblemer...

Hallo!

Jeg har lekt litt med harmony one, men det er et par ting som jeg sliter med og som jeg håper noen her kan hjelpe med...

1) Jeg har en toshiba tv med 3 scart innganger og 3 hdmi innganger. Min tv tuner er via scart1 og ps3 gjennom hdmi1. Men når jeg skal velge aktivitet klarer den ikke velge riktig inngang... På orginalkontrollen har jeg kun 1 knapp for å veksle mellom alle inngangene og når jeg velger en annen aktivitet hopper den kun et steg ned på listen. Skal jeg fra tv til ps3 hopper inngangen fra scart1 til scart2 og skal jeg fra ps3 til tv hopper den kun fra hdmi1 til hdmi2. Jeg kommer frem til slutt ved bruk av help knappen, men det blir litt irriterende i lengden. Noen som har vært borti noe lignende og har en løsning??

2) navigasjonsknappene er litt overfølsomme og resulterer som oftest i to trykk og ikke ett. Jeg har ikke funnet noen måte og endre dette på...

Håper noen kan hjelpe meg med disse småproblemene

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Falkonetti
    Hallo!

Jeg har lekt litt med harmony one, men det er et par ting som jeg sliter med og som jeg håper noen her kan hjelpe med...

1) Jeg har en toshiba tv med 3 scart innganger og 3 hdmi innganger. Min tv tuner er via scart1 og ps3 gjennom hdmi1. Men når jeg skal velge aktivitet klarer den ikke velge riktig inngang... På orginalkontrollen har jeg kun 1 knapp for å veksle mellom alle inngangene og når jeg velger en annen aktivitet hopper den kun et steg ned på listen. Skal jeg fra tv til ps3 hopper inngangen fra scart1 til scart2 og skal jeg fra ps3 til tv hopper den kun fra hdmi1 til hdmi2. Jeg kommer frem til slutt ved bruk av help knappen, men det blir litt irriterende i lengden. Noen som har vært borti noe lignende og har en løsning??

2) navigasjonsknappene er litt overfølsomme og resulterer som oftest i to trykk og ikke ett. Jeg har ikke funnet noen måte og endre dette på...

Håper noen kan hjelpe meg med disse småproblemene
    Det skal være en egen innstilling for Toshiba TV under egenskaper for TV. Om det registreres 2 trykk, så gå inn på feilsøking og velg følsomhet 1 eller 2. Standard er 3.

Newcomer oyvindherman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk H1 til jul av kona, beste julegaven siden jeg fikk Castle Greyskull for "noen" år siden - det beste er at nå er det slutt på mas fra ungene. Jentungen på 5 år styrer hele anlegget selv med et par trykk. Perfekt. Eneste jeg plages litt med er at tv'en er litt vanskelig. Om man med et uhell slår den av manuelt uten å bruke off på H1 først, så vil den stå i "på-modus" når du skrur den manuelt på igjen og H1 skrur den da av når man trykker på se på tv eller se på dvd. Da er det frem med den orginale fjernkontrollen siden tv'en ikke responderer på "komponent - tv- power on/power toggle". Litt underlig, har prøvd å lære den og alt, men vil bare ikke. Uansett en liten sak. Denne anbefales!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg slår også noen ganger av med bryteren uten å trykke på av-knappen på One først og får samme utfordring som deg. Jeg har lagt power-on-funksjonen i WatchTV-aktiviteten slik at jeg enkelt kan slå den på manuelt uten å måtte gå inn i Device-modus.
    Men det forutsetter at du har en fungerende Power on- eller Toggle-funksjon i Device, det er jo enkelt å fikse ved IR-innlæring fra originalfjernkontrollen.

Hilsen Tore

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Aktiviteter

Vurderer sterkt en harmony one og har et spørsmål til dere som har brukt dette opplegget.

Dersom følgende situasjon skjer:
    Jeg og fruen ser på en film. Plutseligt kvikner fruen til med å rope ut "Hotel Cæsar" da klokken bikker 19.30. Er det mulig å ha en aktivitet hvor man:
    - velger "Ta opp på harddisk".
    - Får opp en liste med favorittkanaler
    - velger TV2
    - Opptaker kjører igang
    - fjernkontrollen "går tilbake" til å styre opplegget for å se filmen(siste aktivitet før opptaks-aktiviteten)

Eventuellt å ha en aktivitet som heter "Ta opp på harddisk" som kjører igang opptak på forhåndsinnstilt kanal, uten å påvirke andre knapper som brukes for å se filmen.

Beklager et knotete formulert spørsmål, men kanskje noen ser hva jeg prøve å få frem.

Jeg har også et lite problem med fjernkontrollen til HK AVR255. For at fjernkontrollen skal fungere på 2 meters avstand må jeg har klar bane og peke mot forsterkeren. Vil Harmony One løse dette irritasjonsmomentet?

Hvis det skulle bety noe har jeg:
    Pioneer 42"
    Pioneer DVD opptaker med harddisk
    Harman Kardon AVR255
    JBL ES80 - pakken fra Soundgarden

Side 30 av 77 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •