Logitech Harmony One - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 77 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 1526
    Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wii og One

Er det ingen som har Wii og One?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klarer ikke å velge riktig AV-inngang

Jeg har kjøpt en fjernkontroll av type Logitech Harmony One, som jeg er godt fornøyd med. Det er bare én ting som er irriterende, og det er at TV'en ikke klarer å velge riktig AV-inngang (HDMI) når jeg slår på anlegget. Må hver gang trykke Hjelp-knappen i tillegg. Da går det bra.

Jeg har en Panasonic TV (PX81), en Onkyo surround-forsterker og Canal Digitals PVR-tuner.

Den klarer faktisk å velge riktig inngang første gangen etter at jeg har oppdatert fjernkontrollen (Logitech Harmony Remote Software 7), men ikke ellers.

Uansett hvilken rekkefølge jeg velger at komponentene skal slås på i , så starter den alltid opp TV'en først. Og først etter at TV-en er skikkelig på, begynner den å starte opp forsterkeren og tuneren. Tror kanskje det hadde gått bra hvis forsterkeren hadde startet opp først, ev. samtidig med TV'en (HDMI fra tuner til TV via forsterkeren).

Noen som kan hjelpe meg?

Newcomer Cato72 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Akk
    Jeg har kjøpt en fjernkontroll av type Logitech Harmony One, som jeg er godt fornøyd med. Det er bare én ting som er irriterende, og det er at TV'en ikke klarer å velge riktig AV-inngang (HDMI) når jeg slår på anlegget. Må hver gang trykke Hjelp-knappen i tillegg. Da går det bra.

Noen som kan hjelpe meg?
    Anbefaler deg å ringe Logitech support. Har selv hatt gode erfaringer med hjelp derfra.

Active Eriblist sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    352
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Logitech

Multi kontroller suger
    har hatt mange typer nå men blir aldri fornøyd jeg.

Men Marantz sin funker på første forsøk:twisted:

Active Flateng sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer seriøst One om dagen.. 7 kontroller er litt mye8)

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    One er ett bra valg. Har selv testet flere typer, 2 fra Sunwave, Harmony 1000 og One, og har en fra Marantz som fulgte med forsterkeren.

One er definitivt best og enklest å bruke.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Scart

Sitat Opprinnelig postet av Akk

Jeg har en Panasonic TV (PX81), en Onkyo surround-forsterker og Canal Digitals PVR-tuner.

Den klarer faktisk å velge riktig inngang første gangen etter at jeg har oppdatert fjernkontrollen (Logitech Harmony Remote Software 7), men ikke ellers.

Uansett hvilken rekkefølge jeg velger at komponentene skal slås på i , så starter den alltid opp TV'en først. Og først etter at TV-en er skikkelig på, begynner den å starte opp forsterkeren og tuneren. Tror kanskje det hadde gått bra hvis forsterkeren hadde startet opp først, ev. samtidig med TV'en (HDMI fra tuner til TV via forsterkeren).

Noen som kan hjelpe meg?

Din tv skrus på først fordi din Harmony fjernkontroll tror du bruker scart kabel.
    På grunn av det vil tv skrus på først uansett om du vill det eller ikke.
    Du må ta kontakt med support for å fjerne funksjonen.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Get HD PVR oppsett i Harmony One

Ny Logitech Harmony One fjernkontroll er i hus, og installasjonen går veldig greit bortsett fra Get HD PVR boksen.

Når dere setter opp Harmony One kontrollen, så kan man entre Get HD PVR boksen som en Kaon KFC-G3.

Da vil alt virke, og man får også de Røde/Gule/Grønne/Blå knappene som soft-keys i displayet.

Det eneste som ikke vil virke er KanalNed knappen. Uansett hvordan man prøver å få den knappen til å bety ChannelDown, så vil det ikke feste seg.

Kundeservicen til Logitech var lynrask, selv sent på lille julaften, men klarte ikke å løse problemet.

Løsningen var (som Milzit sa i innlegg 491 i denne tråden) å lære inn KanalNed funksjonen fra den originale fjernkontrollen, gi den et nytt navn (f.eks. GetChannelDown) og tilordne denne funksjonen til knappen KanalNed.

Fungerer som en drøm.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått meg denne, men er IKKE imponert...

Har lagt til Sagem ITD91HD (som er den digitale mottakeren til RiksTV). Når jeg så skal konfiguere "Se tv" får jeg opp at jeg må legge til en komponent som kan bytte kanal. HALLO? Nytter ikke hvor mange Sagemer jeg legger til, får opp det samme hver gang. Vennligst legg til en komponent som kan bytte kanal... Kan noen hjelpe meg her? Har sendt en hissig mail til Logitech men de spiser vel ribbe og jubler over alle som har kjøpt denne dritten...

Edit: Fikk det til til slutt etter leting i noen "undermenyer" i programmet. Men helt latterlig at ikke denne digitale mottakeren AUTOMATISK bli oppdaget som et utstyr man kan bytte TV-kanal på/med på standard "Se tv" innstilling.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endring av ikoner

Hei,

jeg var så heldig å fikk denne av min kjære til jul (aner vi baktanker..) og lurer nå på om noen kan guide meg hvordan jeg legger inn egne ikoner på den. Tenker da på f.eks NRK logo som fører meg til Nrk hvis jeg trykker på den. Har lest litt i tråden og sett ikonene i jpg format..men hvordan legger man inn disse.. noen som har tid til å finne frem t-skjeen i disse juletider?

mvh
    Frode

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å legge til favorittkanaler & tilhørende ikoner:

Inne i Logitech Harmony programmet, under den aktiviteten du vil gjøre dette for (eksempelvis "Se på TV"), trykk på Innstillinger, deretter alt 2: "Konfigurer favorittkanaler og legg til ikoner"). Deretter er det bare å følge menyene, legge inn de ulike kananumrene, legge inn tilsvarende kanalnavn, og bla seg frem på pc'en til den korresponderende logoen (forutsatt at du har lastet ned og pakket opp disse på forhånd, fra en av de kildene som er nevnt tidligere i denne tråden).

Newcomer sjøsprøyt sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Under aktiviteten Se TV (eller det du har kalt aktiviteten) trykk på Innstillinger, velg Konfigurer favorittkanaler og legg til ikoner, og trykk på neste.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Harmony 885 kontra One

Hallo der ute.

Har hatt en delvis oppsatt 885 i 2 år nå uten at den egentlig har vært i bruk i det hele tatt. Hadde tenkt å bruke julen til å finjustere den for bruk, men lurer nå på om jeg like godt skal droppe det å kjøpe en One i steden.
    Er den såpass mye bedre at det er å anbefale?
    Fåes nå kjøpt får 998,- så den ekstrakostnaden skal jeg vel kunne leve med.

Hva mener dere som evt. har erfaring med One kontra de gamle Harmony-kontrollene?

Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funksjonene er jo de samme.
    Selv syntes jeg Harmony One er penere å se på, og ikke minst ligger bedre i hånden.

885 hadde en stygg tendens til å glippe, så ladet den ikke skikkelig heller, den var overfølsom for hvordan denlå i ladetrayet.

Det er ikke Harmony One.

Men ellers kan de jo gjøre akkurat det samme.
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203 - Apple TV 4k - Xbox One X Scorpio
    Patos Lyric 502 - Cerwin Vega E76C - Patos Lyric SUB 10 - Dali R1000
    Mer info på wilford.no

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Er det noen vesentlig forskjell i praktisk bruk?
    Er den enklere å sette opp/konfigurere?

Jeg har bl.a. Canal Dig. HD tuner som har noen kommandoer med fargetaster, er de litt "krøkkete" med One siden den vel ikke har det?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener å huske at 885 har bedre støtte for RF. Den har vel selve RF senderen innebyget eller noe slikt.

Har i hvertfall fått det med meg at man får styrt flere typer lysstyringer osv lettere med 885 enn One og Harmony 1000. Det var i hvertfall i sistnevntes tråd at dette ofte har vært oppe.

Ellers er det ikke store forskjellen. Når jeg byttet fra 1000 til One, så var det bare å plugge inn One og trykke oppdater. Ingen ny programmering nødvendig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fornøyd med One etter en uke, men..

Hei !

Gikk til innkjøp av One for ca en uke siden. Etter en del frustrasjoner begynner jeg nå å få dreisen på denne, og tror dette kan bli min nye venn i sofaen ;-)

Men.. Jeg får ikke streoen (Teac CR-H 100 minianlegg) til å slå seg av automatisk når jeg har brukt aktiviteten Hør CD og skifter til aktiviteten SE TV. Har konfigureret SE TV slik at alle andre komponenter en TV og dekoder skal være av.

Det hører og med til historien at Minianlegget ikke alltid slår seg på når jeg velger Hør CD.

Har overført en masse komandoer bl av/på fra org fjernkontroll, så signalet burde jo funke..

Kan noen hjelpe?

Oldstone

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver fortsatt å lurer på om jeg skal bytte ut min 885 med One.
    Er det noen som har prøvd begge to?
    Hvor tungvint er det å få frem/bruke fargeknappene på One?
    På 885 ligger de jo som egne knapper.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tunkp
    Du går inn i menyen og legger dem på første skjerm, så er de på displayet. Man kan enkelt velge hvem som plasseres hvor. Så lenge man finner menyen i softwaren

Newcomer Cato72 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tunkp
    Driver fortsatt å lurer på om jeg skal bytte ut min 885 med One.
    Er det noen som har prøvd begge to?
    Har begge og min erfaring er:

1) 885 har bedre IR-sender enn One. Stuebordet mitt står "i veien" slik at jeg må løfte One litt eller peke mot taket slik at det reflekteres. Det trenger jeg ikke gjøre med 885'en.

2) Trykk-skjermen er oppskrytt og føles strengt tatt unødvendig. Det er faktisk bedre å ha hardware-knapper. Dersom Logitech hadde gitt oss mulighet til å legge inn egne bilder på knappene hadde dette kunne vært litt kulere...

3) Som andre har nevnt - One har bedre layout på knappene og ligger bedre i hånden.

Konklusjon: Jeg bruker One pga punkt 3, men punkt 1 gjør at jeg noen ganger vurderer å gå tilbake.

Nå venter jeg bare på en versjon med 2-veis kommunikasjon og visning av media-informasjon i displayet -- litt ala Squeezebox... :-)

Side 28 av 77 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •