Logitech Harmony One - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 77 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 1526
    Newcomer Cato72 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av St3ffaN
    Noen andre som synes det er irriterende at navigeringsknappene rundt OK-knappen har to nivåer? Når jeg f.eks blar oppover i filene i Mediaportal starter plutselig sangen eller filmen hvis jeg trykker litt hardt? Synes heller ikke LCD-skjermen er så praktisk å bruke når jeg skal navigere i filene.
    2 nivåer? Er dette en "feature" som jeg ikke har fått med meg?

Har i allefall aldri hatt det problemet du beskriver. Jeg bruker også Mediaportal...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre som synes det er irriterende at navigeringsknappene rundt OK-knappen har to nivåer?
    Jeg har ikke kontrolleren foran meg, men rimelig sikker det ikke er korrekt. Når jeg tenker etter er jeg helt sikker. Ingen innstilling for slikt i programvaren f.eks.

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cato72
    2 nivåer? Er dette en "feature" som jeg ikke har fått med meg?

Har i allefall aldri hatt det problemet du beskriver. Jeg bruker også Mediaportal...
    Du bruker knappene på fjernkontrollen og ikke lcd-skjermen til å navigere med? Og du har aldri opplevd at når du trykker opp og ned så får du plutselig trykka enter?

Har MCE IR-mottakerenn og den er lagt til som Mediaportal i Logitech-softwaren.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes kun 1 bryter pr knapp på Harmony fjernkontroller. Jeg vet det, har sett på kretskortet.
    Trykker du hardt nok vil jeg tro at du også trykker ned bryteren for OK. Det har den effekt du beskriver.
    Hilsen Tore

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tore2000
    Det finnes kun 1 bryter pr knapp på Harmony fjernkontroller. Jeg vet det, har sett på kretskortet.
    Trykker du hardt nok vil jeg tro at du også trykker ned bryteren for OK. Det har den effekt du beskriver.
    Hilsen Tore
    Så det er fjernkontrollen min som er defekt? Er ingen som har dette problemet? Trykker ikke spesielt hardt heller.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av plumbtek
    Nå har jeg sitti hele forbanna kvelden med Logitech`n min å blitt bare mer å mer frustert.
    Jeg trodde jeg var sånn middels god til å forstå dette, men fy &%%) så problematisk.
    Altså 1000 kr til den som kan komme å få dette til å virke.

komponentene:

Tv= Qp Vision HDH 05 42" Plasma
    Get HD PVR boks
    Samsung BDP 1500
    marantz sa 15 s1
    marantz pm 15 s1

Send PM

Jeg finner QPVision TVen i logitech oversikten, men får bilde av en prosjektoren.

Det er lete oversikten jeg finner på logitech sine sider. Ligger under ønsket handling på One sin side.

Hvis man ikke finner den eksakte beskrivelsen for produktet, så funker som regel enkelte av de andre modellene på samme fjernkontroll.

QPVision er ett meget lite merke, spesial laget for den norske produsenten, men den kan forsatt ha en del likheter med andre små merker. Så det kan være mulig å sende QPVision en mail, og spørre om de vet om andre merker som bruker samme fjernkontroll.

Hvis du har problemer med å finne riktig Get boks, så er det en Kaon boks, og mener å huske at mange legger inn den i stedet for Get sin i oppsettet.

Resten burte være kurrante å finne, har Samsungen selv.

Newcomer plumbtek sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Jeg finner QPVision TVen i logitech oversikten, men får bilde av en prosjektoren.

Det er lete oversikten jeg finner på logitech sine sider. Ligger under ønsket handling på One sin side.

Hvis man ikke finner den eksakte beskrivelsen for produktet, så funker som regel enkelte av de andre modellene på samme fjernkontroll.

QPVision er ett meget lite merke, spesial laget for den norske produsenten, men den kan forsatt ha en del likheter med andre små merker. Så det kan være mulig å sende QPVision en mail, og spørre om de vet om andre merker som bruker samme fjernkontroll.

Hvis du har problemer med å finne riktig Get boks, så er det en Kaon boks, og mener å huske at mange legger inn den i stedet for Get sin i oppsettet.

Resten burte være kurrante å finne, har Samsungen selv.
    Joda nå ser det ut til at ting begynner å funke. Men det er fortsatt et problem igjen.
    Mens jeg ser på TV også trykker på se DVD så slår DVD spilleren seg på, men den skifter ikke til riktig inngang, selvom jeg er 100% sikker på at jeg har satt den til DVI.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker på at TVen har egen direkte ir signal for DVI inngangen? (Den burte vel det hvis alternativet kommer opp).

Hvis du legger til den dvi inngangs knappen på skjermen til ONE og trykker, så hopper den til dvi inngangen. Hvis den gjør det, så kan det være ett timing problem mellom signalene som sendes. Det kan være at TVen trenger litt lenger tid mellom ting. Tenker da mest oppstart til valg av inngang.

Men du sier du får det når du bytter fra en til en annen. Så kan det være noe annet. Det retter seg når du bruker hjelp funksjonen?, og sier at den ikke byttet til rett inngang?

Newcomer Cato72 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bruker knappene på fjernkontrollen og ikke lcd-skjermen til å navigere med? Og du har aldri opplevd at når du trykker opp og ned så får du plutselig trykka enter?
    Nei ikke som jeg kan komme på.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker på at TVen har egen direkte ir signal for DVI inngangen? (Den burte vel det hvis alternativet kommer opp).

Hvis du legger til den dvi inngangs knappen på skjermen til ONE og trykker, så hopper den til dvi inngangen. Hvis den gjør det, så kan det være ett timing problem mellom signalene som sendes. Det kan være at TVen trenger litt lenger tid mellom ting. Tenker da mest oppstart til valg av inngang.

Men du sier du får det når du bytter fra en til en annen. Så kan det være noe annet. Det retter seg når du bruker hjelp funksjonen?, og sier at den ikke byttet til rett inngang?
    Det meste virker nå, men fortsatt så skjønner ikke Tv`n min at den må skifte til DVI for å se DVD. (Se bilde)Har prøvd en god del Qp modeller fra Logitech sin database.
    Jeg finner helller ikke ut hvordan jeg kan "lære fjernkontrollen det" er det på Overfør infarøde kommandoer, eller er det egendefiner knapper??

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan vel velge en av dem, begge kommer opp som knapper.

Det kan bli litt vanskelig hvis QPen ikke har eget knappesignal for DVI inngangen.

Da må du lage en makro som gjør at den blar seg ned til inngangen. Det kan være såpass lett at du får den til å åpne den skjermen du viste bilde av og så trykke 8 for DVI.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av plumbtek
    Nå har jeg sitti hele forbanna kvelden med Logitech`n min å blitt bare mer å mer frustert.
    Jeg trodde jeg var sånn middels god til å forstå dette, men fy &%%) så problematisk.
    Altså 1000 kr til den som kan komme å få dette til å virke.

komponentene:

Tv= Qp Vision HDH 05 42" Plasma
    Get HD PVR boks
    Samsung BDP 1500
    marantz sa 15 s1
    marantz pm 15 s1

Send PM
    Da beholder jeg tusingen selv, etter 3 kvelder, med tynnslitte nerver så fant jeg ut av problemet.
    Det har vært Tv`n min som har skapt alt hodebryet. Qp Vision har ikke mange merker i databasen til Logitech, man må faktisk skrive inn produktet selv.
    Vel nok om det. jeg fant ut etter mye Googling at Qp HDH 05 er egentllig en HARSPER hd 4250b. Etter dette var det noen små kommandoer som måtte legges inn, å dermed vips ! så funka det.

He he Rart med det, men fra å hate en så liten ting som en fjernkontroll til å elske den så mye når alt funker er litt snålt..

takk for HJELPA.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ganske nydelig gått til innkjøp av denne One, og jeg trodde det var bare PS3 denne ikke kunne styre, men nå jeg velger Nintendo og så Wii får jeg opp at Wii bruker bluetooth og kan ikke styres av One?

Stemmer dette? Trodde det var IR jeg...

Hadde jo vært kjekt å ha en aktivitet som het Spille Wii som satt ting i rette innsitllinger og skrudde på wiien..

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hrokey, da var squeezeboksen i orden, nytt tv i hus og ny hd pvr. Da mangler bare oppsettet av hamrony one

noen som har erfaringer med nye/endra burker i oppsettet?

er det enklest å opprette ny bruker og ta en clean setup eller burde jeg endre på de som ligger der allerede?

..gikk mye tid med på å sette opp fjernkontrollen sist, håpte jeg kunne kutte ned på dilletida denne runda.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ønsker å programere den tilbakeknappen som er avsiden av mute. Hva heter den knappen? Finner ikke den i lista når jeg ønsker å legge til eget signal.

Newcomer sjøsprøyt sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knappen til høyre for Mute heter Prev.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjøsprøyt
    Knappen til høyre for Mute heter Prev.
    Så enkelt va det.. Da falt siste brikkene på plass å det er på tide å gå å lalle.. Lang natt..

Tusen takk for hjelpen

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men en siste ting... Er det mulig å slå Wii av og på med One?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    Jeg har ganske nydelig gått til innkjøp av denne One, og jeg trodde det var bare PS3 denne ikke kunne styre, men nå jeg velger Nintendo og så Wii får jeg opp at Wii bruker bluetooth og kan ikke styres av One?

Stemmer dette? Trodde det var IR jeg...

Hadde jo vært kjekt å ha en aktivitet som het Spille Wii som satt ting i rette innsitllinger og skrudde på wiien..
    Det er jo bare å lage en slik aktivitet, bare at man selv skrur på Wii manuelt.

Jeg gjør det slik med min PS3 i dag, One styrer og setter alt riktig, så slår jeg på PS3 fra kontrolleren dens.

Vet ikke noe mer om Wii og om den har IR eller ikke.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo bare å lage en slik aktivitet, bare at man selv skrur på Wii manuelt.

Jeg gjør det slik med min PS3 i dag, One styrer og setter alt riktig, så slår jeg på PS3 fra kontrolleren dens.

Vet ikke noe mer om Wii og om den har IR eller ikke.
    JEg gjør også dette med PS3 til jeg får noe som kan skru den av å på med One. Alt annet på PS3 kan jeg jo styre med den IR greia jeg har.

Det var bare at jeg var så sikker på at Wii brukte IR og derfor syns jeg det var rart å få en slik beskjed. Det er jo veldig greit om wii slår seg av sammen med alt annet.

Snart så vil jo forhåpentligvis ps3 gjøre det.

Side 27 av 77 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •