Logitech Harmony One - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 77 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 75 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 1526
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mariusau
    Jeg kan bare snakke for meg selv, men etter ca et halvt år med One har jeg enda ikke opplevd at den går i stå som du sier. Godt fornøyd med kontrollen og support fra Logitech.
    Det er også min erfaring.

Harmony 1000 låste seg av og til, denne har det ikke vært ett eneste problem med.

bard.kuvaas@bi.no:

og det fine er at du kan bare trykke synkroniser så vil oppsettet du bruker på 885 funke på One

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Dette var en fryktelig lang tråd....Har i dag 885 og den går til stadighet i stå - dvs. slår seg av og på igjen. Er det også et problem med one?
    Har vel opplevd et par ganger i løpet av et halvt års tid at den henger. Må da ta ut batteriet og sette det inn igjen, så fungerer den fint.
    Ikke noe stort problem altså.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har nettopp skaffet meg en H1, og satt den opp etter wizardene. Det meste funker som jeg vil, men det er noen knapper som ikke funker etter hensikten.

Min Denon AVR-4308 har ikke respons på piltastene, så nettbasert avspilling og menynavigering er utelukket.

Toshiba HD-EP30 funker ikke skip chapter knappene.

Må jeg bare legge de knappene inn manuelt, eller er det noe kjent problem/workaround/innstilling jeg ikke har oppdaget?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du må inn å legge de til manuelt. Det er ganske enkelt og tar ikke lang tid.

Så lenge du finner menyen så er det bare å velge hvilken enhet som knappen skal tilhøre, og hvilke funksjon den skal ha. Du trenger mest sannsynlig ikke å legge til selve ir koden manuelt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan legger jeg til ekstra kommandoer i en aktivitet?
    Jeg vil at projektoren skal få 'preset 1' kommando når jeg ser PS3, og 'preset 2' når jeg ser HD-DVD. Har kikket på programvaren men ikke funnet ut det.
    Fant forresten ut av knappene på 4308.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel en mulighet å lage makro kommandoer og tilegne dem tipper jeg. Har ikke testet dette selv.

En makro kommando gjør at knappen man trykker på gjør flere ting etter hverandre, i stedet for at man selv trykker.

Denne kan man sikker få lagt inn i starten av en aktivitet.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vil vi få se en Logitech Harmony med bluetooth da? Begynner vel å bli ei stund siden one kom no?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    One har jo vært ute en stund allerede.

Mener det var snakk om en ny modell av Harmony 1000 som skulle komme, og bluetooth var nevnt. Husker ikke hvor dette var nevnt, men det var en stund siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har et merkelig problem - på min hd pvr boks fra get, som er lagt inn som Kaon, fungerer alt utenom kanal- (kanal+ funker). Er det mulig å legge inn denne manuelt, f.eks kopiere denne bestemte knappen fra originalkontroll?

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av liestol
    har et merkelig problem - på min hd pvr boks fra get, som er lagt inn som Kaon, fungerer alt utenom kanal- (kanal+ funker). Er det mulig å legge inn denne manuelt, f.eks kopiere denne bestemte knappen fra originalkontroll?
    Du kan manuelt legge til hvilke funksjoner du vil. Husker ikke i farten hvor du går for å gjøre det, men jeg har gjort det selv på flere fjernkontroller hos meg selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av liestol
    Ja, jeg hadde samme problemet, men jeg har lært den opp til de knapper som det var problemer med. Gå og in lagg et ny knapp (husker ikke helt hvor det ligger nå) og så lærer du denne ifra Get fjernkontrollen. Så gir du denne et navn og så assignerer du denne til kanal - knappen. Mener du velger setup box og så på avanced.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Harmony 885 går i stå

Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Dette var en fryktelig lang tråd....Har i dag 885 og den går til stadighet i stå - dvs. slår seg av og på igjen. Er det også et problem med one?

Dette er ett kjent problem og skyldes litt forstor avstand mellom batteriet og kontaktene på fjernkontrollen. Ta kontakt med Harmony og de kan sende deg en liten del som fikser problemet.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    One har jo vært ute en stund allerede.

Mener det var snakk om en ny modell av Harmony 1000 som skulle komme, og bluetooth var nevnt. Husker ikke hvor dette var nevnt, men det var en stund siden.
    En ny Harmony 1000 modell, høres jo veldig spennende ut.. Er det ingen som har noe info om denne modellen i det hele tatt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sikkerhetskopi av oppsett?

Hei !
    Vurdere å kjøpe en Harmony One. Vet noen om en kan lagre kopi av oppsettet på PC. Ser for meg at man bruker X antall timer på oppsett, og så skjærer noe seg. Kan man sette den opp slik en vil, og så lagre instillingene i en fil på PCen? Tanken er å være tilbake på siste fungerende nivå, ved å legge inn sikerhetskopifilen fra PCen til fjernkontrollen? Går det?

Oldstone

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oldstone
    Hei !
    Vurdere å kjøpe en Harmony One. Vet noen om en kan lagre kopi av oppsettet på PC. Ser for meg at man bruker X antall timer på oppsett, og så skjærer noe seg. Kan man sette den opp slik en vil, og så lagre instillingene i en fil på PCen? Tanken er å være tilbake på siste fungerende nivå, ved å legge inn sikerhetskopifilen fra PCen til fjernkontrollen? Går det?

Oldstone
    Hei!
    Oppsettet ditt lagres hos Logitech (Programmet jobber mot online database), så selv om PCen din kræsjer så er det bare å installere på en annen, logge på og fortsette der du lagret sist

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei !

Takk for raskt svar, men må ha dette inn med teskje! Lagres bare hovedkodene/hovedopsettet eller lagres alle finjusteringer, macroer, egendefinerte knapper samen med kodene/hovedopsettet?

Oldstone

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt lagres. No prob.
    Du kan også lage kopier og laste inn i andre Harmony fjernkontroller. Det er naturlig når du bytter til en nyere modell men likevel beholder den gamle.
    Hilsen Tore

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg sliter med det samme

Sitat Opprinnelig postet av Haavard74
    Jeg har nå intensivtestet fjernkontrollen i dag og har funnet noen negative sider ved siden av de innlysende positive.

Først et det sannsynligvis finnes en løsning på:
    Når jeg velger en kanal med nummer over 10 fra favorittlisten så bruker den så lag tid på å sende signalet at dekoderen min tror det er to forskjellige. Feks om jeg skal på kanal 15 så går dekoderen først til kanal 1 og så til kanal 5. Jeg har satt kommandointervall og signalblokkering til 100ms men i praksis så tar det minst 0,5 sek fra dekoderen tar i mot "1" signalet til "5" signalet kommer. Noen forslag?

Noen kilder til irritasjon:

- Det korteste kommandintervallet er på 100ms! Dette gjør at jeg ikke kan bla meg fort nedover kanallisten på dekoderen. den venter 0,1 sekund mellom hver gang den flytter markøren ett hakk ned. Antall trykk stiller seg også pent og pyntelig i kø slik at markøren fortsetter å hoppe nedover etter at jeg har sluttet å trykke.

- Fjernkontrollen "holder" signalet lenge. Dette fører til at hvis jeg feks skal til kanal 2 men blokkerer signalet ett øyeblikk så oppfatter dekoderen det som 22. Dette høres kanskje ut som ett ikke problem, men i prosessen å legge fra seg fjernkontrollen er det veldig fort gjort å bryte forbindelsen ett øyeblikk.

Når jeg setter ting ned på "papiret" her så tar jeg meg selv i å tenke at noe er feil med mine innstilliger. 0,1 sek burde jo være fort nok hvis jeg bare slapper av litt i tommelen. Og det med dobbeltsignal ville jo heller ikke vært noe problem om den bare holdt signalet gående i 0,1 sek. Dette kombinert med at det visuelt tar minst 0,5 sek mellom hver kanal kommando blir registrert på dekoderen leder meg til å tro at jeg har en feil i oppsettet mitt. Jeg får prøve å løse det på prøv og feil metoden. Noen som har noe å bidra med? Som ser hva jeg kan ha gjort feil?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg fikk løst mitt eget problem ved å

endre kommandointervall fra 500 til 300 på dekoder
    endret signalblokkering fra 500 til 200 på dekoder

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Timmern
    jeg sliter med det samme
    Problemet med at 2 blir til 22 etc er enkelt å fikse, men du må sende mail om det til Logitech...de må gjøre endringer i koden.

Side 25 av 77 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 75 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •