Logitech Harmony One - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 77 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 74 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 1526
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg skrev om dette for noen dager siden i denne tråden.
    En kar jeg snakket med ved Harmony hovedkvarteret i Canada fortalte at de jobber med helt ny programvare, men at det er snakk om ganske lang tid før denne er klar, 6-12 mndr.
    Ellers er det mulig å kontake Logitech support og få lagt inn mer spesifikke programsnutter i oppsettet ditt, dersom dette er nødvendig for å få ting til å fungere. Enkelte enheter kan kreve spesiell programmering som du vanskelig kan få til uten programvare som bare supporttjenesten disponerer. Forhåpentligvis endrer dette seg i den nye versjonen.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen her som har problemer med dårlig respons på knappene på One?

Newcomer nataz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Komponeter slår seg av. Fiks

Heisann,

Jeg har alt utstyret satt opp mot Harmony One, bland annet en HDMI switch og en Canal Digital HD-PVR for digital kabeltv.

Jeg har satt opp 3 stk "macroer"
    -Se på TV
    -PS3/DVD
    -PC

Det er jo som regel TV som står på, men når jeg skal over til PS3 så ønsker jeg at HD-PVR'n skal holde seg påslått, dette har jeg nå fått til.
    Men problemet oppstår når jeg skal over på TV igjen fra PS3, for da sender jo fjernkontrollen ut "powersignal" og slår dermed AV HD-PVR'n. Krise, da må jeg jo klikke hjelp, nei, nei , ja , ja, osv osv. For å få start på den igjen...

Er det en måte å få fjernkontrollen til å "sjekke" at den er på, og ikke skru den av?

Dette gjelder forsåvit også HDMI switchen...

Tore

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Vet det er et valg om å la dekoder stå på hele tiden er der en plass, men ulempen med det valget er at da slår den seg ikke på og av da du skal slå alt av eller på. Hadde valgt dette i utgangspunktet da jeg tenkte som deg, la den stå på mens jeg drev med noe annet.
    Så jeg sleit en stund for å skjønne at dette var grunnen.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan legge til at HD-PVR'n skal være en del av aktiviteten 'PS3/DVD'. Det vil med andre ord si at den ikke vil slås av når du bytter aktivitet, men den vil også slå seg på når du starter PS3/DVD-aktiviteten fra 'scratch'.
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bedre alternativ

Hvis du ønsker at komponenter i en aktivitet ikke skal skru seg av når du bytter aktiviten så finnes det en innstilling spesielt for dette. Gå til aktiviteter og velg din aktivitet. Velg så innstillinger. Vel deretter endre alternativer og klikk neste.
    Velg innstillingen "LA DEN VÆRE PÅ" deretter lagre. Nå vil komponenter for den aktiviteten ikke skru seg av når du går over til en annen aktivitet, men skru seg av når du trykker off. Dette er måten å gjøre det på...har du andre fikse triks så fjern de...da de kan lage problemer. Dette kan gjøres for alle aktiviterer om du ønsker.

Newcomer nataz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av judo
    Hvis du ønsker at komponenter i en aktivitet ikke skal skru seg av når du bytter aktiviten så finnes det en innstilling spesielt for dette. Gå til aktiviteter og velg din aktivitet. Velg så innstillinger. Vel deretter endre alternativer og klikk neste.
    Velg innstillingen "LA DEN VÆRE PÅ" deretter lagre. Nå vil komponenter for den aktiviteten ikke skru seg av når du går over til en annen aktivitet, men skru seg av når du trykker off. Dette er måten å gjøre det på...har du andre fikse triks så fjern de...da de kan lage problemer. Dette kan gjøres for alle aktiviterer om du ønsker.
    Hei,

Takk for svar følks. Jeg har gjort som nevnt i qoute her. Problemet er at når jeg da velger aktivitet "Se på TV" igjen sender kontrollen et powersignal til HD-PVR, og den slår seg av .

Jeg skal prøve det med å legge til HD-PVR til i PS3 aktiviteten, det spiller jo ingen rolle...

Tore

Newcomer Knoll sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter med at lerretet mitt gå litt opp og så ned igjen når jeg bytter fra Spille ps3 på lerret til se dvd på dvd på lerret.
    Litt slitsomt...

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knoll
    Jeg sliter med at lerretet mitt gå litt opp og så ned igjen når jeg bytter fra Spille ps3 på lerret til se dvd på dvd på lerret.
    Litt slitsomt...
    Og jeg med at forsterker slår seg av når jeg skifter fra aktiviteten "Se på tv" til aktiviteten "Lytte til musikk". Sikkert et lignende fenomen...

Skal tro om jeg må slå av forrige aktivitet (slik at forsterker, tv og paraboltuner slår seg av) før jeg setter på en ny (lytte til musikk), eller er fjernkontrollen så "smart" at den skal "skjønne" at forsterkeren allerede står på etter forrige aktivitet?

Har forøvrig hatt denne fjernkontrollen 2-3 dager nå og er meget begeistret! Håper bare jeg får løst dette med skifte av aktivitet, så er alt topp!

Edit: Så nå at innlegget til Judo litt lenger opp her handler om dette, så da bør det vel la seg fikse

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nataz
    Hei,

Takk for svar følks. Jeg har gjort som nevnt i qoute her. Problemet er at når jeg da velger aktivitet "Se på TV" igjen sender kontrollen et powersignal til HD-PVR, og den slår seg av .

Jeg skal prøve det med å legge til HD-PVR til i PS3 aktiviteten, det spiller jo ingen rolle...

Tore
    Det er lettere å gå inn på komponenten HD-PVR og velge alltid på, da slipper du å legge den til i alle "aktiviteter" du har lagret.

Jeg har gjort det på denne måten med min stuepc da jeg ønsker at den skal være på til en hver tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

eMagic HDMI Switch og Harmony One

Har kjøpt denne HDMI switchen og ønsker å legge den inn som komponent og benytte den i ulike aktiviteter.

Hvordan legger jeg den til, hva skal jeg velge i komponentoversikten?

Det fulgte med en liten fjernkontroll og funksjonene for å switche kanal og skru av og på HDMI switchen ønsker jeg derfor å legge inn i Harmony One.

HDMI Switch

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke se at jeg finner den noe sted i oversikten til Logitech

Så jeg tror du må legge den til selv. Legg den da under "forsterker" og "AV Bryter"

Ellers kan du selv lete videre her: Logitech® Harmony® Member Web (members.HarmonyRemote.com)

Det kan fort hende at eMagic bare er ett påsatt merke, slik at det er flere som bruker samme typen, bare med andre produktnavn, så det kan hende det ligger en annen inne som vil funke.

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Volum

Etter 6-7(?) timer med endringer i oppsettet begynner min Harmony One å fungere veldig bra, men jeg har problemer med at den reagerer for kraftig når jeg ønsker å øke volumet. Er det mulig å gjøre noe med følsomheten på dette området? Bruker en Nad 317 forsterker til å justere volumet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min one fungerer fint til alt, men jeg trenger en ir-reciever til htpcen min som kjører xbmc. Har sett ms mc remote anbefalt, hvor får jeg kjøpt denne? Har dere evt andre anbefalinger?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta å kikk litt hos Vendur.no. De har forskjellige løsninger for IR til PC.

MS sin er nok bra den, men litt dyr hvis jeg ikke husker feil. Tastaturet deres har ikke mottaker engang, den krever at man faktisk har fjernkontrollen fra før.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle kjøpe MCE recieveren, mtp. programmering av one osv. Tastatur og slikt har jeg fra før, trenge bare en ir-reciever slik at jeg kan få one opp og gå. Blir vel ebay regner jeg med, finner det ikke på noen norske nettbutikker.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var en fryktelig lang tråd....Har i dag 885 og den går til stadighet i stå - dvs. slår seg av og på igjen. Er det også et problem med one?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Knapp mangler på orginal remote

Har en litt eldre forsterker: Proson 1800DTS, problemet mitt er følgende:
    Det er ingen knapp på fjernkontrollen som "blar" gjennom de optiske og koaksiale inngangene, jeg må fysisk trykke på en knapp på forsterkeren!

Er det noen løsning på dette, hadde jo håpet på å slippe å reise meg

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Dette var en fryktelig lang tråd....Har i dag 885 og den går til stadighet i stå - dvs. slår seg av og på igjen. Er det også et problem med one?
    Jeg kan bare snakke for meg selv, men etter ca et halvt år med One har jeg enda ikke opplevd at den går i stå som du sier. Godt fornøyd med kontrollen og support fra Logitech.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre, kanskje jeg går for en slik en.

Side 24 av 77 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 74 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •