Logitech Harmony One - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 77 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 1526
    Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har nettopp kjøpt en One, og har foreløpig ikke gjort annet enn å knote for å få den til å virke slik jeg vil. Det går fremover, men ikke så fort. Softwaren til Logitech har en del fundamentale feil som irriterer, f.eks har jeg nå ved to anledninger rotet meg til å gå inn på valget "Bekrefte IR-koder", og fikk da beskjed om å ringe kundeservice fordi kontrollen trengte en spesiell konfigurasjon. :!: Akkurat det har jeg ikke gjort, men det som skjedde begge gangene var at mine egendefinerte knapper for den komponenten ble fjernet, både under konponenten selv og under aktiviteter den var med i. Irriterende og unødvendig. Her burde uansett softwaren hatt en mulighet for lokal backup av konfigurasjonen, slik at man kunne gå tilbake til en kjent tilstand. Det burde også gå an å justere alle innstillingene for en konponent uten å måtte gå via diverse feilsøking etc. Jeg skjønner jo at det er gjort slik for at det liksom skal være "for dummies", men det burde gå an å la avanserte brukere få justere alt på direkten.

Og om noen skulle lure: Problemkomponenten er Lyses PVR-boks (IP-STB 1960). Den finnes enda ikke i Logitechs database, men fjernkontrollen er identisk med den til IP-STB 1910 (som finnes i databasen). Jeg valgte derfor å sette opp 1960 med utgangspunkt i 1910. Det fungerte dårlig, og jeg fikk bare sporadisk respons på knappetrykk. Jeg endte med å lære den opp fra originalfjernkontrollen, men nå sliter jeg med at jeg får veldig mange "dobbeltrykk". Ikke hver gang, men altfor ofte. Jeg har prøvd å "tune" på diverse verdier, men det vil seg ikke. Når da hver "test" krever en ny og langvarig oppdatering av Harmonyen, så blir det helt klart en viss DisHarmony her hos meg, ihvertfall.

Er det noen andre her som har One, og som har fått den til å virke skikkelig mot Lyses PVR?

Og til Razortec: Jeg har som du ser ikke fått tatt den skikkelig i bruk enda, men enn så lenge har den ikke hatt noen låsing her hos meg.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Jeg har i dag en Harmony 1000 som holder på å gå meg på nervene.
    S¨her kommer et spørsmål til dere som allerede har hatt Harmony one en stund. Har dere hatt noe som helst problemer med at den fryser/låser seg, eller at noen av knappene henger slik at kanalene til TV'en skifter i et forrykende tempo, eller lyden?
    Har hatt både 1000 og One. Har aldri hatt slike problemer med noen av de men jeg synes One er 10 ganger bedre enn 1000! One er mye enklere og raskere å bruke. Mye mer brukervennlig med flere "harde" knapper. Anbefaler Harmony One.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Ingen som har erfaringer? Beklager hvis jeg virker utålmodig ops:
    Jeg har ingen erfaringer med Harmony One som minner om det du beskriver, og at du ikke får svar kan vel tyde på at de fleste andre Harmony One-eiere heller ikke har disse problemene...

Newcomer CBR sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Valo
    Er det noen som bruker denne mot CD KCF-N550H2C0 PVR og C 1201 CX? Hvem er produsent og hvilke modellbetegnelser bruker dere.

Kan ikke finne noe i denne tråden om det, mulig mine øyne har lurt meg men...

Prøvd en annen universalkontroll som ikke vil lære kommandoene til disse, vurderer faktisk denne typen da det virker som den takler mange flere en andre.

Takker for alle svar.
    Jeg har en C 1201 CX, og den fant jeg i databasen uten problem. Tror jeg la inn C1201CX.

Newcomer CBR sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endre rekkefølgen komponentene slår seg på

Hei
    Jeg har opprettet en aktivitet som Logitech programmet kalte "Se på min TV". Den slår på TV, velger AV1 på TV, slår på kabeltuneren
    Problemstilling: Min Panasonic TH-42 PX80 må ha 9600 ms ventetid før den går videre i programmet. Det tar faktisk 14 sekunder fra jeg trykker på fjernkontrollen til jeg har bildet.

Jeg ønker at tuneren skal slå seg på først, siden den starter på 1 sekund
    I softwaren til Harmony One kan man endre rekkefølgen komponentene slår seg på og jeg har endret dette til at tuneren skal starte først, men TV'en starter fortsatt først.

Noen som har hatt problemer med dette?

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Tipper det er en Kaon.
    Den lå faktisk i databasen under Canal Digital KCF-N550H2CO, gikk rett i boks.

Har fått låne en Harmony One og er virkelig imponert over hva de har fått til. :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikoner for radio

Hei,
    Har lagt inn ikoner fra s q u a r e e y e s g a t e w a y for "favoritter" i aktiviteten se på TV og det ser vakkert ut!

Men nå har jeg laget en aktivitet for "hør på radio", som setter riks-tv burken til radio og gir styrer den uten at tven må stå på.. og skulle så gjerne hatt kanallogoer for de 15 kanalene som finnes der!

Fant ikke noe på nevnte side, prøvde å laste ned noen bannere fra nrk og croppe dem men resultatet ble ikke særlig pent..

Noen som allerede har laget seg ikoner som er interressert i å dele?

Mvh,
    Daniel

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CBR
    Hei
    Jeg har opprettet en aktivitet som Logitech programmet kalte "Se på min TV". Den slår på TV, velger AV1 på TV, slår på kabeltuneren
    Problemstilling: Min Panasonic TH-42 PX80 må ha 9600 ms ventetid før den går videre i programmet. Det tar faktisk 14 sekunder fra jeg trykker på fjernkontrollen til jeg har bildet.

Jeg ønker at tuneren skal slå seg på først, siden den starter på 1 sekund
    I softwaren til Harmony One kan man endre rekkefølgen komponentene slår seg på og jeg har endret dette til at tuneren skal starte først, men TV'en starter fortsatt først.

Noen som har hatt problemer med dette?
    Det du beskriver er ikke unormalt og skyldes problemstillinger da europeiske modeller kan bruke scart kabler. En enkel endring må til i din xml kode for din tv. Når dette er gjordt kan du få komponentene til å skru seg på i den rekefølgen du vil. Du må sende en mail til Logitech for å få endret dette

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nohr
    Har en fem år gammel Loewe-tv som funker flott. Harmonyen klarer imidlertid ikke å svitsje riktig mellom scart-inngangene. Bruker en til dekoder og en til dvd. Ingen av metodene i softwaren samsvarer med min gamle fjernkontroll. På Loewe-tven trykker man på kanal 0 for så å veksle mellom AV-inngangene med navigasjonstasten. Den inngangen man stanser med blir valgt. Er det mulig å få Harmonyen til å skjønne dette??

Du bør velge metode 3 når det gjelde hvordan den skal bytte innganger.

"0" er kommandoen for å få meny/gjøre klar for å bytte innganger.
    Navigasjons knappene er kommandoen for for å bytte innganger. Her må du velge kun en retning..f.eks pil ned.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PC og Harmony one

Jeg skal opprette en komponent med PC, jeg har også en egen knapp på min originale tv fjernkontroll som bytter til PC RGB inngang. Hvordan går jeg frem for å få dette til å fungere med Harmony One?

Opplever også at min Canal Digital tuner (ikke ny HD-tuner) plutselig bytter fra kanal 11 til kanal 1 når jeg blar med channel +. Noen som vet hva som skjer og hvordan jeg skal korrigere dette?

Takker

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp kommet igang med min "ONE" kontroller og må si det virker superbra foreløpig. To ting jeg lurer på da er imidlertid:

1. Hvordan endre rekkefølgen på aktivitetenes plassering i kontrollens display?
    2. Hvordan sørge for at "Se TV" aktiviteten - IKKE slår av Xbox'en min... Jeg vil kunne switche uten at dette skal skje...

Første spørsmål bortfaller - fant noen innstillinger som jeg ikke hadde sett før... Kan hende jeg finner det andre svaret også

Men da kan jeg legge til et tilleggspørsmål:

Hvordan legger man til andre ikoner osv modifiserer kontrolleren sin?

Og sist men ikke minst...

Jeg vil at tv'en skal slå seg på, på en FAST tv kanal. Det vil si på "Disney Channel". Da kan ungene endelig klare å slå på tv'en selv, mens jeg ligger og hviler meg litt lenger om morgenen i helgene

Gjett om jeg har gledet meg til det ?

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til spørsmål 2:
    Du kan gå inn på "Komponenter" og velge "Innstillinger" for Xboxen din. Der kan du gå inn på strøminnstillinger og velge at Xboxen alltid skal være på. Ulempen er at du da må slå den manuelt av og på.

Et annet (og kanskje bedre) alternativ er å legge til Xboxen på alle de aktivitetene som du vil switche mellom (uten at den går av), og sette den opp til å være "På" i alle sammen.

Når det gjelder ikoner, så kan ikke disse endres. Unntaket er favorittkanalene, der kan du laste inn egne ikoner. Her finner du mange ferdige ikoner:

s q u a r e e y e s i c o n h a r m o n y

-Øyvind

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk.. Da var alt i boks så langt, eneste som mangler er hvordan få den til å starte på en fast kanal hver gang. Slik som det er nå starter tv'en på den sist sette kanalen.

Jeg ønsker at den alltid skal slå seg på på DisneyChannel!

Drit kult med ikonene forresten... Fikk litt lyst å mekke mine egne...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Microsoft media center remote control i Harmony one?

Har nettopp kjøpt meg en ”ONE”. Inntil videre fungerer det meste upåklagelig.

Mitt eneste problem er at jeg ikke får min Media Center fjernkontroll til å virke. Har kjøpt en Acer Aspire L5100 HTPC som ble levert med ”Microsoft media center remote control” og en IR-reciever som fungerer helt fint. Merke/Modelnummer fremgår ingen steder - verken på kontrollen eller på produktdokumentasjonen på nett. Kontrollen er med offisiell Microsoft ”start” knapp for WMC men ligner ikke på den som bl.a. selges fra Komplett.no.

Har forsøkt å tilføye ”Windows Media Center” som komponent men dette fungerer ikke. Noen som har erfaringer med Microsoft media center remote control i ”ONE”?

Takker

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det virkelig ingen steder hvor det finnes et eget Harmony One forum, finner ikke dette selv på logitech sine sider... er jeg på villspor?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tormi
    Takk takk.. Da var alt i boks så langt, eneste som mangler er hvordan få den til å starte på en fast kanal hver gang. Slik som det er nå starter tv'en på den sist sette kanalen.

Jeg ønsker at den alltid skal slå seg på på DisneyChannel!
    Under "Kontroller innstillingene for denne aktiviteten" kan du legge inn kommandoer som skal kjøres når du velger aktiviteten. Der kan du legge inn et kanalnummer som skal sendes etter at TV er slått på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mariusau
    Under "Kontroller innstillingene for denne aktiviteten" kan du legge inn kommandoer som skal kjøres når du velger aktiviteten. Der kan du legge inn et kanalnummer som skal sendes etter at TV er slått på.

Tusen takk!! Det funket!

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg lest gjennom tråden her, men finner ikke løsning på mitt problem. (trøtt)
    Har en pana th-42pv60e som ikke vil starte på rett inngang. Parabolboks på inngang AV1. Når jeg velger se på TV så stater alt opp som det skal og AV1 er inne en liten stund, men så hopper den til TV. bruker da hjelp-funksjonen og da slår av1 seg inn. men hvor ligger feilen? Noen som kan hjelpe?

Newcomer Munty sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Harmony One

Harmony one er en fantastisk kontroll. Har vært borti noen andre universalkontroller og de er ræva i forhold til One. En venn av meg slet i over en dag å få til en annen kontroll fra Logitech mens med harmony one brukte jeg i underkant av en time. (+ finjusteringer, gjort med lette tastetrykk på selve kontrollen) Enkel programvare så det eneste man trenger er modell nr. og merke. (blar opp på en liste over reciever, tv, dekoder o.s.v.) Anbefalt på det varmeste! Løp og kjøp!

Side 20 av 77 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •