Logitech Harmony One - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 77 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 1526
    Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Viss du tar 2-3-4 timer og setter opp fjernkontrollen slik du vil ha den så er to minutter med kona nok Jan Har kun fått et spørsmål jeg etter at jeg tok et minutts opplæring.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Viss du tar 2-3-4 timer og setter opp fjernkontrollen slik du vil ha den så er to minutter med kona nok Jan Har kun fått et spørsmål jeg etter at jeg tok et minutts opplæring.
    Kjenner ikke kjerringa mi du Oddbjørn. Hun kan ha problemer med vannkokeren til tider (Håper bare hun ikke leser dette)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Kjenner ikke kjerringa mi du Oddbjørn. Hun kan ha problemer med vannkokeren til tider (Håper bare hun ikke leser dette)
    Blond og svensk ? he he

Fjernisen trenger jo en del justering for og komme over alt.
    Fjernisen har potensiale, ikke for vanskelig.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Si fem minutter da! Touchskjermen sier seg jo selv, "SE TV", "SE DVD". Aktivitetene skrur da alt på riktig kanal, voila. Volumknappen er den samme uansett aktivitet. Du har play/pauseknapp og skip for DVD. Du har også channel + og - for parabol/kabeltv. Og du kan legge til de knappene du vil i touchdisplayet, med det navnet du vil. Genialt!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke fullt så ille, men ikke langt i fra. Hun har fjernkontrollvegring, om det er noe som heter det. Er forsåvidt kapabel til å koke vann også da

Men hun kom over en brukt Harmony 1000, og syntes det så genialt ut. Men etter litt lesing fant jeg kanskje ut at Harmony One kanskje var et smartere kjøp.

Et lite ankepunkt er og skjermstørrelsen, virker litt lite med 2,2" skjerm.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange valg kan man legge til i touch displayet? Er det max tre valg? Kan muligens se slik ut på "reklamebilder".

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange valg kan man legge til i touch displayet? Er det max tre valg? Kan muligens se slik ut på "reklamebilder".
    Valg som i aktiviteter? Nei det er ikke begrensa til 3. Du blar videre med pilene på venstre og høyre side av skjermen.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 6 aktiviteter, tror det er plass til noen flere også.? Skjermen er litt liten, så man må regne med å trykke feil en gang i blandt, men det blir en vanesak.

Angående egne knapper i touchdisplay la fjernkontrollen til 17 sider med 6 knapper til min Yamaha

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker Blir en tur på Elkjip på lørdag.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For aktiviteter er det plass til flere skjermsider med tre aktiviteter på hver. For alle andre valg (knapper for å betjene komponenter, favorittkanaler etc.) så er det 6 knapper per side.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Min fungerer perfekt med Force. Force sine tunere er litt vanskelige så da jeg var i kontakt med Logitech support i forbindelse med en firmware feil på Harmony 1000, spurte jeg en hyggelig kar fra Canada også om problemene med Force. Det skulle han fikse og plutselig virket den til Force uten at jeg behøvde gjøre noen ting! Han gikk visst inn på kontoen min og gjorde noen forandringer der. For morro skyld testet jeg support en gang seinere over mail ang. Force og han som svarte da kom med det vanlige, juster delay og alt det andre som ikke virker. Så det ser ut som det kommer an på hvem du treffer hos support. Kan prøve å bruke Shafiq_Shamji@logitech.com og se om du får svar. Var ihvertfall han som hjalp meg .
    Hvis du ikke får svar så kan du prøve å lære kommandoene raw ved å bruke å trykke på custom i læremodus.
    Har vært i kontakt med kundeservice, de var inne på kontoen og gjorde "noe" der, men det ble ikke noe bedre. Email adressen er ikke aktiv lengre heller.

Uansett, la inn alle kommandoene på nytt i raw, og funket kjempefint. Skulle jo prøvd det tidligere

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Noen som har noen logoer over filmkanalene Canal+ First etc... De jeg har nå er så utydelig og umulig og lese

Edit: Fant det på s q u a r e e y e s i c o n h a r m o n y

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er gift med ei som er lei av fjernkontroller og lurer på om dere har lyktes i å få det som kalles det svake kjønn (vi som er gift vet at det ikke stemmer) til å bruke denne?

Er den så enkel å bruke at mor kan sette seg på en film eller CD uten å måtte rope om hjelp?
    Fjernkontrollen er bra den. Ergonomien er glimrende, ligger utrolig godt i hånda med svært gjennomtenkt plassering av knappene og du når nesten alle knapper med tommelen. Alt kan betjenes med en hånd, og i mange tilfeller i blinde. Ingen av oriinalfjernkontrollene mine er i nærheten når det gjelder ergonomi. Touchdisplayet krever litt mer, blir lett dobbeltrykk eller feiltrykk, og man må være adskillig mer oppmerksom. Tror det er der det er størst potensiale for feil. Hvor lett den er å bruke er bare avhengig av hvor mye tid du bruker på å sette den opp. Vil du ha den helt idotsikker må du regne med mye tid til fintuning. Programvaren er som mange har nevnt til dels svært tung å bruke, men den er kraftig og du kan programere den til å gjøre nesten hva som helst.
    Alt i alt er jeg veldig godt fornøyd med min, og det tror jeg familien er også.

Active KviteKrist sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjapt spørsmål som sikkert har blitt spurt før.

Slik eg forstår utifra specs så har denne kun IR, men er det mulig å styre pc med den? Får du med f.eks IR sensor til datamaskina?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noen form for extender til denne?

Skulle gjerne sluppet unna all siktinga, særlig ungene og W er litt kjappe til å snu den en annen vei enn der komponentene er.

Er forresten godt fornøyd så langt, har hatt den i fire dager Hvor lenge går det forresten mellom hver gang den trenger lading?

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen formening om H1000 VS H1 ?

Fått igjen penger for defekt 885 og skal ha ny type... Har lyst på H1000 men er den nye H1 bedre?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Noen som har noen formening om H1000 VS H1 ?

Fått igjen penger for defekt 885 og skal ha ny type... Har lyst på H1000 men er den nye H1 bedre?
    http://www.logitech.com/index.cfm/re...ducts=3898,373

Det er jo ergonomisk to vidt forskjellige kontroller. 1000 er en tohåndskontroll der man kun har fysiske knapper for kanalskift, volumkontroll, mute og menynavigering. Alt annet skjer på en større berøringsskjerm enn den Harmony One har. Harmony 1000 har RF, noe som gjør den bedre for betjening av skjulte komponenter. 1000 har etter min mening et mer eksklusivt design, men One er likevel etter min mening en av Logitechs lekreste kontroller.

Jeg for min del synes det er vesentlig med et numerisk tastatur, knapper for play, pause etc. under avspilling etc. uten å måtte navigere meg gjennom skjermbilder på en touch-skjerm. Alle de fysiske knappene som man bruker OFTE er det som gjør at jeg nok foretrekker One fremfor 1000. Prisen er jo heller ikke uvesentlig i sammenhengen, og det er vel kun dersom RF er påkrevet at jeg ser noen funksjonell grunn til å anbefale 1000.

Ellers mangler også One de fysiske "fargeknappene" som man bruker for menystyring på enkelte komponenter og for navigering i tekst-tv. Man får dem riktignok i touch-menyen, men der er de ikke like lette å bruke (på One må man strekke fingrene langt for å betjene touch-skjermen med en hånd, og jeg har opplevd en del feiltrykk her, i motsetning til bruken av de fysiske knappene). Den som bruker tekst-tv mye bør kanskje se på andre modeller også. Selv har jeg mer eller mindre kuttet ut tekst-tv, siden jeg som regel bruker Internett for den type informasjon som tekst-tv dekker.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men H1000 har jo ikke RF?? Var en som mente dette tidligere i denne tråden..

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Men H1000 har jo ikke RF?? Var en som mente dette tidligere i denne tråden..
    Den har noe som kalles "Trådløs Z-Wave™", som etter hva jeg skjønner er en form for RF. Men det er godt mulig denne ikke er så konfigurerbar og kun kan benyttes sammen med Logitechs egen "Harmony® RF Wireless Extender". Dette vet jeg ikke så mye om, dessverre.

Kan hende det finnes tråder om H1000 som kan gi bedre svar på dette.

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk min kontroll i dag og er så langt fornøyd har ikke fått testet allverden, men so far so good. Bedre enn de 4-5 jeg har idag.

Så over til spørsmålet. Kan denne styre noen form for lysdimming? Jeg trenger i utgangspunktet kun av/på. Har i dag UPM fra Clas Ohlson, men denne er RF og det går dårlig. Noen som har testet med Nexa?
    Komplett.no - Nexa SYC2-3500 trådløs strømstyring, startpakke

Side 18 av 77 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •