Logitech Harmony One - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 77 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 1526
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Den akkumulerte mengden lys over utsendt signaltid blir likevel økende, så jeg kan godt si at det sendes ut mer lys per signal uansett. Men jeg tror deg så gjerne. Jeg har ingen problemer med å få Harmony One til å fungere på lang avstand, men den er litt kresen på retningen. Jeg vil tro at den har noe smalere "beam" på IR-LEDen enn en del andre fjerniser.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Den akkumulerte mengden lys over utsendt signaltid blir likevel økende, så jeg kan godt si at det sendes ut mer lys per signal uansett. Men jeg tror deg så gjerne. Jeg har ingen problemer med å få Harmony One til å fungere på lang avstand, men den er litt kresen på retningen. Jeg vil tro at den har noe smalere "beam" på IR-LEDen enn en del andre fjerniser.
    Du må gjerne si det slik roffe, men det er i beste fall unøyaktig, og etter min mening ikke korrekt. Det er meningsløst å beregne "akkumulert lys" da det ikke finnes noen for for akkumulering av dette her.
    Hvis du setter deg inn i teknologien for slikt vil du også finne ut at signalene sendes som avbrudd på en modulert lyskilde. Det betyr at flere repetisjoner gir noe større rammelengde men også mer data og dermed avbrudd/"mørke".
    Uansett, dette er off-topic så det holder, jeg avslutter denne diskusjonen for min del.
    Hilsen Tore

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tore2000
    Du må gjerne si det slik roffe, men det er i beste fall unøyaktig, og etter min mening ikke korrekt. Det er meningsløst å beregne "akkumulert lys" da det ikke finnes noen for for akkumulering av dette her.
    Hvis du setter deg inn i teknologien for slikt vil du også finne ut at signalene sendes som avbrudd på en modulert lyskilde. Det betyr at flere repetisjoner gir noe større rammelengde men også mer data og dermed avbrudd/"mørke".
    Uansett, dette er off-topic så det holder, jeg avslutter denne diskusjonen for min del.
    Hilsen Tore
    Tror jeg glemte en i mitt forrige innlegg. Du har selvfølgelig rett, det er jeg som misforsto hvordan softwaren fungerte for å få apparatene til å reagere bedre på signalene fra fjernkontrollen.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stianr88
    Jeg lurer på en ting: Når jeg skrur opp\ned volumet på min Yamaha RX-V1800 går det enten fryktelig sent, alt for fort eller feil vei! Noen som har tips til hvordan dette kan utbedres? Havna på fryktelig høyt volum i sted før jeg fikk skrudd av!!!
    Har også litt problemer med lydjustering av RX-V1800. Med orginal fjernkontroll kan jeg trykke meget fort og volumet på receiveren følger med. Gjør jeg det samme med ONE så blir receiver hengende etter og det justeres et og et hakk opp for hvert halve sekund eller noe slik.

Forslag til hvordan jeg endrer dette? Har prøvd å sette signalblokkering til 0ms, men det hjalp ikke. Kommandointervall har jeg prøvd 0ms, 100ms og 300ms uten hell. Er litt på tynn is akkurat nå og håper på noen lure tilbakemeldinger.

Annen ting. Jeg vil ha en aktivitet "Hør musikk", da mp3 fra data som ikke kan fjernstyres. Hvordan kan jeg "lure" fjernkontrollen til dette uten å legge til et mediacenter som ikke finnes?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er stort sett kjempefornøyd med min Harmony One, men det irriterer meg at den ikke vil fungere helt optimalt med min Force 1189S satelittmottaker, den reagerer treigt og av og til må jeg trykke 4-5 ganger på knappen før den reagerer, og når den reagerer så kommer det ofte en dobbel respons. Irriterende! Har prøvd forskjellige innstillinger, men foreløpig har jeg ikke funnet en som er tilfredsstillende.

Hvis det er noen andre her på forumet som har en Harmony og en Force tuner som fungerer fint sammen, så hadde jeg vært takknemlig for tips om innstillinger

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min fungerer perfekt med Force. Force sine tunere er litt vanskelige så da jeg var i kontakt med Logitech support i forbindelse med en firmware feil på Harmony 1000, spurte jeg en hyggelig kar fra Canada også om problemene med Force. Det skulle han fikse og plutselig virket den til Force uten at jeg behøvde gjøre noen ting! Han gikk visst inn på kontoen min og gjorde noen forandringer der. For morro skyld testet jeg support en gang seinere over mail ang. Force og han som svarte da kom med det vanlige, juster delay og alt det andre som ikke virker. Så det ser ut som det kommer an på hvem du treffer hos support. Kan prøve å bruke Shafiq_Shamji@logitech.com og se om du får svar. Var ihvertfall han som hjalp meg .
    Hvis du ikke får svar så kan du prøve å lære kommandoene raw ved å bruke å trykke på custom i læremodus.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg også

Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Min fungerer perfekt med Force. Force sine tunere er litt vanskelige så da jeg var i kontakt med Logitech support i forbindelse med en firmware feil på Harmony 1000, spurte jeg en hyggelig kar fra Canada også om problemene med Force. Det skulle han fikse og plutselig virket den til Force uten at jeg behøvde gjøre noen ting! Han gikk visst inn på kontoen min og gjorde noen forandringer der. For morro skyld testet jeg support en gang seinere over mail ang. Force og han som svarte da kom med det vanlige, juster delay og alt det andre som ikke virker. Så det ser ut som det kommer an på hvem du treffer hos support. Kan prøve å bruke Shafiq_Shamji@logitech.com og se om du får svar. Var ihvertfall han som hjalp meg .
    Hvis du ikke får svar så kan du prøve å lære kommandoene raw ved å bruke å trykke på custom i læremodus.
    Jeg hadde også problemer mellom min Force (536) og Logitech Hrmony (785). Sendte mail til kundeservice. Fikk mail fra Shafiq som hadde fikset et eller annet på kontoen min. Fungerte etter det utmerket!
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Er kjempe fonrøyd med fjernisen, men det er en ting som er litt irriterende:

Har spurt om det tidligere og lurer på om noen har funnet ut av:

Dersom jeg trykker på Off knappen og ikke trykker på noen knapper etter det, slår ikke displayet seg automatisk av noe som resulterer i tomt batteri.

Bør være unødvendig å måtte trykke på en ekstra knapp etter Off knappen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joffe11
    Dersom jeg trykker på Off knappen og ikke trykker på noen knapper etter det, slår ikke displayet seg automatisk av noe som resulterer i tomt batteri.
    Jeg sliter med det samme, det har også vært nevnt før i denne tråden, om enn uten noen løsning.
    Dette skjer også ved start av en Activity på min fjernkontroll. Det er ikke ofte jeg lar den ligge urørt ved start da, men likevel irriterende...
    Hilsen Tore

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gravde litt i dette, det er åpenbart et kjent problem, også for andre typer Harmony. En FAQ ble vist når jeg skulle legge inn en feilmelding på dette, her er løsningen:

1. Launch the Harmony Remote Control Software
    2. Login to your account
    3. Click the Remote Settings tab.
    4. Click the Display Settings button.
    5. Select Hide under the Show Starting Activity screen option.
    6. Click Save.
    7. Update the Remote.

Dette rettet halve problemet mitt, min One fungerer nå normalt ved start av Activities, fortsatt samme feil ved stopp. og det er jo da jeg som oftest ikke rører den etter trykk på "Off".
    Jeg har laget en service request så får vi se.
    Hilsen Tore

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tore2000
    Jeg gravde litt i dette, det er åpenbart et kjent problem, også for andre typer Harmony. En FAQ ble vist når jeg skulle legge inn en feilmelding på dette, her er løsningen:

1. Launch the Harmony Remote Control Software
    2. Login to your account
    3. Click the Remote Settings tab.
    4. Click the Display Settings button.
    5. Select Hide under the Show Starting Activity screen option.
    6. Click Save.
    7. Update the Remote.

Dette rettet halve problemet mitt, min One fungerer nå normalt ved start av Activities, fortsatt samme feil ved stopp. og det er jo da jeg som oftest ikke rører den etter trykk på "Off".
    Jeg har laget en service request så får vi se.
    Hilsen Tore
    Takk for "workaround", ser ut som det funker for meg etter trykk på "off".

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan denne brukes til dimmer på spotter?

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Kan denne brukes til dimmer på spotter?
    Så lenge det er snakk om IR så kan den brukes til det. Den "lærer" ir komandoene til din nåværende fjernkontroll via en mottaker i bånn av fjernkontrollen,

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter og ikke få " Power ON " til og fungere på Panasonic TH42PX70E på H.One så har jeg nå sendt epost til Logitech og spurt om de har løsningen.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Justering gjort for nedlasting... forbedring meg i ræva !!!!

Får fremdeles ikke slått Panasonic TH42PX70E på ON

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon

%#&€&/# noen som har lyst på en #//(/&€#€ fjernkontroll til 1000 kr ?
    Tror ikke jeg har tålmodighet til og plages med den lengere :-(

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig, jeg har TH-42PX71EA og hos meg har det fungert smertefritt siden dag en.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har du forsøkt å lære opp Harmony-kontrollen fra originalkontrollen?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Regner med du har prøvd help på selve fjernkontrollen pluss troubleshoot? I undermenyen der er det bl. a. et valg for om det er en knapp for av og på eller en for hver. Høres merkelig ut at du ikke får dette til å virke.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Har du forsøkt å lære opp Harmony-kontrollen fra originalkontrollen?
    Jepp, mange ganger.

Side 16 av 77 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •