Logitech Harmony One - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 77 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 1526
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Nå har jeg hørt snakk om at Logitech også jobber med en software som lar deg gjøre litt mere enn hva som er tilgjengelig i dag på Harmony modellene.
    Det hadde jo vært konge. For det krøkkede brukergrensesnittet på programmeringsprogramvaren er egentlig den eneste virkelige kritikken jeg har mot Harmony One.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det kunne godt ha vært flere konfigurasjons muligheter i softwaren. F.eks automatisk sånn som det er i dag og avanserte innstillinger i tilegg for middelmådige brukere som deg og meg :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

arg

Jeg får ikke kontrollen til å skru på TV'n min. Har en Panasonic TH42px74e... noen som kan hjelpe? Alt annet fungerer hvis jeg skrur på TVn med orginale kontrollen, men den skrur seg altså ikke på ved noen av aktivitetene...

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jeick
    Jeg får ikke kontrollen til å skru på TV'n min. Har en Panasonic TH42px74e... noen som kan hjelpe? Alt annet fungerer hvis jeg skrur på TVn med orginale kontrollen, men den skrur seg altså ikke på ved noen av aktivitetene...
    Pass på at du spesifiserer riktig hvordan TVen slås på og av (om det er separate knapper for av og på, eller om det er en enkelt power-knapp).
    I verste fall kan det hende du må lære opp Harmony One med originalkontrollen. Jeg har måttet gjøre det med et par kommandoer på satellittboksen min.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp fått Harmony One i hus og er så langt godt fornøyd. Men en ting sliter jeg med:

Jeg har en digital HD-dekoder (Sagem ICD-81) fra Canal Digital. På fjernkontrollen har jeg lagt inn kanalene under favoritter, men klarer ikke å få den til å skifte til kanalene fra 10 og oppover. På meg virker det som det er for lang tid mellom hvert siffer slik at 12 ender opp som kanal 2. Andre som har samme problem og som har funnet løsningen?

Marius

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 2 på brukerlisten

Sitat Opprinnelig postet av mariusau
    På fjernkontrollen har jeg lagt inn kanalene under favoritter, men klarer ikke å få den til å skifte til kanalene fra 10 og oppover.
    Dette problemet hadde jeg en stund med den originale fjernkontrollen. Valgte jeg en kanal på side 2 så skjedde det ikke noe.

Nei, jeg vet ikke hvordan problemet ble borte. Kanskje en av de mange reset-operasjonene jeg må gjøre på HD-boksen.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må sannsynligvis endre litt på timingsparameterne på komponenten. Timen mellom hvert tastetrykk står ofte til 500ms, noe som kan være for lenge for enkelte komponenter.

Newcomer kyrre12 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Selvfølgelig har jeg en One og fordi One stort sett sliter med å velge inngangen på min Panasonic TH-42PV500, så er jeg på jakt etter discrete codes slik at One kan bruke det i steden for mini-makroer som skal forsøke å navigere seg fram til f.eks HDMI når jeg velger en aktivitet som f.eks. "Watch DVD".
    Orginalfjernkontrollen til TV-en har ikke noen direkteknapper for inngangene men én knapp for å toggle mellom TV og AV og fire fargeknapper for å navigere mellom de sju inngangsalternativene. Og av en eller annen genial grunn har Panny valgt å kjøre VGA-, Component- og HDMI-inngangen på samme knappen (Gul side 2). Når da også TV-en alltid husker hvilken port den sto på sist, så får man veldig mange kombinasjoner av hvordan man skal komme seg til f.eks. HDMI.
    Derfor vil jeg ha discrete codes som vil gjøre den tiltenkte bruken av en URC litt mer foolproof slik at madammen og børnene kan bruke den slik at alle de andre fjernkontrollene kan arkiveres. Help-funksjonen på One er jo fin den, men det burde vært unødvendig å måtte bruke den såpass ofte.
    Altså er jeg ikke på jakt etter discrete codes for bruke det på en enhet men på aktivitetene som inkluderer TV-en.

Ser også at det ligger en PDF med discrete codes for Panasonic Viera modeller lagd 2003-2007 ute på Panasonic.com for Philips Pronto. Men at det i det hele tatt eksisterer et slik dokument betyr at det er mulig med discrete codes. Så utfordringen er "bare" å få disse kodene inn i One. Men der har ikke jeg snøring.
    Jeg har NØYAKTIG samme problemet med min LG 37LF65. Finner kodene i manualen og alt, men funksjonen for å gå direkte til HDMI i komponentmenyen funker rett og slett ikke. Jeg kan gå direkte til AV1/2/3, RGB og de fleste andre, så jeg ser ingen grunn til at HDMI ikke skulle virke? Har sendt Logitech en mail, men venter enda på svar.

Nå skal det nevnes at originalkontrollen ikke har knapper for å velge kilde direkte, men ettersom noen av de funker burde vel alle gjøre det...?

Før dette er i boks har kontrollen dessverre omtrent ingen funksjon her i huset

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Du må sannsynligvis endre litt på timingsparameterne på komponenten. Timen mellom hvert tastetrykk står ofte til 500ms, noe som kan være for lenge for enkelte komponenter.
    Oppvarmingstid: 1700 (standard)
    Kommandointervall: 0
    Signalblokkering: 200

Mener det var reduksjon av signalblokkeringen som gjorde susen. Takk

Men nå sliter jeg med at fjernkontrollen ikke får slått på tv-en (pv70). Hvordan får jeg Harmony til å holde powersignalet lenger?

Marius

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mariusau
    Oppvarmingstid: 1700 (standard)
    Kommandointervall: 0
    Signalblokkering: 200

Mener det var reduksjon av signalblokkeringen som gjorde susen. Takk

Men nå sliter jeg med at fjernkontrollen ikke får slått på tv-en (pv70). Hvordan får jeg Harmony til å holde powersignalet lenger?

Marius
    Under Troubleshoot på Device så skal dette være mulig. Har selv justert disse verdiene for min Panasonic PV500.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Under Troubleshoot på Device så skal dette være mulig. Har selv justert disse verdiene for min Panasonic PV500.
    Å endre fra 3 til 4 på "Tv reagerer for mye på kommandoer, eller reagerer bare iblant" gjorde susen.

Takk

Marius

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen spørsmål til Harmony One

Har akkurat gått til anskaffelse og forsøker å få den til å fungere optimallt. Jeg har noen spørsmål som jeg håper noen kan hjelpe meg med.

Lurer på følgende:

Spørsmål 1:
    Jeg har en Macab DW 450 tuner (Canal Digital). Når jeg har lagt inn logoer i favorittlisten og skal bytte kanal med disse får jeg følgende problemer:

1) Skal jeg skifte til kanal 2, sender fjernkontrollen 0 (feilmelding), deretter ny 0 (feilmelding) og til slutt 2 som da bytter til riktig kanal. Hvordan kan jeg unngå disse feilmeldingene?

2) Når jeg på samme tuner skal bytte via favoritter til kanaler som er lagret fra 10 og oppover, sender fjernkontrollen når jeg skal skfite til kanal 13 først 0 (feilmelding), deretter 1 (som da bytter til kanal 1) og til slutt 3 (som da bytter til kanal 3).

Spørsmål 2:
    Jeg forsøker å få satt opp XBOX360 til å bruke eksisterende kompoenter, men da kommer jeg kun til ny konfigurasjon før jeg kan legge til aktivitet. Hva gjør jeg feil?

Spørsmål 3:
    Mitt Kenwood KR-V8090 (AV Receiver) reagerer veldig tregt på volumknappen, kan jeg få fjernkontrollen til å reagere raskere på lyd justering?

Spørsmål 4:
    Kan fjernkontrollen ligge i lader når den ikke er i bruk, blir batteriet slitt av dette?

Spørsmål 5:
    Aktivitet se på TV (Canal Digital) har flere aktiviteter. Kan jeg få fjernkontrollen til raskere å slå på tv, tuner og receiver?

Spørsmål 6:
    Når jeg ser på Viasat (Thomson DSI-4200 tuner) og velger favoritter går det også en liten stund ved bytte av kanaler. Hvordan kan jeg justere denne tiden?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lolsim
    Spørsmål 1:
    Jeg har en Macab DW 450 tuner (Canal Digital). Når jeg har lagt inn logoer i favorittlisten og skal bytte kanal med disse får jeg følgende problemer:

1) Skal jeg skifte til kanal 2, sender fjernkontrollen 0 (feilmelding), deretter ny 0 (feilmelding) og til slutt 2 som da bytter til riktig kanal. Hvordan kan jeg unngå disse feilmeldingene?

2) Når jeg på samme tuner skal bytte via favoritter til kanaler som er lagret fra 10 og oppover, sender fjernkontrollen når jeg skal skfite til kanal 13 først 0 (feilmelding), deretter 1 (som da bytter til kanal 1) og til slutt 3 (som da bytter til kanal 3).
    Jeg har en annen tuner fra CD, men hadde litt av samme problem. Under Komponenter->Innstillinger for Digital tv-boks (altså tuneren)-> Justere intervaller kan du endre forskjellige parametre. Ved å sette Kommandointervall til 0 og signalblokkering til 100 løste jeg ditt problem nr 2.

Samme sted, men "Avansert konfigurering av denne komponenten" får du etter hvert velge hvilket format du angir kanalnr. på. Dette vil trolig løse problem nr 1.

Spørsmål 3:
    Mitt Kenwood KR-V8090 (AV Receiver) reagerer veldig tregt på volumknappen, kan jeg få fjernkontrollen til å reagere raskere på lyd justering?

Spørsmål 5:
    Aktivitet se på TV (Canal Digital) har flere aktiviteter. Kan jeg få fjernkontrollen til raskere å slå på tv, tuner og receiver?

Spørsmål 6:
    Når jeg ser på Viasat (Thomson DSI-4200 tuner) og velger favoritter går det også en liten stund ved bytte av kanaler. Hvordan kan jeg justere denne tiden?

Vil tro at du vil løse dette ved å prøve forskjellige verdier under "Justere intervaller"

Mvh
    Marius

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forandre rekkefølgen på hvilke komponenter som slås på

Hei!

Jeg endret på rekkefølgen på hvilke komponenter som skal skurs på i en aktivitet. Fikk da en advarsel om at disse var tilkoblet via SCART, men fortsatt endringen. Hvordan kan jeg tilbakestille rekkefølgen?

Jeg har lagt inn komponent XBOX360, men uten aktiviteter. Når jeg forsøker å legge inn aktivetet, må jeg velge komponenter på nytt (jeg har endret navn på komponentene, f.eks Digital kabelboks til Canal Digital). Hvorfor kan jeg ikke velge å bruke de eksisterende komponentene når jeg konfigurerer XBOX360?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Off knappen skrur ikke av alle enheter

Når jeg trykker Off blir alle enhter bortsett fra mine to tunere (Macab 450 og en Thomson tuner) skrudd av. Hvordan kan jeg få til dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Slette eksisterende konfigurasjon

Hvordan kan jeg slette all konfigurasjon på fjernkontrollen, ønsker å gjennomføre hele oppsettet på nytt med blanke ark.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kan jeg slette all konfigurasjon på fjernkontrollen, ønsker å gjennomføre hele oppsettet på nytt med blanke ark.
    Er vel ikke verre enn at du registrerer deg som en ny bruker i Harmony softwaren..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Off knappen slår ikke alltid av alle aktive enheter

Er det noen spesiell grunn til at av knappen ikke alltid slår av alle enhetene?

Kan jeg f.eks lage en aktivitet som slår av f.eks TV, Tuner (jeg har 2 stk) og f.eks A/V Receiver? Er det noe spesielt oppsett jeg må gjøre på denne aktiviteten?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen spesiell grunn til at av knappen ikke alltid slår av alle enhetene?

Kan jeg f.eks lage en aktivitet som slår av f.eks TV, Tuner (jeg har 2 stk) og f.eks A/V Receiver? Er det noe spesielt oppsett jeg må gjøre på denne aktiviteten?
    Jeg måtte endre fra 3 til 4 på "Tv reagerer for mye på kommandoer, eller reagerer bare iblant" for å få slått av/på tv. Du kan evt. prøve det.

Marius

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter med og få "On" til pansonic th42px70 til og funke.

Skal nå forsøke og sette 0 ms. Det funket ikke :-(
    Forsøkte også setting for panasonic 500 uten hell.

Noen som har funnet riktig setting for TH42PX70E ???

Side 12 av 77 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •