Logitech Harmony One - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 77 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 1526
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva har dere satt Panasonic TH42PX70 til...?
    ON tast ???? den må tidsjusteres, hva til ???

Yamaha RX-V3800 : Har 17 sider på skjermen uendret jeg :-O

Hva gjør dere.... Fjerner dere unødvendige og de tastene som ikke finnes på orginal fjernis ???

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Hva har dere satt Panasonic TH42PX70 til...?
    ON tast ???? den må tidsjusteres, hva til ???

Hva gjør dere.... Fjerner dere unødvendige og de tastene som ikke finnes på orginal fjernis ???
    Hvis det er 17 sider så må vel mange av de "harde" knappene også ligge på skjermen? Jeg har 3 sider på en komponent ellers så ligger de andre 8 på 1-2 sider.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ennå ikke gjort en systematisk gjennomgang av alle komponentene som er programmert inn, men min erfaring fra spesielt SqueezeBox-settet (SB3) er at det er en del koder som er lagt inn i Logitechs IR-database som ikke virker i praksis. Disse fjerner jeg etterhvert som jeg oppdager dem. Dessuten er det en del knapper som er overflødige i forhold til hverandre, og der beholder jeg bare de jeg trenger (f.eks. er Power On og Power Off kjekke for makrobruk, mens Power Toggle er det eneste man trenger for manuell bruk.)

Jeg vil likevel tro at det finnes en del komponenter som har IR-koder som ikke er støttet i den originale fjernkontrollen, og at Harmony One således kan utføre flere funksjoner enn originalen på disse komponentene.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Jeg har ennå ikke gjort en systematisk gjennomgang av alle komponentene som er programmert inn, men min erfaring fra spesielt SqueezeBox-settet (SB3) er at det er en del koder som er lagt inn i Logitechs IR-database som ikke virker i praksis. Disse fjerner jeg etterhvert som jeg oppdager dem. Dessuten er det en del knapper som er overflødige i forhold til hverandre, og der beholder jeg bare de jeg trenger (f.eks. er Power On og Power Off kjekke for makrobruk, mens Power Toggle er det eneste man trenger for manuell bruk.)

Jeg vil likevel tro at det finnes en del komponenter som har IR-koder som ikke er støttet i den originale fjernkontrollen, og at Harmony One således kan utføre flere funksjoner enn originalen på disse komponentene.

Stemmer det.
    Til alle komponenter kommet noen hurtigtaster.
    Samt mange taster som jeg ikke kan skjønne har noen som helst funksjon til komponenten i det heletatt :-O

Newcomer Knoll sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva gjør dere.... Fjerner dere unødvendige og de tastene som ikke finnes på orginal fjernis ???[/QUOTE]

På 3800 fjernkontrollen så ligger det flere koder under samme knapp til forskjellig funksjoner derfor blir det så mange sider på One når man viser alle knappene.

Har ikke fjernet noen av de som ligger i displayet!
    Bare redigert om noen!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Barrabas og ToCa: Har dere Logitech Harmony One nå, og har problemer med å programmere den, eller lurer dere på dette i forbindelse med at dere kanskje skal kjøpe det?

Om det er mini-makroer eller diskrete koder spiller vel mindre rolle, egentlig. Jeg ser at det tar noen sekunder å skru på alt, så man må være nøye med å peke med fjernkontrollen mens aktivitetsmakroen utfører det den skal, men når det er gjort, så fungerer alt med det knappeoppsettet som er satt for aktiviteten. Man kan alltid gå til oppsettet for den konkrete komponenten også, men det er sjelden man behøver det hvis man har satt opp aktiviteten fornuftig.
    Ja jeg har One. Nå ser det ut til at jeg har fått det til å fungere på et vis. Jeg måtte legge inn ekstra sekvenser for å kjøre kommando TV/VIDEO flere ganger til TVen havnet på riktig inngang. Det er en knapp på orginalkontrollen for å bla til riktig inngang

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde faktisk ikke tenkt på at det er en begrensning, men jeg sjekket, og det virker som det er reservert 4 sider med 6 ikoner på hver, altså 4 * 6 = 24 ikoner totalt.
    Det høres bra ut, alene grunn til innkjøp. Håper det stemmer da.. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Jeg bestilte Harmony One for 2 dager siden av Logitech. Levert på døren av UPS. Bra service!

Første universelle fjernkontroll jeg har, så her blir det nok problemer.:-D

Første jeg støtte på var at den tydeligvis ikke kjenner igjen TV`en min.
    Jeg har en Philips 9615 CRT 32".
    På touch screen kommer det opp funksjoner den ikke har og ingen aktiviteter vil slå på TV en.
    Kontrollen vil gjerne prøve å hjelpe, men den funker ikke.

Er det noen som har hatt dette problemet?

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må si logitech sitt program er litt rotet=)

noen som vet hvor man går for å endre knappene (og legge inn bilde) for displayet?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennand
    må si logitech sitt program er litt rotet=)

noen som vet hvor man går for å endre knappene (og legge inn bilde) for displayet?
    Det er bare kanalfavorittknappene som kan ha custom bilde, dessverre. Disse finner du under din "Se på TV"-aktivitet.

Er for øvrig enig i at programmet ikke er av de enkleste når man skal finjustere oppsettet.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare kanalfavorittknappene som kan ha custom bilde, dessverre. Disse finner du under din "Se på TV"-aktivitet.

Er for øvrig enig i at programmet ikke er av de enkleste når man skal finjustere oppsettet.
    hvordan fjerner man og organiserer knappene på displayet da? eller blir det også på aktivitet?
    huff irriterende med mange sider å browse gjennom bare for å få fram power knappen!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

noen som vet om det finnes ett alternativ til logitech sine programvare.
    Funnet ut at måten å unngå å få 100 knapper på displayet er å programmere hver enhet manuelt, dog får man ikke sortere listen! dette er veldig frustrerende siden noen funksjoner blir brukt hele tiden mens andre blir brukt en gang i halvåret! seff må man bla masse før man får brukt de som skal brukes hele tiden!

Skikkelig frustert

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan fjerner man og organiserer knappene på displayet da? eller blir det også på aktivitet?
    huff irriterende med mange sider å browse gjennom bare for å få fram power knappen!
    Knappene flyttes mellom sidene på fjernkontrollen med pilknappene som ligger til høyre. Men det er tidkrevende. Et alternativ til å flytte rundt er å gå gjennom hele listen og notere seg hvilke knapper man trenger, for deretter å fjerne alle. Deretter legger man inn knapp etter knapp manuelt akkurat der man vil ha den.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knappene flyttes mellom sidene på fjernkontrollen med pilknappene som ligger til høyre. Men det er tidkrevende. Et alternativ til å flytte rundt er å gå gjennom hele listen og notere seg hvilke knapper man trenger, for deretter å fjerne alle. Deretter legger man inn knapp etter knapp manuelt akkurat der man vil ha den.
    akkurat det jeg mener, for en uuuutrolig tungvint måte, siden man har racket stappa med dill dall, både oppsett for TV og for prosjektor så.....

Fjernkontrollen er så god på såååå mange andre måter.
    holde komfort/lyser ved ta borti/bra plassering på alle knappene.

men softwaren til å få programmert inn utstyr er pokker med som å prøve å innstallere noe hardware i vista.
    Man føler seg behandlet som en unge som ikke får iskrem på en varm sommerdag...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter å ha roet nervene med 2 filmer nå.
    Fjernkontrollen fungerer meget godt, til å ha en overall sak. veldig fornøyd der.
    ergonomi og funksjonell må jeg faktisk gi den terningkast 5.

Men å programmere denne opp til å fungere som ønsket er så tungvindt at det er vanskelig å beskrive. aldri i livet om jeg kunne kjøpt en slik i julegave til bestemor liksom...
    Der får logitech stryk-karakter.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg og fjernkontrollen har nå etablert ett kjærlighet/hat forhold.
    kjærligheten: jeg fant ut hvordan forandre på rekkefølgen til displayet og alt er akkurat slik jeg ønsker det.

Hat: klokka er 02.55 jeg skal på jobb i morra tidlig, men jeg MÅ se om jeg får den
    opp å gå skikkelig=P

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaja klokka ble 04.50 og nå er jeg trøtt=P
    MEN kontrolleren er nå blitt meget pen og lett å bruke!

men har ett lite problem. sliter med at når jeg skal styre Grundig Rikstv boksen (8720 tror jeg den heter), når jeg blar nedover kanalene på info listen så hopper den dobbelt til tider, det er utrolig irriterende...

Regner med dette har noe med latency innstillingene, men prøvd litt forskjellig uten å få noe bedre resultat.

Noen der ute som har innstillingen som vil fungere?

Har surfet og fått tak i alle kanal logoene for Rikstv pakken (20kanaler)
    som jeg tenkte å legge ut her hvis noen vil ha.

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaja klokka ble 04.50 og nå er jeg trøtt=P
    MEN kontrolleren er nå blitt meget pen og lett å bruke!

men har ett lite problem. sliter med at når jeg skal styre Grundig Rikstv boksen (8720 tror jeg den heter), når jeg blar nedover kanalene på info listen så hopper den dobbelt til tider, det er utrolig irriterende...

Regner med dette har noe med latency innstillingene, men prøvd litt forskjellig uten å få noe bedre resultat.

Noen der ute som har innstillingen som vil fungere?

Har surfet og fått tak i alle kanal logoene for Rikstv pakken (20kanaler)
    som jeg tenkte å legge ut her hvis noen vil ha.
    JEg brukte troubleshoot muliugheten på min grundig (8740 ), satte den til 2 der og nå har jeg ikke noe problemer med tastetrykk av noe slag på dekoderen. Eneste jeg sliter med er at den ikke skrur seg AV når jeg trykker power of på alle enhetene, og den da skrur seg av når jeg skal skru alt på igjen når jeg trykker aktiviten som heter " se på tv" da den sender på/av knapp signal når jeg starter den aktiviteten.Så tror jeg skal la den stå på til evig tid.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men å programmere denne opp til å fungere som ønsket er så tungvindt at det er vanskelig å beskrive. aldri i livet om jeg kunne kjøpt en slik i julegave til bestemor liksom...
    Der får logitech stryk-karakter.
    Vet ikke helt hva slags programerbar fjernkontroll du tenker deg som uten videre ville vært mulig å få til å funke 100% med en gang hos de tilårskommende blandt oss.
    Bestemødre uten IT erfaring eller mastergrad i aerodynamikk og rakett vitenskap ol. måtte vel som oftest fått litt hjelp i oppsettet, og trengt en viss tilvennings periode før tingene blir riktig.

Det jeg har av erfaring fra Logitech sine fjernkontroller med en meget godt utbyggd og oppdattert produkt database osv, er etter min mening såpass god i forhold til mange andre leverandører jeg har vært borte i, at jeg tror jeg godt kunne ha anbefalt en ferdig programert sådan til bestemor, ......hvis hun fremdeles hadde vært i live da...
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha hatt 2 pronto modeller og Nevo SL er Logitech sine modeller det letteste å få til å fungere med en gang. Genialt så lenge du klarer deg uten egen definerte knappe oppsett. Til det er pronto og nevo bedre men da må du ha god tid og gode kunnskaper for å få det du ønsker deg. Nå har jeg hørt snakk om at Logitech også jobber med en software som lar deg gjøre litt mere enn hva som er tilgjengelig i dag på Harmony modellene.

Side 11 av 77 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •