Logitech Harmony One - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 77 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 1526
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Synes at jeg begynner å få til programmeringen nå, men det er utrolig mye jobb og programvaren er tungvint når man skal begynne å gjøre fininnstillinger av ting.

Men det viktigste er jo resultatet, og nå synes jeg det begynner å ligne noe.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det finnes "discrete input select codes" til Panasonic Viera TV-er? Blir jo ikke klok av å smurfe på nettet for å finne ut av det! Remote Central har discrete codes angivelig for Panasonic, men det er veldig fokus på Philips Pronto og HEX-import. Noen påstår at de får valgt HDMI- og PC-innganger direkte men det har ikke jeg fått til å funke ennå når soft button for disse valgene testes fra komponentdelen. Noen snakker om at Support i Canada har hjulpet flere, men ingen ser ut til å være enige om hvorvidt det er snakk om reelle discrete codes eller om det er "mini-makroer".

Ser jo ut som om Help-funksjonen til slutt fant ut av hvordan min One skulle finne fram til HDMI på min PV500, men med tanke på at målet med en URC for min del er at madammen og eldstemann av ungene skal klare å skru på TV-en selv i helgene og få til å se på TV, DVD, HD DVD, Blu-Ray, HDD Opptager eller høre på Radio eller CD, så er et suksesskriterie at man vet at det funker hver gang uten at far må agerere brukerstøtte i halvsøvne, på jobb eller ute.

Forøvrig så er dette produktet et så sinnsykt løft i forhold til den elendige SunWave-tingen jeg klarte å kjøpe meg i et lite heldig øyeblikk.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Hvis man handler via Logitechs nettsider så kan man bruke rabattkupong. 20% rabatt med koden JELLYBATTLE2A

Fungerte fint den :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2 tunere

Jeg har en tuner for Viasat og en for Canal digital. Når jeg ser Canal digital og bruker fjernkontroll for Viasat svitsjer det automatisk til Viasat tuner. Når jeg derimot skal se på Canal Digital igjen, må jeg skru av Viasat tuner med Viasat fjernkontroll. Vil dette være løsbart med Harmony One?

Dersom jeg legger inn ulike logo for de ulike kanalene, vil systemet være i stand til å skru av Viasatt dersom jeg f.eks skal se på NRK (via Canal digital) bare ved å trykke på NRK-logo knappen?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lolsim
    Jeg har en tuner for Viasat og en for Canal digital. Når jeg ser Canal digital og bruker fjernkontroll for Viasat svitsjer det automatisk til Viasat tuner. Når jeg derimot skal se på Canal Digital igjen, må jeg skru av Viasat tuner med Viasat fjernkontroll. Vil dette være løsbart med Harmony One?
    Ja, du kan definere to ulike "Se på TV"-aktiviteter, en for hver tunerboks.

Dersom jeg legger inn ulike logo for de ulike kanalene, vil systemet være i stand til å skru av Viasatt dersom jeg f.eks skal se på NRK (via Canal digital) bare ved å trykke på NRK-logo knappen?
    Nei, logoene for favorittkanalene er bare mulig å knytte til den enkelte "Se på TV"-aktiviteten, så for å se på en kanal på den andre tunerboksen må du da bytte aktivitet først.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Ja, du kan definere to ulike "Se på TV"-aktiviteter, en for hver tunerboks.

Nei, logoene for favorittkanalene er bare mulig å knytte til den enkelte "Se på TV"-aktiviteten, så for å se på en kanal på den andre tunerboksen må du da bytte aktivitet først.
    Regner da med at når jeg har valgt TV-aktivitet Canal digital, så kan jeg enten velge prog + eller logo for riktig kanal (f.eks Canal Digital) for å se respektive kanaler på CD tuner?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange ikoner med sort bakgrunn på: s q u a r e e y e s g a t e w a y

Så nå at url var nevt tidligere i tråden.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner da med at når jeg har valgt TV-aktivitet Canal digital, så kan jeg enten velge prog + eller logo for riktig kanal (f.eks Canal Digital) for å se respektive kanaler på CD tuner?
    Ja (hvis jeg skjønner deg rett).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Pioneer VSX-LX70 hvor innganger velges med en enkelt knapp.
    Dette er enkelt og greit, men HDMI innganger velges med [HDMI] og velger mellom de forskjellige inngangene ved å trykke flere ganger. Hvordan får man satt opp dette enklest mulig? På oppsettet av Reciveren må man velge, enten at du har dediserte knapper, eller at du trykker flere ganger. Jeg har jo begge deler. Noen som har noe erfaring med dette?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andhul
    Har en Pioneer VSX-LX70 hvor innganger velges med en enkelt knapp.
    Dette er enkelt og greit, men HDMI innganger velges med [HDMI] og velger mellom de forskjellige inngangene ved å trykke flere ganger. Hvordan får man satt opp dette enklest mulig? På oppsettet av Reciveren må man velge, enten at du har dediserte knapper, eller at du trykker flere ganger. Jeg har jo begge deler. Noen som har noe erfaring med dette?
    Kan du ikke sette opp de vanlige inngangsvelgerne slik at de er koblet til ulike HDMI-innganger i receiverens oppsett?

Ellers kan jeg fortelle at på min TV så er det ingen dedikerte knapper på originalfjernkontrollen for hver enkelt inngang, men når man får opp de programmerte kodene fra Logitechs database, så finnes det likevel IR-koder for direktevalg av inngangene. Så det kan jo hende at dette er støttet likevel, selv om det ikke er lagt ut knapper for det på originalfjernkontrollen.

Tror du må kontakte Logitech direkte for å få klart svar på om det er støtte for dette i deres IR-database mot din forsterker. Men etter hva du forteller, så burde det være en smal sak å sette opp dette i receiveren.

Ellers benytter man ikke inngangsvalg-knapper så mye på Harmony One. Man programmerer heller aktiviteter for fjernkontrollen der disse inngangene velges automagisk for alle enhetene (samt power on/off) med ett enkelt knappetrykk.

Jeg har for eksempel satt opp 5 ulike aktiviteter:
    * Se på TV (satelitttuner)
    * Se på Blu-ray/DVD
    * Spille musikk fra nettet
    * Spille CD-plate
    * Spille Playstation 2

For alle disse håndteres power på alle komponenter og inngangsvelgere på TV/receiver med et trykk på riktig aktivitet i den trykkfølsomme skjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Noen som vet om det finnes "discrete input select codes" til Panasonic Viera TV-er? Blir jo ikke klok av å smurfe på nettet for å finne ut av det! Remote Central har discrete codes angivelig for Panasonic, men det er veldig fokus på Philips Pronto og HEX-import. Noen påstår at de får valgt HDMI- og PC-innganger direkte men det har ikke jeg fått til å funke ennå når soft button for disse valgene testes fra komponentdelen. Noen snakker om at Support i Canada har hjulpet flere, men ingen ser ut til å være enige om hvorvidt det er snakk om reelle discrete codes eller om det er "mini-makroer".

Ser jo ut som om Help-funksjonen til slutt fant ut av hvordan min One skulle finne fram til HDMI på min PV500, men med tanke på at målet med en URC for min del er at madammen og eldstemann av ungene skal klare å skru på TV-en selv i helgene og få til å se på TV, DVD, HD DVD, Blu-Ray, HDD Opptager eller høre på Radio eller CD, så er et suksesskriterie at man vet at det funker hver gang uten at far må agerere brukerstøtte i halvsøvne, på jobb eller ute.

Forøvrig så er dette produktet et så sinnsykt løft i forhold til den elendige SunWave-tingen jeg klarte å kjøpe meg i et lite heldig øyeblikk.
    Jeg sliter også med dette på min Panasonic PZ70. Jeg får valgt HDMI direkte på softknappen, men ikke komponent eller AV1 (RGB Scart). Noen som har funnet ut av dette?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Barrabas og ToCa: Har dere Logitech Harmony One nå, og har problemer med å programmere den, eller lurer dere på dette i forbindelse med at dere kanskje skal kjøpe det?

Om det er mini-makroer eller diskrete koder spiller vel mindre rolle, egentlig. Jeg ser at det tar noen sekunder å skru på alt, så man må være nøye med å peke med fjernkontrollen mens aktivitetsmakroen utfører det den skal, men når det er gjort, så fungerer alt med det knappeoppsettet som er satt for aktiviteten. Man kan alltid gå til oppsettet for den konkrete komponenten også, men det er sjelden man behøver det hvis man har satt opp aktiviteten fornuftig.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Harmony one på Force315C

Jeg har denne fjernk. og den fungerer utmerket på alt foruten Force kabeldekoderen min som sliter med mottak av signal og da jeg får den til å motta hender det at signalet blir mottat så lenge at den slår boksen både på og av. Jeg sliter også med timingen på kanaler med 2 sifre.
    Er Force dekoderen kjent for å være sær på fjernk.?
    Noen som kan hjelpe ?
    Jeg valgte 315C-CO som utgangspunkt. Fjernkontrolen virker veldig bra på alt annet utstyr jeg har.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Barrabas og ToCa: Har dere Logitech Harmony One nå, og har problemer med å programmere den, eller lurer dere på dette i forbindelse med at dere kanskje skal kjøpe det?

Om det er mini-makroer eller diskrete koder spiller vel mindre rolle, egentlig. Jeg ser at det tar noen sekunder å skru på alt, så man må være nøye med å peke med fjernkontrollen mens aktivitetsmakroen utfører det den skal, men når det er gjort, så fungerer alt med det knappeoppsettet som er satt for aktiviteten. Man kan alltid gå til oppsettet for den konkrete komponenten også, men det er sjelden man behøver det hvis man har satt opp aktiviteten fornuftig.
    Selvfølgelig har jeg en One og fordi One stort sett sliter med å velge inngangen på min Panasonic TH-42PV500, så er jeg på jakt etter discrete codes slik at One kan bruke det i steden for mini-makroer som skal forsøke å navigere seg fram til f.eks HDMI når jeg velger en aktivitet som f.eks. "Watch DVD".
    Orginalfjernkontrollen til TV-en har ikke noen direkteknapper for inngangene men én knapp for å toggle mellom TV og AV og fire fargeknapper for å navigere mellom de sju inngangsalternativene. Og av en eller annen genial grunn har Panny valgt å kjøre VGA-, Component- og HDMI-inngangen på samme knappen (Gul side 2). Når da også TV-en alltid husker hvilken port den sto på sist, så får man veldig mange kombinasjoner av hvordan man skal komme seg til f.eks. HDMI.
    Derfor vil jeg ha discrete codes som vil gjøre den tiltenkte bruken av en URC litt mer foolproof slik at madammen og børnene kan bruke den slik at alle de andre fjernkontrollene kan arkiveres. Help-funksjonen på One er jo fin den, men det burde vært unødvendig å måtte bruke den såpass ofte.
    Altså er jeg ikke på jakt etter discrete codes for bruke det på en enhet men på aktivitetene som inkluderer TV-en.

Ser også at det ligger en PDF med discrete codes for Panasonic Viera modeller lagd 2003-2007 ute på Panasonic.com for Philips Pronto. Men at det i det hele tatt eksisterer et slik dokument betyr at det er mulig med discrete codes. Så utfordringen er "bare" å få disse kodene inn i One. Men der har ikke jeg snøring.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du forsøkt å justere tidsinnstillingene på komponenten? Kan jo hende at oppstartstiden er for kort, slik at kanalskiftkodene sendes før TVen er skikkelig på. Eller noe slikt? Jeg har ikke denne TVen selv, så jeg gjetter bare...

Newcomer cq85 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Noen som vet om fjernkontrollen kan styre disse strømbryterne fra Clas Ohlson?

Clas Ohlson - Trådløs bryter Strømbryter, vegguttak Elinstallasjoner Sterkstrøm El og elektronikk

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cq85
    Heisann

Noen som vet om fjernkontrollen kan styre disse strømbryterne fra Clas Ohlson?

Clas Ohlson - Trådløs bryter Strømbryter, vegguttak Elinstallasjoner Sterkstrøm El og elektronikk

Waveman bruker en 24 bits kode sendt over RF, noe lignende som f.eks X-10 bruker.
    Det er mulig du kan få kjøpt en slags "omformer" ifra IR til RF slik at dette kan benyttes.

Er intr. i om noen har noen erfaringer med dette selv, men jeg tenkte på å kjøpe ifra Claes Ohlson, men slo det ifra meg ettersom det "sannsynligvis" ikke går.
    Godt mulig jeg tar feil.

Waveman

EDIT: Det finnes mulighet for å velge Waveman under Lysdimmer-->Waveman, men skjønner ikke helt hvordan dette skal virke.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker for meg som om alle tidsdelayer er OK fordi den klarer jo vitterlig å få byttet til AV-inngangene. Men fordi den forsøker å cycle/toggle gjennom dem, så er den nødt til å bomme så lenge både Component og HDMI er i bruk og benytter samme knapp.

Pana PV500 har en knapp for å toggle mellom analog TV-tuner og AV-modus. Deretter må man benytte knappene Rød, Grønn, Gul og Blå for å komme til riktig AV-inngang. Rød, Grønn og Gul gir tilgang til AV1, AV2 og AV3 mens Blå blar til neste side. På neste siden er Gul bla tilbake til foregående side, Grønn er AV4 og Gul er PC/Component/HDMI, mens Blå har ingen funksjon. Så i mine øyne er den kombinasjonen et rop om discrete codes for direkte adgang til AV-inngangene :-D Men hvis det finnes en matematiker der ute som kan komme opp med en algoritme for å få det samme resultatet hver gang innenfor sekvenslengdenes begrensninger så er det bare å slå seg løs. Men er mest klar for discrete codes siden jeg er rimlig fortrolig på dere eksistens med tanke på denne PDF-en fra fra Panasonic som inneholder Pronto HEX-koder.
    Men syns det er rart hvis ikke disse allerede er inne i Harmony sin base, så kanskje jeg skal forsøke å legge inn TV-en på nytt og sjekke om det er en bokstavkombinasjon på slutten av modellbetegnelsen jeg ikke har fått med meg?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På 885 har man totalt 2 sider * 8 ikoner for Tvkanaler.

Hvor mange sider * 6 ikoner er tilgjengelig på One?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    På 885 har man totalt 2 sider * 8 ikoner for Tvkanaler.

Hvor mange sider * 6 ikoner er tilgjengelig på One?
    Hadde faktisk ikke tenkt på at det er en begrensning, men jeg sjekket, og det virker som det er reservert 4 sider med 6 ikoner på hver, altså 4 * 6 = 24 ikoner totalt.

Side 10 av 77 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •