IR extender - kablet - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Kommer litt an å hva du skal vil jeg si... Det er jo uten tvil ryddig med en harmony-remote.

Ellers så er det jo et stort antall løsninger der ute, både for ombygging av fjernkontroll fra IR-RF og rene IR-extendere. Hva passer deg best?

DrE
    En billig og penest mulig løsning med grei WAF? :-)
    Komponentene står inne i hvit IKEA løsning med hvite høyglans dører...

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, hoppa idet og dro innom en elkjøp som hadde en ultimate på lager og tror dette kommer til og funke for min del.

Planlegger så og plassere selve hubben i det tekniske rommet (er ikke oppe og går slik enda) men huben kobles på wifi nettverket og trenger ellers bare strøm.

Nå står den faktiskt plassert BAK center høytalerne min og klarerr og kontrolere alt i rommet, inklusivt blue ray spillern som står foran på linje med front av centern, vil da tro den reflekterer IR over hele rommet akkurat som jeg håpa.

Planen min da blir og sette huben på det tekniske rommet og en blaster henges på veggen, de er på 2m lange ledninger.
    Disse bør kunne gå ann og skjøtes, men de er ikke standard mono minijack plugger, men enda et hakk mindre, jeg trenger nok ikke og skjøte på de siden siden jeg har så liten leiglihet (noe skal det da være godt for).

Har enda igjen og sette meg inn i selve fjernkontrollen men de hadde hittil alt jeg har av utstyr i databasen, nå er det finpuss av kontroll makroer og diverse som står igjen men hittil bare etter en par timer så virker det lovende (Mye bedre respons fra denne på bd spillern sin fjernkontrol)

Eneste det så ut som den hadde problemer med var og slå av projektor siden denne har en "er du sikker" meny, skulle være mulig og få fiksa.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Vel, hoppa idet og dro innom en elkjøp som hadde en ultimate på lager og tror dette kommer til og funke for min del.

Planlegger så og plassere selve hubben i det tekniske rommet (er ikke oppe og går slik enda) men huben kobles på wifi nettverket og trenger ellers bare strøm.

Nå står den faktiskt plassert BAK center høytalerne min og klarerr og kontrolere alt i rommet, inklusivt blue ray spillern som står foran på linje med front av centern, vil da tro den reflekterer IR over hele rommet akkurat som jeg håpa.

Planen min da blir og sette huben på det tekniske rommet og en blaster henges på veggen, de er på 2m lange ledninger.
    Disse bør kunne gå ann og skjøtes, men de er ikke standard mono minijack plugger, men enda et hakk mindre, jeg trenger nok ikke og skjøte på de siden siden jeg har så liten leiglihet (noe skal det da være godt for).

Har enda igjen og sette meg inn i selve fjernkontrollen men de hadde hittil alt jeg har av utstyr i databasen, nå er det finpuss av kontroll makroer og diverse som står igjen men hittil bare etter en par timer så virker det lovende (Mye bedre respons fra denne på bd spillern sin fjernkontrol)

Eneste det så ut som den hadde problemer med var og slå av projektor siden denne har en "er du sikker" meny, skulle være mulig og få fiksa.
    Dette høres jo veldig lovende ut. :-)
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viderefører huben også signalene fra de orginale fjernkontrollene?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Viderefører huben også signalene fra de orginale fjernkontrollene?
    Ingen snøring, har ikke hatt noen harmony før denne så har ikke hatt noen eldre modeller og teste med.

Newcomer ThomasOslo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan si om Harmony Ultimate kan styre mitt Dreamscreen lerret som har RF? :-)

Om den kan det så blir det handling her....
    Ser også at den kan styre mine philips Hue-pærer :-)

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasOslo
    Noen som kan si om Harmony Ultimate kan styre mitt Dreamscreen lerret som har RF? :-)

Om den kan det så blir det handling her....
    Ser også at den kan styre mine philips Hue-pærer :-)
    Burde jo være mulig, selve fjernkontrollen kommuniserer hovedsaklig med hub'en med RF og huben skal kunne styre alt fra IR enheter til ps3 via bluetooth.

Har du modell nummeret? kan jeg sjekke om jeg finner den i databasen dems.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Er du sikker" bekreftelser og toggle-knapper kan være vanskelig å takle, men en projektor har sannsynligvis støtte for diskrete AV-signal også. Jeg fikk det fikset av helpdesken til Logitech på min forrige TV (panasonic plasma). De endret konfigurasjonen i harmony-programmet og jeg lastet det inn på fjernkontrollen. Fungerte ypperlig det. Bare å be om hjelp på det punktet. Selv om ikke den originale fjernkontrollen har en dedikert AV-knapp, så finnes som oftest signalet i harmony databasen. Dette gjelder knapper for input-valg også. Hvis det er type "velg input og bla nedover" på den originale fjernkontrollen så kan det altså allikevel hende at logitech-folka kan hjelpe.

DrE

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    "Er du sikker" bekreftelser og toggle-knapper kan være vanskelig å takle, men en projektor har sannsynligvis støtte for diskrete AV-signal også. Jeg fikk det fikset av helpdesken til Logitech på min forrige TV (panasonic plasma). De endret konfigurasjonen i harmony-programmet og jeg lastet det inn på fjernkontrollen. Fungerte ypperlig det. Bare å be om hjelp på det punktet. Selv om ikke den originale fjernkontrollen har en dedikert AV-knapp, så finnes som oftest signalet i harmony databasen. Dette gjelder knapper for input-valg også. Hvis det er type "velg input og bla nedover" på den originale fjernkontrollen så kan det altså allikevel hende at logitech-folka kan hjelpe.

DrE
    Mener jeg har klart og fått fiksa dette selv, har klart og klikke meg fram til et sted jeg kan definere en 'slå av' prosedyre eller noe for komponenten, og har da her lagt inn en 'ok' kommando etter vanlig power off signal, fikk til og med lagt inn et sekunds forsinkelse mellom de to og.

90% av når ting klikker så tipper jeg at kommandoer blir sendt for raskt etter hverandre så tv, receiver etc og ikke klarer og følge med.

Største irritasjons momentet er kanskje det faktum at jeg ikke får definert mer enn 10 trinn på kommando sekvenser, har i det siste brukt winamp på pc'en til og spille musikk og siden pcen er mildt sagt vanskelig når tven ikke står på så har jeg brukt eco funksjonen og slått av bildet.

Desverre har samsung gjemt denne funksjonen inn gjennom 3 menyer og krever trinn som og klikke opp\ned 4 ganger etter hverandre og hver gang man gjør et valg i menyen trenger den en pause som i seg selv og teller som et trinn i makro sekvensen.

Anyhoo, akkurat dette tilfelle har jeg løst med og sette opp en Eco1 makro som gjør de første 10 trinna, og en Eco2 som gjør resten, er kanskje ikke uber optimalt men her ligger vel meste parten av skylda hos samsung, og dette har jo nå gått fra og være 10-20 tastetrykk til 2 så det merkes :P

Newcomer ThomasOslo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er lerretet jeg har :

AVshop.no / DreamScreen V3 Tab Basic DynaGrey D65 White 16:9 300cm/138"

Noen som kan si noe om dette vil støttes av ultimate?

By the way...
    Har idag Harmony Touch....og den sender doble signaler til projektoren så det er ikke noe problem å bruke den på projektoren... I hvert fall merker ikke jeg noe. :-)

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasOslo
    Dette er lerretet jeg har :

AVshop.no / DreamScreen V3 Tab Basic DynaGrey D65 White 16:9 300cm/138"

Noen som kan si noe om dette vil støttes av ultimate?

By the way...
    Har idag Harmony Touch....og den sender doble signaler til projektoren så det er ikke noe problem å bruke den på projektoren... I hvert fall merker ikke jeg noe. :-)
    Har fått helt orden på dette med projektoren sin av funskjon.
    Det sære var at etter jeg hadde fiksa det for selve komponenten måtte aktiviteten lages på ny før den fikk de nye 'metodene'.

Angående lerretet har jeg ikke akkurat funnet noe hos de, men bør jo være en viss mulighet, kan kanskje fyre de en support henvendelse.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •