Cowon Q5!! den ultimate PMP?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cowon Q5!! den ultimate PMP?

Det må vel være fler enn meg som er interessert i godlyd(og film) på farten?
    I så fall kan jeg vel ikke være alene om å glede meg til denne kommer?

specs:
    Cowon Q5W Specs. Portable Video Players (PVPs) Specifications.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Video på farten er vel å bra, men først må etter mitt syn interessant video faktisk bli TILGJENGELIG for kjøp. I så måte er det ingen pr. dato som har noe å by på her til lands, heller ikke Apple, så jeg ser liten grunn i å investere i en avansert portabel videospiller når jeg i så fall må rippe og konvertere DVDene mine, en prosess som tar timesvis, for hver film jeg skal ha med meg på farta!

MEN, den så jo lekker ut da, for all del...

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Video på farten er vel å bra, men først må etter mitt syn interessant video faktisk bli TILGJENGELIG for kjøp. I så måte er det ingen pr. dato som har noe å by på her til lands, heller ikke Apple, så jeg ser liten grunn i å investere i en avansert portabel videospiller når jeg i så fall må rippe og konvertere DVDene mine, en prosess som tar timesvis, for hver film jeg skal ha med meg på farta!

MEN, den så jo lekker ut da, for all del...
    sikker på at du må det?
    Multimedia SDK for Windows CE allows recording and playback of CD/DVD
    fungerer dette, er det bare drag and drop for dvd-filmer..
    Er jo ganske subjektivt hva som er interessant video da, men jeg har ikke klart å finne en spiller med bedre kodekstøtte og tilkoblingsmuligheter, så den har pr. nå alle forutsetninger for å vise det meste man finner på nettet.. (inkl. flash, som apple ikke støtter (enda).

Selv ser jeg for meg å bruke den litt annerledes enn til å se hele filmer på reise, bl.a:
    med 3,5G støtte og Orb, kan man eksempelvis streame video fra PCen hjemme til å vise barna i bilen på veien til hytta.. (selv om det koster litt(max 75 kr pr dag fra telenor)
    man kan ha med seg hele musikkbiblioteket. i flac. format.
    man kan ha med seg filmer, og vise dem på Tv/projektor via component/spdif.
    pdf-reader.
    spill.
    ta opp fra TV.
    wifi gir muligheter til å "leke" seg på flere måter, eksempelvis å fungere likt som en sonosmottaker, inn i en dac ved stereoen.
    surfe youtube.
    God GPS.
    bluetooth.(fjernstyre musikken på pcen ved hjelp av sallingclicker eller annen plugin)
    etc..
    tømme kameraet innpå hvis man er ute på tur.
    Men det viktigste, lyden. forhåpentligvis er den like god som A2, D2 og X5. På dette punktet er det vel bare iriver jeg har hørt som kommer i nærheten. (har testet mot Ipod classic 5g, Creative Zen vision W, zen vision M, Sony a1000, ipod Nano, Archos 504, mpack 600.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...joa, jeg har jo drevet med portabel lyd i noen år som ansvarlig for området på Spaceworld (sluttet for en tid tilbake siden), og det dukker hele tiden opp denne type nye vidundere som alle flopper grunnet overstående poeng... Jeg har selv liggende en 3-4 slike videospillere fra Creative og andre som aldri blir brukt. Mulighetene er sikkert mange, men når det kommer til stykket har en liksom ikke tid til å dille med masse greier for å vise ungene en film eller se en episode Sopranos på treningsstudioet.

Jeg tror for øvrig denne type spillere blir enormt jeg, men proppen slipper ikke før tilgangen på innhold blir tilgjengelig billig, enkelt og kjapt, helst streamet direkte uten ventetid.

Vel, nå var det ikke meningen å vinkle denne diskusjonen ut på et for generelt tema, og jeg forstår godt hvorfor denne spilleren vil fungere glimrende for deg og dine behov Burre! Jeg er nok selv litt bitt at Apple-effekten - snurr, klikk og play - ting bare FUNKER (i motsetning til Windows)...

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...joa, jeg har jo drevet med portabel lyd i noen år som ansvarlig for området på Spaceworld (sluttet for en tid tilbake siden), og det dukker hele tiden opp denne type nye vidundere som alle flopper grunnet overstående poeng... Jeg har selv liggende en 3-4 slike videospillere fra Creative og andre som aldri blir brukt. Mulighetene er sikkert mange, men når det kommer til stykket har en liksom ikke tid til å dille med masse greier for å vise ungene en film eller se en episode Sopranos på treningsstudioet.

Jeg tror for øvrig denne type spillere blir enormt jeg, men proppen slipper ikke før tilgangen på innhold blir tilgjengelig billig, enkelt og kjapt, helst streamet direkte uten ventetid.

Vel, nå var det ikke meningen å vinkle denne diskusjonen ut på et for generelt tema, og jeg forstår godt hvorfor denne spilleren vil fungere glimrende for deg og dine behov Burre! Jeg er nok selv litt bitt at Apple-effekten - snurr, klikk og play - ting bare FUNKER (i motsetning til Windows)...
    Ser poenget ditt bedre nå, og er igrunn veldig enig. Jeg er vel en av de få som gidder å sitte å "nerde" med det.
    er også enig i at windows ikke virker veldig lovende.. Har brukt Cowon A2 nesten siden den kom, som er linux-basert, og den har oppført seg utmerket på alle måter, stabil som eks. apple, men med støtte for langt flere formater, og generelt bedre kvalitet.
    Vel, får vel bare vente å se om det fungerer.. hvis ikke, blir det en A3(linux) som også er underveis.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •