Noen som har testet noise harvester? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 41
    Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Ikke for å være flåsete , men har vi egentlig så mye dr... i strømmen som ikke lar seg fjerne ?
    Lar seg fjerne med NH

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Necroth
    Useriøst og trekke en konklusjon at det er ett svada produkt fordi DU ikke får noe utav den. Det blir som og si at kabler ikke gjør noen forskjell og er derfor svada, da er du jammen på tynn is. Skjerpings
    Vel, det er mye det samme: Kabler, Noise Harvester, Shakti Stones, Bybee, Intelligent Chip. Alt sammen er produkter uten gode tekniske forklaringer på hvordan de skulle kunne gi hørbare forskjeller, og mange som ikke får noe ut av dem annet enn tommere lommebok. Felles for dem er at de er meget omdiskuterte, og det er ingen grunn til å henge ut meningene til den ene siden i disse debattene framfor den andre.

Det er for øvrig lite logisk sammenheng i din argumentasjon. Du skriver:

"Det blir som og si at kabler ikke gjør noen forskjell og er derfor svada, da er du jammen på tynn is."

For det første gir du ingen sammenhengende grunn til at dette skal være det samme som kabler. Men jeg ser at det blir mye den samme debatten (som ofte munner ut i debattering av rent subjektive opplevelser mot en viss grad av teknisk innsikt og systematisk testing).

For det andre er kabler meget omstridt, og det er gode vitenskapelige grunner til at man ikke skal bruke svært mye penger på kabler så lenge de oppfyller en del grunnleggende kriterier (som ikke gjør dem dyre å produsere). Man kommer ikke med "svada" selv om man er skeptisk til ROI på dyre kabler.

Det er altså logiske brister i din argumentasjon her. Tror du kommer noe lenger ved å være mindre bastant og fordømmende overfor dine meddebattanter. Det er åpenbart to sider av denne saken, og ingen er åpenbart feilaktige, de tar bare utgangspunkt i ulike og motstridende fakta.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Problemet " mitt er at jeg ikke har hørbar støy i anlegget , så kanskje jeg er bortskjemt ops:

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Vel, det er mye det samme: Kabler, Noise Harvester, Shakti Stones, Bybee, Intelligent Chip. Alt sammen er produkter uten gode tekniske forklaringer på hvordan de skulle kunne gi hørbare forskjeller, og mange som ikke får noe ut av dem annet enn tommere lommebok. Felles for dem er at de er meget omdiskuterte, og det er ingen grunn til å henge ut meningene til den ene siden i disse debattene framfor den andre.

Det er for øvrig lite logisk sammenheng i din argumentasjon. Du skriver:

"Det blir som og si at kabler ikke gjør noen forskjell og er derfor svada, da er du jammen på tynn is."

For det første gir du ingen sammenhengende grunn til at dette skal være det samme som kabler. Men jeg ser at det blir mye den samme debatten (som ofte munner ut i debattering av rent subjektive opplevelser mot en viss grad av teknisk innsikt og systematisk testing).

For det andre er kabler meget omstridt, og det er gode vitenskapelige grunner til at man ikke skal bruke svært mye penger på kabler så lenge de oppfyller en del grunnleggende kriterier (som ikke gjør dem dyre å produsere). Man kommer ikke med "svada" selv om man er skeptisk til ROI på dyre kabler.

Det er altså logiske brister i din argumentasjon her. Tror du kommer noe lenger ved å være mindre bastant og fordømmende overfor dine meddebattanter. Det er åpenbart to sider av denne saken, og ingen er åpenbart feilaktige, de tar bare utgangspunkt i ulike og motstridende fakta.

Edit: Slettet usaklig innhold.

BTW!
    Noise Harvester har dokumentasjon på forandringer på strømnettet. Sjekk hjemmesiden deres, om det er hørbart eller ei er opp til meg. Men svada er det ikke

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, dette er MIN tråd..:twisted: jeg vil ikke ha noe diskusjoner hvor vidt detter er svada eller ikke. La oss prøve å holde oss "sakelig" her!..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er kanskje som å banne i kirka, og det er defintivt mye svada i den tråden, men du burde (om du ikke har gjort det allerede) kanskje også ta en titt på HFS tråden om samme produkt. Ikke sikkert du blir spesielt mye klokere, kanskje tvert i mot, men det er i allefall en del som har testet produktet der.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Nei, vi får se - gidder ikke lage noe oppstyr rundt dette her.. Jeg skal teste den - så kommer jeg med tilbakemelding hvor vidt det hadde noe påvirkning på mitt anlegg eller psyke
    Ikke undervurder psyke/placebo. Det er kanskje like greit å ikke vite, og heller være glad at man syntes anlegget låter litt bedre. Eierglede er vel så viktig IMO, og små "mystiske" gadgets (faktiske blinkende også!!!) er guds gave til oss menn.... :-D

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Dette er kanskje som å banne i kirka, og det er defintivt mye svada i den tråden, men du burde (om du ikke har gjort det allerede) kanskje også ta en titt på HFS tråden om samme produkt. Ikke sikkert du blir spesielt mye klokere, kanskje tvert i mot, men det er i allefall en del som har testet produktet der.

Har sett på HFS, tenkte at det fantes klokere folk her .. men som du sier mye tøys der også.. Jepp blinkende lyd kan være gøy - spesielt nå som det snart er jul!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vel lite for seg å bruke nh om man da ikke skjermer resten av signalveien? Og hva gjør egentlig denne dupeditten i praksis?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Har sett på HFS, tenkte at det fantes klokere folk her ..
    Jeg tror kanskje at jo bedre evner og innsikt man har til å forstå og forklare tanken bak et slikt produkt, jo mindre sjanse for at man faktisk eier det.

Det finnes mange kloke folk og mindre kloke folk her som på hifisentralen.

-k

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Necroth
    BTW!
    Noise Harvester har dokumentasjon på forandringer på strømnettet. Sjekk hjemmesiden deres, om det er hørbart eller ei er opp til meg. Men svada er det ikke
    Jeg har for øvrig lest hva PS Audio skriver, og de skriver blant annet:
    "Harvesters work in parallel, each removing 8 to 10 watts of line noise each day." Dette gir med respekt å melde ingen mening. Effekt, som måles i Watt, er i essens arbeid per tidsenhet, en momentan størrelse. Det blir omtrent som å si at en bil kjører i 60km/t hver dag. Såvidt meg bekjent er det heller ingen LED som omsetter 8-10Watt. I beste fall er altså nevnte hjemmeside unøyaktig i sin presentasjon.

Newcomer espengundersen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å korrigere meg selv: JEG synes produktet er svada... (fornøyd nå necroth?)

Nh gjør om nettstøy til lys (støy=energi, energi forsvinner ikke av seg selv så derfor lys)Min blinker som fy når vaskemaskin\tørketrommel går, men jeg kan ikke etter beste evne merke\høre forbedringer eller det motsatte med nh.

Derfor beholder jeg min rett å synse at nh har 0-verdi hos meg.(0-verdi er for meg lik svada)

Ps! jeg hører forskjell på kabler.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Jeg tror kanskje at jo bedre evner og innsikt man har til å forstå og forklare tanken bak et slikt produkt, jo mindre sjanse for at man faktisk eier det.

-k
    Sikkert, men akk så kjedeligt. Hvorfor ta livet av placebo-effekten? Og hva med eiergleden?

Litt av hobbyen for mange er nettopp å finne ut av slike ting på egen hånd.

Newcomer espengundersen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sikkert, men akk så kjedeligt. Hvorfor ta livet av placebo-effekten? Og hva med eiergleden?

Litt av hobbyen for mange er nettopp å finne ut av slike ting på egen hånd.
    Eierglede, en hvit plastikk dings med blått blinkende lys? ser ikke helt den:-)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espengundersen
    Eierglede, en hvit plastikk dings med blått blinkende lys? ser ikke helt den:-)
    Døh.... ikke undervurder små gjenstander med blinkende blå LED-lys!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå ryddet opp i denne tråden, og fjernet deler av innholdet.
    Skal tråden leve videre, må diskusjonen være saklig, UTEN personangrep.

Diskuter !

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noise Harvester ble testet med målinger av en på Hifi sentralen. Konlusjonen var at den ikke gjorde noe som helst med støy på nettet. Så de som opplever at den gjør noe postivt, kan takke vår gode venn placebo.
    Tror jeg aldri kommer til å kjøpe produkter fra PsAudio. Noise Harvester er ikke noe annet enn ren svindel.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Noise Harvester ble testet med målinger av en på Hifi sentralen.
    Har du link til resultatet av målingene for hånden? Trådene på HFS er ofte så lange og uoversiktelig.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du link til resultatet av målingene for hånden? Trådene på HFS er ofte så lange og uoversiktelig.
    Nei, det var en lang tråd. Du kan eventuelt sende pm til Rhesus som gjorde målingene.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Nei, det var en lang tråd. Du kan eventuelt sende pm til Rhesus som gjorde målingene.
    Nå har jeg søkt på brukernavnet med både stikkeordet "harvester" og "støy". Fant ingenting. Prøvde også å skumlese litt av tråden uten å finne noe spor av en slik test. Skal ikke være så lett.... :-?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •