Fjernkontroll som kan programmeres fra et Media Center

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fjernkontroll som kan programmeres fra et Media Center

Finnes det en løsning som gjør at jeg kan rippe alle CD'ene og DVD'ene mine til ett eller annet media center (WMP, J.River e.l.) og så kan alle spillelistene 'sendes' til en fjernkontroll og så velger man låtene vha fjernkontrollen. Ønsker ikke å ha noen PC skjem eller PJ på, kun selve PC'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om deg finnes, men det burde det hvis du velger en ipronto, den kan jo programeres med det meste. Sjekk, http://www.pronto.philips.com

WMP kan jo kjøres på iprontoen, men det hele er vel et spørsmål om pris også, iprontoen er jo ikke akurat billige.

Hvis ikke så er det vel en klok programmerer som kan ta på seg jobben, for kult hadde det jo vært.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    iPronto har per dags dato ikke støtte for å kjøre WMP, men Philips lover at dette skal komme etter hvert. Men med software som f.eks Girder, kan den selvfølgelig (som alle andre fjernkontroller) brukes. Dette krever selvsagt litt egeninnsatst og er ikke like enkelt for alle.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer ls_15 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PDA med remote, men det er vel en topic som er diskutert før...

EMil

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor ?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går vel ut på det samme, eller?

http://www.avforum.no/forum/viewtopi...amp;highlight=

Intermediate epifant sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med et Logitech DiNovo? Eller er jeg ute å sykler nå? Det er delt i to, hvor "num-pad`en" har et lite display..

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så kjekk ut den, men den ser ut til å bare ha muligheten til å vise hva som skjer...

Jeg skulle hatt listen over alle tilgjengelige CD-titler eller DVD-titler som jeg har på PC'en inne på fjernkontrollen og så velge låter eller filmer fra listen på fjernkontrollen. Har ikke lyst til å starte opp Barco'n hvis jeg bare skal høre på musikk.

Å velge film fra storskjemen er egentlig greit, men det hadde jo vært kjekt å gå inn i rommet, finne fjernkontrollen, velge en film i listen (på fjernkontrollen) og tykke PLAY, så starter prosjektor opp med filmen klar til avspilling.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må nok vente til høsten og Bill Gates...

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til høsten? For noe vås! www.netremote.org

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det så jo greit ut. Men hvordan er det å sette opp og bruke?

Ser dessuten at PDA brukes til styring.

Såvidt jeg skjønte av artiklen i DVD & Hjemmekino, skulle Micrsoft komme med et komplett system for styring av huset. I dag er det vel ingen systemer for total styring, og som kan settes opp uten mye strev?

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Styr unna all REmote Appz etc some er brukt med PDA.
    Jeg skulle kjøpe meg Pronto men kjøpte istede en Palm og Programmet Omniremote for å spare noen 1000.
    Uansett. Jeg ble sittende med skjegget i postkassen. Ubrukelig er ett mildt ord.
    Sikkert greit om man bare har ett aparat som skal styres. Men når du skal fikse inn forsterker. cd.dvd.tv.vhs.md.lys etc så går det bare ikke.
    blir bare for mye rot. samt at knappene kan jo ikke brukes i duallayer.
    Og ofte er det slik at noen knapper ikke kan navngies med annet en det som er preset.

Tips må være. Putt pengene tilbake i lommen og spar til en fullgod løsning istede.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sagt det i en annen tråd, men jeg gjentar det gjerne, og med stor glede: Palm var kult på 90-tallet. De er ubrukelige. En PPC med innebygd WLAN og NetRemote moser alt når det gjelder fjernkontroll. Jeg kan styre omtrent alt jeg vil i huset (bortsett fra kona, hun er helt ustyrlig, og Forcen, for Force bruker en helt sær fjernkontrollkode!) med denne, en USB-UIRT og litt oppfinnsomhet. Det tar selvsagt litt tid å lage et bra system basert på NetRemote, Girder og hardware, men da får man det til gjengjeld som man vil ha det. Jeg tror ikke det ville vært mulig med noe såkalt "nøkkelferdig" system å gjøre det jeg gjør med mitt. Crestron er for pyser...rike pyser. :wink:

NetRemote er ikke vanskelig å sette opp, men jo mer komplisert man vil ha systemet, jo vanskeligere blir det selvsagt. Du kan jo se på hjemmesiden min, særlig det om en dag i en Girder-brukers liv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert greit om man bare har ett aparat som skal styres. Men når du skal fikse inn forsterker. cd.dvd.tv.vhs.md.lys etc så går det bare ikke.
    blir bare for mye rot. samt at knappene kan jo ikke brukes i duallayer.
    Helt uenig i dette! Vet ikke med akkurat Omniremote, men TV Remote fra PDAwin.com gjør en PDA om til en Pronto Pro med alle tilsvarende funksjoner. Har programert alt jeg har, dvd, receiver, tv, md,vcr, tv... Full kontroll!

Men NetRemote tilfører en ny dimensjon ved RF overføring begge veier, og mer info på PDA'en... Vurderer sterkt å gå over til denne når jeg til sommeren skal flytte og legge opp hjemmekino, HTPC, og nytt utstyr. :lol: Gleder meg!

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meedio HouseBot?? :wink:

www.meedio.com

Newcomer -Harald- sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...men...

Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Jeg har sagt det i en annen tråd, men jeg gjentar det gjerne, og med stor glede: Palm var kult på 90-tallet. De er ubrukelige. En PPC med innebygd WLAN og NetRemote moser alt når det gjelder fjernkontroll. Jeg kan styre omtrent alt jeg vil i huset (bortsett fra kona, hun er helt ustyrlig, og Forcen, for Force bruker en helt sær fjernkontrollkode!) med denne, en USB-UIRT og litt oppfinnsomhet. Det tar selvsagt litt tid å lage et bra system basert på NetRemote, Girder og hardware, men da får man det til gjengjeld som man vil ha det. Jeg tror ikke det ville vært mulig med noe såkalt "nøkkelferdig" system å gjøre det jeg gjør med mitt. Crestron er for pyser...rike pyser. :wink:

NetRemote er ikke vanskelig å sette opp, men jo mer komplisert man vil ha systemet, jo vanskeligere blir det selvsagt. Du kan jo se på hjemmesiden min, særlig det om en dag i en Girder-brukers liv.

....men..... hva er forskjellen mellom Girder og Netremote ? Det ser ut til at disse er to forskjellige programvare på Promixis ? Jeg har tenkt til å anskaffe en pocket PC dedikert som fjernkontroll. Noen som har tips ? Er det noen jeg bør holde meg unna ? (Feks svak IR)

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....men..... hva er forskjellen mellom Girder og Netremote ? Det ser ut til at disse er to forskjellige programvare på Promixis ? Jeg har tenkt til å anskaffe en pocket PC dedikert som fjernkontroll. Noen som har tips ? Er det noen jeg bør holde meg unna ? (Feks svak IR)
    Jeg har i dag testet Netremote med HP hx4700. Mastiff vil kunne fortelle mye mer enn meg, men som en fjernkontroll til musikkstyring er den fantastisk. I stua har jeg en plasma og en prosjektør koblet til HTPC, og jeg har alltid synes det har vært en plage å måtte skru på en av disse samt fomle med mus i godstolen for å sette på noen låter. HP PDA'n, derimot, er glimrende. Skjermen er nydelig (VGA), og at man har full oversikt over alle låter og ikke minst får tilbakemelding om hva man spiller (inkl cd-cover) er et stort steg fremover.

Det skal bli morsomt å se om man kan sette på filmer på samme måte. Speaking of which, den lille krabaten klarer fint å vise filmer trådløst fra nettverksdisk med programmet Betaplayer!! Very cool

Du kan forresten teste ut Netremote fra en PC (feks en laptop med WiFi) for å sjekke om du liker den.

Newcomer -Harald- sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Jeg har i dag testet Netremote med HP hx4700. Mastiff vil kunne fortelle mye mer enn meg, men som en fjernkontroll til musikkstyring er den fantastisk. I stua har jeg en plasma og en prosjektør koblet til HTPC, og jeg har alltid synes det har vært en plage å måtte skru på en av disse samt fomle med mus i godstolen for å sette på noen låter. HP PDA'n, derimot, er glimrende. Skjermen er nydelig (VGA), og at man har full oversikt over alle låter og ikke minst får tilbakemelding om hva man spiller (inkl cd-cover) er et stort steg fremover.

Det skal bli morsomt å se om man kan sette på filmer på samme måte. Speaking of which, den lille krabaten klarer fint å vise filmer trådløst fra nettverksdisk med programmet Betaplayer!! Very cool

Du kan forresten teste ut Netremote fra en PC (feks en laptop med WiFi) for å sjekke om du liker den.
    Jeg har faktisk vurdert denne pda'en - men så at den har IR'en på bunnen av enheten !? Hvordan fungerer dette ?

Vet du hva Girder gjør ?

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faktisk vurdert denne pda'en - men så at den har IR'en på bunnen av enheten !? Hvordan fungerer dette ?
    Har ikke prøvd.

Vet du hva Girder gjør ?
    Jeg tror det kan brukes til å styre andre programmer, feks ved å sende et windows-kall som trykker på en bestemt knapp i (et annet) program. Har aldri testet dette. Tror også du kan få den til å sende ut IR-signaler hvis du har en IR-sender koblet til PC'n. Så med en PDA kan du altså sitte på dass og kommunisere med PC'n som igjen sender ut vanlige IR-signaler til feks forsterkeren. Fjernstyring uten å være bundet av retning og avstand mao.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •