Nevo SL til J.River Media Center

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nevo SL til J.River Media Center

Jeg hå nå bestilt en Nevo SL fra USA (som jeg fikk latterlig billig, nesten ny). Noen som har erfaringer med hvordan denne fungerer til å styre HTPC og da spesielt avspilling av musikk i J.River Media Center v. 12?

Denne fjernkontrollen har WiFi og støtte for UPnP. BEtyr det at jeg kan styre programmer som har støtte for UPnP og som kjøres fra HTPC ? HTPC er koblet direkte til forsterker, og det hadde vært utrolig artig å få en liste over media på Nevo SL og kunne spille/pause/skippe etc. fra denne.

Er det noen mulighet å få opp et bilde av skrivebordet og kjøre Nevo SL som en "remote desktop" eller VNC og styre skrivebordet på HTPC'n vha. touchscreen?

Takk for hjelpen!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har planer om å kjøpe den selv for å styre J River Media Center 12, og i tillegg Reciever, prosjektor mm.

Har ikke kjøpt enda og kan derfor ikke si noe helt sikkert, men jeg er relativt sikker på følgende:

Du får ikke kjørt remote desktop fra den. Må nok kjøre et MS os for at det skal kunne funke (det kan funke med andre OS som f.eks. OSx, men ikke mange andre). Om det hadde gått så tviler jeg på at det hadde vært greit å kontrollere.

For å utnytte UPNP fra MC12 må du nok kjøre media server delen. Det vil si at du burde ha en dedikert maskin til dette (server) som er tilgjengelig mesteparten av tiden. Å bruke en HTPC som UPNP server og samtidig til andre ting tror jeg kan bli litt rart. Ved å benytte UPNP-serveren så burde du få info og bilder på kontrolleren. Toveis kommunikasjon altså. Spørs hvor god kontrolleren og MC12 er til å følge standarder da.

Det skal også være mulig med toveiskommunikasjon mellom HTPC og fjernkontrolleren uten bruk av UPNP også, men her tror jeg du må inn med Netremote og muligens Girder for å få til mange funksjoner.

*Edit*

Ser det er en god stund siden denne tråden ble opprettet Hvordan virker fjernkontrollen med HTPC'n?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •