Harmony 1000 og Moeller Xcomfort, igjen...MEN

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Harmony 1000 og Moeller Xcomfort, igjen...MEN

Heisann...

Etter jeg lasta ned nyeste SW fra logtiech til min H1000 så kan jeg nå legge til lysdimmere. Jeg kan velge Moeller. Og så Comfort. Jeg kan så legge til kommandoer som å dimme og alt mulig anna rart. Er det noe grunn til dette? Vil dette da fungere sammen med xcomfort? Eller er det bare mulighet til å velge dette, selv om det ikke vil fungere?

Hvordan går det med Z-wave og H1000 ?

mvh
    Marius Sveen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei igjen

stemmer nok at det aldri kommer til å bli støtte for xcomfort ja... er nok like mye moeller sin skyld som logitech. ser ut som moeller har ett lukket system og ett freq området som kun dem har patent på.

fikk forresten dette svaret fra logitech ang. z-wave moduler også:

Tack för att ni tog kontakt med Harmony Tekniska Support. Harmony 1000 kan inte kontrollera z-wave moduler. Logitech har bestämt att förbättra Harmony 1000 kumminikation med IR komponenter och ska inte komma ut med kompatibilitet med z-wave produkter. Vi ber ursäkt för det. Harmony 1000 kan bara styra via z-wave till en radiosignal omforme som du kan köpa från Logitech. Radio signal omformen tar RF signaler från Harmony 1000 fjärrkontrollen och skickar IR signaler till komponenter.

Men, håper dem ombestemmer seg. Helt utrolig at det kun er sw som gjør at det ikke fungerer, og at dem da ikke satser litt på dette!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marjusen

stemmer nok at det aldri kommer til å bli støtte for xcomfort ja... er nok like mye moeller sin skyld som logitech. ser ut som moeller har ett lukket system og ett freq området som kun dem har patent på.
    Stemmer dette. I følge mine kontakter så hadde de dette som en "sikkerhet"

Uten at han sa det til meg ( men mente det ) så var de så lite opptatt av utviklingen at de trodde dette var smart, og et salgsargument. Den gangen ja.

EDIT: Det er feil å si at de ikke var opptatt av utviklingen. Men de var ikke på disse baner, men multikontroller!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei...

Så tilfeldigvis denne tråden og tenkte jeg skulle spørre om en ting...
    Er det noen av dere som vet om Logitech kan styre waveman fra Claes Ohlson? Kanskje et stupid spørsmål for dere kjennere, men jeg har lært at inget spørsmål er for dumt

Mvh Chris

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SannaX

Har forsøkt - Det går ikke. Sorry

mvh
    Erik

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bare bekrefte Z-wave vs Harmony 895. Dette var enkelt å stille inn! (Z-wave moduler går billig på e-bay)

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Harmony 1000 og xComfort

Hei

Jeg forsøker å få Harmony 1000 til å styre dimming av lys (xComfort) via RF-IR extenderen.
    Skal dette være mulig?

Hvis ikke er det noe ekstrautstyr man kan kjøpe for å få til dette?

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette vil desverre ikke fungere. finnes heller ikkeno du kan kjøpe på for å styre dette heller. xcomfort har ett lukket system. dvs at rf frekvensen demmes ikke finnes i noe annet utstyr. skal du styre xcomfort må du nok kjøpe fjernkontroll for dem også.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Kan bare bekrefte Z-wave vs Harmony 895. Dette var enkelt å stille inn! (Z-wave moduler går billig på e-bay)

DrE
    Hmmm....
    Hvordan får du dette til å fungere?
    Er ikke de fleste som blir solgt på e-bay 110 volt?
    Har du et eksempel på en link på e-bay som fungerer på vårt nett?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selgeren jeg kjøpte mine Z-wave moduler er ikke lengre registrert på ebay (youautomateit). Mine moduler heter ZRP200. Jeg fant ingen når jeg søkte på ebay nå, men når jeg kjøpte de var det flere leverandører. De var merket "EU" edition, så det gikk klart frem at det var 220V modell.

Tronika selger modulene bittelitt dyrere enn hva jeg betalte. Blir en vurderingssak om du vil kjøpe "norsk". Det kan jo ha sine fordeler det også...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet Harmony 1000 mot Elko Wireless eller?
    Har bygd nytt hus nå og satt opp Elko Wireless med soneinndeling.
    Planen var at det skulle gå med Harmony 1000, men høres her ut som produsentene er rimelig sære.

Newcomer Aravna sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Styring av x-comfort med Logitech 985 eller 1000

Hei alle sammen og God Jul.

Tenkte bare å informere dere om noen småting som kan hjelpe på problemene med harmony og x-comfort.
    Er selv elektriker og har tenkt mye på problemet. Har funnet en løsning selv om jeg har valgt en annen løsning selv.
    X-comfort har en modul som heter 230V binnær-inngang. Denne er laget for å kunne bruke konvensjonelle brytere i et x-comfort anlegg. Det vil si at med denne modulen kan du bruke en vanlig lysbryter for å styre x-comfort.
    Den kan på lik linje med alle andre x- moduler programeres over pc og nå kommer det fine. Finn en trådløs bryter som harmony kan styre. Vet de selger f.eks. z-wave på SmartHus og Custom Install produkter fra Tronika. Kjøp en bryter av type 1-veis Bryter Mikromodul. Denne programeres via harmony og når denne bryteren legger inn, sender du 230V rett inn på en x-comf. binnærinngang. Signalet som binnærinngangen mottar, bruker du deretter på x-comf. anlegget ditt til å dimme, bryte eller lage scenarioer videre . Har ikke prøvd dette selv, men jeg ser ingen grunn til at dette ikke skal fungere. Mulig jeg kjøper en modul på nyåret og gir en tilbakemelding. Hvis noen andre prøver, så gi meg en tilbakemelding.

God Jul og Godt nytt år

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile xcomfort vs harmony 1000

heisann, ser at du skal prøve ut harmony 1000 mot xcomfort.
    Har utstyrt huset mitt med xcomfort, og tenker på å kjøpe meg en harmony 1000 såjeg er veldig spent på din test... Håper du finner en løsning og er snar å skrive fasiten..

kåre

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synest det er helt håpløst at Logitech Harmony 1000 ikke skal fungere med z-wave. Tåpelige unnskyldninger komme dei og med, dei har jo allerede et fungerende system på "lillebroren" til Harmony 1000.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener det skal være en link til Xcomfort IR-RF konverterer i en av disse ørten Logitech Harmony 1000 vs RF debattene. Denne skal fungere mot alle Harmony FK.

Newcomer Aravna sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Styring av x-comfort med Logitech 985 eller 1000

Tjobing kaarbra.

Liten oppdatering på dette med logitech mot moellers x-comfort.
    Jeg bommet litt med overskriften da jeg la inn Harmony 1000 også. Den støtter ikke RF, men det finnes noen her på forumet som har laget en converter fra IR til RF. Men vi er på nerdenivå:-) Man kan visst bare kjøre RF over harmony 895. Er man heldig så oppdaterer logitech seg på harmony 1100 og kompabiliteten med RF der. Moeller kommer visst med noe greier til sommeren, men det er bare rykter så langt. Men som sagt så ser jeg ikke noen mulighet for at det ikke skal funke. Det som kan klusse de til er Logitechs mulighet for å sende gode RF-signaler og hvor mye du skal styre. Skal du kun ha mulighet for scenarie og eventuellt alt av/på så er det greit, men skal du ha like mange muligheter som huset generellt, må du inn men ett z-wave produkt pr. funksjon. Ville vel tro at du skal ha funksjoner som er tv-film relatert. Da er det snakk om å dempe lyset, senke lerret og eventuelle persienne-markisestyringer.
    Jeg har fortsatt til gode å kjøre teorien min med èn z-wave til en binnærinngang, så for dere som venter på nirvana, så hold ut hvis ingen kommer meg i forkjøpet. Jobber for mye. Beklager:-)
    Skal prøve å oppdatere i nær fremtid hvis alt går etter planen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Harmony 895 mot Moeller trådløs styring