Harmony 525 - HJEEELP

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Harmony 525 - HJEEELP

Kjøp en Harmony 525 og får den bare delvis til å virke.

Problem Device mode: Når jeg laster inn i fjernkontrollen TV, DVD-opptaker, Musikkanlegg i Harmony 525 står det øverst til venstre i skjermen: PÅ og Øverst til høyre i skjermen: AV (dette gjelder for alle 3 produktene nevnt ovenfor).
    Men når jeg går til Komponenter/innstillinger/egendefiner knapper og legger til kommandoer eller flytter kommandoer til andre taster så forsvinner PÅ og AV fra displayet. Det forsvinner også opptil flere sider fra dispalyet etter egendefinering av knapper selv om jeg bare gjør EN endring.
    Det er heller ikke mulig å få PÅ / AV og forsvunnede sider tilbake på display tilbake selv om jeg tilbakestiller til standardinnstillinger.

Problem Activty mode: Noe lignende skjer når jeg bruker Activities; Når jeg har lagt inn f.eks aktiviteten radio og velger denne står det øverst til venstre i displayet: Band (AM/FM). Når jeg går til Aktiviter/Egendefiner knapper og f.eks legger til flere komponent/kommando skjer det samme her: BAND forsvinner fra displayet og kommer ikke til tilbake selv om jeg velger: "tilbakestill til standardinnstillinger". Det er det samme for CD der forsvinner DISK fra displayet og kan derfor ikke velge hvilken disk jeg vil spille (spilleren tar 5 CDer).

Har lastet ned siste programvare (7.3.2) , Oppdatert firmware, Opprettet ny konto og lastet inn produktene på nytt flere ganger uten at det hjalp.

Er det noen her som har hatt samme/lignenede problemer med denne fjernkontrollen og har en løsning på dette ? Eller har jeg fått en mandagsutgave av 525 ?

HJEEEELP

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TV1
    Er det noen her som har hatt samme/lignenede problemer med denne fjernkontrollen og har en løsning på dette ? Eller har jeg fått en mandagsutgave av 525 ?

HJEEEELP
    Det er vel heller Harmony som har evigvarende mandagssoftware

Jeg har en 555 (i praksis lik din 525) og jeg har opplevd mange av de samme problemene med at menyvalg 'flytter seg'.

Det jeg endte opp med å gjøre er å gå inn på hver enkelt 'Activity' og sette opp 'Custom Buttons' der. Jeg har helt gitt opp å få kopiert settingene fra hver enkelt device til activities der devicen er i bruk .

Det virket før, men er av en eller annen grunn totalt f**ked opp i nyere versjoner av softwaren.

Så gjøre endringer på hver 'Activity', det virker - stort sett :|

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er dårlig mulighet til å manipulere rekkefølgen på knapper/funksjoner i displayet. Det har jeg flagget som en feil til kundeservice hos Logitech, og fikk svar at dette *kanskje* kommer i framtidige versjoner av programvaren...
    Dette blir spesielt plagsomt hvis man ønsker "tomme" posisjoner for å få pene oppsett.
    Men, jeg har aldri opplevd det som beskrives over, du kan jo prøve en henvendelse til kundeservice, det kan være feil på enheten din.
    Hilsen Tore

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med dette var eksempler, men hvorfor ønsker du av og på knappene i det hele tatt? Det er mange nye harmony eiere som ikke helt forstår tankegangen i begynnelsen. Faktisk litt enklere for de mindre tekniske (samboeren min er aktiv bruker av help tasten - den er genial!).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tore2000

Har kontaktet kundeservice og de ba meg oppdatere firmwaren på nytt uten at det hjalp. De skulle undersøke videre med customer support i Canada og trodde ikke det var feil med selve fjernkontrollen (jeg tenker nå mitt da....)

Ser at det finnes en "pwr toggle" funksjon i displayet som kan brukes til å slå av/på enheten med. Men synes likevel det er rart at flere funksjoner forsvinner fra display første gang jeg gjør en endring. Men når jeg legger inn funksjoner manuelt forsvinner de ikke fra display og blir også på rett sted.

PS: Bruker programvareversjon 7.3.2. Hvilken versjon bruker du ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flintstone
    Regner med dette var eksempler, men hvorfor ønsker du av og på knappene i det hele tatt? Det er mange nye harmony eiere som ikke helt forstår tankegangen i begynnelsen. Faktisk litt enklere for de mindre tekniske (samboeren min er aktiv bruker av help tasten - den er genial!).
    Flintstone
    Det er jo kjekt å kunne slå av enhten i device mode da via display :-)
    Er litt skeptisk til enhter som ikke virker som de skal for hvilke andre funksjoner vil ikke virke senere ? (og programmerne til Logitech må jo ha litt å gjøre de også....)

Det er verre i Activity mode for der forsvinner alt fra display og det eneste som blir igjen er "hør på radio" eller "lytt til musikk" resten av display er helt tomt. Er det likedan hos deg ? Andre som kan svare på om det skal være slik ?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flintstone
    Det er jo kjekt å kunne slå av enhten i device mode da via display :-)
    Ja - men kan ikke huske sist det var nødvendig for meg. Så lenge alle aktivitetene er godt definert så skal det jo mye til. Skjedde noe feil er Help knappen bedre til å fikse opp IMHO.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flintstone
    Det er verre i Activity mode for der forsvinner alt fra display og det eneste som blir igjen er "hør på radio" eller "lytt til musikk" resten av display er helt tomt. Er det likedan hos deg ? Andre som kan svare på om det skal være slik ?
    Har du definert noen aktiviteter da? I så fall hvilke? Det er aktivitetene som er hele poenget med fjernkontrollen. Glem alt du vet om andre fjernkontroller. Her er poenget at du skal kunne trykke EN knapp for å bytte f.eks. fra å se på TV til å spille X-Box. Den skal selv vite hvilke enheter som skal slåes av og hvilke som skal på - hvilke som skal bytte input etc. Sorry hvis du har forstått dette alt - men det er MANGE som ikke forstår det i begynnelsen (litt for vant med elendige multi-fjernkontroller)...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flintstone
    Hva med activity mode hos deg, er display helt tomt ? Eller vises det en lang rekke mer eller mindre nyttige funksjoner i ditt display i activity mode ??

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flintstone
    Enig med deg at det er activity mode som er selve kjernen i fjernkontrollen. Det er å legge inn aktiviteter i acitivty mode som er største problemet for meg da aktivitetene ikke vises i display...dvs at f.eks "hør på radio" vises i dispaly men ingen undermeny.
    Er det noen spesielle "knep" som brukes for å få dette til ?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du legger inn knapper på hver activity - ikke på devicene. Men det kan jo hende fjernkontrollen din er litt annerledes enn min - jeg har en 885.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er korrekt.
    Man må definere knapper både i Device Mode og i Activities.
    Poenget er jo å ha alle device-funksjoner definert i Device Mode og kun de man har behov for i en Activity.
    Jeg har derfor en lett blanding av funksjoner fra de forskjellige devicene i display-knappene.
    F.eks. har min Activity "Watch TV" volumjustering til AV-forsterker øverst på første side i displayet, mens TV-apparatvolumet på de spesielle Vol + og Vol- knappene.
    Hilsen Tore

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •