Ipod kompatibel Reciever - Hva er fordelene?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ipod kompatibel Reciever - Hva er fordelene?

Jeg har nå bestilt meg en Pioneer VSX-AX2 som er kompatibel med IPOD; Hva vill dette si? Får jeg IPOD displayet på TV'n om jeg kobler reciever til TV? Kan jeg styre sangene fra fjernkontrollen til Recieveren? Hvordan er lydkvaliteten kontra DVD-Audio og CD? Har en Ipod Nano 4GB jeg skal bruke. Hva trenger jeg? Dockingstation? Noe mer?

Har brukt søkefunksjonen på forumet uten hell - Så fyr løs, takknemmelig for alle svar

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen svar faktisk, det må da være noen som har testet ut denne funksjonen?!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du må ha en dockin' greie til iPOD'en for å kunne styre den fra receiver.

Men så finner jeg dette på Pioneer Norge - Plasma TV, Bilstereo, Surround, Hjemmekino, DVD og DJ ustyr

The VSX-AX2AS-S comes with extended iPod functionality. So you can connect your iPod via a single cable (included with the system) – and play both your music and iPod photos via the receiver.

Har du ikke fått med en sånn tjukk bok - bruksanvisning tror jeg det heter

På denne lenken kan du se hvordan receiveren ser ut bak - og den har iPOD inngang, men da tror jeg du må ha en dockin ja........

Produkt bilder - VSX-AX2AS-S Pioneer Surround forsterkere/receivere - Hjemmeunderholdning

Den store boken finner du her:

http://www.service.pioneer-eur.com/p...AX4-AX2-SN.pdf

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde da funnet ut av dette for lenge siden om jeg hadde hatt recieveren her... Har vell ingen reciever, den er BESTILT!

Takk for svar, men er det ingen med erfaringer som kan uttale seg om denne funksjonens kvaliteter? Om dette måler seg med CD og DVD-Audio?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har egen i pod inngang.Kabel føler med.
    Denne kabelen har jeg koblet inn på baksiden og ligger bare under reciveren.Så jeg får tak i den fra fronten.
    Da kan jeg bare koble Ipod rett inn på reciveren bruke i-pod inngangen til reciveren og høre på det jeg har liggende..
    Du kan få menyene opp på skjemen,men skjer ingen grunn til det.
    Lydkvaliteten kommer jo ann på hva du har lastet ned,men kan ikke måle seg med dvd-audio/sacd.. På det beste tilnærmet dårlige cd-utgivelder.
    Har brukt dette veldig lite,selv om jeg har I-pod.Muligens fordi jeg har en stor samling Sacd og cd-er selv om det er greit å ha

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Jeg hadde da funnet ut av dette for lenge siden om jeg hadde hatt recieveren her... Har vell ingen reciever, den er BESTILT!

Takk for svar, men er det ingen med erfaringer som kan uttale seg om denne funksjonens kvaliteter? Om dette måler seg med CD og DVD-Audio?
    Jeg har den heller ikke, men noen kjappe søk på Pioneer Norge - Plasma TV, Bilstereo, Surround, Hjemmekino, DVD og DJ ustyr gav meg de linkene du fikk.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Jeg har den heller ikke, men noen kjappe søk på Pioneer Norge - Plasma TV, Bilstereo, Surround, Hjemmekino, DVD og DJ ustyr gav meg de linkene du fikk.
    Joa, jeg er kjempetakknemmelig for svaret Asvaberg Men var også ute etter erfaringer Hvordan det er i praksis

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville heller satset på en Squeezebox fremfor å bruke en iPod tilkoblet amp'en. Det er utrolig begrenset plass til musikk på en iPod.

Jeg har rundt 1,3 TB med musikk (1TB FLAC og 300 gig MP3) og da blir iPod støtte helt tullete. iPod'en min har jeg i jakka - Squeezebox'en gjør en fin jobb i stua faktisk til en lavere pris - og med høyere lydkvalitet.

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funker greit! Ikke like grei å manurere som Ipod, men virker greit. Displayet er litt for lite til å gi oversiktelig info. Merket betydelig kvalitetsforskjell i lydkvaliteten på ny og gammel ipod. Kan ha med harddisken å gjøre. Er digitalt signal så de burde i utgangspunktet gi tilnærmet lik lyd.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •