Philips Pronto TSU 3000/ RU 950

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips Pronto TSU 3000/ RU 950

Noen som har eller har erfaring med å bruke en TSU 3000. Har en på bestilling fra statene.

Har sjekket litt rundt på nettet og det ser jo ut som at det er samme enhet, det eneste jeg kan finne forskjellig er at den amerikanske bruker en annen RF frekvens. 418 MHz (USA) mot 433.92 MHz i Europa, men det gjelder kun når du skal bruke RF ekstender. Hvem bruker 418 MHz frekvensen i europa/norge ?

Så jeg antar at hvis jeg skal bruke RF ekstender så må jeg kjøpe en fra statene, noen som vet ?

Har blitt medlem av pronto klubben, ser der at det er samme nedlasting av update for begge versjoner, så det kan ikke være forskjell på de. Eller kan det ?

Kan det være så enkelt at det europeiske markedet er mye mindre enn det amerikasnke ? Derfor den store prisforskjellen....

I statene kan du plukke en opp for overkant av $ 200 og i Norge koster den over 3700. Det er dog før man begynner å prute. Har tittet litt på prisene i england også, men innen staten og posten har krevd sitt så er prisen nesten den samme.

Hadde vært fint om det er noen som har litt erfaring med Pronto'er kunne gitt meg noen tips, aller helst noen som har tatt inn en fra statene.

Ellers lover jeg å komme tilbake, når jeg endelig har fått min i hus.

Legger ved et bilde hvis noen skulle være i tvil hva jeg prater om her.

Litt usikker på om dette hører til under audio eller video....kanskje vi trenger er "duppeditt" tema også ?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Takker for forslag, og lar ditt innlegg være første i vår nye AV Gadget forum! Vi får anta det blir det første av mange!

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oagers skrev:
    Har sjekket litt rundt på nettet og det ser jo ut som at det er samme enhet, det eneste jeg kan finne forskjellig er at den amerikanske bruker en annen RF frekvens. 418 MHz (USA) mot 433.92 MHz i Europa, men det gjelder kun når du skal bruke RF ekstender. Hvem bruker 418 MHz frekvensen i europa/norge ?
    Følger det med ladestasjon, såkalt docking station? I så fall er kanskje denne 115V spesifikk? Mens RU950 er 230V spesifikk? Hadde selvfølgelig vært å håpe at de var like med widerange nettdel (typisk 85-264VAC)

Har et annet spørsmål til deg også om hvor du har bestilt den fra. Men det skal jeg stille i prisjakt forumet. Kan du svare der?
    :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, svarer deg i prisjakt forumet OleM.

Nei, det er ikke med ladestasjon, å ja jeg ser problemet ditt der. Skal jeg ha det regner jeg med at jeg må kjøpe en fra statene. Dette må jeg sjekke opp.

Tenkte i første omgang å ha oppladbare batterier i den, så få jeg komme tilbake til ladestasjon senere, hvis jeg blir hekta. Det gjør jeg sikert

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pronto TSU 3000

Jeg bestillte en TSU3000 USA. Alt funger som det skal. Trafoen på laddestasjonen måtte byttes, men slike trafoer koster småpenger på Clas Olson.

RF ekstender har jeg ikke. Det blir en del kvelder med programering og atter programering før den blir optimal.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, prisdiskusjonen tar dere under "Pris -og produktjakt" forumene, ikke her i de tekniske... 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det kun 3 dager til jeg får min pronto. Fikk bekreftelsen fra min kompis fra statene igår.

Kommer tilbake med en liten rapport når den er ihus....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk prontoen for 1 uke side, puhh mye jobb å sette den opp. Alt er manuelt, dvs først må du sette inn knappene, så navn og ir code. Så det er mye jobb før du kan nye godt av morroa.

Har vel jobbet ca 8-10 timer med den, begynner å se lyset i tunnelen, men det er fortsatt mye små plukk igjen.

Blir jo helt hekta når man ser hva alle andre har gjordt med den, for klippe å lime litt fra andre så får jeg vel designet opp litt også.

Angrer ikke en dag på at jeg kjøpte den, nå ligger alle fjernkontrollene godt bevart i en skuff.

Det er bare en ting å si, LØP Å KJØP.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke hente filer ifra remotecentral til denne?

Kjelli

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp du kan hente både ikoner og komplette setups (*.pcf) til denne der. Er du av den kreative sorten kan du lage dine egne også. Det er bare å laste ned svarthvitt paletten til photoshop.

Newcomer Gazza sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Pronto TSU 3000

Sitat Opprinnelig postet av ola
    Jeg bestillte en TSU3000 USA. Alt funger som det skal. Trafoen på laddestasjonen måtte byttes, men slike trafoer koster småpenger på Clas Olson.

RF ekstender har jeg ikke. Det blir en del kvelder med programering og atter programering før den blir optimal.
    Clas Olson selger ikke trafoen lengre. Er det noen som vet hvor man kan få tak i en slik trafo som passer til tsu 3000.

Gazza

Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ELFA i Sandakerveien i Oslo (www.elfa.se). Har de den ikke der finnes den ikke..... :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv NSE, se mere på www.nse.no. De er de som er importør av Pronto til norge, men det koster...

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    www.tronika.no har den

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er på tide å bytte ut Hometheatermaster MX500'n nå, og TSU3000 står øverst på listen. Det eneste jeg lurer på dog, er om det X10 utstyret vi kjøper i Norge vil fungere sammen med den?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vet? Etter litt mer undersøking, fannt jeg dette

1-way communication to control devices that are out of sight (requires RF extender)

Det betyr at man trenger RF extender for i heletatt å kunne bruke Prontoen sammen med X10?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå sjekket litt, og det viser seg at TSU3000 bruker en annen radiofrekvens (418mhz) enn RU950 (433mhz), og derfor ikke kan brukes sammen med X10 utstyr Da blir det nok en RU950 heller..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=ola]Jeg bestillte en TSU3000 USA. Alt funger som det skal. Trafoen på laddestasjonen måtte byttes, men slike trafoer koster småpenger på Clas Olson.

Er du helt sikker på at hele trafoen må byttes? Når man er i Usa kan man jo bruke 220 volts trafoer bare man kjøper et lite mellomstykke så man får den til å passe i støpselet... Burde ikke det samme være mulig andre veien?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •