iPod Touch: Veldig dårlig lydkvalitet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 53
    Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

iPod Touch: Veldig dårlig lydkvalitet

Har nettopp fått en iPod Touch som er min første ipod. Jeg hadde hørt at lyden ikke var helt topp, men at den var så dårlig som dette var rett og slett sjokkerende. Har fra før hatt flere spillere fra Creative og Samsung som er billige gjennomsnittlige spillere, men lydkvaliteten deres fremstår nå som High end i forhold til Ipod-en.

-For lavt volum
    -Mangler bass
    -Mangler detaljer
    -Klarer ikke engang holde en jevn klar tone
    -Flat og livløs lyd

Lydkvaliteten er så dårlig at jeg rett og slett finner den helt ubrukelig til musikk. Den kan brukes til podcaster, video og websurfing og har absolutt pene menyer.

iPod Touch er den penest innpakkede dritten jeg noengang har vært borti.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt på ipod selv, men kan det være hodetelefonene som følger med? Har hørt at de som følger med ulike ipod er av laber kvalitet.

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan testet du den? på anlegg eller hodetelefoner? Originale eller noe annet? ¨

Jeg har tidligere eid en ipod shuffle og en 20gb, har stort sett vært fornøyd bortsett fra at de har gått istykker veldig fort. Lyd messig har jeg også vert fornøyd. Ikke fantastisk, men ikke helt ræva heller.

kan tenke meg at apple har latt lyd gå på bekostning av design ja.. En kompis har en iphone på vei i posten, lurer på hvor lenge den varer.....

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Har ikke hørt på ipod selv, men kan det være hodetelefonene som følger med? Har hørt at de som følger med ulike ipod er av laber kvalitet.
    Jeg bruker aldri teste de billige hodetelefonene som følger med MP3-spillere.

Brukte akkurat samme hodetelefoner og samme MP3-filer på flere spillere. Det var liten forskjell på de andre spillerne, mens iPod Touch falt fullstendig gjennom.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Jeg bruker aldri teste de billige hodetelefonene som følger med MP3-spillere.

Brukte akkurat samme hodetelefoner og samme MP3-filer på flere spillere. Det var liten forskjell på de andre spillerne, mens iPod Touch falt fullstendig gjennom.
    Noe annet ville vel egentlig vært galskap, beklager min tvil:-D

Som sagt er det godt mulig at lydkvalitet har blitt nedprioritert av apple, jeg har stort sett brukt mp3 spillere til podcast og lydbøker. Musikk er best i stua.

Det virker som design er det viktigste for apple, noe jeg mener gjelder alle apple produkter.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pesnp
    Det virker som design er det viktigste for apple, noe jeg mener gjelder alle apple produkter.
    Det er like dekkende som å si at regneark/kontorprogrammer er viktigst for Microsoft og PC-produsenter. Apple er så mye mer enn bare design...

Men åpenbart ikke på Ipod Touch....

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det er like dekkende som å si at regneark/kontorprogrammer er viktigst for Microsoft og PC-produsenter. Apple er så mye mer enn bare design...

Men åpenbart ikke på Ipod Touch....
    Ikke meningen å dra tråden altfor langt ot, jeg er fullt klar over at det er mer bak Apple en bare design, har selv en macbook. Det jeg sier er at design er viktig for Apple og det kan virke som det til tider går på bekostning av andre ting. Et produkt som masseproduseres kan ikke være kompromissløst, i denne situasjonen virker det som design ble prioritert foran lydkvalitet.

Ønsker ikke å lage en Mac vs PC diskusjon.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pesnp
    Et produkt som masseproduseres kan ikke være kompromissløst, i denne situasjonen virker det som design ble prioritert foran lydkvalitet.
    Regnet ikke med et kompromissløst produkt, men at lydkvaliteten fra en spiller til 3200,- skulle være så mye dårligere enn den fra spillere til rundt 500-1000 kr hadde jeg ikke regnet med.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo typisk dette når produsenter får for stor andel av markedet, da kan det gjerne skimte litt på kvaliteten fra tidligere for å spare penger. VELDIG mangen kjøper ipod fordi naboen, venner har det, pga design, og at det finnest alt mulig utstyr til ipod.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen spillere som har bra lydkvalitet da??

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette nekter jeg faktisk å tro. Jeg har eid iPod i flere år nå, og har aldri funnet lydkvaliten dårlig. High-end er den ikke, men den er godt over gjennomsnittet. Jeg har hørt lydkvaliteten til iPhone, til og med den klarte seg bra.

La meg sitere; "The audio performance of the touch is excellent, as long as you chuck those lame earbuds and get a real pair" - PC Magazine.

Jeg får min Touch snart..venter fortsatt..er lei.. skal purre i morgen tidlig!

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt endel mac og pc og jeg synes Apples software er utrolig overlegen Microsoft - har aldri hatt mere eder og galle på tunga enn etter jeg gikk fra osx til vista. Vista er jo et h******* på jord.

Nok OT: Har selv en ny Shuffle og etter jeg fikk ny ørepropper av god kvalitet synes jeg lydkvaliteten på den er av det bedre jeg har hørt på portable enheter.

Touchen ser jo utrolig snadder ut da, men det hjelper IMO lite hvis den ikke spiller musikk

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jo være en ørliten mulighet for at Roberts iPod Touch er defekt...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bj-h
    La meg sitere; "The audio performance of the touch is excellent, as long as you chuck those lame earbuds and get a real pair" - PC Magazine.
    PC Magasiner er vel kanskje ikke de første bladene jeg kaster meg over om jeg ønsker å lese om lydkvaliteten på slike ting men...

Igjen så er jeg enig at det er merkelig om den virkelig er *så* dårlig.

Du får gi en tilbakemelding når du får den. Vurderte faktisk på å kjøpe en slikt selv, men lagringsplassen (el. dvs. mangel på den) holder meg igjen...

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke samme type "lydbrikke", "forsterker" i alle de nye iPodene? altså selve den greie inni spillern som lager lyden, er ikke den lik?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en dyr Sony discman og Koss Sportapro for noen år siden. Betalte 3000 for dette totalt. Jeg overdriver vel ikke hvis jeg sier at dette settet slår alt som er av mp3 spillere på markedet. Cd'er gir den beste lyden!

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mp3 i 192kbps. Bruker Sennheiser PX200 hodetelefoner og lydkvaliteten er god.

Kjøpte den hvite i desember 2002 og den svarte når den kom. Fortrekker den hvite, fordi den har firewire som er raskere enn usb2.

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

iPod Touch

Jeg diskuterte dette idag over lunch med en av produkt sjefene hos Apple. Det skal ikke være forskjell mellom iPod Classic og iPod Touch. Eneste jeg kan tenke kan være noe er at i EU så tvinges de til og ha et lavere volum enn i US-ASIA. Sjekk om du kan laste ned firmware fra Asia, det kan fikse det problemet.

Jeg får min iPod Touch levert denne uken. Skal teste selv med Sennheiser PXC450 og Shure E5c og gi tilbakemelding.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "riskornkretser" gjør med litt skeptisk.
    hele lydkretsen tar sikkert 1 cm2. er det tilstrekkelig behandling av signalet?

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    "riskornkretser" gjør med litt skeptisk.
    hele lydkretsen tar sikkert 1 cm2. er det tilstrekkelig behandling av signalet?
    He he, det er vel ikke størrelsen det kommer an på

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •