iPod Touch: Veldig dårlig lydkvalitet - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 53 av 53
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Har nettopp fått en iPod Touch som er min første ipod. Jeg hadde hørt at lyden ikke var helt topp, men at den var så dårlig som dette var rett og slett sjokkerende. Har fra før hatt flere spillere fra Creative og Samsung som er billige gjennomsnittlige spillere, men lydkvaliteten deres fremstår nå som High end i forhold til Ipod-en.

-For lavt volum
    -Mangler bass
    -Mangler detaljer
    -Klarer ikke engang holde en jevn klar tone
    -Flat og livløs lyd

Lydkvaliteten er så dårlig at jeg rett og slett finner den helt ubrukelig til musikk. Den kan brukes til podcaster, video og websurfing og har absolutt pene menyer.

iPod Touch er den penest innpakkede dritten jeg noengang har vært borti.

vet du hva ipod er? på ipoden går du på instillinger, musikk og der tar du EQ der velger du hva slags lyd du skal ha, herregud

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dmyast
    vet du hva ipod er? på ipoden går du på instillinger, musikk og der tar du EQ der velger du hva slags lyd du skal ha, herregud
    Velkommen til forumet... jeg synes du kunne spart deg den siste anmerkningen der!

At du endrer EQ i innstillingen på iPoden forandrer ikke det faktumet at lydkvaliteten generelt er dårlig, og bruk av EQ fører til enda mer forvrengning.

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Velkommen til forumet... jeg synes du kunne spart deg den siste anmerkningen der!

At du endrer EQ i innstillingen på iPoden forandrer ikke det faktumet at lydkvaliteten generelt er dårlig, og bruk av EQ fører til enda mer forvrengning.
    Kunne ikke vert mer enig. Jeg holder med til Creative. Jeg bruker selv Creative Zen Sleek og jeg har ikke planer om å bytte den ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk, ja jeg kunne spart den siste anmerkningen.

Men å forandre på EQ forandrer veldig mye. Nå bruker jeg Bassforsterker og det ble stor forskjell.
    Dette inlegget er skrevet fra iPoden min

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dmyast
    Takk, ja jeg kunne spart den siste anmerkningen.

Men å forandre på EQ forandrer veldig mye. Nå bruker jeg Bassforsterker og det ble stor forskjell.
    Dette inlegget er skrevet fra iPoden min
    Jeg er enig i at EQ forandrer en del, men dessverre til det negative. Den første iPod Touchen jeg kjøpte leverte jeg faktisk tilbake grunnet lydkvaliteten. Jeg trodde kanskje det var noe feil med akkurat den varen. Det viste seg at å bytte ikke hjalp, da det bare er en dårlig forsterker i iPoden. Jeg har prøvd alt ifra Creative Aurvana, Sony MDR-EX71, originale iPod plugger, Koss Portapro, Skullcandy Crusher m.fl. og gjengangeren er at det generelt er under par lydkvalitet enn hva jeg hadde forventet fra en iPod, som faktisk har som hovedoppgave å spille musikk. Den eneste innstillingen som faktisk funket litt uten å forvrenge mer enn jeg tåler er klassisk (av alle ting). De desidert verste innstillingene er bassforsterkning og elektronisk, som rett og slett fører til totalt metning i bassen.

Personlig håper jeg virkelig at Apple fikser dette i sine neste iPoder, for produktene er jo ellers helt konge!

PS! Dette er skrevet på iMacen min, men innlegget ditt ble først lest på iPhonen ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig i at EQ forandrer en del, men dessverre til det negative. Den første iPod Touchen jeg kjøpte leverte jeg faktisk tilbake grunnet lydkvaliteten. Jeg trodde kanskje det var noe feil med akkurat den varen. Det viste seg at å bytte ikke hjalp, da det bare er en dårlig forsterker i iPoden. Jeg har prøvd alt ifra Creative Aurvana, Sony MDR-EX71, originale iPod plugger, Koss Portapro, Skullcandy Crusher m.fl. og gjengangeren er at det generelt er under par lydkvalitet enn hva jeg hadde forventet fra en iPod, som faktisk har som hovedoppgave å spille musikk. Den eneste innstillingen som faktisk funket litt uten å forvrenge mer enn jeg tåler er klassisk (av alle ting). De desidert verste innstillingene er bassforsterkning og elektronisk, som rett og slett fører til totalt metning i bassen.

Personlig håper jeg virkelig at Apple fikser dette i sine neste iPoder, for produktene er jo ellers helt konge!

PS! Dette er skrevet på iMacen min, men innlegget ditt ble først lest på iPhonen ;-)

jaja, jeg kjøpte ipoden for 3 måneder siden så det er andre generasjons touch. Da var den første generasjonen sikkert dårlig. At du bruker Mac er kjempe bra for det gjør jeg og. Men iPhone deritmot er den første Apple varen som jeg syns er mislykket desverre

Hvilken mp3 har du nå?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I de testene jeg har sett så har Ipod kommet sånn midt på treet lydmessig. Ikke blandt de beste, men ikke dårlig lyd heller. Det var et nettsted som testet lydkvaliteten ganske grundig på MP3 spillere. Har glemt siden, men jeg mener å huske at Cowon var regnet som noe av det aller beste på lydkvalitet.

Selv kommer jeg alikevel til å kjøpe meg en Ipod med tid og stunder. Rett og slett fordi jeg vil ha den som fjernkontroll til HTPCen min. Sammen med Intelliremote så kan den fungere som remote desktop eller til å styre Mediamonkey/J.River Media på samme måte som Itunes.

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cowon ser jo lekker ut.
    Jeg lurer på å kjøpe meg en mp3 spiller.
    Helst en med god lydkvalitet, og som spiller flac.
    Og at den har stor lagringsplass så jeg kan rippe en masse cd'er til flac
    og legge innpå.

Hva burde jeg gå for?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener Cowon er noe å satse på. Best på lydkvalitet, veldig bra batterikapasitet og bra utgangseffekt.

Cowon D2 har opptil 16GB, men kan utvides med SDHC kort.
    iAudio 7 (fra Cowon) har opptil 16GB
    Cowon S9 kommer neste måned med 32GB, maks i dag er 16GB.

Om 32GB blir for lite, ville jeg satset på D2 og bygget ut med minnekort etter behov.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor selges cowon S9 i norge? Og hva koster den?
    Vil gjerne holde den i handa før jeg evnetuelt kjøper.

Og har noen av Cowon'ene nettleser og wifi?
    Har fått trådløst internett på båten så hadde vært fint
    å kunne sjekke avforum mens en sitter å har vakt om nettene.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cervin
    Hvor selges cowon S9 i norge? Og hva koster den?
    Vil gjerne holde den i handa før jeg evnetuelt kjøper.

Og har noen av Cowon'ene nettleser og wifi?
    Har fått trådløst internett på båten så hadde vært fint
    å kunne sjekke avforum mens en sitter å har vakt om nettene.
    Det er nok ingen fysiske butikker som selger Cowon S9, muligens Datakjeden. Teknikmagasinet hadde iallefall Cowon D2, men tviler på S9.

Sammenlign produkter og priser hos Prisguide.no

Eneste Cowon med WiFi er vel Cowon Q5W
    Sammenlign produkter og priser hos Prisguide.no

Forum - Diskusjon.no finner du en del tråder om Cowon. Ellers er denne linken nyttig:
    iAudiophile.net

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utorlig irriterende at det kun er ipod og creative som finnes i butikkene da.
    Det er så mye bedre å kunne holde og prøve ut produktene før en kjøper.
    Men får se hva det blir til...

Takker masse for hjelpa i alelfall

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    iPOD og mp3 spillere er vel ikke vegen til lyd-himmelen uansett.
    Vi snakker om bærbar lyd, ikke hjemme-stereo-HiFi.

Poenget med bærbar lyd er å få grei lyd i en liten duppedings som skal
    - være enkel å bruke
    - ha god batterikapasitet
    - være enkel å fylle opp/bytte ut sanger på
    - være passe stor/liten til den enkeltes lommer/vesker osv

iPOD leverer dette, og det gjør også mange andre merker. Det må være opp til den enkelte å finne "sin" bærbare lydavspiller.
    Lyden i en iPOD er kanskje dårligere enn i en Cowon, kanskje mye dårligere også, men den kan ha andre ting med seg som gjør den enklere å bruke - for alt jeg vet.

Å bruke EQ på en bærbar avspiller er også veldig individuelt. Vi snakker bærbar lyd med all verdens rare øreplugger/telefoner til og en DAC som vel ikke er middle-end, for å bruke det begrepet.
    Bruk EQ hvis du synes dette forbedrer lyden. Uansett hva du hører på og på hvilken avspiller, vær forsiktig med ørene - det er mitt eneste "steinharde" budskap til dere!

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •