iPod Touch: Veldig dårlig lydkvalitet - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 53
    Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

iPod Touch

Jeg diskuterte dette idag over lunch med en av produkt sjefene hos Apple. Det skal ikke være forskjell mellom iPod Classic (80GB) og iPod Touch (16GB). Eneste jeg kan tenke kan være noe er at i EU så tvinges de til og ha et lavere volum enn i US-ASIA. Sjekk om du kan laste ned firmware fra Asia, det kan fikse det problemet.

Jeg fikk min iPod Touch levert idag. Teste selv med Sennheiser PXC450. Husk og deaktivere lyd begrensing! Jeg syntest at Classic er noe varmere i lydbildet enn Touch. Touch er kansje litt bedere med klarhet. Mere detaljer.

Glemte mine Shure E5c på jobben så skal teste de og gi tilbakemelding imorgen.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde spilleren i alle fall skulle være en god bærbar spiller for video podcaster....

Itunes har en god del video podcaster så jeg trodde jeg lett skulle finne innhold som var av interesse.

Problem 1: Det er en versjon av itunes på spilleren som gjør at man over wlan kan laste filene rett ned til spilleren. Denne versjonen gir kun aksess til nedlasting av musikk man betaler for og ikke til noen form for podcast. Da iPod touch har så dårlig lydkvalitet at den ikke er egnet til avspilling av musikk har denne inkluderte versjonen av itunes null verdi uten noen podcast.

Problem 2: Jeg klarte ikke å finne noen menyer eller måter å søke på i iTunes (på PC) som kun ga video podcast. Det vises først når man åpner podcasten og ser på de enkelte filene. Dette var veldig tungvint.

Problem 3: Jeg fikk beskjed om at jeg ikke fikk lov til å laste ned mange av podcastene da jeg var i Norge. Jeg kan ikke skjønne dette da jeg kun prøvde å laste ned gratis podcaster. Og hvorfor viser itunes meg filer jeg ikke kan laste ned?

Problem 4: Når jeg endelig finner noen filer jeg får lov til å laste ned får jeg ved forsøk på overføring til iPod feilmelding om at filen ikke overføres da spilleren ikke støtter formatet. Dette gjalt godt over 90% av filene jeg lastet ned fra itunes. Det var ingen mer konkret info om hva som var galt og jeg kunne heller ikke finne noen opsjoner i itunes for å se hvilken filformat som var brukt.
    Jeg er klar over at spillerne fra Apple støtter færre filformater enn andre spillere, men jeg trodde virkelig Apple klarte å standardisere på disse formatene og ikke tilby sine kunder filformater som de ikke kan bruke. Jeg hadde også måtte godta EULA-er hvor jeg måtte gi Apple og "tredjeparter" vide fullmakter til å overvåke og gjøre stort sett hva de ønsker på PC og iPod for å få aktivisert iPod. Kunne de ikke bruke dette til å se at iPod som var tilkoblet ikke støttet filformatene og hverken tilby eller la meg laste ned disse filene?

Problem 5: Flesteparten av de filene jeg klarte å laste ned og overføre til Touchen kunne ikke bli spilt av. Filene spilte i ca. 1 sekund og så spratt man tilbake til filoversikten helt uten noen feilmelding. Brukergrensesnittet gir heller ikke noen mulighet til å finne ut av hva som er galt.

her var altså Apple fullstendig på hjemmebane med full kontroll på spiller, programvare på PC og filer fra iTunes og likevel fungerer det ikke bedre enn dette? Dette er absolutt stryk for iPod Touch. Inntrykket av at iPod Touch er den penest innpakkede dritten jeg noengang har vært borti er enda sterkere idag.

IPod Touch klarte riktignok å spille av videopodcasten "Klikk" fra ITavisen, det skal den ha.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

A B test

Tested samme skive i WAV format spilt av med Slimdevices Transporter samtidlig som Touch.

Hvis du syntest Touch er uegnet til musikk så er det noe fryktlig galt med din spiller. Min lille test gjorde meg positivt overrasket over hvor god Touch spiller.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HKviking
    Eneste jeg kan tenke kan være noe er at i EU så tvinges de til og ha et lavere volum enn i US-ASIA.
    problemet er såvidt jeg vet at det er regler for max volum i frankrike, og at få eller ingen produsenter ser seg tjent med å ha en egen modell for det franske markedet.
    derfor får vil alle en volumbegrensning på europeiske modeller.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HKviking
    Tested samme skive i WAV format spilt av med Slimdevices Transporter samtidlig som Touch.

Hvis du syntest Touch er uegnet til musikk så er det noe fryktlig galt med din spiller. Min lille test gjorde meg positivt overrasket over hvor god Touch spiller.
    Det er selvsagt mulig at det er noe galt med min spiller. Slimdevices... hva slags utgang bruker du på Touch da? Det er vel ikke vanlig hodetelefonutgang?

Klarer din spiller også å spille av videofiler fra iTunes? Min klarer nesten ikke å spille av noen av videofilene derifra.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

iTouch

Jeg bruker balansert fra slimdevices og headphones utgang fra iTouch.

Jeg har noe problem med Podcast som er kodet for gamle iPod men nyere filer funker ok. De videofilene jeg bruker er enten rett fra min Miglia eller så har jeg konvertert dem med et mac program som heter Visualhub Apple - Downloads - Video - VisualHub

Med dette programmet så kan jeg konvertere fra de fleste formater til min iTV, iTouch, PS3 og XBOX360 format.

Ingen problemer med musikk videoer eller hele filmer. En hel DVD tar ca 25 min og konvertere for min iTouch.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss. Hvordan klarer du å rippe en DVD (film) og konvertere den til iPodformat på 25 minutter? Normalt må jeg gå via MacTheRipper før jeg benytter VisualHub. Hva gjør jeg galt?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Jøss. Hvordan klarer du å rippe en DVD (film) og konvertere den til iPodformat på 25 minutter? Normalt må jeg gå via MacTheRipper før jeg benytter VisualHub. Hva gjør jeg galt?
    Visualhub, thats the thing. Gunstig pris og veldig bra. 25 min var med min iMac Core 2 Duo.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ripper du rett fra DVD-platen, eller fra Video_TS folder på harddisken?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ripper du rett fra DVD-platen, eller fra Video_TS folder på harddisken?
    TS Folder. Mere stabilt.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Da er 25 minutter forståelig, og man må legge til tiden rippingen tar fra DVD-platen til harddisken med f.eks. MacTheRipper. Total tid fra plate til iPod blir vel da ca. 50 minutter.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Da er 25 minutter forståelig, og man må legge til tiden rippingen tar fra DVD-platen til harddisken med f.eks. MacTheRipper. Total tid fra plate til iPod blir vel da ca. 50 minutter.
    Det kan nok stemme.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også kjøpt meg en touch, og er veldig fornøyd med den! Har funnet ut at synderen på lydfronten er proppene som følger med (dette gjelder ikke bare touch, men alle modellene så vidt jeg har hørt). Kjøpte meg et par Denon c700, og da ble ting straks litt bedre!
    Kan nok slippe billigere unna enn Denon sine, da. Sony har et par modeller som slår det meste. Også på pris...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Akeem
    Har også kjøpt meg en touch, og er veldig fornøyd med den! Har funnet ut at synderen på lydfronten er proppene som følger med (dette gjelder ikke bare touch, men alle modellene så vidt jeg har hørt).
    De medfølgende proppene brydde jeg meg ikke engang om å teste. Har også testet Ipod Nano og den hadde like dårlig lyd. Apple har nå fått spilleren i retur.

Hva er egentlig viktigst med en MP3-spiller? Pene menyer eller god lydkvalitet?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    De medfølgende proppene brydde jeg meg ikke engang om å teste. Har også testet Ipod Nano og den hadde like dårlig lyd. Apple har nå fått spilleren i retur.

Hva er egentlig viktigst med en MP3-spiller? Pene menyer eller god lydkvalitet?
    Jeg vil vel si at det er en kombinasjon: lyd, brukervennlighet, batterikapasitet og filoverføring.

Min Nano er fin den, enkel å bruke og tar veldig liten plass

Men iTUNES er jeg ikke så fornøyd med. Mest fordi hvis jeg "ripper" CD'er via denne så blir lyden vesentlig dårligere enn om jeg går via et mp3 program, f.eks WinAmp. Det virker som at bassen nesten dør hen via iTUNES.

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes lydkvaliteten i min ipod touch er bra. Det har også kommet en firmware oppdatering nå - 1.1.2 (jeg har denne i min). I følge enkelte steder på nettet så er har lydkvaliteten blitt bedre i denne firmwaren.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil gjerne dele litt av mine erfaringer med dere angående iPod Touch.
    For det første vil jeg si at spilleren i seg selv bare er helt lekker, brukergrensesnittet og Safari-browseren (WLan) var de to største grunnene til at jeg valgte akkurat denne spilleren. Nok om det...

Lyden derimot laget litt hodebry for meg. Jeg kjøpte ett par Creative Zen Aurvana øreplugger som skal være meget bra. Det jeg oppdaget var at Creative´ ene leverer lite bass og det samme gjør iPoden. Dette tilsammen ble katastrofe i mine ører. Prøvde jeg å justere opp bassen med EQ ble det straks forvrengning i de dypere områdene. Til slutt valgte jeg i ha EQ-innstillingen på "Klassisk", men selv dette ble for dårlig. Dette resulterte i at jeg leverte tilbake Creative´ ene og fikk noen Sony MDR-EX71SL istedenfor. Disse leverer ihvertfall bass, men langt ifra den rene og kontrollerte mellomtone og diskanten som Creative´ ene leverte. Har prøvd iPoden med Koss Porta Pro og Skullcandy´ s, og på disse høres det ikke mer enn greit ut sammenlignet med andre spillere.

Så min konklusjon er at, hvis man kun skal ha en ren musikk-spiller ville jeg valgt noe annet enn iPod Touch fordi bassen er alt for dårlig. Hvis man har tenkt å velge en iPod Touch (eller allerede har en) bruk Apple Lossless format og velg headsett med omhu.

Tips!
    *Lydfiler i Apple Lossless format er vesentlig bedre enn mp3 eller andre komprimerte lydformater.
    *VisualHub er genialt for å konvertere videofiler som iPod Touchen takler, har enda ikke hatt noe problem med dette programmet.
    *Filer i .flac-format kan konverteres til m4a (Apple Lossless) med XLD, kjapt og enkelt.

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var skuffende.
    Jeg har ikke eid noen iPod, men har tenkt lenge på å gå til anskaffelse av iPhone når denne kommer, siden mobilen min begynner å bli dritt, og discman'en min også begynner å bli litt sliten. Denne har jeg vært veldig fornøyd med, mest pga batteritiden som reklameres med å være 240timer!!
    Jeg har aldri målt, men jeg bruker den nesten hver natt når jeg er på jobb, og da hender det ofte at den spiller til jeg våkner igjen, og da varer den som regel 3 uker før jeg må lade. Og da spiller jeg nesten på fullt volum.

Men kan man bruke iPod uten iTunes? Jeg syntes iTunes er fælt, da det kommer opp melding annenhver dag om at den vil at jeg skal installere det etter at jeg gjorde den store feilen å installere quicktime.

Kan man spille flac på iPod?

Hvilke alternativer har man som spiller musikk i f.eks flac med høy lydkvalitet?

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cervin
    Dette var skuffende.
    Jeg har ikke eid noen iPod, men har tenkt lenge på å gå til anskaffelse av iPhone når denne kommer, siden mobilen min begynner å bli dritt, og discman'en min også begynner å bli litt sliten. Denne har jeg vært veldig fornøyd med, mest pga batteritiden som reklameres med å være 240timer!!
    Jeg har aldri målt, men jeg bruker den nesten hver natt når jeg er på jobb, og da hender det ofte at den spiller til jeg våkner igjen, og da varer den som regel 3 uker før jeg må lade. Og da spiller jeg nesten på fullt volum.

Men kan man bruke iPod uten iTunes? Jeg syntes iTunes er fælt, da det kommer opp melding annenhver dag om at den vil at jeg skal installere det etter at jeg gjorde den store feilen å installere quicktime.

Hvilke alternativer har man som spiller musikk i f.eks flac med høy lydkvalitet?
    Jeg også HATET iTunes før, helt til jeg begynte (var nødt) til å bruke det og nå synes jeg det bare er helt konge. Jeg var ihugga WMP fan, men er langt ifa det nå...

iPod Touch er et meget bra kjøp hvis man er interessert i WLan delen av den, hvis ikke finnes det andre gode spillere på markedet.

.flac kan konverteres .mp4 (Apple Lossless) ved bruk av XLD, kjapt og effektivt!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cervin

Ja, men du må laste inn Rockbox. Du får da på en måte 2 operativsystemer på iPOD'en.

Rockbox - Open Source Jukebox Firmware

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •