Overføring av surroundlyd via Bluetooth

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Overføring av surroundlyd via Bluetooth

Jeg har nylig flyttet og skal til med å sette opp surroundanlegget igjen. Stua er av "gjennomtrekkstypen", dvs. at jeg må passere foran tv'n hver gang jeg skal på kjøkkenet.

En løsning er selvfølgelig å montere ledningene til bakhøyttalerne i taket med monteringslist, men dette tar seg ikke helt bra ut.

Etter litt leting fant jeg denne saken på Sony.no:

Sony : HWS-BTA2W (HWSBTA2W) : Norge

Jeg har pre-out på alle kanaler på receiveren min, så tanken var at jeg kobler en sender til surroundkanalen. Denne sender signalet via Bluetooth til en tilsvarende mottaker på en forsterker under sofaen, som driver bakhøyttalerne.

Men er dette mulig? Hva med forstyrrelser?

Innspill på dette?

E

Newcomer svendbjarne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal virke fint det, dvs. du får lyd ut på andre siden.

Den sender med en teknologi kalt A2DP, og som du ser under tekniske spesifikasjoner oppgir Sony 1% forvrengning v/ en frekvens på 1kHz, noe som sannsynligvis kommer av at konvertering fra analog til digital og tilbake ikke er av verdens beste kvalitet.

Hva forvrengningen er ved høyere frekvenser vet jeg ikke, men sannsynligvis ikke lavere. Det at det bruker 2.4Ghz som sendefrekvens gjør at du også kan få interferens fra f.eks. trådløst nett, trådløs tastatur osv

Tror løsningen med høytt.kabler bak listene vil komme bedre ut lydmessig sett i hvertfall, så lenge du ikke legger de sammen med strømledninger

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv dc800 BT sender\mottaker (kom med ht820 headset)

http://tbn0.google.com/images?q=tbn:...znoe/dc800.jpg

Vet ikke hvordan den skiller seg fra sony sin løsning. Den sender og mottar i stereo. Mottar fra laptop,pda og sender til ht820 fra reciever.

Selv om lyden er ok, vil en ikke tro at den holder til hjemmekino. Problemet er at den kan miste signalet og en må parre\restarte. Om det er pga av andre BT enheter er usikkert.

Tror ledninger blir bedre, og en slipper irritasjonen midt i en film.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fryktet for det. Takker for innspill og begir meg ut etter monteringslister.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •