Gode rimelige trådløse hodetelefoner?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Morty sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gode rimelige trådløse hodetelefoner?

Hei,

Jeg trenger noen rimelige trådløse hodetelefoner til 400-600 kr.
    Har funnet noen alternativer og ønsker tips om hvem jeg bør velge.
    Jeg vet at trådløse ikke har samme lydkvalitet som de med ledning
    i denne prisklassen, men er ikke så nøye bare de er lydtette rundt øret,
    har grei bass og ikke mister signal hele tiden.

Elkjøp: PHILIPS HC8350 = 699 kr
    Komplett: JVC HA-W500RF = 545 kr
    Clas Ohlson: Ukjent merke = 399 kr
    Vivanco FMH-6050 = 595 kr
    Expert: PHILIPS SBCHC130/00 = kr 499

Hva er det beste trådløse systemet: IR eller FM ?
    Har noen spesielt prøvd de no-name på Clas Ohlson? Er de elendig...?
    Takk for alle tips om evt modeller jeg ikke har nevnt - men max 600 kr.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har de du får tak i på Clas Ohlsson. Merket er Arkon, om det sier deg noe. Kjøpte de i grunnen fordi jeg ikke har muligheten til å spillle med høy lyd på kveldstid, og ville ha noe som var trådløst og ikke minst billig. Så da falt valget på disse. Førsteinntrykket er helt greit. Man måtte lade batteriene bortimot et døgn første gangen, og etter det var de klare til bruk. Det var ingen problem å få de til å funke første gangen. Tilkoblingsprosessen gikk smertfritt. Batterlevetiden er på 10-15 timer vil jeg tippe, har ikke målt. Selve klokkene er tunge og klumpete, og du hører knappene som er på siden(On/off og scan) riste bare du beveger litt på hodet. En vanesak, men irriterende i begynnelsen. Lyden er et rimelig trist kapittel, men jeg viste jo hva jeg gikk til med tanke på prisen. Bass er et ukjent kapittel, så jeg setter ned alt som heter bass på stereoanlegget før jeg tar de i bruk. Har nå brukt de et års tid, og har ikke byttet enda. Klarer meg i grunnen fint, men skulle gjerne hatt et som ikke føles like billig på hodet, og med mer trøkk. Signalet har jeg ikke mye å klage på. Senderen min står nede på gutterommet i en kjeller, og jeg kan fint høre på musikk utendørs. Beveger du deg derimot på denne avstanden vil du høre brusing/skurring, men sitter du stille unngår du dette.

Alt i alt vil jeg gi de terningkast 3, kanskje 4 med tanke på prisen. Var jeg deg ville jeg heller brukt litt mer når det gjelder kronasjer, og heller gått for et bedre merke som for eksempel dette.

Newcomer Focalmann sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mongis
    Jeg har de du får tak i på Clas Ohlsson. Merket er Arkon, om det sier deg noe. Kjøpte de i grunnen fordi jeg ikke har muligheten til å spillle med høy lyd på kveldstid, og ville ha noe som var trådløst og ikke minst billig. Så da falt valget på disse. Førsteinntrykket er helt greit. Man måtte lade batteriene bortimot et døgn første gangen, og etter det var de klare til bruk. Det var ingen problem å få de til å funke første gangen. Tilkoblingsprosessen gikk smertfritt. Batterlevetiden er på 10-15 timer vil jeg tippe, har ikke målt. Selve klokkene er tunge og klumpete, og du hører knappene som er på siden(On/off og scan) riste bare du beveger litt på hodet. En vanesak, men irriterende i begynnelsen. Lyden er et rimelig trist kapittel, men jeg viste jo hva jeg gikk til med tanke på prisen. Bass er et ukjent kapittel, så jeg setter ned alt som heter bass på stereoanlegget før jeg tar de i bruk. Har nå brukt de et års tid, og har ikke byttet enda. Klarer meg i grunnen fint, men skulle gjerne hatt et som ikke føles like billig på hodet, og med mer trøkk. Signalet har jeg ikke mye å klage på. Senderen min står nede på gutterommet i en kjeller, og jeg kan fint høre på musikk utendørs. Beveger du deg derimot på denne avstanden vil du høre brusing/skurring, men sitter du stille unngår du dette.

Alt i alt vil jeg gi de terningkast 3, kanskje 4 med tanke på prisen. Var jeg deg ville jeg heller brukt litt mer når det gjelder kronasjer, og heller gått for et bedre merke som for eksempel dette.
    Lyden i Sennheiserne var ihvertfall IKKE bra!! Jeg kjøpte RS 120(samme hodetlf, men oppladbar), og returnerte dem etter noen dager..... Har endt opp med kabelvarianter når lyden tas i betraktning. Tester for øyeblikket Sennheiser HD 595, HD 600, HD 435 Manhattan og ett par Beyerdynamic DT 931. I en helt annen dimensjon, i forhold til trådløse :-)

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JVC har lenge hatt problemer med sine trådløse serier, både dårlig plast som gjør at de knekker og ikke minst skurring i lyd.

Alle trådløse jeg har vært borti er tragisk dårlige sammenlignet med ordinære med ledning. Men de beste av de dårlige er uten tvil Philips sine. De fungerer i det minste..

Newcomer dagkr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et par av de dyreste Philips fra Elkjøp til 1000,-. Har brukt de i ca 4 timer, og du kan få kjøpe de av meg til halv pris.

De funker helt greit, og var de beste til prisen jeg kunnen finne, men har gått over til Sennheiser med kable da jeg ikke trenger trådløst, og kabel har bedre lyd.

Send gjerne en PM så blir vi enige.

Newcomer rasta sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd to par Philips (husker ikke betegnelsen) - ett pår til ca. 400,- og ett til ca. 800,-. Begge var dårlige og funker kun som nødløsning i mine øyne.

BR :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et Philips-sett som jeg ga 3-400 kroner for 3-4 år siden (var halv pris den gangen). Har knapt brukt dem ettersom de er forferdelig dårlige! Veldig mye susing i bakgrunnen og ellers dårlig lyd. Kona har et par billige Sony trådløse som er 10 ganger bedre.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •