Hva syntes du om din Logitech 1000 multifjernkontroll?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva syntes du om din Logitech 1000 multifjernkontroll?

Logitech Harmony 1000

Denne fjernkontrollen ser ut til å være ganske populær her på forumet, men det hadde vært fint å få litt tilbakemeldinger på hva folk syntes om den etter en tids bruk og testing.

-Ikke svar på poll om du ikke har testet den.
    -Ikke bruk tråden til tekniske spørsmål, det finnes det en egen tråd til.
    -Ikke bruk tråden til prisjakt.
    -Ikke bruk tråden til å diskutere Powerbuy (også egen tråd).

Brukererfaringer (store eller små) og positive/negative sider er altså velkommen. :-D
    ........

........

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er meget godt fornöyd med min. Den er ikke perfekt, men det er ikke så veldig langt unna for min del. Jeg savner at den ikke kan styre PS3. Jeg synes også den bruker litt vel lang tid på å skifte aktivitet. Et annet minus er at jeg ikke får den til å skifte inngang på TV'en, men har löst dette på andre måter.

I kveld skal jeg legge inn endel ekstrafunksjoner, noe som blir spennende å se hvordan blir.

Man må regne med en god del timer på å konfigurere den, det tar litt tid å sette seg inn i alle mulighetene. Ihvertfall hvis man har DVD-recorder etc.

Jeg har fått tilpasset den meget bra til mitt system og er blitt veldig glad i den. Liker at det er så enkelt å forandre noe på den. Bare å koble den til dataen igjen og gjöre det man vil.

Så jeg stemte alternativ A.:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut! :-D Men at den ikke kan styre PS3 er vel strengt tatt ikke fjernkontrollen sin feil, men heller Sony som ikke leverte med en 0.10$ IR-reciever. Blåtann er bra det, men det begrenser mulighetene litt når det kommer til alt av multifjernkontroller.

Selv har jeg ikke kjøpt en enda, men det frister.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min kommer til uken - answer is pending...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk folkens, at man bare kan stemme EN gang. Det er ikke mulig å endre svaret. Så det kan være greit å vente litt med å trykke før man har testet den en periode.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte den igjennom powerbuy her. Fjernkontrollen er bra den, men som alltid leverer Logitech bra Hardware, men softwaren (måten å programmere på) er som alltid elendig. Må regne med flere timer hvis du har mange enheter du skal styre. Jeg driver enda å gjør justeringer (fikk den 31.mai.)
    Når alt er justert som det skal, så fungerer den bra.

Terningkast 5

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min kräsjet i går pga tull med usb-porten da jeg skulle legge inn nye ting. Enkelte ordrer ble satt til default og var umulig å få bort igjen. Jeg lagde en ny konto og la inn alt på nytt. DVD, DVD-recorder, Blu-ray, TV, CD og spill. Det tok meg ca 4 timer, så var jeg ferdig med alle småjusteringer.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppgraderte ifra Harmony 895 til Harmony 1000. Alt gikk som en lek. Bare logget meg på samme konto, fjernet harmony 895 og la inn harmony 1000 istedet. Funket som en drøm. Kjører nå også via RF på alle komponenter.Eneste er at jeg har et par små problemer. Får ikke konfigurert Tekst TV helt 100% (Pioneer 507XA og Get PVR), og litt problemer med favoritter (kanal knapper med bilder av kanal logoene), hvor den ikke vil skifte til rett kanal på en av dem. Ellers meget fornøyd med fjernkontrollen.

Ser det er flere som sliter litt (bruker lang tid) på programmeringen. Er ikke enig i det. Syntes programmeringen gikk som en lek, måtte vel inn å justere 1 gang etter første programmering, og jeg har 6 komponenter som kjøres i 7 forskjellige activities..

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg er meget godt fornøyd med min H. 1000.
    Mange muligheter for skreddersying og layout.
    Eneste som kan dra første inntrykket ned litt er selve programeringen, denne er kronglette om du ikke har hatt Logitech fjærnstyringer før.
    Enkelte ord å fraser må du ha kjenskap til når selve programeringen pågår.
    Den er uansett genial når den brukes til det den skal.

A.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unIQue
    Oppgraderte ifra Harmony 895 til Harmony 1000. Alt gikk som en lek. Bare logget meg på samme konto, fjernet harmony 895 og la inn harmony 1000 istedet. Funket som en drøm. Kjører nå også via RF på alle komponenter.Eneste er at jeg har et par små problemer. Får ikke konfigurert Tekst TV helt 100% (Pioneer 507XA og Get PVR), og litt problemer med favoritter (kanal knapper med bilder av kanal logoene), hvor den ikke vil skifte til rett kanal på et par av dem. Ellers meget fornøyd med fjernkontrollen.

Ser det er flere som sliter litt (bruker lang tid) på programmeringen. Er ikke enig i det. Syntes programmeringen gikk som en lek, måtte vel inn å justere 1 gang etter første programmering, og jeg har 6 komponenter som kjøres i 7 forskjellige activities..
    Heh, du sier jo selv at du ikke har fått til Tekst TV 100% og at favorittkanalene ikke virker som de skal. Enkelte ting tar tid, må gjøre forandringer...teste..flere justeringer... teste.. OSV.

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, sant nok det. Anngående kanal problemet så vil ikke fjernkontrollen sende "kanal 34" til PVR'en. Den sender bare 3 og så stopper den. Det er faktisk bare på kanal 34 det gjelder (fatter det ikke, har prøvd alle kanalene opp til 80, og de funker greit uten nevnte kanal......) Anngående Tekst TV, så er det rett og slett at du må trykke av Tekst TV knappen 2 ganger for å få vekk tekst TV bildet (pioneer 507XA), og så velge PVR for å bruke "kanal" funksjonen igjen. I følge min mening så er dette bare flisespikeri, men selvfølgelig, er du perfeksjonist til fingerspissene så........

Uansett mitt poeng er at jeg er fornøyd, og mener at her får du MYE for pengene. Dette kan jeg begrunne med at jeg har prøvd MANGE forskjellige programerbare fjernkontroller i prisklassen 1000-5000 kr. ( Og da mener jeg MANGE.......)

Harmony 1000 har desidert vært den beste av dem.

Selvfølgelig så kan du få bedre, men dessverre også da.... dyrere.

Edit : Når det gjelder programeringen, så drar jeg vel kanskje en fordel med at jeg har over gjennomsnittet datakunnskap/interesse da....

Edit 2: Faktisk så er det en annen ting til som er litt irriterende, den pipelyden som kommer når du trykker på touch screenen.. Noen som vet hvordan man skrur den av?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unIQue
    Joda, sant nok det. Anngående kanal problemet så vil ikke fjernkontrollen sende "kanal 34" til PVR'en. Den sender bare 3 og så stopper den. Det er faktisk bare på kanal 34 det gjelder (fatter det ikke, har prøvd alle kanalene opp til 80, og de funker greit uten nevnte kanal......) Anngående Tekst TV, så er det rett og slett at du må trykke av Tekst TV knappen 2 ganger for å få vekk tekst TV bildet (pioneer 507XA), og så velge PVR for å bruke "kanal" funksjonen igjen. I følge min mening så er dette bare flisespikeri, men selvfølgelig, er du perfeksjonist til fingerspissene så........

Uansett mitt poeng er at jeg er fornøyd, og mener at her får du MYE for pengene. Dette kan jeg begrunne med at jeg har prøvd MANGE forskjellige programerbare fjernkontroller i prisklassen 1000-5000 kr. ( Og da mener jeg MANGE.......)

Harmony 1000 har desidert vært den beste av dem.

Selvfølgelig så kan du få bedre, men dessverre også da.... dyrere.

Edit : Når det gjelder programeringen, så drar jeg vel kanskje en fordel med at jeg har over gjennomsnittet datakunnskap/interesse da....

Edit 2: Faktisk så er det en annen ting til som er litt irriterende, den pipelyden som kommer når du trykker på touch screenen.. Noen som vet hvordan man skrur den av?
    Mener vi samme ting nå tro?
    Du går inn på verktöy-nökkelen i höyre hjörne på siden der man velger se DVD, se TV etc. Derfra går man inn på fjernkontroll. Der kan du justere hvor lenge lyset i fjernkontrollen skal vare, hvor stor lysstyrke på bakgrunnen, på av med lyd etc. Hvis det er det du mener?
    Nå sitter jeg på jobb, men tror det jeg skriver skal väre riktig.

Edit:
    Beklager at tråden ble en smule teknisk her, HåkonN.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har min fjernkontroll ankommet.
    logitech har fått endel kritikk for sin programvare, jeg var derfor spent på å selv teste ut dette i praksis.
    Jeg har brukt mange forskjellige programerbare fjernkontroller, blandt annen Nevo SL og forskjellige versjoner av pronto fjernkontrollene til phillips.
    disse har vert veldig lite intuitive å programere, men har til gjengjeld vert ekstremt fleksible når det kommer til konfigurering.
    jeg lot derfor Linda (sjefen...) prøve seg på å sette opp fjernkontrollen.
    Etter litt hjelp med å finne frem produkt nummerene til de forskjellige produktene så fikk hun alt til å fungere på første forsøk. det sier endel om hvor enkel harmony 1000 er å "programere"
    Vi fikk kun to feil. den ene var at det ikke gikk ann å velge radiokanaler på min Parasound T3, det andre var at min dell tv ikke switchet til HDMI 1 når jeg ville se på film. å justere det slik at vi fikk radioen og tven til å skifte til HDMI1 var meget enkelt.
    Jeg skal leke meg vidre med bytte av bakgrunnsbilde, custom tvkanal symboler osv. i kveld.
    Til prisen var dette en meget bra fjernkontroll.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan også si at den "virket" ved første forsøk, men den var utrolig treig til å gjennomføre kommandoene, trykket hutig flere ganger på samme knapp så tok det mange sekunder til den var ferdig. Noen komponenter fikk ikke signale med en gang, så en måtte trykke flere ganger for å få den til å lystre. Å finne ut av dette uten å ha vært borti logitech fjernkontroller tidligere er ikke så lett. Programvaren er langt fra logisk, og noen tungvindt å bruke. Må hele tiden gå igjennom feilsøkings prosedyren for å finne fram til justering av tid på signalene. Nesten så det hadde vært letter å få et godt resultat med et mere avansert programmerings program. Høres dumt ut, men måten det er gjort er ikke lettvind.

Med det samme jeg er igang. Har canal digital tuner CDC 7000ST, kan ikke fatte hvorfor det går fort å bla oppover i kanalene, mens når jeg blar nedover så blir den hengende etter, bytter kanal 3ganger etter at jeg er ferdig med å trykke på kontrollen. Det er vel det eneste jeg har igjen å løse nå.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Jeg kan også si at den "virket" ved første forsøk, men den var utrolig treig til å gjennomføre kommandoene, trykket hutig flere ganger på samme knapp så tok det mange sekunder til den var ferdig. Noen komponenter fikk ikke signale med en gang, så en måtte trykke flere ganger for å få den til å lystre. Å finne ut av dette uten å ha vært borti logitech fjernkontroller tidligere er ikke så lett. Programvaren er langt fra logisk, og noen tungvindt å bruke. Må hele tiden gå igjennom feilsøkings prosedyren for å finne fram til justering av tid på signalene. Nesten så det hadde vært letter å få et godt resultat med et mere avansert programmerings program. Høres dumt ut, men måten det er gjort er ikke lettvind.

Med det samme jeg er igang. Har canal digital tuner CDC 7000ST, kan ikke fatte hvorfor det går fort å bla oppover i kanalene, mens når jeg blar nedover så blir den hengende etter, bytter kanal 3ganger etter at jeg er ferdig med å trykke på kontrollen. Det er vel det eneste jeg har igjen å løse nå.
    Kanskje det er du som er utolmodig?
    Det funket ihvertfall med en gang hos meg. Noen komponenter kan kanskje ha dårlig støtte, men jeg har tv fra Dell, prosesor fra Krell og aircon fra Carlton - ikke de vanligste produktene, men de fungerte med en gang.
    Det med å få til tvkanal-logoene ser ut som det kan vere litt vrient, men vi må jo ha noe å holde på med i vinter

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nevnt noe lignende i den tekniske tråden.
    Trykk på feilsøkingsknappen -> Velg komponent -> Vis flere problemer -> xxxx ser ikke ut til å motta alle kommandoene riktig -> Komponenten er for følsom for enkelte kommandoer (f.eks. øker lydstyrken for raskt når du skrur opp lyden) -> Velg 0

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Kanskje det er du som er utolmodig?
    Det funket ihvertfall med en gang hos meg. Noen komponenter kan kanskje ha dårlig støtte, men jeg har tv fra Dell, prosesor fra Krell og aircon fra Carlton - ikke de vanligste produktene, men de fungerte med en gang.
    Det med å få til tvkanal-logoene ser ut som det kan vere litt vrient, men vi må jo ha noe å holde på med i vinter
    Hehe, logoene er jo det letteste
    Jeg er nok ikke av den tolmodige typen nei. + at jeg vil at komponente skal styres like bra av harmony, som av original kontrollen. Samme responstid. Som du sier, jeg har noe å holde på med i vinter/høst

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Det er nevnt noe lignende i den tekniske tråden.
    Trykk på feilsøkingsknappen -> Velg komponent -> Vis flere problemer -> xxxx ser ikke ut til å motta alle kommandoene riktig -> Komponenten er for følsom for enkelte kommandoer (f.eks. øker lydstyrken for raskt når du skrur opp lyden) -> Velg 0
    Men den er jo ikke for følsom, kontrollen er bare utrolig treig til å sende signalene, jeg har justert forsinkelsen mellom hvert signal til 0ms, det hjalp noe, men det er da rart at channel + går greit, mens channel - er treig.

Dette er vel OT i denne tråden.

Her er en ting som er meget positivt: (hvis du snaker engelsk) Dumme meg fikk ikke lagt inn subwooferen, jeg fant ingen passende kategori, så jeg sendte en e-post til Logitech, dagen derpå ringte de faktisk fra statene og var meget behjelpelig med mitt problem. Repeterte flere ganger etter at mitt problem var løst at det var bare å kontakte dem igjen hvis det var det minste problem. Men dette kan være et problem hvis du ikke snakker engelsk som sagt, fyren jeg prata med snakket veldig lettforståelig og sakte slik at det ikke var mulig å misforstå.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, logoene er jo det letteste
    Fortell, fortell

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    ... og tven til å skifte til HDMI1 var meget enkelt.
    Fortell, fortell :-D

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •