harmony 555, 785, 885 Hva er forskjellen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

harmony 555, 785, 885 Hva er forskjellen?

Hei jeg skal ha meg ny fjernkontroll, og har i dag en Sony RM-AV2500. Grunnen til at jeg bytter er at den er stor og klumpete (mye på størrelse med harmony 1000), og brukervennlighet eksiterer ikke.

Jeg har tenkt å styre unna 525, siden en del sier at denne knirker. Det vil jeg ikke ha.

Utstyret som skal styres er:

Philips 32PW9509/12 tv
    Sony STR-DA3000ES forsterker & KEF KHT2500.2
    Sony DVP-NS930QS dvd-spiller
    Sont DVP-NS900QS dvd-spiller (reserve)
    Sony PS2
    Canal digital kabeltv-box (1201 ett eller annet)

Jeg sliter med finne de store forskjellene på 785 og 885. Jeg har forstått at forskjellen på 895 og 885 er RF sending, noe jeg egentlig ikke trenger.

785 har samme fargeskjerm som 885, og begge har oppladbare batterier (tror jeg).

Hva ellers er forskjellen på disse?

Er eneste forskjell på 555 og 785 fargeskjermen? I såfall er spørsmålet om det er verdt å nesten doble prisen for denne skjermen.

Takk for alle svar.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke prøvd 555, men det jeg vet er at med denne fargeskjermen kommer et drøss av andre funksjoner med, og alt blir enklere å bruke. Ganske digg å ha bakgrunn selvlaget og slideshow på ladestasjonen i tillegg

Eller er 885 RÅ; Min er litt defekt og vurderer å sende den inn, men utenom det er det en kanon fjernkontroll.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Jeg har ikke prøvd 555, men det jeg vet er at med denne fargeskjermen kommer et drøss av andre funksjoner med, og alt blir enklere å bruke. Ganske digg å ha bakgrunn selvlaget og slideshow på ladestasjonen i tillegg

Eller er 885 RÅ; Min er litt defekt og vurderer å sende den inn, men utenom det er det en kanon fjernkontroll.
    Jeg har vært ute og sett på de forskjellige i dag. Jeg liker helt klart designet på 525 og 555 best. 785 blir for stor.

Tror jeg omsider lander på en 885, siden denne får man online for ca. 1500 kr. Ikke dårlig, når den selges i butikk for 2100,-

Newcomer Teddy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i samme posisjon som torkelom, som vel nå har havnet på en 895 og bestilt den (så i en annen tråd), men jeg lurer fortsatt veldig på de tingene han spør om i første post.

Er det oppladbare batterier, fargeskjerm og design som skiller modellene (sett bort ifra RF på 895)?

Knirker 555?

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.. Jeg begynte etterhvert å få litt for mange fjernkontroller.. Tenkte jeg skulle forsøke med minstemann, og kjøpte en logitech 525.. Den har iallefall for meg vist seg å fungere meget bra. Denne knirkingen flere referer til, har jeg ikke merket noe særlig til.. Det eneste minuset jeg mener den har er att den reagerer litt sent slik at f.eks volumet kan gå farlig høyt om en ikke er litt varsom. Men dette er noe en venner seg til.. Utover dette så er faktisk "rekkevidden" meget bra, og jeg kan peke omtrent hvor som helst i rommet og den de ulike enhetene får signal... Jeg gav 599.- for den inkl den nyeste James Bond-filmen, og angrer iallefall ikke.. Er vel heller slik at jeg kommer til å anskaffe meg en logitech 1000 på sikt for å få enda mer muligheter... :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Teddy
    Jeg er i samme posisjon som torkelom, som vel nå har havnet på en 895 og bestilt den (så i en annen tråd), men jeg lurer fortsatt veldig på de tingene han spør om i første post.

Er det oppladbare batterier, fargeskjerm og design som skiller modellene (sett bort ifra RF på 895)?

Knirker 555?
    Jeg har lest litt rundt, og funnet av noen flere forskjeller på 885/895 og 785. På 800-serien kan man gjøre størren endringer på hva som vises i displayet. Her kan man legge inn egne symboler, tekster, bakgrunner o.l.

Jeg endte opp på 895 (som refereres til her). Den ligger på postkontoret nå, så jeg får se om den er så vanskelig å bruke som noen skal ha det til.

Pussig at man får kjøpt 895 online for den prisen noen butikker tar for 785. Dette kan ikke være riktig.
    Så i en tråd at Expert tok ca. 1000 kr for 525, så noen har en fortjeneste

Newcomer PKD sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harmony 785 og 885 har litt forskjellig layout, hvilken av de er best i bruk med tanke på materiale og plassering av knapper?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knirkingen i 525/555 løses enkelt med en liten superlimdråpe i hvert hjørne av fjernkontrollen, midt i skjøten mellom plastdekslene.
    Hilsen Tore

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte 785 idag, og den har en HELT annen byggekvalitet og materialvalg enn de billigere 525 og 555, hvis det kan være til hjelp. Knappene er også mye bedre, og kontrollen knirker ikke i det hele tatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er disse fjernkontrollene i bruk? Er de vanskelige å programmere til de forskjellige utstyrsleverandørene og hvor mye koster disse, hvor kjøper dere dem?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hiver inn dette innlegget her da jeg tror det passer best i denne tråden.

Fikk siste utgave av Lyd&bilde i posten i dag.
    Der testes bl.a. programmerbare fjernkontroller, inkl. Ligitech Harmony 785.

MEN - bladet har selv en de gir bort ved å abonnere, en sitat:
    "Touch screen 8 i 1 alt-i-ett fjernkontroll.
    Med denne fjernkontrollen kan du legge bort alle de andre fjernkontrollene!!
    Verdi: kr 499,-"

SÅ HVORFOR HAR DERE DA IKKE TATT DEN MED I DEN STORE TESTEN DERES, Lyd&Bilde????????????

Den touch kontrollen de har med i testen, Sunwave, scorer dårlig.

Den kontrollen som ligger nærmest i pris i forhold til abonnementsgaven, Philips SRU7140, slaktes!

Jeg tar ikke dette bladet seriøst lengre. Har man en 'fantastisk' gave å gi bort for å lokke abonnenter, så får de jammen meg ha så tiltro til gaven at den ihvertfall taes med i test i neste naturlige sammenheng!

Og hjemme i bokhylla ligger en sånn abonnementsgave fjernkontroll - uåpnet!

Måtte bare få ut denne frustrasjonen............... :twisted:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •