Dvd spiller til bil, nakkestøtte barn:)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer Mentos sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dvd spiller til bil, nakkestøtte barn:)

Aner ikke om dette er rett forum for dette spørsmålet, så admin må gjerne flytte det

Kan noen anbefale en bra dvdspiller til bakseteunderholdning, kan gjerne være 2 skjermer..

Det kan og være en fordel med oppladbart batteri så den kan brukes uten å være tilkoblet strøm, dersom det er mulig..

Det må gå an å se på skjermen i dagslys i bil da det ofte er det når man kjører.. og fjernkontroll..

Trenger ikke være veldig dyr, men grei pris og grei kvalitet

Og finnes det bra ikke alt for dyre headset som passer til barn 2,5 år..

Og må nakkestøttene være store for å få plass?? i baksetet til den ene bilen vår så er det neste runde nakkestøtter bak og ingen i midten og den andre er nakkestøtten i midten litt rund.. tenker jo å ha det i midten på den andre bilen sånn at hun ser på den litt fra siden.. og den andre bilen så må den vel være på nakkestøtta foran henne, eller?

Newcomer altec sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du klarer deg med en er vel dette den beste: Jensen Media:Link 7500 7" 16:9 LCD, Sort - Netshop.no - pc data foto minne digital

Ikke så billig, men du får det du betaler for.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte nylig et rimelig sett på Prix av alle plasser. Heter Lumatron DVDM76-2. Er med to skjermer og fjkontroll, men ikke med batteribackup dog... Fulgte med både 12V og 230V adapter. Kostet like under 1300,-. Sikkert ikke det beste på markedet, men prinsessa mi på 2,5år er storfornøyd

Newcomer Mentos sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Kjøpte nylig et rimelig sett på Prix av alle plasser. Heter Lumatron DVDM76-2. Er med to skjermer og fjkontroll, men ikke med batteribackup dog... Fulgte med både 12V og 230V adapter. Kostet like under 1300,-. Sikkert ikke det beste på markedet, men prinsessa mi på 2,5år er storfornøyd
    Hvilke spesifikasjoner har den? tenker da på skjermoppløsning og sånn

Vi selger en der jeg jobber og av merket United, men jeg tror ikke den er noe serlig bra.. dyr er den og.. og den har ligget snart i 1 år og koster fremdeles 2000 kr..

Noen som har svar på det med nakkestøttene, det å feste den på nakkestøtter i baksetet som er små og runde..?

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Jeg kjøpte også denne på COOP Obs! og den fungerer helt greit. Det eneste jeg ikke er helt fornøyd med er festeanordningen av skjermene som er litt "jalla"... men vi har kjørt 100 mil nå og de to i baksetet er storfornøyd! :-D

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mentos
    Hvilke spesifikasjoner har den? tenker da på skjermoppløsning og sånn

Vi selger en der jeg jobber og av merket United, men jeg tror ikke den er noe serlig bra.. dyr er den og.. og den har ligget snart i 1 år og koster fremdeles 2000 kr..

Noen som har svar på det med nakkestøttene, det å feste den på nakkestøtter i baksetet som er små og runde..?
    Dette settet ligger faktisk på AVtorget nå, så her har du sjansen til å få det billig (nei, det er ikke mitt): http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/19878
    Oppløsning og slikt aner jeg ikke, men hva betyr det egentlig? Regner med dette skal brukes til bilen og slikt, og ikke for å gi den store kritiske hjemmekino-opplevelsen.
    Disse skjermene puttes i medfølgende kunstskinnvesker som reimes til på nakkestøtten. Selv har jeg flate nakkestøtter, så det gikk greit. Hvordan det blir på runde blir bare gjettninger fra min side...

EDIT: Her er forøvrig bilde av den: Bestil foråret på COOP NetTorvet
    Fant en test av div spillere: VG Nett - Teknologi der de har "vinneren" på bl.a Radiospes.no

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer litt an på budsjettet ditt, men jeg ville ha satset på disse, Nextbase med to stk 8,5 tommers skjermer, til ca 3k:

https://www.mamoz.no/mamozv3/default...DV685AM&bhcp=1

Har hatt både Scansonic og Matsui, men dette var dårlig kvalitet og gikk fort i stykker :-(

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henter opp en gammel tråd.

Vi skal til å kjøpe oss avspiller til bilen, og lurer på om noen har anbefalinger og brukererfaringer å komme med..?

Vi har Passat stv (som de fleste andre) og vil ha noe til junior når vi er ute på tur.

*Budsjett 1500-2500
    *Ikke nødvendig med mer enn en skjerm, men gjerne mulighet for å koble på en til.
    *Vi vil helst kunne skjule opplegget mest mulig. Tips mottas med takk.
    *Fjernkontroll

Om jeg har glemt noe som dere mener er viktig, så rop ut.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg har forstått det så er Nextbase ett sikkert og greit kjøp.

Legger ved en link til en 8.5":
    Hardware.no - Prisguide - NextBase SDV-185S

Link til testen i Lyd&Bilde:
    Kino på veien - Lyd og Bilde

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sørg for å skaffe en skikkelig festeanordning, det er flere rapporterte ulykker med "jalla-fester", kjedelig å få kappet av topplokket som på ett egg....

Pass på dingsene i bilen

NextBase er absolutt å anbefale, det er min erfaring.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det karer. Virker som om det er Nextbase som stort sett er å finne også. Ikke så mye annet som dukker opp....

Hva med denne? Gutten er jo vant med 50" tv hjemme, så det kan hende vi må opp på 10" i bilen...?

Komplett.no - NextBase Click&Go 10,1" DVD spiller

Noen som har testet denne? Veldig greit med hurtigfeste. Om det virker vel å merke..

Newcomer RfR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har nextbase i bilen, kjøpte settet før sommeren. To skjermer, med dvdspiller i hver enkelt slik en kan se forskjellig filmer (dersom det ikke blir enighet), kan i tillegg se samme. USB tilkobling slik en kan koble til minnestikk med video, bilder, musikk, alt vært i bruk men virker som "kjekt å ha".
    Som høretelefoner kjøpte vi de som ble anbefalt av selgeren, trådløse nextbase headsett, fungerer kjempebra! Stenger ute all støy, og inne
    Har kjørt nærmere 200mil i sommer, ingen sutring, krangling, slossing eller noe. Kjempeinvistering
    Ang kabling så blir det to tynne kabler til ene skjermen og tre til den andre. (strøm inn og ut + lyd og bilde)

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut.

Husker du hvilken type dere har kjøpt?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Takk for det karer. Virker som om det er Nextbase som stort sett er å finne også. Ikke så mye annet som dukker opp....

Hva med denne? Gutten er jo vant med 50" tv hjemme, så det kan hende vi må opp på 10" i bilen...?

Komplett.no - NextBase Click&Go 10,1" DVD spiller

Noen som har testet denne? Veldig greit med hurtigfeste. Om det virker vel å merke..

Litt vel sent å svare nå, men gjør det likevel
    Jeg kjøpte en slik 10" DVD spiller her om dagen. Kjøpte også en 32GB USB Stick med det samme.

Første kveld var jeg meget imponert og fornøyd med min nye investering. Den kunne spille av DIVX fra USB stick.

Fikk imidlertid problemer med den neste dag...

Når jeg skal velge USB som kilde, går skjermen i sort, og nekter å spille av filmer i det hele tatt. Om jeg switcher over til DVD som kilde, spiller den av, men får fremdeles ikke bilde på skjermen. Men skrur jeg den av/på og prøver igjen med DVD, så fungerer den fint med bilde. Men switcher jeg tilbake igjen til USB, og film, er jeg tilbake til samme *******... Å vise bilder, som en digital fotoramme, fungerer imidlertid helt fint, fra USB.

Nå bærer det tilbake til Elkjøp, så jeg kan få en ny, som forhåpentligvis fungerer bedre...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ChroniX
    Litt vel sent å svare nå, men gjør det likevel
    Jeg kjøpte en slik 10" DVD spiller her om dagen. Kjøpte også en 32GB USB Stick med det samme.

Første kveld var jeg meget imponert og fornøyd med min nye investering. Den kunne spille av DIVX fra USB stick.

Fikk imidlertid problemer med den neste dag...

Når jeg skal velge USB som kilde, går skjermen i sort, og nekter å spille av filmer i det hele tatt. Om jeg switcher over til DVD som kilde, spiller den av, men får fremdeles ikke bilde på skjermen. Men skrur jeg den av/på og prøver igjen med DVD, så fungerer den fint med bilde. Men switcher jeg tilbake igjen til USB, og film, er jeg tilbake til samme *******... Å vise bilder, som en digital fotoramme, fungerer imidlertid helt fint, fra USB.

Nå bærer det tilbake til Elkjøp, så jeg kan få en ny, som forhåpentligvis fungerer bedre...

OBS OBS alle som har tenkt seg å kjøpe en slik!
    Da har jeg vært på Elkjøp igjen, det viser seg at denne typen har produksjonsfeil! Den takler ikke å spille av film på USB!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •