iPod; "Gjennoppbygg"?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

iPod; "Gjennoppbygg"?

Har en femte generasjons iPod. Videoavspillingen har blitt borte, kun lyd kommer.

Så jeg vurderer å trykke "Gjennoppbygg" knappen på iPoden, men er redd den vil slette alt fra enheten! Ja, jeg har kopi av all musikk på PCen, men har ikke lyst til å putte all musikk inn igjen og lage alle spillelister etc. på nytt.

Takk

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spillelistene har du vel lagd i iTunes, så de forsvinner vel ikke. Uansett så tror jeg gjennoppbygg er eneste utvei her, dessverre.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du at spillelsistene du nå har på iPoden ikke lenger finnes i iTunesbiblioteket du oprinnelig synkroniserte fra? Alternativet kan være at du prøver å oppdatere iPoden med ny firmware. Jeg vet imidlertid ikke om en slik firmwareoppgradering vil lede til at alt slettes på iPoden. Tviler på det.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, alt fungerer og spillelistene er der og fungerer som de skal.

Det er videoavspillingen som har sluttet å fungere. Får bare lyd når jeg spiller av.

Kan noen bekrefte om "Gjennoppbygg" gjennom iTunes vil slette alt innhold på enheten min?

Evt. hvor får jeg lasta ned siste Firmware til den, kanskje det er et alternativ så jeg slipper å miste all data? På apple.no og .com så står det bare at den skal oppdateres gjennom iTunes. 1) Jeg vet ikke hvordan det foregår og 2) når jeg oppgraderte til daværende siste Firmware for 1 år siden fant jeg en fil på siden dems, dvs jeg måtte ikke gjøre noe gjennom iTunes.

Litt tungvint enn den vanlige Windows-veien... "Laste ned fil, åpne fil"...

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Itunes søker etter oppdatering automatisk for ipoden, når du kobler den inn.
    Og selv om den sletter alt, så er det jo ikke noe stort problem, untatt tiden det tar å laste alt inn på nytt fra itunes.
    Du har jo alt på pcen allerede. Spillelister og slikt ligger jo i itunes.

Intermediate SveinS sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,680
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

Det er riktig at gjennoppbygg sletter alt på Ipod. Har gjort det selv for ca en uke siden. Itunes finner nyeste firmvare til Ipod når den er koblet til, gjør det iallefall til min 80gb.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Er det mulig å legge inn alt innhold fra iPod til iTunes, en sikkerhetskopi?

Er et stort antall mp3er jeg har samlet på siden jeg var 15, og mange av dem har såkalte ID-tags som er helt på bærtur. Det tar forferdelig lang tid å skrive om alle sanger til riktig tekst (slik jeg vil ha det) derfor hadde det vært fint å slippe det.

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ligger ikke alle sangene du har på ipoden din inne på itunes allerede? Hvordan har du i så fall fått til det?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som ligger i iTunes, jeg har bare brukt "drag and drop" metoden. Har åpnet iTunes og dratt mp3-filer fra en mappe til ipod logoen på iTunes.

Newcomer sirjokke sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm.. virker som en merkelig løsning du har valgt. Uansett, det vil jo aldri bli vanskeligere enn å dra alle låtene du vil ha på podden inn i itunes. La dem ligge der og huk av på "oppdatere ipoden mot itunes hver gang man kobler til"-greia.

Da kan du slette, oppdatere og herje så mye du vil. Er det en sang du misliker på podden, sletter du den i itunes, og neste gang du kobler til blir den slettet fra ipoden etc etc. Da blir ipoden et "speil" av itunes.

Håper du får noe ut av min litt dårlige formulering her

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •