Logitech Harmony 880 - 885?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 54
    Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Logitech Harmony 880 - 885?

Hva er forskjellene på disse fjernkontrollene? Finner ikke 885 på Logitech sine hjemmesider, men Komplett har den ute for salg, og jeg vurderer denne Remote'n STERKT!

Logitech Harmony 885 fra Komplett.no

Med det samme, er den å anbefale? Litt for høy pris for meg, men tror jeg må ha den hvis flere anbefaler den her på AVforum

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker 885'n. Fornøyd med den men angrer som en fisk på at jeg ikke gikk for 890'n med støtte for RF!

Tror kanskje forskskjellen kan ligge i hvor mange komponenter/ aktiviteter du kan legge inn på den. Sjekk også om det er lader og batteri til 880. Det fikk jeg med i 885.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, hva er RF hva slags fordeler har den? 890 er jo VESENTLIG mye dyrere da!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja den koster noe mer. RF er en annen teknologi for å overføre signaler trådløst istedet for velkjente IR som du må peke mot enheten for å få den til å reagere. En garasjeportåpner kan du jo f.eks styre med den medfølgende fjernkontrollen på god avstand, også nøkkelen til bilen. Dette er RF.

Flere ting i huset idag kan bli styr av RF. I mitt tilfelle, trådløst styring av lyset i rommet. Hadde jeg hatt 890'n kunne jeg satt opp denne til å starte hjemmekinoen og etter noen sekunder dempe/slå av lyset og vise versa.
    Men nå har jeg bare en bryter under bordet som jeg bruker til lyset.

Hovedsaklig så er det rekkevidden som kjennertegner RF og skiller den fra IR.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neeei, trodde 880-885 hadde det også Så det er Infrarøde Stråler i denne fjernkontrollen? Må man virkelig i så høy prisklasse for å få den RF teknologien?

Finnes det ikke eksterne komponenter som kan forbedre signalet?
    Unødvendig men kan bli økonomisk bedre istedenfor å gå for RF teknologien som er så mye dyrere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Logitech har en slagt "forlenger", men denne også bergenet kun for kontroller som allerede som har RF innebygd. That's life...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lite sjukt, så hvis man har komponentene plassert på forskjellige plasser i et rom, må du peive rundt med kontrollen etter hvilken rekkefølge han skrur på komponentene?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal det være sagt at Harmonyene har utrolig god rekkevidde i forhold til orginale fjernkontroller. Den jeg har til TV'n kunne du knapt kalle fjernkontroll, nærere sagt NÆRkontroll så dårlig den var. Men etter jeg fikk Harmony ble det helt annerledes. Kan peke rett ned i sofean eller i helt annen retning fordi den infrarøde strålen sendes ikke bare ut gjennom det lille "øyet" foran på vanlige kontroller, her er det er stort felt rundt hele fronten eller "baugen" på kontrollen som sender.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, høres meget bra ut!

I mitt tilfelle sitter jeg nedtrykt i sofaen som du ser på "minhjemmekino.no", derfor peker fjernkontrollen rett i bordet ved hvileposisjon, vill kontrollen klare å sende signaler fordeom det er slik små hinder i veien?

Ååå herregud nå har jeg lyst på en gadget, tror jeg bestiller meg en liten godsak av en 885 i kveld :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Har denne kontrollen støtte for å slå på Xbox 360 også? Fjernkontroller og konsoller har liksom aldri funka hos meg

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spesialknapper ?

Jeg kjøpte en litt eldre modell av en universal fjernkontroll for ett par år siden, ble svært skuffet da jeg oppdaget at det ikke gikk an å forandre teksten på knappene i displayet.

Er det mulig med 885 eller noen andre?

Grunnen til at det er så jæ.... irriterende er at mange fjernkontroller har spesialknapper som ikke er å finne på universale fjernkontroller. Man kan selvfølgelig programmere de funksjonene til en annen knapp, men da må man gå rundt å huske hvilken knapp det var på.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan endre bakgrunnen og bildet på aktivitetene har jeg hørt, men det er så kalte "Harde knapper", skal du endre utsendet på disse, må du nokk skaffe deg klistremerker.... 880-890 er vell ikke basert på touchscreen, bare en fargeskjerm med diverse aktiviteter du kan programere ferdig.

Men støtter kontrollen Xbox 360 bruk!??! Så man slipper å sitte med Spill-kontrollen for å se på film :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Du kan endre bakgrunnen og bildet på aktivitetene har jeg hørt, men det er så kalte "Harde knapper", skal du endre utsendet på disse, må du nokk skaffe deg klistremerker.... 880-890 er vell ikke basert på touchscreen, bare en fargeskjerm med diverse aktiviteter du kan programere ferdig.

Men støtter kontrollen Xbox 360 bruk!??! Så man slipper å sitte med Spill-kontrollen for å se på film :evil:
    Jeg mener du kan forandre teksten i knappene ja. Hvertfall navnet på hver komponent. det vil si teksten som står i displayet. De "knappene" som står i displayet er de "spesielle" knappene som er til hver komponent som å skifte bildeformat og inngang på skjermen. De vanelige knappene som meny, volum og piltaster er "harde knapper" på fjernkontrollen. Skulle ikke skjønne at man må forandre på disse, de er nokså standard.

I softwaren til fjernkontrollen er det en kategori hvor du kan legge til spillkonsoller. Kunne ikke se noen grunn til at det i k k e skulle gå an å bruke den med 360 men har desverre aldri prøvd.

Det er kun harmony 1000 som er basert på touch screen

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da bestiller jeg meg en 885

Takk for all hjelp og tips i tråden! Dette kan bli morsomt, er det en egen tråd for tips om programmering o.l?

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    885 er bare herlig!

Programmerte inn 2 nye aktiviteter tidligere i dag. For å ha det enkelt når klanen fra Østlandet lander neste helg

CD Stue
    Vinyl Stue

står det i displayet

I tillegg la jeg inn flere funksjoner i knappene for Receiveren, for å kjøre menysystemet med Logitechen. Herlig !

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med valget! Bare å sende spørsmål om programering hvis du skulle lure på noe siden! Vet ikke helt om det er egen tråd jeg men. Har brukt den nå i noen måneder og er fornøyd så langt. Programeringen er ganske enkel når du kommer inn i det.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig, gleder meg allerede kjøpte i samme slengen et strømfilter Fra Monster; HT800..

Blir morsomt å programmere, liker slikt pirk

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte meg nettopp en jeg også. 1550 på Netshop!
    Tror og håper at jeg blir fornøyd.

Newcomer Oracle_ sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med et nytt gadget! :-D Du kommer til å bli kjempe fornøyd.. Er hvertfall det med min 880.. Kjøpte min av Ambiance et par mnd. siden og er kjempe fornøyd..:-D

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får dele litt erfaringer her da folkens!!!

Regner med å få min iløpet av 2-3 dager

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0