Alternativ til Harmony 1000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Alternativ til Harmony 1000

Hei

Etter at jeg fikk vite at Harmony 1000 ikke kulle støtte Z-Wave allikevel, har jeg såvidt begynt å små kikket på andre fjermkontroller. Finnes det noen andre fjernkontrollere der ute som støtter -Wave, bortsett fra Logitech sine?

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DypBassen
    Hei

Etter at jeg fikk vite at Harmony 1000 ikke kulle støtte Z-Wave allikevel, har jeg såvidt begynt å små kikket på andre fjermkontroller. Finnes det noen andre fjernkontrollere der ute som støtter -Wave, bortsett fra Logitech sine?
    Joda, mange, men det er jo et spørsmål om pris da.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil si at Harmony 1000 ikke støtter X10 systemene ? Da faller den i så tilfelle bort for min del også.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harmony 1000 støtter ikke annet enn lysstyring over IR. Nå som Z-Wave har falt ut, tror jeg nok at jeg gir den tilbake til butikken og venter på noe som støtter Z-Wave i fremtiden. For tiden ser det ikke ut til at jeg finner noen som har samme kvaliteter som Harmony 1000 og støtter Z-Wave til prisen (bortsett fra 895, men den har jeg hatt allerede).

Det er også mange andre problemer med Harmonyen siden den er så ny. Opplevde et par ganger i går at den skrudde volumet opp til +12, så jeg måtte hive meg ut av sofaen og skru av. Ganske farlig å ha en fjernkontroll som er såpass uferdig, spør du meg. En dag ødelegger den alt utstyret mitt..

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Justerte Harmony 1000 lydnivået av seg selv..!?!? Det hørtes ikke bra ut. Jeg vurderer selv å bytte ut min 895 og få meg en harmony 1000..... Hmmm....

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har ikke skjedd meg enda, virker nesten som den skal etter timer med tuning, mange timer. Eneste er at den er litt treig i reaksjonene, mulig det er noen flere innstillinger som jeg ikke har fått med meg enda.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unIQue
    Justerte Harmony 1000 lydnivået av seg selv..!?!? Det hørtes ikke bra ut. Jeg vurderer selv å bytte ut min 895 og få meg en harmony 1000..... Hmmm....
    Ja, det virker nesten som om knappen henger igjen etter at jeg har trykket på den. Og hver gang går den helt opp til +12, fortere enn den normalt gjør når jeg trykker. Vet ikke helt hva som er problemet, men det gidder jeg heller ikke finne ut av. Nå som Harmony 1000 ikke støtter Z-Wave lenger, skal den tilbake der jeg kjøpte den før angreretten er gått ut.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips Pronto RU9XX serien støtter X10/Z-Wave direkte?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare X-10. Både IR og RF.
    Ingen av Pronto fjernkontroller har direkte støtte for Z-Wave (kanskje i framtiden?)
    Men det mulligens finnes en omvei også for Z-Wave på disse Pronto NG fjernkontroller.
    Den kan se slik ut:
    Så lenge både 960 og 990 kan operere med B&O IR signaler så sansynligvis kan man bruke BEO4 (IR) kodeset for å styre bl. annet lys via disse Z-Wave enhetter: SmartHus og Custom Install produkter fra Tronika. Z-Wave Singel Dimmer Modul - RAone SmartDimmer
    (Du trenger da "visuel" tilgang bare til den ene av disse dimmere mens resten av styringssignal vil gå via Z-Wave.......)

En annen løsning på alle disse problemmer (også med Harmony 1000) kan bli å gå med en gang på PC basert styring.
    Det blir uansett akt. for mange å bruke WHS hjemme (RC skal bli tilgjendelig sans. neste uke: Windows Home Server )
    Takk for svar !

Det betyr at Harmony 1000 også styrer X10 direkte?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harmony 1000 kan styre X-10 bare via IR så lenge RF del av fjernkontrollen
    støtter bare Z-wave kommunikasjon.

Jeg vil understrekke her en gang til, problemmet med H1000 og Z-wave (HA) moduler er ikke hardvare mangler men uvillje fra Logitech å implementere en slik support i eksisterende softvare.
    En kan bare spekulere hvorfor gjør de det. Kanskje vil de ikke bruke tid på dette akkurat nå så lenge å fikse eksisterende problemmer med grunnlegende funksjonalitet er viktigere. Kanskje skal de legge en slik support i neste generasjon av fjernkontroll (en eller annen "PRO" utgave) som de annonserte for noen uker siden og derfor vil ikke "ødelegge" marked. Hvem vet...
    Ok ! Da er det nok best å gå for en Pronto tenker jeg.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som vurderer Pronto (spesielt de store), vær klar over at det er langt mer arbeid med å få den til å fungere tilfredstillende enn det er med for eks. Harmony 1000. Pronto støtter ikke i nærheten av så mange produkter out-of-the-box, så man er nødt til å konfigurere det meste selv. Man trenger ikke kikke lenge i Pronto-brukermanualen før man skjønner at (i allefall de største modellene) er beregnet å idriftsettes av folk med kurs på det. Ikke noe umulighet å gjøre det selv i det hele tatt, men man må være klar over at det ikke er helt tut og kjør.

De mindre modellene er jeg ikke så kjent med, men heller ikke de er bygget på samme "nesten-plug-and-play" prinsippet som Harmony.

Til gjengjeld kan man gjøre langt mer med de.... :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått et "special offer" fra Logitech hvor de tilbyr å sende en gratis 895, og jeg får beholde Harmony 1000. SAyns dette er ganske greit da jeg kommer til å sende tilbake fjernkontrollen og jeg vil da ha en gratis fjernkontroll som kan styre lys og av-komponenter slik som Harmony 1000 skulle gjøre. 895 var ikke helt kontrollen jeg hadde lyst på, men jeg kan jo bare beholde den til en annen utgave av Harmony 1000 kommer ut (forhåpentligvis) som ikke kommer med masse bugs og løyner fra Logitech. Tror kanskje de har i planene å slippe en Harmony 1000 med stemmestyring og bedre Z-Wave kompitabilitet som deres toppmodell. Uten lysstyringsmuligheter vil fortsatt 895 være toppmodellen uansett hva tallet i navnet sier.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •