Digital fotoramme (anbefalinger)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Digital fotoramme (anbefalinger)

Kunne tenkt meg en digital fotoramme. Er det noen som har erfaringer med noen som er bra? Ser for meg at det er mye dårlige LCD skjermer ute å går.

Bare som et eksempel på hva jeg mener link

Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet at kodak sine Digitale Rammer skal være ganske god kvalitet, har ikke sett de selv, men har hørt at mange er fornøyd med de.

Har sett en av philips sine Link, synes de var ganske fine, men kanskje litt blass i noen av fargene.

Ellers har du
    Ceiva
    SharperImage
    Westinghouse

Jeg er ikke sikker på hvor lett det er og få tak i disse (Kodak og Philips burde være grei nok). Vil anbefale og ta med deg en minnebrikke med noen av favoritt bildene dine og ta en demo hvis du kan (så du kan se hvordan fargene blir)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for innspill.

9" til Phillips så veldig fin ut i design i hvert fall. Da er det bare å ta en tur på Expert eller OBS for å sjekke :-D

Det ser merkelig nok, ikke ut til at de selges på nett.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje jeg er kresen, men jeg har til dags dato ikke funnet en eneste digital fotoramme som gir god kvalitet. Jeg har lett, jeg har sett, jeg har vandret rundt på fotomesser og jeg har sett slike løsninger hjemme hos en kamerat. Det blir dessverre ikke spesielt bra, og i dagslys blir det skikkelig dårlig. Hvis jeg skulle kjøpt en slik, ville det vært fordi det er et litt festlig konsept, ikke fordi jeg ville ramme inn bilder hjemme

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tviler på at det kan bli bra så lenge de bruker LCD. Kanskje om de går over til OLED?

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil muligens bli bedre, men problemet er at bilder gjerne står fremme i stua, og blir utsatt for direkte belysning. Da er det praktisk talt umulig å få et godt resultat. Men om bildet skal stå på nattbordet i det mørke soverommet, så går det helt sikkert greit

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alternativet er å kjøre slideshow på pc (eller laptopp) evt vise dem på Plasmaskjermen (42PV60)
    Men begge disse er lite aktuelle å ha på en daglig basis.

Tror dere har helt rett i at det ikke er noe godt utvalg som fungerer veldig bra, men kanskje noe som fungerer godt nok. Vi hører jo mye på Mp3 musikk på telefon o.l. uten at det kan måle seg med fulloppløst musikk på godt utstyr.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å kjøpe en rimelig digital fotoramme til gamlingene slik at de kan se forskjellige bilder av sønnesønnene sine. Noen som har noen de kan anbefale? Budsjett: ikke over 800,-. (ja jeg vet det ikke er så mye..)
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *bump*
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Vurderer å kjøpe en rimelig digital fotoramme til gamlingene slik at de kan se forskjellige bilder av sønnesønnene sine. Noen som har noen de kan anbefale? Budsjett: ikke over 800,-. (ja jeg vet det ikke er så mye..)
    Har tenkt samme tanken, og bestillte for noen dager siden en Kodak Easyshare P720 fra cdon til 699,-
    Planen var å fylle den med bilder av barnebarna og gi dem til jul.
    Er jo en rimelig ramme, men så er ikke de så kresne som gjennomsnittet av de som henger her inne daglig da :wink:
    Skal iallefall testes ut, og ved interesse så kan jeg jo legge inn en enkel brukerkommentar her inne...

EDIT: Fikk ramma igår, og jeg syns den var veldig bra! Selve ramma er hvit, men det fulgte også med to løsrammer i sølv og vinrød hvis det skulle passe bedre.
    Veldig enkelt menyoppsett, der du velger bl.a hvordan bildene skal fade ut og hvor lang tid de skal stå. Tar det meste av minnekort, og har også en usb-inng. La inn endel bilder av de små håpefulle på et SD-kort, og lot den stå på litt i stua... gikk ikke lang tid før W'n i huset rettet en truende pekefinger mot meg, og forlangte at vi skulle ha en slik selv også :wink:

Finns helt sikkert bedre rammer der ute, hva vet jeg...har aldri interessert meg for slike før, men denne gav mersmak, og til en grei pris på 699,- så kommer iallefall jeg til å kjøpe en til

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var på Elkjøp Megastore på Lørenskog forrige dagen. De hadde en imponerende rekke med rammer stående. MYE større utvalg enn sist jeg var rundt å sjekket. Har ikke sjekket med de selges sikkert i nettbutikken også. Det var sikkert 20 forskjellige typer på display (tilkoblet)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •