Harmony 1000 - Et førsteinntrykk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Harmony 1000 - Et førsteinntrykk

Jeg fikk min Harmony 1000 på onsdag kveld, og jobber fortsatt med fininnstillinger. Her er noen førsteinntrykk...

- Design, størrelse og vekt er perfekt for meg. En pen sak som selv kona kan godta.

- Aktivitetsprogrammene, som skrur på og stiller inn alle enhetene du trenger med ett trykk, er praktiske og fungerer bra, MEN
    - Om du ikke holder H1000 pekende rett mot mottakerne, så starter de ikke. Funker det ikke, kan du bruke hjelpefunksjonen, men det er trolig MYE raskere å reise seg fra godstolen og ta det på gammel måte.
    - H1000 forutsetter at alt står på StandBy, og Powerknappene er Toggle. Dvs. at trykker du en gang til for å få med de tapte enhetene, så skrur du av de som kom på riktig...irriterende om prosjektor er en av enhetene.
    - Jeg er en enkel bruker, som enten setter meg ned for å se film, spille spill eller se på TV. Ett trykk på en knapp er derfor ideelt for meg. Bytter du ofte mellom enhetene, går det an på H1000, men andre alternativ er ofte enklere...og vi tar vel alltid raskeste vei til mål..?

- Enheten har et behagelig blått lys rundt knappene, og aktiverer seg selv ved berøring, så den egner seg godt i et mørkt rom.

- Innstillingene gjøres i et webbasert program. Jeg har Mac, og det funker fint, savner likevel funksjonalitet for å sette opp favoritter m.m. Bruksanvisningen sier at det gjøres i programvaren, men jeg finner det ikke.

- Alle funksjoner på din gamle fjernkontroll finnes når den er overført fra PC/Mac. Du kan endre rekkefølge og funksjonalitet på knapper og skjerm. I aktivitetsprogrammene kan du både velge enhet og funksjon på hver knapp. Tidkrevende, men svært positivt.

- Det følger med en praktisk fotstøtte, som også lader enheten når den står i. Jeg liker å ha den der, og har derfor ikke problemen med batteritid, som noen rapporterer.

I sum er jeg godt fornøyd med kjøpet. Fire fjernkontroller er ryddet bort, og oppstart av systemet er blitt veldig raskt og greit. Vil nok fortsatt bruke tid på å fintune plassering av knapper et cetera, men det er kanskje vel så mye fordi jeg naturlig hører hjemme i forumet "AV Gadgets.."

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Takker for rapport... Ser jo bra ut da, men helt klart et poeng det du tar opp der rundt av -og påskruing av enheter hvis en feiler. Det bør virkelig Logitech finne en løsning for, ved at f.eks. får en oversikt over aktuelle enheter straks etter en har slått på, og kan klikke på den aktuelle enheten for å slå den på hvis den ikke responderte... Hjelpemenyene tar alt for lang tid å måtte gå gjennom hver gang!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Powertoggle på Panasonic sin tv går ikke overens med Aktiviteten på fjernkontrollen.

Fjernkontrollens aktivitet klarer rett og slett ikke og skru på tven min. (th42-pv70)

Jeg syns det førsteintrykket av programmeringen til tven ikke var noe særlig.
    Første jeg tenkte var "Dette hadde aldri fattern greid"

Det tok flere dager med finpussing for å få aktivitetene sydd sammen bra og få lagt til de knappene man ville.. MEN fremdeles fungerer ikke panasonic tven med aktivitetene, jeg kan gå inn på hvert enkelt komponent og derfra klarer jeg og skru på tven uten problemer..Så jeg skjønner egentlig ikke problemet. Sendte mail til logitech, og eneste de gjorde var og klippe/lime det som allerede sto på hjelpesiden.. DOH akkurat som jeg ikke hadde sjekekt det først.

så mitt førsteinntrykk var egentlig og knekke d....n i to og gi den tilbake..

MEN når man fikk satt seg litt inn i det så var det ikke så ille :P utenom at tven ikke skrus på og jeg fremdeles ikke har løsningen på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er samme problem med 895 og Panasonic. Årsaken ligger i at man må holde signalet (knappen) inne litt for å få på Pana'en. Klarte aldri (gadd ikke) å jobbe videre med saken, men jeg mener å ha lest at man kan legge inn en delay som holder signalet lenger. Og da burde det fungere.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kan enkelt endre hvilken kommando som slår av og på enhetene når en starter Activities. Mine Sony-komponenter har både PowerToggle og PwrOn/Off-funksjoner så det er bare å velge.

Get kabel-dekoder er litt snever i IR-mottaksvinkel, og ved start av Watch TV -Activity hos meg starter den noen ganger ikke opp. Det har jeg enkelt løst ved å legge PowerToggle-funksjonen som en funksjon i displayet i Activityen. Da er det svært enkelt å slå den på manuelt.
    Hilsen Tore

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av talars1
    Powertoggle på Panasonic sin tv går ikke overens med Aktiviteten på fjernkontrollen.

Fjernkontrollens aktivitet klarer rett og slett ikke og skru på tven min. (th42-pv70)

Jeg syns det førsteintrykket av programmeringen til tven ikke var noe særlig.
    Første jeg tenkte var "Dette hadde aldri fattern greid"

Det tok flere dager med finpussing for å få aktivitetene sydd sammen bra og få lagt til de knappene man ville.. MEN fremdeles fungerer ikke panasonic tven med aktivitetene, jeg kan gå inn på hvert enkelt komponent og derfra klarer jeg og skru på tven uten problemer..Så jeg skjønner egentlig ikke problemet. Sendte mail til logitech, og eneste de gjorde var og klippe/lime det som allerede sto på hjelpesiden.. DOH akkurat som jeg ikke hadde sjekekt det først.

så mitt førsteinntrykk var egentlig og knekke d....n i to og gi den tilbake..

MEN når man fikk satt seg litt inn i det så var det ikke så ille :P utenom at tven ikke skrus på og jeg fremdeles ikke har løsningen på det.
    Sett antall repetisjoner på kommandoer fra 3 til f.eks 5 for TV'en din. Det vil med andre ord si hvor lenge signalet holder seg når det blir sendt. Dette må du dessverre inn i feilsøkingsverktøyet i programvaren for å finne, siden den ikke er tilgjengelig i de "vanlige" menyene

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tore2000
    En kan enkelt endre hvilken kommando som slår av og på enhetene når en starter Activities. Mine Sony-komponenter har både PowerToggle og PwrOn/Off-funksjoner så det er bare å velge.

Get kabel-dekoder er litt snever i IR-mottaksvinkel, og ved start av Watch TV -Activity hos meg starter den noen ganger ikke opp. Det har jeg enkelt løst ved å legge PowerToggle-funksjonen som en funksjon i displayet i Activityen. Da er det svært enkelt å slå den på manuelt.
    Hilsen Tore
    Er det slik at du får til å legge inn egendefinerte knapper i standard knappe menyen?? Kan du fortelle åssen man legger til knapper i standard knappe menyen??! Skjønner man kan legge inn andre funksjoner på knapper som allerede ligger der, men jeg vil feks på dreamboxen min ha blå rød osv i standard menyen, så jeg slipper og gå inn på stjerna nederst til høyere, velge komponent osv osv og få opp alle knappene for så å bla meg nedover til jeg finner rød grønn osv... når jeg velger tekstmeny kommer jo de blå røde osv opp av seg selv...burde vel gå ann å legge disse som standard på se på tv også sku man tro...men finner fader meg ikke ut av det

Newcomer Slettas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det å styre lys med denne? Går det an og programere kontrollen til å styre lys fra clas ohlson? De har lys med fjernkontroll der.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Slettas
    Hvordan er det å styre lys med denne? Går det an og programere kontrollen til å styre lys fra clas ohlson? De har lys med fjernkontroll der.

sjekk på logitech sine hjemme sider for å finne ut hvilke "smarthouse" komponenter de støtter. Støtter blant annet elko produkter.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne er vel utgått. 1100 nå.