Harmony 895 eller Harmony 1000?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Harmony 895 eller Harmony 1000?

Vel, jeg har bestemt meg for å kjøpe meg universal-fjernkontroll, og har blitt litt betatt av Logitech sine Harmony-kontroller. Hadde vel egentlig planer om å kjøpe 895, men ser nå at 1000 ikke er så veldig mye dyrere, så da har man et valgproblem. :???:

Er vel få eller ingen som har erfaring med Harmony 1000 enda, da den ikke er kommet på markedet her, men hva ville dere kjøpt, og hvorfor?

Hvordan er det å bruke en touch screen-basert fjernkontroll kontra en vanlig? Er jo ofte man spiser chips o.l. som sikkert ikke er helt perfekt for en touch screen, og det kan vel være litt vanskelig å treffe den knappen du vil når den ikke "buler ut".

En annen ting, jeg har en Marantz SR5200 Receiver, og denne krever at det må trykkes to ganger for å velge hva du skal benytte deg av (eks: tv, dvd, cd), og du må trykke AMP før du kan skru den av. Hvordan blir dette på en universalfjernkontroll?

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av awt
    Vel, jeg har bestemt meg for å kjøpe meg universal-fjernkontroll, og har blitt litt betatt av Logitech sine Harmony-kontroller. Hadde vel egentlig planer om å kjøpe 895, men ser nå at 1000 ikke er så veldig mye dyrere, så da har man et valgproblem. :???:

Er vel få eller ingen som har erfaring med Harmony 1000 enda, da den ikke er kommet på markedet her, men hva ville dere kjøpt, og hvorfor?

Hvordan er det å bruke en touch screen-basert fjernkontroll kontra en vanlig? Er jo ofte man spiser chips o.l. som sikkert ikke er helt perfekt for en touch screen, og det kan vel være litt vanskelig å treffe den knappen du vil når den ikke "buler ut".

En annen ting, jeg har en Marantz SR5200 Receiver, og denne krever at det må trykkes to ganger for å velge hva du skal benytte deg av (eks: tv, dvd, cd), og du må trykke AMP før du kan skru den av. Hvordan blir dette på en universalfjernkontroll?
    Jeg har 895 selv og er veldig fornøyd med den men 1000 ser jo absolutt tøffere ut da. Rent teknisk har jeg faktisk ikke fått med meg at den kan noe mer en 895 utenom selve touchscreenen da. Tror ikke fett på glasset er noe problem og at knappene ikke buler ut har ingenting å si da det er bakbelysning i kontrolleren. Kommer ikke til å være noe problem å styre sr5200en da problemet med "2-trykket" ligger i selve fjernkontrollen og ikke i forsterkeren. Dette fordi fjernkontrollen til sr5200 er en enkel universalfjernkontroll i seg selv.

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ventet en stund på 1000, men har nå bestilt 885. Årsaken er at det er enklere å betjene "harbuttons" men en hånd og uten å flytte blikket. 1000 må man gjerne holde med begge hender, samt se på touchscreenen for å se hvilke valg som er der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John
    Jeg ventet en stund på 1000, men har nå bestilt 885. Årsaken er at det er enklere å betjene "harbuttons" men en hånd og uten å flytte blikket. 1000 må man gjerne holde med begge hender, samt se på touchscreenen for å se hvilke valg som er der.
    Det er akkurat dette jeg også bekymrer meg, vil helst kunne betjene en kontroll uten å se så mye på den, men så er jo 1000 litt kulere da. :?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har innvendinger? :-?

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv bestilt Harmony 1000.
    Angrer ikke et sekund. Den er med WAF og litt coolere å ha liggende på bordet når gjestene kommer!

Lykke til med valget!

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der har du det, rent praktisk til enkle saker så er jo 895 kjempegrei, bruker den selv for øyeblikket og den fungerer veldig bra.
    Men jeg vil tro mange velger 1000 for di den ser kulere ut og har touch screen, ser litt mer science fiction ut.
    Men det skal ver for så vidt være samme funksjoner på disse to, hadde nok selv kjøpt 1000 i dag for som du sier er den jo kul!

Men jeg venter heller fram til de kommer med en fjernkontroll som responderer tilbake igjen så du kan avlese volum, spor som spilles av osv. osv.
    Og jeg vet også at Phillips har en remote som har trådløst WLAN innebygd slik at du kan surfe på nettet og få opp programinformasjon på displayet.

Kanksje kommer det noe sånn i en rimelig prisklasse fra Logitach også om ikke alt for lenge? Det er jo godt på vei med Harmony 1000.

Lykke til med valget:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte også på 1000 en stund. Da var den fremdeles ganske dyr, og er vel fremdeles dobbelt så dyr som de 199EUR jeg betalte for 895 (RF extender må jo være et must med 1000 - for kulhetsfaktoren.) I tillegg ser den aldri ut til å bli levert. Men det viktigste for meg var det med to hender: Hvordan skal det gå med øl-flasken i ene hånda og kontrollen i den andre, da? ;-)
    Bror har et Bose-anlegg m touchscreen, og det er helt forferdelig å styre.

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk denne meldingen fra Logitech i dag:

"Gode nyheter: Du ba oss om å holde deg oppdatert om Logitechs nye Logitech® Harmony® 1000 Advanced Universal Remote. Produktet er nå lagt ut for salg. Gå til Produkter > Logitech® Harmony® 1000 Advanced Universal Remote og bestill Logitech® Harmony® 1000 Advanced Universal Remote med én gang!"

Så da er det bare "løp og kjøp" :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vel egentlig bestemt meg for å kjøpe Harmony 1000, men i kveld gjorde jeg som de andre her, bestilte en 895. Selv om 1000 ser ganske mye kulere ut (noe som faktisk er viktig :twisted, tror jeg 895 er litt enklere til allsidig bruk. Jeg tror det kan bli litt upraktisk å ikke kunne "føle" seg frem til f.eks. pauseknappen hvis du skal forte deg litt, og tror heller ikke fettete fingrer er helt perfekt på en touchscreen. Får heller vente til neste touch screen-fjernkontroll i denne serien.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Necroth
    ...Men jeg venter heller fram til de kommer med en fjernkontroll som responderer tilbake igjen så du kan avlese volum, spor som spilles av osv. osv....
    Viser den ikke hvilken sang som spilles fra PC-en, ala Keypad-en til Logitech diNovo Media Desktop?? Rimlig skuff!

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette er jo ikke en htpc fjernkontroll, men en universal kontroller for AV utstyret ditt!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marjusen
    dette er jo ikke en htpc fjernkontroll, men en universal kontroller for AV utstyret ditt!
    Noe av poenget med en slik kontroll er jo å slippe å måtte bruke andre i tillegg. Når Logitech allerede har denne funksjonen i andre produkter, syns jeg det hadde vært naturlig å ha muligheten for dette i en så dyr fjernkontroll.

Da jeg har denne funksjonen på diNovo-en min, betyr dette at jeg i stedet går for den billigste modellen (525), og venter som andre på fremtiden

Newcomer Getsome sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har litt erfaring med Harmony 1000 nå?

Vurderer å kjøpe den, men det er jo ikke akkurat utfyllende info som ligger ute på nett.

Vil den funke på min PS3?
    Vil den funke på min XBOX360 med HD DVD?
    Vil den funke som kanalveksler på min GET dekoder?

Noen som har positive og negative erfaringer?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Getsome
    Vil den funke på min PS3?
    Njet, såvidt jeg vet er PS3 styringen basert på bluetooth. Med mindre du i tillegg har en htpc du kan klare å få til å sende bluetooth-koder så blir det vanskelig.

Sitat Opprinnelig postet av Getsome
    Vil den funke som kanalveksler på min GET dekoder?
    Hvilken GET dekoder er det? Normalt sett vil det funke ja, men har ikke testet selv. Den styrer i alle fall Kreatel dekoderne til Lyse. "GET" lager som kjent ikke dekoderen selv, men bruker mye motorola hardware såvidt jeg vet? Finn ut litt mer spec på GET dekoderen, så kanskje finner vi det ut.

DrE

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av koda
    Når Logitech allerede har denne funksjonen i andre produkter, syns jeg det hadde vært naturlig å ha muligheten for dette i en så dyr fjernkontroll.
    Akkurat det er jeg helt enig i! En Di-Nivo/Harmony kobling burde snart finnes på markedet! Klarer de å få funksjonen fra Gyration-musen også inn i en slik kontroll så er det et killer-fjernkontroll!

Di-Nivo/Harmony fjernkontrollen vi ser for oss vil da også kunne styre PS3. Kanskje vil man til og med kunne bruke fjernkontrollen som en Skype-telefon (ref stemmestyring på Harmony 1000 i fremtidig programmvareversjon)

The sky is the limit.

(ref YouTube video der LinuxMCE styres med Gyration-mus)
    (Gyration mus har gyro, som gjør at du kan bla i menyer enkelt å greit ved å enten vippe fjernkontrollen opp/ned/høyre/venstre)

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare si at Harmony 895 fungerer iallefall opp imot Get sin PVR dekoder. Velgte Kanon (3000? et eller annet) via web konfigurasjonen. Da virket nesten alle knappene. Måtte deretter legge inn bla kanaltallene manuelt (1,2,3 osv). Regner med det er likt for Harmony 1000.

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harmony 1000 fungerer utmerket med GET sin digitale dekoder.. Har ikke PVR, men den andre saken fungerer ihvertfall problemfritt. Eneste knappen som manglet, var "Get" knappen(som selvsagt er mulig å lære inn i kontrollen).
    Jeg valgte bare Get som produsent da jeg skulle legge enheten til, deretter la jeg inn modelnummer..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ble litt lite tekniske ting til jul... så måtte bestille meg en Harmony 895

Blir kjekt å bli kvitt noen fjernkontroller - i alle fall den kjedelig til Get sin digitale boks(ikke PVR).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •