iTunes med ekstern harddisk?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

iTunes med ekstern harddisk?

Har ikke funnet noenting om emnet, hverken på nettet eller her på forumet, og som tittelen sier, lurer jeg på hvordan iTunes virker med ekstern harddisk. Har ikke plass til all musikken på PC'en, så eneste mulighet er derfor ekstern harddisk, men hvordan funker iTunes da? Vil musikken på den eksterne harddsken ligge i biblioteket? Litt keen på å kjøpe meg iPod, har ikke helt bestemt meg enda, og kom til å tenke på dette. Har aldri hatt iPod før heller, så aner ingenting om iTunes generelt.

Noen som vet? Sleng gjerne også inn kommentarer til iPod kontra andre merker, hvis jeg kjøper blir det 80gb video.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noe problem for iTunes at alle musikkfilene ligger på en ekstern harddisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enkelt og greit vil det være slik at iTunes ikke finner låtene dine om ikke ekstern hdd er tilkoblet. ikke noe problem i så henseende. Jeg gjør det samme selv.

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal gå helt fint det! Bare å stille inn på at musikken du ripper lagrer seg på den eksterne harddiscen..

Litt info om iTunes og iPod:
    -Du ripper musikken med iTunes og den legger seg automatisk i biblioteket og det stedet den er lagret (eks min musikk)
    -Koble iPod til PC og den kommer opp i menyen til iTunes så du kan markere de sangene du vil i biblioteket og dra dem over til iPod.
    -For å brenne lager du bare en ny spilleliste og flytter sangene på samme måte som til iPod og trykker "Brenn plate".

Enklere blir det ikke:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se det, tok 10 min å få 3 svar, hva skulle jeg gjort uten forumet. Dette høres bra ut, kommer nemlig ikke til å ha plass til all musikken på den nye PC'en (går fra stajonær til bærbar). Da må jeg bare finne ut om jeg skal ha iPod eller ikke... Takker så meget for svar.

Forresten, noen som vet kvaliteten på mp3-spilleren i en Nokia N80?

Newcomer Wireless... sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nokia er en mobil, altså kjøp deg heller en ipod. Å bruke mobilen som en mp3 spiller er etter min mening en meget dårlig løsning, hvis man kan kjøpe seg en ipod. (men dette er jo snakk om økonomi)

Jeg er en STOR apple/mac fan, så anbefaler deg til å kjøpe en ipod, du kommer ikke til å angre..

Mhv Wireless

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heh, tviler på at jeg kommer til å angre, men en kompis, som er rimelig freak på dette punktet (kanskje som de fleste på forumet med AV?) SKAL ha det nyeste innen duppeditter. Han har hatt sin N80 i 2-3 måneder, og går over til N95 når den kommer i april. Derfor får jeg hans, nesten splitter ny, for 20 euro, noe jeg ikke kan si nei til.

Nei, vet ikke helt. Har PSP, og musikkspilleren der er ikke noe å rope hurra for, og vet ikke om jeg kan ta meg råd til å kjøpe iPod i tillegg. Samtidig er PSP gøy, og jeg vet jeg kommer til å savne den hvis jeg selger den, selv om jeg kjøper iPod. Akkurat nå heller det i retning "drikk-vann-spis-suppe" i noen uker, for å spare inn på den fronten slik at jeg kan skaffe meg iPod.

Skal jeg ha iPod, så blir det video pga. lagringskapasiteten, og blir det video, ja da blir det ikke 30gb, det blir for dumt (for meg). Har jo noen gb musikk, og 30 er rett og slett for lite. Styrer også i retning iPod pga design og brukervennlighet, som jeg liker godt, og fordi (denne faktoren skal absolutt ikke undervurderes) "alle har en". Hos seriøse nettburikker i Tyskland får jeg en for 290 euro, ca. 2400 NOK. Hvor mye går den for i Norge? Og hvilken er siste generasjon, 5. eller 6.?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bumper, noen som vet? Er 5. eller 6. siste generasjon iPod? Ligger noen på nett som påstås å være 6. generasjon, noe jeg ikke er sikker på. Gidder ikke kjøpe 5. hvis det ikke er nyeste...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •