Nye Hodetelefoner: Sennheiser eller Beyerdynamic?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye Hodetelefoner: Sennheiser eller Beyerdynamic?

Hei,
    Har nå tittet på det store www i flere uker nå etter noen nye hodetelefoner, men blir ikke klok, så noen erfaringer/tips fra dere hadde vært hjertelig velkommen :-D
    Skal ha av typen full-size som alså går rundt øret. Skal brukes 50/50 på en iRiver E10 mp3-spiller og en Squeezebox.
    Prislappen må ikke overstige 1500,-
    Aktuelle kandidater seg har sett mest på:
    Sennheiser HD555 og HD595. Er prisforskjellen her verdt det?
    Beyerdynamic DT215 og DT660 . Er prisforskjellen her verdt det?
    Har også sett på DT770-80 Pro. Noen som har prøvd disse? (frister egentlig mest)

Og en annen ting... noen er oppgitt til 50ohm og 80ohm. Vil dette bli noe merkbart på min mp3-spiller, eller vil den slite med å få guffe ut av disse?

Mange spørsmål her, men hva har man vel forumet til :-D

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt Beyerdynamic DT770pro og kan si at det virkelig er liv i disse. Du får en grei opplevelse direkte fra mp3 spiller ,men når du kobler disse på en god forsterker så våkner disse virkelig til liv. Satte på en sang med endel dype toner og alle som har prøvd de sa "det var som å spenne 2stk 12" på hodet". Har testet de på Creative Zen og Asono Sound hub. Ingen veldig små spillere.

Her er det mye lytteglede og de er morsomme som fy ,men de er ikke de mest nøytrale og de som låter best i prisklassen ,men de er morsomme som fy.. Kan gi di min beste anbefaling. Det flere andre på forumet som har disse også og jeg har fortsatt ikke hørt en som har vært misfornøyd med dem.. Jeg synes de er litt mørke ,men jeg er vant til Grado og dermed blir det meste litt for mørkt for min smak.

PS: Jeg selger et par Beyerdynamic DT770m. Disse er en modifisert utgave av 770pro som demper mer , har høyere følsomhet og generelt en mer nøytal lyd. Noe av dypbassen forsvinner ,men den kan man få tilbake en liten modifikasjon (snakket med importøren av beyerdynamic). Disse skal jeg ha 1200kr for. (1000kr under nypris).

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest at 770-serien ikke er så nøytrale nei, også er jeg også redd de kanskje basser vel mye for min smak. Sennheiser's sine ser iallefall ut til å utgå, da disse hvisnok lekker mye lyd ut. Akkurat nå heller det mest mot DT660. De virker veldig lettdrevne, og vil kanskje passe min musikksmak best?(J.Cash, Dire Straits, Waterboys, Bob Dylan m.fl) Hører alså aldri på musikk av typen metal, trance, prog.rock...

Noen med formeninger om disse Beyerdynamic DT660?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste er vel å ha spillere på ca. 32ohm..
    Noe mere og det kan bli litt dødt..

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Det beste er vel å ha spillere på ca. 32ohm..
    Noe mere og det kan bli litt dødt..
    Ja... Så lenge jeg ikke har råd til to skikkelige sett nå, får jeg prioritere hva jeg er sikker på iRiver'n klarer å drive.
    Har nå bestillt et par Beyerdynamic DT660 (32ohm). Mine 15 år gamle Sony-klokker må man kunne si har gjort jobben sin :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •