Apple Ipod, no eller ikke NO?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Apple Ipod, no eller ikke NO?

Poden ønsket seg en rød Apple Nano, logget inn i god tro på applestore.no og bestillte. Når bestillingen var sendt var jeg fremdeles i den tro at jeg bestillte i Norge og varen skulle sendes fra Norge. De stod ingenting om noe annet og siden er på norsk med norske beløper, så unnskyld min egen dumhet.

Uansett - ikke noe galt i det. Nano'en ble bestillt 23. januar. 25 januar var antatt leveringsdato. 27. januar sporer jeg sending, neida - forsinket i Nederland. Venter til 1. februar og kontakter kundeservice på mail. Får svar fra mailserver at adressen ikke eksisterer.. Neivel - prøver igjen og ringer support, får svar fra en hyggelig dame og må plutselig slå om til english med de morsomheter det medfører. Etter mye "sir", "please" og "excuse me" får jeg tilbakemelding om at forsendelsen er forsvunnet. Enda mer "so sorry for this inconvenience" osv osv.

De sender ny "within 72 hours sir, is that OK" - Jess, dat iss åkkai kvitterer jeg. Poden blir skuffet men er i relativt godt humør forholdene tatt i betraktning. Ny bekreftelse, eller "shipment notification" som det visstnok heter kommer i mailboksen. Sendt fra Irland 09th of February og utrolig nok "Delayed" i the Nederlands. Psyker meg opp og ringer hotline'en igjen. Jess helleu, ai årder aipådd ænd didd nått gett itt. Wer is mai nju aipådd? Etter enda mer "so sorry" og "excuse me sir" og "please hold sir" fikk jeg vite at damen aldri har opplevd maken. De lovet en "full investigation" og de "would keep me updated" innen 72 hours...

Om omstendighetene rundt det å handle hos Apple er problemfritt eller ei er foreløpig ikke så gjeldene. Men fy fader for en hyggelig tone hos kundebehandlerene over there. Jeg får jo se da om poden får "aipådden" til slutt, har en mistanke om at det sitter en uærlig tjener med to stk "podder" gravert med norske ord og norske telefonnummer i Nederland, whatever... :-) Man får nok "be a little patient" og håpe at alle gode ting er three?

Shipment Status 1 of 2

Shipped 23 Jan 2007
    Estimated Delivery Date 25 Jan 2007 (Subject to change)
    Current Delivery Status 25 Jan 2007 In Transit to Customer - Shipment Delayed

Shipment Status 2 of 2

Shipped 09 Feb 2007
    Estimated Delivery Date 13 Feb 2007 (Subject to change)
    Current Delivery Status In Transit to Customer - Shipment Delayed 13 Feb

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig aipåddhistorie.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelig når sånt ikke går som planlagt.

Jeg bestilte ajpådd nano til kona ca. et par uker før jul, og oppgav adressen på jobben for å holde det litt hemmelig, dette skulle jo være julepresang. Var selvsagt innom og sporet sendingen hver dag, og etter noen dager stod det noe om at den var lastet om i Oslo. Forstod det slik at den var underveis ut i utmarken, men siden jeg fikk samme melding i flere dager og det begynte å nærme seg juleferie, ble jeg litt skeptisk og skulle til å ringe kundeservice. Mens jeg sitter å slår nummeret, kommer faktisk postmannen inn døra med en søt liten pakke til meg. Totalt tok det 8-10 dager fra bestilling til jeg kunne legge mine klamme hender på pakken. No problemos her altså.

Men jeg ble også litt overrasket over at den ikke ble sendt fra Norge, men det er vel slik det er blitt. Håper det årner sæi for din bestilling, det er utrolig kjedelig når det blir slikt unødvendig styr.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig så opplever jeg Apple Store som et bra sted å handle, forsendelsene jeg har fått har alle vært "on time".

For ordens skyld adressen er IKKE applestore.no

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen er heldigere enn andre ja... :-)

Takk for korrigeringen, den offisielle adressen er visstnok
    store.apple.com/Apple/WebObjects/nostore ....

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Status er uendret, antar "full investigation" snart ender opp med en ny forsendelse. Jaja - så går nå dag'an :-)

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk post idag med ett skriv hvor det står at beløpet som jeg har betalt er kreditert "Cheque refunds"

Antar at det på godt norsk betyr kreditert og tilbakebetalt (ingenting på konto foreløpig). Merkelig egentlig, det vil jo si at jeg ikke får den jeg har bestillt og at Apple ikke vil sende meg (ny) erstatning.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, ja det skjer jo noe i hvertfall. Man vil jo gjerne tro at Apple er såpass seriøse at de rydder opp når det skjer noe.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lider ingen nød her men nå har jeg faktisk betalt en vare som jeg ikke har fått. Etter mye frem og tilbake er fremdeles ingen vare mottatt. Fikk i forrige uke ett brev med "Cheque Refund" på innbetalt beløp - antar at det er en kreditnota? Ingen penger er mottatt samtidig så ringer en Apple-kar og spør om jeg har fått Ipod'en... Svarte nei og så skulle de sjekke opp saken. I systemet har de visst ikke system, og ting tar tid når det først går galt.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste nye er nå at Apple innrømmer at de aldri har opplevd maken, ikke jeg heller heldigvis. Jeg har fremdeles ikke mottatt noe Ipod men nå har jeg mottatt enda en sending/sporingsbekreftelse. 3 kundebehandlere har ringt og beklaget det hele, nå er den "In Transit to Customer - Shipment on Schedule" - så får vi jo bare se hva som skjer...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du store. Ja, noen måtte jo være den første til å oppleve noe slikt. Du føler deg nok skikkelig unik nå...

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ipod'en ble levert igår, dvs en leveringstid på 44 dager. Årsaken er iflg. Apple utro tjenere ved flyplassen i Nederland. Så lenge man merker kolli'ene med innholdet ber man kanskje om problemer, er nok en viss fare for at det dukker opp ett og annet Nano-kupp på Ebay etterhvert... :-) Apple skal ha pluss i margen for å ordne opp, situasjonen tatt i betraktning.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •