Trådløst headset - noen anbefalinger?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trådløst headset - noen anbefalinger?

Kjøpte for en tid tilbake et trådløst headsett på Clas Ohlson. Merket på disse er Arkon, og koster rundt 300 kroner. Har brukt disse en stund nå, og kvaliteten var som forventet, rimelig dårlig. De skrangler og bråker bare man beveger litt på hodet. Batteritiden er heller ikke noe skryte av. Jeg er ikke en audiofil person, så selve lydkvaliteten tenker jeg ikke noe særlig på. Bruker de bare av og til på kveldstid, til å se film/serier.

Kunne tenkt meg et nytt trådløst headsett som har litt bedre kvalitet, lurte på om noen her inne har noen anbefalinger? Har sett litt på Sennheiser RS110, Sennheiser RS120, og Sennheiser RS130, men ser at disse har fått "slakt" her på forumet. Som sagt, jeg er ikke audiofil, og er ikke veldig kresen på selve lydkvaliteten, vi snakker jo tross alt om trådløst. Men kunne tenkt meg et med bedre generell kvalitet.

Noen anbefalinger/kommentarer? Budsjettet strekker seg til maksimalt 1000 kroner, helst noe mindre.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Philips sine er visstnok gode... Bruker selv Sennheisers toppmodeller (RS140), og disse er helt greie, men suser litt. Det gjør ikke Philips sine, som er basert på digitale overføringer.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke Philips-modeller hadde du i tankene Lygren? Jeg var innom Philips sine hjemmesider, og de hadde et godt utvalg. Tror jeg talte 8-9 forskjellige modeller.

Fant følgende 2 på en norsk nettbutikk:
    Philips SHC8525
    Philips SHC8545

De hadde flere modeller, men disse passet best mitt budsjett. Disse har vel ikke digital overføring.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen erfaringer med Philips sine? (Hvis de er de beste da??) Eller andre merker for den saks skyld...
    Er selv ute etter et sett, med maxpris på en høvding. Skal brukes til musikk fra en Squeezebox.

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste er å kjøpe det du har råd til. Jo dyrer/ bedre øretelfoner, jo mindre støy og bedre lydkvalitet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tror jeg at jeg går for Sennheiser RS130, siden det passer mitt budsjett best. Føler ikke at spranget opp til RS140 er verdt prisforskjellen.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er spent på din erfaring av Sennheiser RS 130.

Er de virkelig så dårlige til vanlig bruk?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat bestilt et eksemplar hos CDON, men har ikke mottatt de enda. Synes prisen var meget hyggelig, ca. 850 kroner. HiFi-klubben skulle ha hele 1300 for samme produktet. Enda mer på noen kjente nettbutikker!

Tror nok jeg blir fornøyd. Som sagt er jeg ikke en audiofil person, og har ikke de store forventningene. Mange her inne har sagt de er skrot, men etter å ha lest denne, denne og ikke minst denne omtalen, tror jeg de passer bra til mitt bruk.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm - jeg fikk litt kalde føtter da jeg forstod på flere herinne at dette var "junk", og hadde forberedt å returnere varen til CDON.
    Men nå ble jeg overbevist igjen om at dette er veldig bra og mye for pengene via CDON.............

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kjøpte noen fra philips, men husker ikke akkruta åssen modell det var...de kosta 699,- på expert...disse synes jeg var veldig bra...ingen ulyder og ganske god rekkevidde...var heller ingen forstyrrelser om jeg gikk litt rundt

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

til Mongis:

Sitat Opprinnelig postet av Mongis
    Har akkurat bestilt et eksemplar hos CDON, men har ikke mottatt de enda. Synes prisen var meget hyggelig, ca. 850 kroner. HiFi-klubben skulle ha hele 1300 for samme produktet. Enda mer på noen kjente nettbutikker!

Tror nok jeg blir fornøyd. Som sagt er jeg ikke en audiofil person, og har ikke de store forventningene. Mange her inne har sagt de er skrot, men etter å ha lest denne, denne og ikke minst denne omtalen, tror jeg de passer bra til mitt bruk.
    Har du fått testet dem? Er du fornøyd??????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????? ????????????????????????????????????????????????

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, hva skal man si. Holder på med innspilling nå, så har ikke testet så altfor mye. Har kanskje brukt det i 10-15 timer nå. Har ikke skrudd så mye opp på volumknappen enda. Førsteinntrykket er at det SER lekkert ut og FØLES meget bra på hodet. Byggkvaliteten er også solid og god. Jeg sammenligner nå med det billige trådløse headsettet fra Clas Ohlsson, som skranglet bare du blinket med øyet. Så her snakker vi kvalitet av en helt annen dimensjon.
    Når det gjelder selve lyden er det helt klart bedre, men jeg hadde kanskje forventet litt mer. Det spiller høyere og renere, og jeg hører langt mindre forstyrrelser/støy enn på CH-headsettet. Susing hører jeg ikke, men hørte litt første gangen jeg slo det på. Trikset for å unngå dette er å ikke ha så altfor høy lyd på kilden, men heller skru opp ved å bruke volumkontrollen på headsettet. Som sagt har jeg ikke testet skikkelig, siden jeg holder på med en liten innspilling(det skader vel ikke). Men bassen kunne gjerne vært mer futt i, det føles litt flatt.

Oppsumering:

+ Ser lekkert ut
    + Behagelig og lette å ha på seg
    + God byggkvalitet, ingen skrangling
    + Rimelig god og klar lyd

- Flat/tynn bass
    - Ingen lysdiode på selve headsettet, "vanskelig" å se om det er på eller ikke

Foreløbig konklusjon:
    Helt klart verdt 800 kroner, om du ikke har altfor store krav til lyd. Kjøper man et kablet headsett til denne prisen kommer det nok til gruse dette når det kommer til lydkvalitet. HiFi-klubben tar hele 1300 for dette headsettet, det føler jeg er for mye. Hvorfor så stor prisforskjell? Uansett, jeg angrer ikke på kjøpet. Det er uendelig mye bedre enn billigheadsettet fra Clas Ohlsson.

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei