Creative Zen:M + Power adapter HJELP. oppdatert kl15:47 26.01.2007

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Creative Zen:M + Power adapter HJELP. oppdatert kl15:47 26.01.2007

Ny topic 26.01.2007
    Hvor jeg redigerer en gamel tråd for å slippe mange unødvendige tråder ;-)

I går så fikk jeg som sakt før i tråden en Creative Zen:M + Hama USB-lader 230V adapter, begge kjøpt fra klomplett.no.

Og jeg tenkte at det ville gå fortere å lade opp Zen:M`n ved å bruke 230V\USB laderen i steden for å koble den opp mot laptopens USB-kontakt. Jeg lot den stå i laderen i fra i går kveld(ca.13timer), Batterilampen blinket og batteriikonet på skjermen blinket (slik det står i manualen at den skal gjøre når den lader) da tenkte jeg at dette skulle bli bra.
    Men når jeg våknet i morges så var batteriikonet på skjermen fortsatt RØD, men jeg var trøt og tok den med på jobben for det... Da det tok kun 10.sekunder før batteriet var tomt!!!!

Så når jeg kom hjem nå så koblet jeg den til laptopen isteden og nå blir jagu meg batteriikonet på skjermen GRØNN!! og det var jo godt.

Men til spørsmålet, noen som har erfaring med bruk av 230V\USB adapter til å lladen Zen:M`n med?? Funger ikke den jeg kjøpte ->Hama USB-lader 230V adapter
    Blir jeg nødt til å kjøpe den orginale adapteren tro? ->Komplett.no - Creative Zen Power adapter, Universal lader til ZEN
    Eller er disse to kun ment for å de strøm slik at man kan bruke den med flatt batteri, men at den ikke lader opp selve batteriet??

-------------------------------------------------------------
    Topic fra 25.01.2007

Hvor lenge må Creative Zen:M lades før den vil slå seg på???
    Hentet den på posten i dag og er vant til at alt elektriske gadgets jeg har hvert borti med batteri har kunnet slått seg på med en gang man setter i nettadapteren, men det vil ikke denne jævelen
    (Den har blit ladet i 20.min hittil)

---------------------------------------------------------------------------------------

Gamel topic

"Video

* Støtte for følgende videoformater: H.264-video: opptil 1,5 Mbps, 640 x 480 bildepunkter, 30 bilder per sekund, Baseline Low-Complexity Profile med AAC-LC-lyd opptil 160 kbps, 48 kHz, stereolyd i filformatene .m4v, .mp4 og .mov. H.264 video: opptil 768 kbps, 320 x 240 bildepunkter, 30 bilder per sekund, Baseline Profile opptil nivå 1.3 med AAC-LC-lyd opptil 160 kbps, 48 kHz, stereolyd i filformatene .m4v, .mp4 og .mov. MPEG-4 video: opptil 2,5 Mbps, 640 x 480 bildepunkter, 30 bilder per sekund, Simple Profile med AAC-LC-lyd opptil 160 kbps, 48 kHz, stereolyd i filformatene .m4v, .mp4 og .mov"

Leser er at den støtter .mp4 og er ikke dette det samme som divx, xvid og avi?

For jeg trenger en mediaspiller som støtter XviD, .AVI og Dvix, og lurer da på om jeg finner det jeg trenger i en Ipod-video 80GB????

Mvh
    kas

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *bump*

La til noe i overskriften, kanskje litt lettere å se hva det handler om...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Maser jeg sikker men.... Noen som har en Ipod å vet om man kan spille av Divx\Xvid???

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for link.. så det vi si at jeg må konverere all film til .ipod format... Uff, så tungvint da. Mulig jeg kjøper Creative Zen vision:M i stedet selv om den har mindre harddisk, litt mer enkelt... Eller noen som har en menig på dette.?

edit: f.eks hvor lang tid bruker man på å konvertere en 200 og 700mb divx tv\film itl .ipod-format da??

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kaster inn et spørsmål om lyd; kan ipod spille flac-format? Evt. hvilke lyd-formater takler ipod?

Og btw - er det wifi på noen av disse ipod'ene? (skulle gjerne brukt en sånn til å fjernstyre en HTPC med, tenk så fantastiske shuffle-muligheter!)

Som det sikkert fremgår klart av sammenhengen har jeg aldri hatt ipod :=)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Hvor lenge må Creative Zen:M lades før den vil slå seg på???
    Hentet den på posten i dag og er vant til at alt elektriske gadgets jeg har hvert borti med batteri har kunnet slått seg på med en gang man setter i nettadapteren, men det vil ikke denne jævelen
    (Den har blit ladet i 20.min hittil)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må holde bryteren i on-posisjonen et par sekunder før den våkner til live.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av havard_johan
    Og hvis ikke det hjelper, kan det hende at den må lades ca 30 min. før noe skjer. Var i alle fall slik på mobilen min... (det sto i bruksanvisningen)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av havard_johan
    For å si det sån så har jeg holdt den inne i 30sek på det lengste, hehe...
    Men etter nesten 30min så våknet den seg til live av seg selv på bordet, og nå ser jeg lyset i tunellen:-D
    Men takker innspillet, nå gleder jeg meg bare til å få testet ut alt som er på den

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kas
    Men etter nesten 30min så våknet den seg til live av seg selv på bordet
    Hehe, told ya ;-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe.. så faktisk ikke innlegget i stad. Men begynte å bli litt nærvøs, å tenkte bare stygge tanker om Creative en stund der :-p

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går så fikk jeg som sakt før i tråden en Creative Zen:M + Hama USB-lader 230V adapter, begge kjøpt fra klomplett.no.

Og jeg tenkte at det ville gå fortere å lade opp Zen:M`n ved å bruke 230V\USB laderen i steden for å koble den opp mot laptopens USB-kontakt. Jeg lot den stå i laderen i fra i går kveld(ca.13timer), Batterilampen blinket og batteriikonet på skjermen blinket (slik det står i manualen at den skal gjøre når den lader) da tenkte jeg at dette skulle bli bra.
    Men når jeg våknet i morges så var batteriikonet på skjermen fortsatt RØD, men jeg var trøt og tok den med på jobben for det... Da det tok kun 10.sekunder før batteriet var tomt!!!!

Så når jeg kom hjem nå så koblet jeg den til laptopen isteden og nå blir jagu meg batteriikonet på skjermen GRØNN!! og det var jo godt.

Men til spørsmålet, noen som har erfaring med bruk av 230V\USB adapter til å lladen Zen:M`n med?? Funger ikke den jeg kjøpte ->Hama USB-lader 230V adapter
    Blir jeg nødt til å kjøpe den orginale adapteren tro? ->Komplett.no - Creative Zen Power adapter, Universal lader til ZEN
    Eller er disse to kun ment for å de strøm slik at man kan bruke den med flatt batteri, men at den ikke lader opp selve batteriet??

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, har ikke erfaring med Hama USB-lader...
    eller forresten, har du sett på makan. Jaggu er det en Hama jeg også har gitt.
    Kjøpte den da jeg på ferie på Gran Canaria, neppe om skuffelsen var liten da den ikke ladet min Creative Zen:M noe mer enn om jeg hadde putta dikken i den gitt *#&&$$#
    Har altså nøyaktig samme erfaring som deg, men trodde/lurte egentlig på om det kunne være pga. at den ikke støttet USB-2 standarden eller noe slikt noe.

Dette står det på min:
    MODEL NO. TA-03A
    INPUT: 100-240VAC
    50-60 HZ: 200mA
    OUTPUT: 5.4VDC
    650mA: Max 3.5W
    Så kan du jo se om det akkurat samme eller ikke.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TEK
    Dette står det på min:
    MODEL NO. TA-03A
    INPUT: 100-240VAC
    50-60 HZ: 200mA
    OUTPUT: 5.4VDC
    650mA: Max 3.5W
    Så kan du jo se om det akkurat samme eller ikke.

Jepp, er samme dritten jo.

Sitat Opprinnelig postet av TEK
    men trodde/lurte egentlig på om det kunne være pga. at den ikke støttet USB-2 standarden eller noe slikt noe.
    Når du sier det så kan jeg forstå at den ikke fungerer, for jeg prøvde å koble Zen:M`n til min stasjonære som har kun USB1.0 så ville den ikke fungere i det hele tatt.
    Men da må jeg nok bestille den orginale laderen, og jeg som trodde jeg skulle være smart å spare 100kr på en lader. Det billigste kan fort bli det dyreste allikevelops:

Men takk TEK, da er det heldigvis ikke Zen`n det er noe feil med

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •